E-commerce wypełnia naszą codzienność. Kupowanie oraz sprzedawanie usług za pośrednictwem sieci to coś, bez czego ciężko wyobrazić sobie dzisiejszą rzeczywistość. Marketing i wszystkie działania, które są z nim związane to coś, z czym mamy kontakt na co dzień. Nie ma jednak wątpliwości, że to czasy nadają kierunek działaniom, za którymi należy podążać. Żyjemy w świecie wysoko rozwiniętej technologii, a pandemia wpłynęła dodatkowo na największe oraz najszybsze zmiany w przestrzeni e-commerce. Dziś marketing, jak i e-commerce, to jedne z najbardziej przyszłościowych kierunków. Nie wiadomo, co czeka nas za kilka lat, ale jedno jest pewne – to właśnie e-commerce, jako usługa przyszłości, ma szansę przeobrazić się jeszcze bardziej i otworzyć przed nami nowe możliwości edukacyjne oraz zawodowe.

 

Nowe możliwości e-commerce

 

Potęga e-commerce tworzy się na naszych oczach. Wszyscy jesteśmy klientami, a więc coraz to nowsze możliwości są nam doskonale znane. Handel towarami czy usługami znalazł swoje miejsce w sieci i poza samą formą sprzedaży, również marketing znacząco się zmienił. Pojęcia takie, jak influencer marketing czy video marketing – to nie są już żadne tajniki. To działania, które wytyczają drogę, którą należy podążać. Nie tylko po to, aby sprzedawać, ale budować więź z potencjalnym klientem i dać się poznać. Produkt czy usługa bez zbudowanego wokół siebie “story”, testowania czy żywego człowieka, nie jest już atrakcyjna dla klienta. Nowe możliwości e-commerce, które znacząco podlegają światu social mediów, są obowiązkiem do przyswojenia. Tradycyjna reklama przeszła już do świata internetu. Musi być szybka, zwięzła i na temat. Najlepiej w formie krótkiego video, które jest bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarki, ale i algorytmy aplikacji internetowych. Klienci w dzisiejszych czasach to osoby korzystające głównie z urządzeń mobilnych. Przeglądanie dostępnych treści dzieje się tak szybko, że tylko najkrótsze, a przy tym najbardziej interesujące formy będą miały szczególne znaczenie. Dlatego tak ważne jest tworzenie w oparciu o CX – doświadczenie klienta.

 

 

Jaką rolę odgrywa CX w e-commerce?

 

CX to skrót od customer experience. Odnosi się do wszystkich działań, jakie są podejmowane przez przedsiębiorstwa względem klienta. To wszystko to, co działa na korzyść przy budowaniu rozpoznawalności marki, tworzenia relacji z potencjalnym klientem czy buduje jego świadomość na temat usługi czy produktu. CX zawiera w sobie wszystkie marketingowe i sprzedażowe działania, co obejmuje również obsługę klienta, a więc customer service. Dlatego, jeśli zależy nam na prężnym rozwoju marki, powinniśmy zaznaczyć swoje miejsce w takich miejscach jak Facebook, YouTube, Instagram czy TikTok. Tworzyć krótkie materiały video, które nazywane są reelsami czy shortsami. Wstawiać zdjęcia produktowe czy infografiki, które będą budować wysoki poziom zaangażowania. Idąc dalej, tworzyć po prostu profil marki, który będzie komunikacyjnie spójny i skrupulatnie planowany. Social Media były kiedyś miejscem “dla chętnych”. Dziś w biznesie nie ma wyboru. Każda platforma, która daje możliwości bezpłatnego publikowania treści na temat własnej firmy jest na wagę złota. Wiedząc, jakie wyniki można osiągać, tworząc dobry marketing w sieci, e-commerce stał się potęgą.

 

Kierunek przyszłości

 

Od kilku lat marketing nazywany jest kierunkiem przyszłości w biznesie. Dlatego tak dużą wartość ma dla nas, jako uniwersytetu, poszerzanie wiedzy z tego zakresu. Dzięki studiom na kierunkach związanych z marketingiem poznasz najnowsze trendy w branży, a także dowiesz się, czym jest neuromarketing czy design thinking. Będziesz wykorzystywać oprogramowanie, na którym na co dzień pracują marketingowcy oraz nauczysz się, jak skutecznie budować relację z klientami w obszarach B2B i B2C. Te modele współpracy w biznesie są bardzo istotne, ponieważ to dzięki nim jesteśmy w stanie nawiązywać kontakt z klientami.

 

Marketing jest jedną z najprężniej rozwijających się ścieżek rozwoju. Co najważniejsze, znajduje swoją przestrzeń na każdym rynku, ponieważ promocja, strategia, relacje z klientem i zarządzanie komunikacją to te sposoby na rozwój biznesu, z których korzystają wszyscy. W ostatnich latach marketing internetowy przeżywa swój złoty okres. Można to stwierdzić, patrząc na to, w jak szybki sposób rozwinął się sam e-commerce właśnie. Jesteśmy przekonani, że nowe kierunki na Uniwersytetach WSB Merito pozwolą się nieustannie rozwijać i pozyskiwać przy tym wiedzę od najlepszych. Warto dodać, że na naukę czy zmianę branży nigdy nie jest za późno! To umożliwiają właśnie studia niestacjonarne, różnego stopnia, dzięki którym jesteśmy w stanie rozwinąć swoją wiedzę na temat marketingu, zarządzania biznesem i rozwoju technologicznego, który wspiera różne branże w e-commerce na całym świecie!

Zobacz także