Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku akademia trenera biznesu

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Wystąpienia publiczne jako podstawowa kompetencja trenera
(16 godz.)
  • Sztuka komunikacji i prezentacji jako fundament prowadzenia szkoleń
  • Przygotowanie treści prezentacji z ChatGPT
  • Budowanie relacji z uczestnikami - sekret efektywnych szkoleń
  • Zawód Trenera, osobisty warsztat trenera
  • Postawa Trenera, a jego efektywność na sali szkoleniowej
  • Znaczenie etyki w codziennej pracy trenera
PSYCHOLOGIA UCZENIA SIĘ I PRACA TRENERA
(16 godz.)
  • Psychologiczne zasady przyswajania informacji
  • Modelowanie procesu uczenia się dla dorosłych - praktyczne podejścia
  • Płaszczyzna psychospołeczna i merytoryczna szkolenia
  • Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera
  • Asertywna postawa Trenera
  • Radzenie sobie z tremą
  • Budowanie autorytetu trenera
WSTĘP – CZYNNIKI EFEKTYWNEGO SZKOLENIA. ZAMYKANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
  • Rozpoczęcie szkolenia lub warsztatów – strategia na dobry początek
  • Wstęp do szkolenia z perspektywy: trenera, uczestników i zleceniodawcy
  • Zakończenie szkolenia: strategie wzmacniania efektów nauki
WIELOPOZIOMOWE PROJEKTOWANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
  • Wykorzystanie ChatGPT do tworzenia celów szkoleniowych i treści merytorycznych
  • Definiowanie celów szkolenia
  • Zasady projektowania szkolenia
  • Tworzenie konstrukcji warsztatu
  • Dobór treści do założonego celu
  • Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami
DYNAMIKA ROZWOJU I PRACY GRUPY SZKOLENIOWEJ. METODYKA PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ
(16 godz.)
  • Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy
  • Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć
  • Praca na procesie i na strukturze
  • Metody prowadzenia zajęć
  • Metody aktywizujące w szkoleniach
  • Projektowanie, omówienie ćwiczeń. Dyskusja po ćwiczeniu
  • Kierowanie emocjami uczestników po odbytym ćwiczeniu
  • Przykładowe ćwiczenia
ZAAWANSOWANE TECHNIKI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
(8 godz.)
  • Coaching grupowy – jako rozwój zespołu oraz radzenie sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi w zespole
  • Coaching - jako indywidualny sposób uczenia pracownika / klienta
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej przez prowadzącego szkolenie – wspierająca recenzja
  • Metafory, humor, cytaty w procesie szkoleniowym
  • Wykorzystanie prowokacji w prowadzeniu szkoleń
  • Szkolenia w miejscu pracy oraz szkolenia wyjazdowe
CZTERY POKOLENIA NA RYNKU PRACY
(8 godz.)
  • Czym charakteryzują/różnią się pokolenia Z, Y, X, Baby Boomers?
  • Jak się komunikują?
  • Czego oczekują od pracodawcy?
  • Co motywuje je do pracy?
  • Definiowanie i zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku - kluczowe kompetencje
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI PODCZAS SZKOLENIA
(16 godz.)
  • Budowanie płaszczyzny współpracy, zaangażowania i odpowiedzialności podczas szkolenia
  • Sytuacje „trudne” powodowane przez „trudnych” uczestników – modele radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Dynamika konfliktu, wpływ konfliktu na efektywność procesu szkoleniowego
  • Wpływanie na stan emocjonalny uczestnika szkolenia
  • Psychologiczne aspekty zachowania „trudnych” uczestników oraz sposoby skutecznego podejścia do nich
PREZENTACJE MULTIMEDIALNE. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
(8 godz.)
  • Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie sposobu prowadzenia zajęć
  • Tworzenie prezentacji multimedialnych i materiałów szkoleniowych z ChatGPT
  • Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych do przykładowych tematów szkoleń
  • Innowacyjne narzędzia w szkoleniach, wykorzystanie ChatGPT do eksploracji i integracji nowych technologii w procesie nauczania
Integralny trener
(8 godz.)
  • Indywidualna diagnoza potencjału uczestników na podstawie badania MindSonar® - kwestionariusz wartości i wzorców myślenia
  • Strategie działania, uczenia się i podejmowania decyzji
  • Ewolucja wpływu społecznego - teoria Spiral Dynamics®
  • „Ja jako Trener” i mój wpływ na efektywność działań procesu rozwoju uczestników
Diagnoza potrzeb szkoleniowych. Zarządzanie szkoleniami jako proces
(16 godz.)
  • Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych
  • Przygotowywanie wskaźników efektywności
  • Ocena efektywności szkoleń
  • Analiza i ocena przeprowadzonego szkolenia
  • Zarządzanie szkoleniami (rozwojem pracowników) w firmie
  • Projektowanie ewaluacji szkolenia
  • Budowanie współpracy pomiędzy trenerem, a działami odpowiedzialnymi za politykę personalną w firmie (tworzenie kompleksowego wsparcia dla przekazywanych treści szkoleniowych)
WARSZTATY MISTRZÓW – PRZYGOTOWANIE I PROWADZENIE FRAGMENTÓW SZKOLEŃ PRZEZ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ
(16 godz.)
  • Przygotowanie przykładowych szkoleń przez uczestników zajęć do wykorzystania w bieżącej pracy
  • Prowadzenie przez uczestników wybranych fragmentów szkoleń – przygotowanie do sesji zaliczeniowej
  • Kontekst pracy trenera
WARSZTATY
(16 godz.)
  • Zaliczenie
PRACA INDYWIDUALNA
(10 godz.)
  • Projekt
Forma zaliczenia
Testy
Egzamin teoretyczny – test sprawdzający
Organizacja
Egzamin praktyczny – przeprowadzenie fragmentu szkolenia