W imieniu organizatorów Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku oraz Gdańskiego Ośrodka Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień, serdecznie zapraszamy na konferencję edukacyjną:
Profilaktyka wobec wyzwań współczesności. Konteksty teoretyczne i praktyczne.
Wydarzenie odbędzie się w dniach 24–25 października 2024 r. w siedzibie Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku przy ulicy Grunwaldzkiej 238A (budynek C).
Konferencja jest adresowana przede wszystkim do pedagogów, psychologów szkolnych, wychowawców klas IV-VIII SP, osób pracujących z dziećmi i młodzieżą w instytucjach i organizacjach w Gdańsku.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy online.
Harmonogram wydarzenia
Dzień I, 24.10.2024
Część wykładowa
Zgłoszenia: https://forms.gle/6nVb7SXzLxGGFLE56
8:45–9:15 rejestracja
9:15–9:30 otwarcie konferencji, przedstawiciel Urzędu Miasta Gdańska oraz JM Rektor Uniwersytetu WSB Merito dr hab. Jan Wiśniewski, prof. UWSB Merito
9:30–10:00 wykład „Podmiotowe podejście do ucznia w szkole”, dr Tomasz Wilczewski, Fundacja Imopeksis
Podmiotowe podejście do ucznia zakłada traktowanie ucznia jako pełnoprawnego uczestnika procesu edukacyjnego, uwzględniając jego indywidualne potrzeby, talenty i aspiracje. W trakcie wykładu zostaną omówione zasady i korzyści płynące z takiego podejścia, które wzmacnia autonomię ucznia, buduje jego poczucie wartości oraz sprzyja rozwojowi kompetencji społecznych i emocjonalnych. Prelegent przedstawi przykłady, jak w praktyce można realizować takie podejście w codziennej pracy nauczyciela
10:00–10:30 wykład „Cyberwychowanie i cyberprofilaktyka”, dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Celem referatu jest analiza zjawiska cyberwychowania, które pojawiło się na skutek dynamicznego rozwoju technologiczno-informacyjnego oraz powstania cyberprzestrzeni jako nowego środowiska funkcjonowania człowieka. To cyberśrodowisko wytwarza rzeczywistość wychowawczą, która generuje nową postać wychowania - cyberwychowanie Można zatem dziś mówić o dwóch odmiennych rodzajach oddziaływań wychowawczych: analogowym (wychowanie tradycyjne) i cyfrowym (cyberwychowanie). Cyberwychowanie przebiega w odmienny sposób niż ma to miejsce w typowych środowiskach wychowawczych. Podstawowe cechy cyberwychowania to: dyskretność (niejawność), separacja (izolacja), hipertekstualność oraz inicjacyjny charakter. Powstanie cyberśrodowiska oraz cyberwychowania stanowi wyzwanie dla dotychczasowej wiedzy i praktyki pedagogicznej. Stawia pilne pytania wobec nowych zjawisk wychowawczych. Jak wychowywać dzieci i młodzież do racjonalnego korzystania z cyberśrodowiska? Jak zapobiegać zagrożeniom obecnym w cyberprzestrzeni? Jak chronić przed uzależnieniem od nowoczesnych technologii? Jaką przyjąć strategię wychowawczą wobec dezinformacji, indoktrynacji, manipulacji w internecie, które generują zaburzenia psychiczne i zniekształcają obraz świata? Pilnym zadaniem dla szkoły i rodziny staje również opracowanie nowych metod diagnozowania cyberzagrożeń, zapewnienie cyberbezpieczeństwa oraz kreowanie skutecznej cyberprofilaktyki.
10:30–11:00 wykład „Ostrożnie z diagnozą uzależnienie behawioralne” – dr Marcin Charczyński, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Diagnoza uzależnień behawioralnych odbywa, opiera się o rozumienie kliniczne. Ale odbywa się również w kontekście aktualnej sytuacji życiowej, środowiska. Szczególnie istotna jest też osoba diagnozującego - jego przekonania, myśli, wizja świata, czy świadomość kliniczna. Chciałbym w tym wykładzie zaprezentować jak te czynniki na siebie wpływają, tworząc skomplikowaną przestrzeń, w której diagnoza ma się odbywać".
