Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku akademia trenera biznesu
Wystąpienia publiczne jako podstawowa kompetencja trenera
(16 godz.)
- Sztuka komunikacji i prezentacji jako fundament prowadzenia szkoleń
- Przygotowanie treści prezentacji z ChatGPT
- Budowanie relacji z uczestnikami - sekret efektywnych szkoleń
- Zawód Trenera, osobisty warsztat trenera
- Postawa Trenera, a jego efektywność na sali szkoleniowej
- Znaczenie etyki w codziennej pracy trenera
PSYCHOLOGIA UCZENIA SIĘ I PRACA TRENERA
(16 godz.)
- Psychologiczne zasady przyswajania informacji
- Modelowanie procesu uczenia się dla dorosłych - praktyczne podejścia
- Płaszczyzna psychospołeczna i merytoryczna szkolenia
- Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera
- Asertywna postawa Trenera
- Radzenie sobie z tremą
- Budowanie autorytetu trenera
WSTĘP – CZYNNIKI EFEKTYWNEGO SZKOLENIA. ZAMYKANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Rozpoczęcie szkolenia lub warsztatów – strategia na dobry początek
- Wstęp do szkolenia z perspektywy: trenera, uczestników i zleceniodawcy
- Zakończenie szkolenia: strategie wzmacniania efektów nauki
WIELOPOZIOMOWE PROJEKTOWANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Wykorzystanie ChatGPT do tworzenia celów szkoleniowych i treści merytorycznych
- Definiowanie celów szkolenia
- Zasady projektowania szkolenia
- Tworzenie konstrukcji warsztatu
- Dobór treści do założonego celu
- Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami
DYNAMIKA ROZWOJU I PRACY GRUPY SZKOLENIOWEJ. METODYKA PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ
(16 godz.)
- Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy
- Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć
- Praca na procesie i na strukturze
- Metody prowadzenia zajęć
- Metody aktywizujące w szkoleniach
- Projektowanie, omówienie ćwiczeń. Dyskusja po ćwiczeniu
- Kierowanie emocjami uczestników po odbytym ćwiczeniu
- Przykładowe ćwiczenia
ZAAWANSOWANE TECHNIKI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
(8 godz.)
- Coaching grupowy – jako rozwój zespołu oraz radzenie sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi w zespole
- Coaching - jako indywidualny sposób uczenia pracownika / klienta
- Zasady udzielania informacji zwrotnej przez prowadzącego szkolenie – wspierająca recenzja
- Metafory, humor, cytaty w procesie szkoleniowym
- Wykorzystanie prowokacji w prowadzeniu szkoleń
- Szkolenia w miejscu pracy oraz szkolenia wyjazdowe
CZTERY POKOLENIA NA RYNKU PRACY
(8 godz.)
- Czym charakteryzują/różnią się pokolenia Z, Y, X, Baby Boomers?
- Jak się komunikują?
- Czego oczekują od pracodawcy?
- Co motywuje je do pracy?
- Definiowanie i zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku - kluczowe kompetencje
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI PODCZAS SZKOLENIA
(16 godz.)
- Budowanie płaszczyzny współpracy, zaangażowania i odpowiedzialności podczas szkolenia
- Sytuacje „trudne” powodowane przez „trudnych” uczestników – modele radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Dynamika konfliktu, wpływ konfliktu na efektywność procesu szkoleniowego
- Wpływanie na stan emocjonalny uczestnika szkolenia
- Psychologiczne aspekty zachowania „trudnych” uczestników oraz sposoby skutecznego podejścia do nich
PREZENTACJE MULTIMEDIALNE. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
(8 godz.)
- Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie sposobu prowadzenia zajęć
- Tworzenie prezentacji multimedialnych i materiałów szkoleniowych z ChatGPT
- Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych do przykładowych tematów szkoleń
- Innowacyjne narzędzia w szkoleniach, wykorzystanie ChatGPT do eksploracji i integracji nowych technologii w procesie nauczania
Integralny trener
(8 godz.)
- Indywidualna diagnoza potencjału uczestników na podstawie badania MindSonar® - kwestionariusz wartości i wzorców myślenia
- Strategie działania, uczenia się i podejmowania decyzji
- Ewolucja wpływu społecznego - teoria Spiral Dynamics®
- „Ja jako Trener” i mój wpływ na efektywność działań procesu rozwoju uczestników
Diagnoza potrzeb szkoleniowych. Zarządzanie szkoleniami jako proces
(16 godz.)
- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych
- Przygotowywanie wskaźników efektywności
- Ocena efektywności szkoleń
- Analiza i ocena przeprowadzonego szkolenia
- Zarządzanie szkoleniami (rozwojem pracowników) w firmie
- Projektowanie ewaluacji szkolenia
- Budowanie współpracy pomiędzy trenerem, a działami odpowiedzialnymi za politykę personalną w firmie (tworzenie kompleksowego wsparcia dla przekazywanych treści szkoleniowych)
WARSZTATY MISTRZÓW – PRZYGOTOWANIE I PROWADZENIE FRAGMENTÓW SZKOLEŃ PRZEZ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ
(16 godz.)
- Przygotowanie przykładowych szkoleń przez uczestników zajęć do wykorzystania w bieżącej pracy
- Prowadzenie przez uczestników wybranych fragmentów szkoleń – przygotowanie do sesji zaliczeniowej
- Kontekst pracy trenera
WARSZTATY
(16 godz.)
- Zaliczenie
PRACA INDYWIDUALNA
(10 godz.)
- Projekt
Forma zaliczenia
Egzamin teoretyczny – test sprawdzający
Egzamin praktyczny – przeprowadzenie fragmentu szkolenia