nowa #lepszastrona

Każdego roku strony Wyższych Szkół Bankowych odwiedzają ponad 3 miliony użytkowników. Dlatego tak bardzo zależało nam, aby nowe witryny odpowiadały obecnie panującym trendom i wymaganiom technologicznym. Przy współpracy z firmami zewnętrznymi zaprojektowaliśmy nowoczesny i bardziej funkcjonalny wygląd. 

Małgorzata Bednarek o nowych stronach

Na naprawdę dobre rzeczy warto poczekać.

 

W projekt nowych stron internetowych zaangażowani byli pracownicy szkół - kanclerze i wicekanclerze, którzy na bieżąco czuwali nad zmianami i byli informowani o postępach prac. Małgorzata Bednarek - Wicekanclerz Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku opowiada o nowych stronach WSB.

Dlaczego #lepszastrona?

Najważniejszą cechą nowej strony internetowej jest responsywność - oznacza to, że strona automatycznie dopasuje swój wygląd do ekranu tabletu, laptopa czy telefonu, dzięki czemu wspierane będą jej najważniejsze funkcje – informacyjna i sprzedażowa. Już na etapie projektowania myśleliśmy przede wszystkim o użytkownikach urządzeń mobilnych - to właśnie na swoich telefonach użytkownicy najczęściej poszukują informacji.
 
Strony są widocznym elementem naszej działalności - naszą wizytówką. Zaprojektowaliśmy dla nich nowoczesny i funkcjonalny wygląd, zadbaliśmy o ich intuicyjność oraz o to, by odpowiadały  wymaganiom technologicznym i potrzebom użytkowników.
 
Sprawdziliśmy, ujednoliciliśmy, skróciliśmy i zaktualizowaliśmy wszystkie opisy i teksty, aby pokazać bogatą ofertę i zakres działalności, jednocześnie unikając powtórzeń i niepotrzebnych informacji.
 
Postaraliśmy się, by strona miała więcej grafik, zdjęć i plików wideo, co sprawia, ze wyszukanie informacji jest przyjemniejsze, ułatwia jej zapamiętywanie oraz wzbudza pożądanie i ciekawość marki.
 
Blog "Okiem Praktyków" to specjalne miejsce, które stworzyliśmy dla naszych czytelników, aby kontakt z naszą marką i ekspertami był niezmiennie inspirującym przeżyciem.

Kilka słów od kooperanta

Robert Czekański - Ideacto

Redesign serwisów Wyższych Szkół Bankowych to efekt wielu miesięcy współpracy kilkunastu specjalistów z zespołów Ideacto oraz grupy WSB. Dzięki projektowaniu zorientowanym na użytkownika, udało nam się zidentyfikować problematyczne obszary poprzedniej wersji, a następnie wdrożyć zmiany służące studentom i przyszłym kandydatom. W pracach aktywnie uczestniczył zespół badawczy, odpowiedzialny za testy użyteczności, co pozwoliło nam jeszcze lepiej poznać potrzeby użytkowników. W codziennej pracy wykorzystano UX plany, czyli specjalne dokumenty, w których powstawały koncepcje kluczowych widoków oraz ich docelowe treści. Warstwa wizualna serwisów powstała na bazie dokumentu style guide, w którym określono zasady projektowania elementów graficznych. Nowa odsłona WSB reprezentuje wartości, którymi kieruje się uczelnia, czyli propagowanie idei work-life balance i bycie otwartym na potrzeby studentów.

Robert Czekański

Senior UX Designer, Ideacto

#lepszastrona krok po kroku

Zmiana wyglądu i zawartości stron internetowych jest całością większego procesu trwającego już od ponad dwóch lat.
Proces, w którego skład wchodzi również zmiana witryny internetowej, objął zmiany wyglądu kreacji drukowanych i internetowych, komunikowania marki w warstwie słownej oraz zmiana wykorzystywanych czcionek.
Na pierwszym etapie prac zbadaliśmy strony internetowe uczelni europejskich i amerykańskich oraz zdecydowaliśmy się na benchmarking firm z branży usługowej.
Prace nad stronami rozpoczęliśmy w styczniu 2017 roku. Skalę przedsięwzięcia doskonale obrazuje fakt, że ostatnią wersję architektury informacji oraz nazwy kluczowych zakładek, ustaliliśmy ostatecznie dopiero w marcu 2018 roku.
Wygląd stron internetowych wynika z wcześniejszej zmiany layoutu materiałów reklamowych marki WSB. Projekty reklam i witryny oraz ich użyteczność i intuicyjność zostały poddane badaniom fokusowym.
Naszą stronę zaprojektowali i zaprogramowali profesjonaliści znający najnowsze trendy w budowaniu witryn www. Uwzględnili przy tym intuicyjność, emocjonalny odbiór i warstwę wizualną całości. Prace trwały od marca do grudnia 2018 roku.
Od kwietnia 2018 pracujemy nad zupełnie nową jakością treści na stronach. Chcemy, by były one zrozumiałe, bliskie odbiorcy, osobiste i pełne wartościowego, wspierającego wartości marki przekazu.
Nadal trwają prace nad obcojęzycznymi wersjami naszych witryn. Dzięki pomocy tłumaczy oraz intensywnej pracy całego zespołu, strona w wersji angielskiej i rosyjskiej będzie dostępna na początku marca 2019 roku.

#lepszastrona w liczbach

45

widoków graficznych stron na komputery (widoków desktop)

 
 
 
45
widoków graficznych stron na komputery
35

widoków graficznych stron na urządzenia mobilne (telefony oraz tablety)

 
 
 
35
widoków graficznych stron mobilnych
24

widoki graficzne stron w języku angielskim oraz rosyjskim

 
 
 
24
widoki graficzne stron obcojęzycznych
400

godzin spotkań zespołu liderów biznesowych + setki godzin grup roboczych

 
 
 
400
godzin spotkań zespołu
23

osoby współpracujące z firm zewnętrznych: Ideacto, Smartbees, Bluerank

 
 
 
23
osoby współpracujące z firm zewnętrznych