Warsztaty
do wyboru, odbywają się w tym samym czasie w godz. 11:30–13:00.
- Warsztat: „Cyberzagrożenia w środowisku szkolnym. Rola/ zadania dla nauczycieli i pedagogów” - dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Zgłoszenia: https://forms.gle/QvaT1Huh9skSa5J46
Warsztat będzie poświęcony analizie przypadku cyberprzemocy wobec dziecka w środowisku szkolnym i różnych społeczno-pedagogicznych aspektów wynikających z tej sytuacji. Zaprezentowany materiał stanowi punkt wyjścia do wypracowania koncepcji innowacyjnego i kompleksowego programu działań profilaktycznych w zakresie cyberprzemocy obejmujących uczniów, rodziców i nauczycieli. - Warsztat: „Trening umiejętności społecznych" – Maria Stefaniak, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Zgłoszenia: https://forms.gle/1ZmA6Kkmh5cZjU5q7
Podczas warsztatu "Trening umiejętności społecznych" zatrzymamy się na chwilę, by złapać refleksję nad tym jakich umiejętności społecznych potrzebujemy my i jakie możemy rozwijać u naszych podopiecznych. Wspólnie stworzymy listę konkretnych pomysłów na zabawy i ćwiczenia do przeprowadzenia w klasie, grupie przedszkolnej czy świetlicy. Będzie dużo praktyki, wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się, by jeszcze skuteczniej stawiać czoła wyzwaniom współczesności. - Warsztat: „Sposoby budowania pozytywnych intencji w relacji uczeń i nauczyciel w oparciu o metodę Imopeksis" – dr Tomasz Wilczewski, Fundacja Imopeksis
Zgłoszenia: https://forms.gle/TQYxM4dJ8BPCprm46
Podczas warsztatu uczestnicy poznają metodę Imopeksis, która koncentruje się na budowaniu autentycznych i pozytywnych relacji między uczniami a nauczycielami. Metoda ta wspiera tworzenie intencji opartych na zaufaniu, wzajemnym szacunku przez neurodydaktykę, co sprzyja efektywnej komunikacji i współpracy w środowisku szkolnym. Warsztat oferuje praktyczne narzędzia do zastosowania tej metody w codziennej pracy dydaktycznej, wspomagając rozwój zdrowych relacji i pozytywnej atmosfery w klasie. - Warsztat: „Profilaktyka zagrożeń związanych z migracją i uchodźstwem. Jak pracować z uczniami z mniejszości narodowych?” – mgr Oksana Honcharova, mgr Lidia Wąsik, GOPZiPU
Zgłoszenia: https://forms.gle/jMgJKLF6ubSuAPaT9
Warsztat poświęcony wyzwaniom związanym z dorastaniem w kraju innym niż kraj pochodzenia. Podczas warsztatu poruszymy następujące kwestie:
• Migracja i uchodźstwo – podobieństwa i różnice doświadczeń;
• Wyzwania i trudności dzieci z doświadczeniem migracyjnym/uchodźczym;
• Czym jest Zespół Stresu Pourazowego? Rozpoznawanie objawów PTSD u dzieci - na co zwracać uwagę, kiedy reagować, jak wspierać?
• Poczucie przynależności i tożsamość międzykulturowa – jak towarzyszyć w dojrzewaniu i wspierać rezyliencję u dzieci z mniejszości narodowych?
• Relacje, relacje… czyli o współpracy na linii nauczyciel-rodzic, nauczyciel-uczeń – rekomendacje do pracy z dziećmi i rodzicami z mniejszości narodowych. - Warsztat: „Chcesz zmieniać świat – zacznij od siebie. Wzmacnianie zasobów pedagoga” - dr Mariola Pałka-Pilecka, dr Agnieszka Tomasik, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Zgłoszenia: https://forms.gle/U1vwejDsDQxfmWDRA
Uczestnicy będą mieli okazję poddać pod refleksję rolę zaspokojonych i niezaspokojonych potrzeb . Porozmawiamy o konsekwencjach nierealizowania potrzeb, stanie dyskomfortu, między innymi ze względu na nadmiar obowiązków w pracy nauczyciela i okoliczności, które powodują, że zostaje zachwiana sytuacja opisywana jako work-balance. Podczas warsztatu uczestnicy poznają także sposoby, które pozwalają dokonywać zmiany u osób dorosłych, oparte nie o motywację instrumentalną, lecz autonomiczną, co pozwala odzyskać możliwość zabezpieczenia swoich emocji poprzez realizację własnych potrzeb. Podamy także proste sposoby komunikowania się w języku empatii.
