Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, którą ukończyłam w 2002 roku na wydziale fizjoterapii. Od 2012 roku jestem specjalistą fizjoterapii. Obecnie pracuję w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK jako nauczyciel akademicki oraz w szpitalu im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy na oddziałach pediatrycznych jako fizjoterapeuta. Zajmuję się rehabilitacją dzieci co jest dla mnie zarówno przyjemnością jak i wyzwaniem.
Dla dzieci niesprawnych ruchowo fizjoterapia to bardzo ważny element procesu terapii, a dla rodziców często najważniejszy. Terapeuta powinien postarać się, aby rehabilitacja dziecka to nie było tylko to, co dzieje się na sali gimnastycznej. Ważne jest, aby właściwą formę aktywności zapewnić dzieciom również w domu, żłobku, przedszkolu, a później w szkole. Dzieci cechuje biologiczna potrzeba ruchu, przez cały czas pozostają w gotowości do działania, przy pomocy ruchu zdobywają, odkrywają i poznają świat. Zdobywanie przez dziecko nowych doświadczeń, przyswajanie, analizowanie i wykorzystywanie ich w sposób aktywny i funkcjonalny, uzależnione jest w dużym stopniu od odpowiedniego doboru metody rehabilitacji, a wcześniej od odpowiednio wczesnego zdiagnozowania zaburzenia. U podstaw działalności fizjoterapeuty powinno leżeć przekonanie, że wczesna diagnostyka, a następnie skoordynowana, kompleksowa i wielokierunkowa pomoc, obejmująca zarówno dziecko, jak i jego rodziców, pozwala na uniknięcie niepełnosprawności lub znaczne ograniczenie jej skutków.
W swojej praktyce pracuję z dziećmi z bardzo różnymi problemami min.:
- dziećmi z ryzyka,
- z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- przepukliną oponowo rdzeniową,
- wadami rozwojowymi,
- zespołem wad wrodzonych,
- z dziećmi powtarzającymi ten sam wzorzec ruchu,
- obniżonym napięciem,
- złym rozkładem napięcia,
- dziećmi z zespołem Downa,
- problemami z integracją sensoryczną,
- z asymetrią z ciała, z przemieszczeniem w obrębie głowy, twarzy,
- ze stopami szpotawymi, koślawymi,
- dziećmi nie zatrzymującymi wzroku,
- mającymi problem nie tyle z widzeniem co ze sposobem pracy oczu,
- mającymi kłopoty z powodu pielęgnacji niedostosowanej do dziecka,
Kursy
Metoda NDT-Bobath:
· kurs NDT-Bobath Basic, Żilina, Słowacja 2008-2009
Metoda Vojty:
· kurs "Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi", Wrocław 2008-2010
kurs odświeżający dla terapeutów metody Vojty
Vojta-IVG-Refresher, Wrocław 2010, Opole 2013, Szczecin 2015, Gdynia 2016, Bydgoszcz 2017
Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy i skolioz z wykorzystaniem elementów znanych metod terapeutycznych.