Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Coaching.
Coaching krok po kroku, czyli jak realizować proces coachingu
(30 godz.)
- Różnorodności metod rozwojowych i umiejętności doboru właściwych – o różnicach między coachingiem a nie-coachingiem
- Zasady coachingu
- Zasady etyczne pracy coacha w praktyce
- Co może być obszarem pracy coachingowej, a co nie?
- Jak określać z klientem cel w coachingu/ struktura ZZC
Struktura rozmowy coachingowej i trening jej użycia
(16 godz.)
- Jak przebiega rozmowa coachingowe
- Poszczególne etapy w praktyce
- Trening
Narzędzia pracy coacha i trening ich użycia
(60 godz.)
- Narzędzia komunikacyjne w coachingu
- Pytania coachingowe
- Metody pracy z ograniczającymi przekonaniami
- Narzędzia pracy z wartościami klienta/ system wartości/ hierarchia/ konflikt wartości
- Narzędzia diagnostyczne w coachingu
- Narzędzia interwencji w coachingu
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych w coachingu
(10 godz.)
- Trudny klient, czyli jaki? Diagnostyka
- Narzędzia pracy w sytuacjach trudnych pracy z klientem.
Trening prowadzenia rozmów coachingowych
(28 godz.)
- Sesje indywidualne
- Trening coachingu z trzech perspektyw
- Trening w grupach, parach, na forum
Model FRIS i jego zastosowanie w pracy coacha
(8 godz.)
- O stylach myślenia według modelu FRIS i co one oznaczając z perspektywy pracy coacha - styl myślenia coacha a styl myślenia klienta
- Mój indywidualny styl na podstawie raportu FRIS
- Style myślenia a komunikacja coacha i klienta: jak porozumiewać się z kimś o odmiennym stylu myślenia?
- Różnorodne formy wykorzystania FRIS w coachingu
- Trening użycia modelu FRIS podczas sesji coachingowej
Egzamin
(16 godz.)
- Egzamin
Forma zaliczenia

Raport z przeprowadzonych sesji coachingowych

Egzamin – sesja coachingowa przy egzaminatorach

Opracowanie jednego narzędzia coachingowego