Dzień II, 25.10.2024
Część wykładowa
Zgłoszenia: https://forms.gle/N5Q91fLUsnKRptGUA
8:30–9:00 rejestracja
9:00–9:45 wykład „Jak zostać swoim najlepszym przyjacielem, czyli od uważności do samowspółczucia – nowa droga dla profilaktyki szkolnej”, dr Kamila Olga Stępień Rejszel, Uniwersytet Gdański
Praktyka uważności (Mindfulness- Jon Kabat-Zinn) i i samowspółczucia (The Self-Compassion-Kristin Neff) to praktyczne narzędzia psychoterapeutyczne, które można wykorzystać do codziennej pracy z uczniami, zarówno w klasie jak w gabinecie pedagoga/psychologa. W wielu krajach ćwiczenia uważności wprowadzono do placówek edukcyjnych jako skuteczne wsparcie dla profilaktyki szkolnej. Pośród najważniejszych, uzyskanych efektów tych działań wymienia się: obniżenie poziomu stresu, zwiększenie poziomu koncentracji, powstrzymywanie się od impulsywnych reakcji, a także wzrost empatyczności w stosunku do siebie jak i innych, bez krytykowania lub negatywnego osądzania. Współczesne, niezależne badania potwierdzają wysoką efektywność odziaływania zarówno Mindfulness, jak i The Self-Compassion. Profilaktyka szkolna może wykorzystać ten fakt i wprowadzić te nowe drogi rozwiązań dla swoich wyzwań!
W trakcie wykładu poznasz odpowiedzi na takie pytania, jak:
- Jakie są kluczowe założenia koncepcji samowspółczucia, które można wykorzystać podczas pracy z uczniami?
- Jak wykorzystać PRAKTYCZNIE koncepcję samowspołczucia dla projektowania scenariuszy lekcji i warsztatów?
- W jaki sposób budować SKUTECZNIE środowisko szkolne oparte na relacji, empatii i wzajemnej uważności?
9:45–10:30 wykład „Rola snu i konsekwencje jego deprywacji w życiu młodego człowieka”, dr Wojciech Glac, Uniwersytet Gdański
Nawet się nam nie śniło, jak wielka liczba procesów fizjologicznych zależna jest od snu. Niech o roli snu świadczy fakt, że po kilkunastu dobach bez snu, jeżeli uniknęlibyśmy śmierci, stan naszego zdrowia zarówno psychicznego, jak i fizycznego ległby w ruinie. I choć scenariusz taki wydaje się kompletnie nie przystawać do tego, z czym mierzymy się na co dzień, to z licznych badań wiemy, że chroniczne niedosypianie, powtarzalna, częściowa deprywacja senna, pociąga za sobą bardzo niekorzystne skutki, które dotyczą zarówno funkcjonowania mózgu i psychiki, jak i całego ciała. Wykład będzie omówieniem mechanizmu snu i powiązaniu go z innymi procesami, po to, abyśmy mogli zobaczyć i zrozumieć, jak i dlaczego zdrowy sen konieczny jest do zdrowia i szczęścia, a także czynników, które zaburzają sen, aby móc przeciwdziałać negatywnym konsekwencjom deprywacji snu.
10:30–11:15 wykład „Higiena cyfrowa – w kierunku świadomego balansu w świecie cyfrowym”, dr Maciej Dębski, Uniwersytet Gdański, Fundacja Dbam o mój z@sięg
Intensywny rozwój nowych technologii i ich udziału w naszym życiu doprowadził m.in. do zacierania się granicy między czasem na pracę a życie prywatne oraz wydłużania się czasu spędzanego przed ekranem, co w konsekwencji skutkować może wieloma negatywnymi konsekwencjami. Wśród nich wymienia się często tzw. uzależnienie od smartfona, a w rzeczywistości, od treści, które w nim znajdujemy, a zatem od szeroko rozumianego dostępu do internetu. Czy higiena cyfrowa może przywrócić równowagę?
