Menedżer kierunku pedagogika. Mgr pedagogiki specjalnej w zakresie resocjalizacji, edukacji i rehabilitacji i rewalidacji indywidualnej osób niepełnosprawnych intelektualnie, tyflopedagogiki. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel dyplomowany, praktyk z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą: w Kuratorium Oświaty i Okręgowym Zespole Nadzoru Pedagogicznego nad Zakładami Poprawczymi, Schroniskami dla Nieletnich i RODK na południową Polskę, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE).
Pedagog specjalny, wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły specjalnej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, założyciel i wieloletni prezes zarządu stowarzyszenia działającego na rzecz osób niepełnosprawnych. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito. Metodyk - Kierownik Zakładu Metodyki Nauczania.
Pedagog i językoznawca, w trosce nie tylko o językowy rozwój uczennic i uczniów, ale też dla podniesienia jakości i efektywności pracy szkoły, a więc ze względu na potrzebę rewizji procesu dydaktycznego, który ma sprzyjać uczeniu się dzieci, popularyzuje pedagogikę humanistyczną, proponując mariaż językoznawstwa kognitywnego z dydaktyką. Autorka wielu książek i artykułów naukowych oraz tłumaczka książek kanadyjskiego profesora psychoedukatora É. Royer’a.
Doktor nauk prawnych w zakresie prawa, magister prawa oraz nadkomisarz policji.
Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał jako funkcjonariusz organów ścigania od 1992 roku oraz od 1999 roku jako wykładowca, nauczyciel, trener, adiunkt etc. w instytucjach o różnych profilach kształcenia, głównie w zakresie: prawa, administracji, zarządzania, pedagogiki resocjalizacyjnej i bezpieczeństwa oraz w wielu ich kontekstach.
Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących: zagrożeń współczesnego świata, taktyk i technik kryminalistycznych, prawa karnego w zakresie przestępczości, a także stosowania kar i środków karnych orzeczonych przez sąd.
Autor wielu publikacji między innymi: "Zagrożenia dla bezpieczeństwa w obliczu przemocy domowej", "Wyzwania administracji bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce w realiach rzeczywistości unijnej. Prawne zagadnienia teoretyczne i praktyczne", "Wytwarzanie i kolportaż fałszywych banknotów w Polsce na przykładzie województwa śląskiego w latach 1995-1999"
Absolwentka kierunku Filologia Angielska Uniwersytetu Śląskiego o specjalności nauczyciel języka angielskiego, a także Centrum Szkoleń Tłumaczeniowych w Sosnowcu współpracującego z PT TEPIS i STP . Nauczyciel języka angielskiego z ponad dwudziestoletnim stażem, Egzaminator Państwowy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, tłumacz ustny i pisemny specjalizujący się w przekładach medycznych i literackich.
W WSB Merito od 2018 roku. Prowadzi zajęcia z języka fachowego- Business English, języka ogólnego oraz fonetyki języka angielskiego.
Pasjonuje się neuropsychologią, jak również psychologią biznesu, w których to obszarach nieustannie poszerza swoje kwalifikacje.
Zawodowo pasjonuje się rozwojem dziecka w wieku przedszkolnym. Swoje doświadczenie zawodowe rozwijała w czasie pracy w Miejskim Przedszkolu nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach. Na Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia metodyki wychowania przedszkolnego, pedagogiki w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz teoretyczne i metodyczne podstawy wychowania przedszkolnego.
Aleksandra Hadzik jest doktorem nauk prawnych. Manager oraz urzędnik z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania ubezpieczeniami społecznymi.
W Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przeszła pełną ścieżkę kariery od referenta do prezesa Kasy. Funkcję prezesa KRUS pełni od października 2018 r.
Dr Aleksandra Hadzik jest autorką publikacji z zakresu postępowania administracyjnego, ubezpieczeń społecznych rolników, bezpieczeństwa społecznego, turystyki i lecznictwa uzdrowiskowego. Posiada uprawnienia mediatora. Swoje doświadczenie i wiedzę merytoryczną wykorzystuje także prowadząc zajęcia ze studentami.
