Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku akademia trenera
OSOBISTE KOMPETENCJE TRENERA
(20 godz.)
- Komunikacja w grupie szkoleniowej (20 godz.)
- postrzeganie społeczne – zasady i zniekształcenia poznawcze
- aktywne słuchanie
- narzędzia komunikacji
- style komunikacji
- blokady i błędy w komunikacji interpersonalnej
- zastosowanie modelu komunikacji von Thuna w praktyce trenera
- elementy Analizy Transakcyjnej
PSYCHOLOGIA NAUCZANIA I UCZENIA DOROSŁYCH ORAZ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA NA USŁUGACH TRENER
(40 godz.)
- Zasady uczenia osób dorosłych, ustalanie celów szkoleniowych, praca na postawach (20 godz.)
- wyznaczanie celów szkoleniowych i formułowanie korzyści
- szkolenie jako forma wywierania wpływu
- postawy i ich zmiana
- zasady nauczania – uczenia się osób dorosłych
- cykl uczenia się Davida Kolba
- Nawiązywanie relacji – rozpoczęcie i zamknięcie szkolenia, psychologia małej grupy a praca trenera (20 godz.)
- grupa szkoleniowa oczami psychologa społecznego – mechanizmy psychologiczne wspomagające i utrudniające proces uczenia się
- nawiązywanie relacji z grupą
- zarządzanie energią grupy mapa
TRENER NA SALI SZKOLENIOWEJ
(80 godz.)
- Narzędzia i metody pracy z grupą - konstruowanie i prowadzenie szkoleń (40 godz.)
- doświadczenie egzystencjalne
- mini wykład
- prezentacja multimedialna
- odgrywanie ról
- ćwiczenie
- gra
- studium przypadku
- opis i analiza przypadku
- symulacja
- techniki treningu twórczości w działaniach szkoleniowych
- Sytuacje trudne w pracy z grupą, radzenie sobie ze stresem, etyka pracy trenera (40 godz.)
- źródła sytuacji trudnych
- taksonomia sytuacji trudnych w pracy z grupą
- sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
- stres w pracy trenera
- poznawcze techniki radzenia sobie ze stresem
- trening pokonywania sytuacji trudnych
PRZED I PO SZKOLENIU
(20 godz.)
- Badanie potrzeb szkoleniowych, ewaluacja szkoleń (10 godz.)
- statystyka i metodologia nauk społecznych na usługach trenera
- zasady projektowania ankiet i kwestionariuszy
- badanie i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
- ewaluacja szkoleń według Kirkpatricka
- Projektowanie szkoleń i cyklów szkoleniowych (10 godz.)
- zasady projektowania modułów i sesji szkoleniowych
TRENER W AKCJI
(20 godz.)
Sesja egzaminacyjna, prezentacja etiud szkoleniowych (20 godz.)
Forma zaliczenia
Test sprawdzający wiedzę po każdym semestrze
Przeprowadzenie sesji szkoleniowej wraz z opisem w formie konspektu