Warsztaty
do wyboru, odbywają się w tym samym czasie 11.45–13:00.
- Warsztat: „Bezpieczeństwo w sieci. Cyberprzemoc/odpowiedzialność za hejt” – mgr Agnieszka Ratajczak, mgr Zbigniew Korytnicki, Gdański Ośrodek Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień
Zgłoszenia: https://forms.gle/cqyi6UBUfHKiy6hy5
W dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie, bezpieczeństwo w sieci oraz odpowiedzialność za nasze działania online stają się niezwykle istotne. Warsztat ten skierowany jest do wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie chronić siebie i innych przed zagrożeniami wirtualnymi oraz jakie konsekwencje prawne i moralne mogą wiązać się z szerzeniem nienawiści w internecie.
Podczas warsztatów dowiesz się m.in.:
• Czym jest cyberprzemoc i jakie są jej formy.
• Jak rozpoznać symptomy hejtu i jak na nie reagować.
• Jakie są prawne aspekty odpowiedzialności za działania w sieci. - Warsztat : „Zagrożenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież” – mgr Monika Piotrzkowska-Dziamska, mgr Zbigniew Kowalczyk, Gdański Ośrodek Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień
Zgłoszenia: https://forms.gle/FnrJgS7J8Zc8kgov6
Dlaczego warto przyjść właśnie do nas na warsztat ?
Podczas warsztatu chcielibyśmy z Państwem porozmawiać na temat 3 głównych rzeczy, które nurtują większość dorosłych ludzi związanych zawodowo bądź prywatnie z edukacją młodzieży. Te tematy to:
1. Co Państwa tak naprawdę niepokoi w przedmiotowym temacie?
2. Nasze podejście : „boję się…” , „jestem otwarta/y na ….”, „ wiem coś na ten temat i ….”, „jestem gotowa/y na rozmowę na temat używania … bo …”
3. Co sadzę na temat „odpowiedzialnego używania” w kontekście istnienia forów internetowych w SM, w których młodzież szuka rozwiązań i odpowiedzi? - Warsztat: „Prosty plan na DOBROSTAN” – mgr Urszula Karczewska, mgr Piotr Paszkowski, Gdański Ośrodek Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień
Zgłoszenia: https://forms.gle/dxdkJggiacKCi62q7
Styl życia - bezpłatne i najbardziej skuteczne narzędzie w budowaniu dobrostanu psycho-fizycznego.Celem warsztatu jest wykazanie, a może nawet tylko przypomnienie nam wszystkim, że poziom naszego dobrostanu psychofizycznego zależy w głównej w mierze od nas samych. Czynniki zewnętrzne, czasem niezależne od nas - wcale nie muszą mieć miażdżącego wpływu na nasze samopoczucie, szczególnie jeśli mierzy się z nimi zdrowy i silny organizm oraz sprawny i gotowy do działania umysł. To jednak wymaga od nas pewnej pracy, inwestycji w kreację dobrych nawyków i zachowań prozdrowotnych, które w niedługim czasie mogą stać się korzystną rutyną, która da nam energię i lepszą jakość życia. Podpowiemy, jak metodą małych kroków zadbać o sobie, następnie wytrwać przy dobrych zmianach i utrwalić je na długo - tak żeby stały się zupełnie naturalne. To recepta na dłuższe, zdrowsze i bardziej satysfakcjonujące życie.