Doktor nauk humanistycznych. Zawodowo pasjonuje się pomocą edukacyjną, terapeutyczną i diagnostyczną osób terminalnie i przewlekle chorych, problemem wykluczenia społecznego czy organizacją pomocy społecznej i wsparcia instytucjonalnego dla osób z niepełnosprawnością.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, Szkole Specjalnej, Stowarzyszeniu Serdeczni czy Środowiskowym Domu Samopomocy. Na Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia na kierunku Pedagogika.
Wśród publikacji można wymienić m.in. "Model wsparcia chorych na dystrofię i ich rodzin", "Rola organizacji pozarządowych w życiu dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny" czy "Teoria i praktyka wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością wyzwania najbliższych".
Zawodowo pasjonuje się psychodietetyką, zastosowaniem eeg biofeedback, technikami integrującymi Emocje, Mózg, Ciało. Swoje doświadczenie zdobywała udzielając wsparcia psychologicznego osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom biorącym udział w projektach realizujących m.in. takie działania jak: artystyczne, teatralne (arteterapia), aktywizujące społecznie i zawodowo. Prowadzi także prowadzeniu zajęć edukacyjnych w formie wykładów i warsztatów z zakresu zdrowego stylu życia, wpływu odżywiania się na zdrowie, emocje, samopoczucie. Pełni również funkcję Prezes Zarządu w placówce dziennego pobytu dla dorosłych osób niepełnosprawnych – Warsztat Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Górniczej.
Pracuje jako psycholog w specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej oraz prowadzi gabinet psychologiczny. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, podczas pracy z pacjentami we własnym gabinecie psychologicznym oraz w placówkach oświatowych: szkoły podstawowych i ponadpodstawowych, a także oraz szkoły wyższe, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych. Zawodowo pasjonuje się obszarem dotyczącym spektrum zachowań trudnych, zwłaszcza rolą lęku w ich powstawaniu. W swojej pracy stara się łączyć rożne rodzaje terapii, ze szczególnym ukłonem w stronę terapii poznawczo-behawioralnej
Nauczyciel dyplomowany, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy nauczyciela: od szkoły podstawowej poprzez liceum, technikum do Uniwersytetu WSB Merito w Chorzowie. Na WSB zajmuje się poza prowadzeniem zajęć z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, wirtualnych środowisk nauczania, technologii informatycznych, szeroko rozumianym e-learningiem. Administrator lokalny wydziałowej platformy Moodle. Koordynator wydziałowy studiów online.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie chemii środowiska, nauczyciel chemii, informatyki i przedsiębiorczości. Autor podręcznika z Podstaw przedsiębiorczości do szkół ponadgimnazjalnych (lata 2012-2019).
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Zawodowo zajmuje się rozwojem człowieka w cyklu życia oraz kulturowo-społecznymi uwarunkowaniami starzenia się i starości. NA Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia m.in. z andragogiki, edukacja dorosłych, pedagogiki społecznej czy teoretycznych podstaw wychowania. Członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych.
Wśród publikacji naukowych można wymienić między innymi: „Narracje biograficzne a poczucie tożsamości kobiet”, „Doświadczenie starości – rozważania wokół pojęć i zjawisk (nie)oczywistych” czy „Procesy migracyjne jako istotny kontekst współczesnej starości”.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Posiada wieloletnie doświadczenie jako pedagog resocjalizacyjny. Zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problemami współczesnej pedagogiki społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej, problematyki dotyczącej pracowników grup dyspozycyjnych, oddziaływaniami mającymi na celu zapobieganie przestępczości i innym patologiom społecznym. Swoje doświadczenie zawodowe dobywała jako wychowawca z Zakładzie Karnym w Wojkowicach, kurator społeczny przy Sądzie Rejonowym czy mediator do spraw karnych.
Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia między innymi z pedagogiki społecznej, metodyki pracy resocjalizacyjnej czy profilaktyki zagrożeń i patologii społecznych.
Wśród publikacji można wymienić m.in. "Pomoc i wsparcie osób dotkniętych przemocą w rodzinie na przykładzie województwa śląskiego", "Rola ojca we współczesnej rodzinie" czy "Przemoc i agresja w instytucji penitencjarnej a opinie skazanych na temat tego zjawiska".
