aleksandra sadowska-krajewska
Aleksandra Sadowska-Krajewska

Opiekun merytoryczny kierunków studiów podyplomowych: logopedia, neurologopedia

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska na UMK w Toruniu. Absolwentka Studiów Podyplomowych: dziennikarstwo, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia, wspomaganie rozwoju i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera. Współzałożycielka Fundacji „Iskra Pomocy”, nauczyciel w KPSOSW w Toruniu. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito, UMK w Toruniu oraz w AKP w Bydgoszczy. Organizuje szkolenia dla nauczycieli, terapeutów, współpracuje z Przychodnią „Nasz Lekarz” w Toruniu.

 

W ramach terapii pracuje z pacjentami z opóźnionym rozwojem mowy, dziećmi mającymi zaburzenia komunikacji (spektrum autyzmu), wady wrodzone centralnego układu nerwowego. Terapią obejmuje również zaburzenia komunikacji o typie afazji u dzieci i dorosłych, zaburzenia dyzartryczne u dzieci i dorosłych, niepełnosprawności sprzężone i choroby neurodegeneracyjne.

Anna Pawluczuk
Anna Pawluczuk

Magister pedagogiki wczesnoszkolnej (UMK w Toruniu), absolwentka studiów podyplomowych z zakresu logopedii i neurologopedii (UMK w Toruniu), surdologopedii (UMCS w Lublinie) oraz pedagogiki tańca, oligofrenopedagogiki, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest protetykiem słuchu, ma ukończone wszystkie stopnie SJM. Jest certyfikowanym providerem metody Neuroflow ATS w zakresie centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD i metody werbo-tonalnej. Dodatkowo ukończyła kurs zawodowy z zoopsychologii i lagoterapii - terapia i edukacja z udziałem królika.

 

Od 20 lat pracuje w zawodzie logopedy w KPSOSW w Toruniu zarówno w oddziałach przedszkolnych, w zespołach do WWRD z dziećmi z autyzmem, zaburzeniami mowy i słuchu oraz ze starszymi uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.

 

Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, UMK w Toruniu oraz w AKP w Bydgoszczy. Pełni rolę promotora prac dyplomowych na studiach podyplomowych z logopedii na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu oraz na UMK w Toruniu. Opracowała wiele publikacji z zakresu surdologopedii. Od 2004 roku aktywnie uczestniczy w społecznej akcji Europejski Dzień Logopedy, podczas której prowadzi wiele działań z profilaktyki logopedycznej.

jakaś marzenka.png
dr Marta Zawichrowska

Specjalizuje się w terapii manualnej pacjentów o zaburzonym napięciu mięśniowym w sferze orofacjalnej (warg, języka, podniebienia miękkiego, żuchwy). Podejmowane przez nią działania palpacyjne obejmują także mięśnie szyi i krtani, wpływając pozytywnie na proces przełykania pokarmów oraz wspierając komunikację werbalną.

W 2017 roku wraz z Uniwersytetem Gdańskim roku współrealizowała projekt naukowy pt. „Uwarunkowania poznawcze efektywnej komunikacji Pacjenta z dystrofia mięśniową Duchenne’a z

użyciem metody C-eye”.

 

Z racji władania językami obcymi interesuje ją także zjawisko bilingwizmu oraz kompetencje wielojęzycznych neurologopedów w krajach europejskich.

 

  • Członek Stowarzyszenia Opieki Hospicyjnej w Kościerzynie
  • Laureatka plebiscytu Orły Medycyny (w 2018 roku [ocena 9.1/10] i w 2020 roku [10/10])
dr hab. Agnieszka Kamyk - Wawryszuk

Logopeda w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz w zakładzie opiekuńczo-leczniczym. Absolwentka pedagogiki, specjalność edukacja ustawiczna (studia magisterskie) oraz etnologii (studia licencjackie) na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyłam studia podyplomowe z surdopedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, pedagogiki przedszkolnej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz tyflopedagogiki, oligofrenopedagogiki, diagnozy i terapii pedagogicznej i logopedii. 

Laureatka grantu w ramach konkursu MINIATURA 7 Narodowego Centrum Nauki, wyjazd konsultacyjny do Trinity College Dublin na temat: „Rodzicielskie sposoby radzenia sobie z pogorszeniem stanu zdrowia dziecka z wentylacją mechaniczną (LTV) i niepełnosprawnością rzadką” oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Republiki Kazachstanu w ramach projektu „On approval of the plan of distribution of the number of foreign scientists to engage in teaching activities in higher and postgraduate educational institutions” (profesor wizytujący).

Autorka 47 publikacji.