- Warsztat: „Proszę czekać, za chwilę nastąpi połączenie - warsztat o samoregulacji, relacji i uzależnieniu" - mgr Aleksandra Mońko, mgr Marta Sadowska, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Zgłoszenia: https://forms.gle/E789PfW2h6pPLz368
Zapraszamy na warsztat, podczas którego przyjrzymy się tematowi samoregulacji emocji w kontekście profilaktyki uzależnień (m.in. cyfrowych). Zastanowimy się wspólnie, co możemy robić, by wspierać siebie i innych w bezpiecznym regulowaniu emocji i sięganiu po konstruktywne strategie spotykania się ze swoimi potrzebami. Razem przyjrzymy się idei tego, że przeciwieństwem uzależnienia nie jest trzeźwość, a połączenie ze sobą samym i z innymi. Warsztat zostanie poprowadzony w duchu doświadczeniowym, czyli minimum wykładu i maksimum praktyki. - Warsztat: „Redukcja stresu i nauka technik antystresowych na bazie autorskiej, kooperacyjnej gry planszowej STRESmisja” - mgr Jakub Felczak, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku
Zgłoszenia: https://forms.gle/na6VD8mRro4VAEhV7
Podczas warsztatu zostanie zaprezentowane wykorzystanie gry planszowej, które przez zabawę i doświadczenie uczy jak poradzić sobie ze stresem. STRESmisja to przebadane naukowo narzędzie, które skutecznie obniża poziomu hormonu stresu – kortyzolu wśród graczy.
STRESmisja została wyróżniona SREBRNYM MEDALEM INNOWACJI na 16th International Invention and Innovation Show INTARG 2023.
Prelegenci
dr Tomasz Wilczewski
Wykładowca, pedagog, trener, współautor nowatorskiej metody IMOPEKSIS. Doktorant Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Były nauczyciel w szkole podstawowej, aktualnie wykładowca i główny szkoleniowiec w aspekcie nauczania i doskonalenia umiejętności technicznych metodą IMOPEKSIS. Kreator materiałów metodycznych i dydaktycznych. Współautor książek dla nauczycieli, trenerów, oraz rodziców wspierających rozwój osobisty oraz poszerzających wiedzę w aspekcie wychowania dzieci i młodzieży oraz rozwoju młodych sportowców.
dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito
Zainteresowania badawcze: pedagogika społeczna, pedagogika rodziny, pedagogika mediów. Ostatnie badania dotyczyły kontekstów rodzinnych emigracji zarobkowej, zjawiska uchodźstwa rodzinnego z Ukrainy oraz problematyki cyberwychowania. Autor i współautor dziewięciu monografii naukowych oraz redaktor i współredaktor pięciu prac zbiorowych. Opublikował blisko sto artykułów naukowych, a także kilkadziesiąt popularnonaukowych.
dr Marcin Charczyński
Psycholog kliniczny, superwizor uzależnień, psychoterapeuta analityczny i analityk grupowy, wykładowca akademicki
mgr Maria Stefaniak
Zawodowo psycholog dziecięcy i trener TUS w Centrum Terapii "Błękitna Chatka", autorka pomocy terapeutycznej i nauczycielka akademicka na Uniwersytecie WSB Merito Gdynia. Z pasji instruktorka harcerka i brydżystka. Z powołania żona jednego męża i matka piątki dzieci.
mgr Oksana Honcharova
Główny specjalista profilaktyki uzależnień w Gdańskim Ośrodku Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień, psycholog, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor. Przez wiele lat pracowała w Ukrainie w szpitalu psychiatrycznym, wspierając osoby uzależnione i współuzależnione, posiada również doświadczenie w pracy z osobami z różnymi zaburzeniami psychicznymi oraz PTSD. Przyjechała do Polski w 2022 roku, po wybuchu wojny w Ukrainie.
mgr Lidia Wąsik
Specjalista profilaktyki uzależnień w Gdańskim Ośrodku Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień, pracownik socjalny, trener Międzynarodowego Programu Rozwoju Dzieci ICDP, absolwentka studiów podyplomowych z psychologii dziecka, w trakcie jednolitych studiów magisterskich z psychologii klinicznej. Posiada doświadczenie w pracy z rodzicami, dziećmi i młodzieżą, ponadto przez ponad 5 lat mieszkała w Norwegii, pracując z rodzinami imigranckimi.