Zawodowo zajmuje się efektywną nauką, psychoterapią, kompetencjami społecznymi i psychologią rozwojową. Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z psychologii ogólnej, automotywacji czy procesu poznawczego.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w placówkach oświatowych czy podczas staży w placówkach medycznych. Prowadzi usługi psychologiczne, w ramach których realizuje projekty i współpracuje z instytucjami.
Psycholog, pracownik Uniwersytetu WSB Merito Chorzów. Absolwent Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego, wieloletni pracownik tegoż wydziału oraz Akademii WSB. Zajmuje się problematyką zarządzania wiedzą, znaczeniem mentoringu oraz zagadnieniami związanymi z zarządzaniem stresem informacyjnym i neurolingwistycznym programowaniem (NLP).
Prócz działalności dydaktycznej zajmuje się pomocą psychologiczną, w której wykorzystuje psychoterapię ericksonowską w której jako metoda jest stosowana metafora. Jest uczestnikiem Podyplomowego Kursu Psychoterapii prowadzonego przez Polski Instytut Ericksonowski. W ramach wykładów popularyzujących psychologię przedstawia kwestie związane z psychologiczną symboliką.
Specjalista z zakresu prawa cywilnego, prawa handlowego, prawa gospodarczego i prawa pracy. Były radca prawny ING Bank Śląski, radca prawny w Kancelarii Radców Prawnych Temida S.C.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalista w zakresie edytorstwa tekstów naukowych i literackich. Interesuje ją szeroko rozumiana pedagogika, historia wychowania i oświaty, dydaktyka szkoły wyższej, pedeutologia, edukacja medialna i komunikacja społeczna, a pasjonują rozmowy z ciekawymi ludźmi, książki, podróże, edytorstwo. Autorka wielu publikacji z zakresu historii wychowania i oświaty, edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dydaktyki szkoły wyższej.
Magister filologii angielskiej, wykładowca akademicki, lektor mający za sobą lata doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego ogólnego i fachowego. Cyberentuzjasta śledzący rozwój nowych technologii i ich wpływu na społeczny wymiar funkcjonowania człowieka we współczesnym świecie.
Doktor nauk społecznych, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, terapeuta pedagogiczny, psycholog biznesu, trener rozwoju, mentorka i mediatorka. Specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych (certyfikowany mediator) oraz w tematach z dziedziny pedagogiki twórczości. Entuzjastka rozwoju osobistego i biznesowego, zarażająca swoją pasją studentów i współpracowników.
Na Uniwersytecie WSB Merito Chorzów prowadzi zajęcia m.in. z treningu rozwoju interpersonalnego, coachingu, pedagogiki zabawy czy warsztatu umiejętności wychowawczych. Jest założycielką Klubu Kobiet Biznesu. Organizuje doroczną Galę Kultury Sukcesu, która skupia wokół siebie osoby prowadzące własną działalność.
Wśród licznych publikacji można wymienić: "Marketing - nowe spojrzenie na oświatę. Teoria i praktyczne rozwiązania", "Zajęcia pozalekcyjne w szkole" czy "Przemoc w interakcjach szkolnych między uczniami".
Menedżer Kierunku i Kierownik Zakładu Dydaktycznego Marketing i Sprzedaż.
Posiada wieloletnie doświadczenie w przedsiębiorstwach z różnych sektorów gospodarki, w tym w branży lotniczej oraz reklamowej.
Była odpowiedzialna za rozwój marketingu w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice na stanowisku dyrektora ds. promocji, analiz i rozwoju. Pełniła funkcję dyrektora handlowego w agencjach reklamowych. Od lat związana ze środowiskiem akademickim. Wykładowczyni. Organizatorka licznych wyjazdów studyjnych do uniwersytetów zarówno w Europie, jak i na całym świecie. Wiceprezes Stowarzyszenia ALUMNUS, które zrzesza absolwentów Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie (obecnie Uniwersytet WSB Merito Chorzów)
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Wieloletni pracownik naukowy i nauczyciel akademicki. Autorka wielu książek i kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w pedagogice i polityce społecznej, szczególnie koncentrując się na problemach społecznych, takich jak: adopcja, sieroctwo społeczne, ubóstwo w rodzinie, marginalizacja społeczna, wybrane problemy współczesnej Polski (bezrobocie, bezdomność, bieda, eurosieroctwo).
Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z pedagogiki społecznej, dydaktyki, teoretycznych podstaw kształcenia czy metody badań pedagogicznych.
Wśród najważniejszych publikacji można wymienić m.in. "Marginalizacja pokolenia przełomu i nadziei", "Podstawowe problemy polityki społecznej. Przewodnik metodyczny" czy "Obiektywna i subiektywna percepcja biedy w rodzinie. Diagnoza nierówności społecznych".
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, dyplomowany nauczyciel kolegium nauczycielskiego oraz wieloletni nauczyciel akademicki. Praktyk z doświadczeniem w pracy w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą Współpracownik Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (kierownik, trener i moderator w kilku projektach), Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE). Certyfikowany tutor i mentor akademicki. Posiadacz certyfikatu Prince 2@Foundation. Autor szeregu publikacji naukowych.
Psycholog, psychoterapeuta, ukończyła 5-letnie całościowe szkolenie z zakresu Psychoterapii w Zakładzie Terapii Rodziny Psychiatrii CM UJ w Krakowie, nabywała umiejętności w wielu ośrodkach szkoleniowych i terapeutycznych. Od 1998r. zajmuje się udzielaniem pomocy psychologicznej. Prowadzi psychoterapię pod regularną superwizją Certyfikowanego Superwizora Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Swoją profesjonalną pomoc oferuje dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym cierpiącym z powodu: doznawanych objawów lęku, napięcia, obniżonego nastroju, depresji oraz innych problemów emocjonalnych, utrudniających codzienne funkcjonowanie; odczuwanych dolegliwości somatycznych, takich jak np.: bóle głowy, żołądka, duszności, chroniczne zmęczenie, zaburzenia jedzenia, trudności w relacjach z innymi; przeżywanej utraty: bliskiej osoby, zdrowia, sprawności, pracy albo innej istotnej wartości; urazowego doświadczenia – interwencje kryzysowe.
Ma doświadczenie w indywidualnej i grupowej terapii dzieci, młodzieży, rodziny w zakresie zaburzeń emocjonalnych, zachowania, trudności społecznych, zaburzeń psychosomatycznych, snu, zaburzeń jedzenia, moczenia nocnego; oraz pracy z ich rodzicami doświadczającymi problemów wychowawczych. Stara się m.in. towarzysząc przewlekle chorym dzieciom wspierać ich w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z leczeniem, pomagać rodzinie w sytuacji kryzysowej ujawnienia nieuleczalnej choroby - nagłej nieoczekiwanej zmiany w życiu.
Pomaga odzyskać zdolność do samodzielnego funkcjonowania osobom dojrzewającym. Prowadzi spotkania grupowe dla dzieci, młodzieży w podobnym wieku lub osób dorosłych - spotkania w grupach samopomocy i wzajemnego wsparcia.
Psycholog i trener biznesu. Aktywny przedsiębiorca. Autor książek „Psychoefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie” oraz "Psychokompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać". Fundator i wiceprezes Fundacji Future Hero. Ekspert do spraw psychologii społecznej i komunikacji w Centrum Analiz Miejskich IRRP oraz recenzent naukowy portalu Mała Psychologia. Stale współpracuje z sektorem biznesowym, administracją oraz organizacjami pozarządowymi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Uczy wykorzystania psychologii w życiu i biznesie. Interesuje się psychologicznymi aspektami skutecznego komunikowania się, budowaniem odporności psychicznej, sprzedażą, autoprezentacją oraz technikami wywierania wpływu i perswazji.
Jako popularyzator wiedzy psychologicznej udzielał komentarzy m.in. dla Newsweek Polska, TVN, Polsat, ZOOM TV, Radio ESKA, Radio Katowice, TOK FM, Radio Wrocław oraz Radio RAM.