Sztuczna inteligencja to narzędzie dla Twojego biznesu 


Jeśli jeszcze nie korzystałeś z narzędzi AI - warto zaimplementować je w swoim biznesie. Wszystko, co składa się na Twoją markę oraz jej komunikację, wymaga określonego planu oraz wynikającej z niego spójności. Sztuczna inteligencja to narzędzie dla Twojego biznesu, które odpowiada nie tylko za tworzenie pomysłów, ale i ich realizację. AI sprawdzi się w każdym z trzech przypadków: 

  • jeśli dopiero myślisz nad własnym brandem,  
  • jeśli masz swój brand, ale chcesz dopełnić go spójnymi komunikatami i treściami,
  • jeśli masz swój brand, ale potrzebujesz powiewu świeżości pod postacią nowej, spójnej komunikacji Twojej marki.

Tworzenie brandu przy pomocy sztucznej inteligencji 


Przy pomocy sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie przełożyć na rzeczywistość każdy pomysł, wizję czy założenie. Jeśli brand już istnieje, a jego charakter, identyfikacja czy przyjęta komunikacja nie wymagają poprawy, każdy zrealizowany już projekt - będzie punktem odniesienia dla sztucznej inteligencji oraz kolejnych materiałów, które miałaby stworzyć w odpowiedzi na nasze potrzeby. Pamiętajmy, że tworzenie brandu przy pomocy sztucznej inteligencji jest możliwe przede wszystkim dzięki potężnemu rozwojowi coraz to nowszych technologii. Narzędzia AI potrafią również zarządzać treściami na stronie czy odczytywać dane, będące podstawą do tworzenia dalszych planów marketingowych. 


Spójność komunikacji marki w dobie AI 


Tworzenie rozpoznawania i przypominania - dzięki budowaniu spójnych ze sobą komunikatów, opartych na konkretnych elementach, budujemy brand. Potencjalny klient czy osoba, która już tym klientem jest - potrafi rozpoznawać nasz produkt czy usługę poprzez spójną kolorystykę, komunikaty czy charakter, które zawsze są jednakowe. Tak więc wszystkie tworzone materiały oraz te, które są dopiero w planach - budują wyobrażenie o marce, ale i generują wspomnienia związane z doświadczeniami klientów. 
 

Wzmacnianie połączenia emocjonalnego - dzięki stałej formule, klient jest w stanie umocnić swoją świadomość na temat naszej marki. Dodatkowo, prowadzenie brandu w sposób spójny, często powoduje, że klient pragnie stać się jego częścią. Jeśli komunikaty, kolory i cała szata wizualna oraz merytoryczna, współgra z wizją odbiorcy, chętniej będzie wracać czy sprawdzać nasz rozwój na portalach social mediowych. Konsumenci lubią wracać do tego, co już znają.

 

Schematy kolorów jako oznaki marki - w zależności od tego, czego dotyczy istota marki, warto zastanowić się nad odpowiednim doborem kolorów. Pamiętajmy, że poza doborem spójnych, a więc komplementarnych ze sobą barw, warto budować identyfikację wizualną brandu na bazie połączeń. Przede wszystkim znaczeń poszczególnych barw z tym, jakie wartości głosi marka. 


Obraz i styl fotografii - kreacje powinny być spójne oraz zahaczać o konkretny format i estetykę. Niech wszystko to, co związane z marką, będzie komplementarne i generuje szybkie skojarzenia. To największy cel każdego przedsiębiorcy. 

 

Narzędzia Open AI, które wykorzystasz w swoim biznesie 


Turbologo - jeśli jesteś na początku budowania swojego brandu lub być może pragniesz wprowadzić zmiany w istniejącej już identyfikacji wizualnej, Turbologo to narzędzie dla Ciebie. Dzięki sztucznej inteligencji jest w stanie stworzyć dla Ciebie logo, a nawet kilka propozycji, które będą odpowiedzią na Twoje potrzeby i podane mu wskazówki. 

 

Synthesia - kreator, którego potencjał warto wykorzystać przy tworzeniu prezentacji, jest pełen unikalnych funkcji. Między innymi umożliwia stworzenie własnego awatara AI. Co to oznacza w praktyce? Jeśli brandy mają swoje postaci czy charakterystyczne twory w logo brandu/ komunikatach marketingowych, będziemy mogli budować unikalność. 

 

ChatGPT - jedno z najbardziej znanych narzędzi, które zrewolucjonizowało rynek. ChatGPT realizuje zlecone przez nas zadania na wielu płaszczyznach, a więc działa kompleksowo. Jeśli tylko odpowiednio go nakierujemy, narzędzie będzie w stanie przeanalizować konkurencję, a dodatkowo wyłapać nie tylko mocne, ale i słabe strony różnego rodzaju kreacji. Niezależnie czy dopiero budujesz pozycję swojej marki na rynku czy pragniesz po prostu wzmocnić jej impakt, sztuczna inteligencja jest w stanie wziąć pod uwagę trendy oraz rozwiązania warte uwagi właśnie w Twojej branży. 

 

Wordtune - to z kolei rozszerzenie stworzone z myślą o Twojej przeglądarce Chrome. Jeśli pragniesz wnieść swoje treści na wyższy poziom, to doskonałe narzędzie. Wtyczka reaguje na tworzone przez Ciebie teksty, skanując je i sugerując potencjalne zmiany. Należy po prostu zaznaczyć fragment, który powinna sprawdzić. Jeśli zależy nam na wymianie słów czy bardziej trafnym budowaniu przekazu, sugerowanie synonimów może okazać się nieocenione. Prawdziwym game changerem jest również funkcja “rewrite”. Szczególnie jeśli tworzymy artykuły czy treści copy na social media. 

 

Korzystanie z AI, aby zachować spójną komunikację marki, jest jak najbardziej możliwe. Jedyne, co należy określić to to, czego oczekujemy od tego narzędzia. Jakich materiałów, osadzonych, w jakim charakterze i do jakich elementów kluczowych miałyby one nawiązywać. Niezależnie od tego, czy dopiero budujesz swoją markę, czy jest jedną z już istniejących, najważniejsze to skupić się na tym, co ją charakteryzuje. Każdy z aspektów jest istotny. Zarówno kwestie wizualne, jak i charakter komunikacji, język, którym się posługujemy czy wartości, z którymi tożsama jest nasza marka. Sztuczna inteligencja charakteryzuje się mnogością rozwiązań, które nie dotyczą jedynie różnorodnych narzędzi, ale i rozwiązań w obrębie każdego z nich. Nie korzystanie z tego, co daje nam dzisiaj technologia to błąd. Niektóre zadania nie wymagają już ludzkiego pierwiastka od początku do końca. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie zaoszczędzić sporo czasu, wciąż dbając przy tym o wysokiej jakości materiały, które pozwalają zachować spójność komunikacyjną marki. 
 
 

Zobacz także