dr Mariola Pałka-Pilecka
Menedżer kierunku pedagogika na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku, doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, filolog, terapeuta pedagogiczny. Nauczyciel dyplomowany. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne jako nauczyciel języka polskiego i pedagog szkolny. Założyciel i dyrektor szkoły niepublicznej. Od roku 2012 wykładowca na UG, następnie na Uniwersytecie WSB Merito. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół teorii szkoły i terapii pedagogicznej. Na naszej uczelni głównie zajmuje się badaniami nad jakościowym wymiarem szkoły w nurcie pedagogiki personalistycznej oraz uwarunkowaniami terapii pedagogicznej ukierunkowanej na osobę ucznia. W perspektywie personalistycznej ujmuje też swoje wystąpienia na konferencjach naukowych oraz w publikacjach pedagogicznych. Promotor kilkudziesięciu prac dyplomowych.
dr Agnieszka Tomasik
Doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny i polonistka, innowatorka, autorka wielu metod aktywizujących w pracy z uczniami wokół idei „Lekcja jako spotkanie”, ekspertka zmiany, specjalizująca się w nowoczesnych narzędziach w edukacji, budowaniu nowych relacji w szkole, opartych na psychologii pozytywnej i tutoringu. Popularyzuje edukację prawną i równościową oraz idee konektywistyczne w zarządzaniu. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku i Uniwersytetu WSB Merito Gdynia, dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, koordynatorka Kreatywnej Pedagogiki - gdańskiego projektu sieciowania nauczycieli.
dr Kamila Olga Stępień Rejszel
Doktor nauk społecznych, psycholog, pedagog, asystent na Uniwersytecie Gdańskim, psychoterapeuta CBT. W pracy korzysta także z modeli terapeutycznych ACT, CFT i teorii schematu. Autorka licznych publikacji o tematyce zdrowia psychicznego (Newsweek Dziecko, Zwierciadło, Charaktery, Życie Szkoły) Specjalizuje się w psychologii rozwoju człowieka. W mediach społecznościowych jako Kamila Olga Psychologia popularyzuje wiedzę o psychologii codziennie wspiera rodziców i nauczycieli w lepszym rozumieniu świata dzieci i młodzieży. Więcej informacji: https://www.facebook.com/skutecznenauczanie/?locale=pl_PL
dr Wojciech Glac
Neurobiolog z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie blisko 700 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od 14 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał prestiżową nagrodę Popularyzatora Nauki w kategorii Naukowiec w konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
dr Maciej Dębski
Założyciel i prezes Fundacji. Socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundator i Prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG, autor/współautor publikacji na naukowych z zakresu problemów społecznych (bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych, uzależnienia behawioralne).
mgr Agnieszka Ratajczak
Specjalista profilaktyki uzależnień, certyfikowany coach w programie profilaktycznym Good behavior Game. Od wielu lat tworzy, współtworzy programy i zajęcia dotyczące zagadnień związanych z profilaktyką uzależnień. Ponadto realizuje i nadzoruje działania w gdańskich szkołach, ukierunkowane na przeciwdziałanie zachowaniom negatywnym wśród dzieci i młodzieży.
mgr Zbigniew Korytnicki
Absolwent Pedagogiki Resocjalizacyjnej. Związany przez blisko 30 lat z Policją współtworzył i realizował akcje i kampanie profilaktyczne, głównie z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Współpracował z wieloma instytucjami i podmiotami realizującymi zadania z zakresu bezpieczeństwa i profilaktyki. Prelegent konferencji, spotkań i wydarzeń związanych z zagadnieniami profilaktyki. Bardzo często udzielał wywiadów i publikował głównie na łamach lokalnych środków masowego przekazu materiały dotyczące zapobiegania zachowaniom ryzykownym. Występował jako ekspert przy tworzeniu prac magisterskich i doktorskich.
mgr Monika Piotrzkowska-Dziamska
Główny Specjalista Profilaktyki w Gdańskim Ośrodku Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień. Psycholog, pedagog, specjalista psychoterapii uzależnień, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w procesie certyfikacji. Realizator programów Family Connections oraz Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Współtwórca i realizator programów profilaktycznych realizowanych w Mieście Gdańsk. Od kilku lat koordynator programu Poradnia Zdrowego Życia, w ramach którego prowadzi w GOPZiPU konsultacje dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców i opiekunów w zakresie profilaktyki uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz równowagi cyfrowej.
mgr Zbigniew Kowalczyk
Główny Specjalista Gdańskiego Ośrodka Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień. Pedagog, edukator, wieloletni szkoleniowiec. W swojej pracy wykorzystuje doświadczenia zawodowe zebrane w 27 letniej karierze oficera Policji, nauczyciela, asystenta i coacha. Podczas prowadzonych zajęć, szkoleń, realizowanych projektów chętnie stosuje umiejętności i elementy ukończonych kursów z zakresu Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu, Dialogu motywującego, czy Design thinking. Człowiek wielu pasji.
mgr Urszula Karczewska
Dyplomowany dietetyk kliniczny, specjalistka w obszarze zmiany stylu życia, profilaktyki zdrowotnej oraz prawidłowego odżywiania. Realizatorka programów zdrowotnych w interdyscyplinarnym zespole Gdańskiego Ośrodka Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień. Na co dzień aktywna mama Łucji, Rysia i Eli. Fanka uważnego życia oraz celebrowania małych radości.
mgr Piotr Paszkowski
Współtwórca i koordynator programów zdrowotnych i profilaktycznych w Gdańskim Ośrodku Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień, edukator i szkoleniowiec, od 15 lat właściciel firmy Strefa Aktywna, prezes Fundacji Dobra Baza, absolwent AWFiS w Gdańsku, instruktor fitness i treningu zdrowotnego, animator czasu wolnego, organizator wyjazdów prozdrowotnych, turystyki aktywnej krajoznawczej, realizator eventów i szkoleń dla firm, instytucji i grup szkolnych, promotor aktywności outdoorowej w bliskości z przyrodą, pasjonat podróży dalekich i małych, wędrówek górskich, kajakarstwa i bycia w lesie, spania w hamaku i namiocie. Uwielbia bezpośrednią pracę z ludźmi, pracę nad kreowaniem dobrych nawyków, sprawności i fajnego życia. Tata Róży i Tymka.
mgr Aleksandra Mońko
Dyrektorka w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori Latawiec w Sopocie i Gdyni oraz psycholożka z kilkuletnim doświadczeniem pracy w trójmiejskich szkołach (absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim). Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty w Collegium Civitas. Nauczycielka akademicka na kierunku Psychologia i Psychologia w biznesie w Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Prowadzi indywidualne oraz grupowe wsparcie psychologiczne dla dzieci i nastolatków w Dziecięcej Pracowni Rozwoju Alterway w Gdyni. W ludziach widzi zasoby, a nie braki (ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Kids' Skills, Szkołę Animatorów Profilaktyki oraz szkolenie zaawansowane z Dialogu Motywującego). Angażuje się w różne działania, łączy pomysły, ludzi, różnorodne metody oraz środki wyrazu, czego owocem jest Stowarzyszenie Educational Cha(lle)nge, którego jest współtwórczynią. Za jej sprawą w Trójmieście pojawił się międzynarodowy projekt społeczno-artystyczny Brave Kids oraz jego kontynuacja, czyli Youth Artistic Cha(lle)nge, w których pełni(ła) funkcję koordynatorki i instruktorki. W wolnych chwilach delektuje się różnymi smakami, zatapia w dźwiękach muzyki, praktykuje jogę, tańczy, tworzy i podróżuje.
mgr Marta Sadowska
Psycholożka, psychoseksuolożka, trenerka i nauczycielka akademicka. Pracuje z osobami nastoletnimi i dorosłymi, korzystając z dorobku psychologii pozytywnej, afirmatywnego podejścia do ludzkiej seksualności, a także doświadczeń zdobywanych w ramach Szkoły Psychoterapii Gestalt w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, w której obecnie się uczy. W wolnym czasie smakuje życie - w ruchu i bezruchu - a przede wszystkim w naturze!
mgr Jakub Felczak
Psycholog, wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku. Interesuje się obszarami m.in. psychologii pozytywnej, komunikacji bez przemocy. Prowadzi warsztaty dla różnych grup rozwijające kompetencje społeczne.
Prowadzenie konferencji i moderacja dyskusji panelowej
mgr Radosław Nowak, GOPZiPU
Pedagog, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, wykładowca akademicki Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku. Obecnie z-ca dyrektora ds. profilaktyki uzależnień Gdańskiego Ośrodka Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień. Posiada ponad 30 letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi, autor, współtwórca oraz realizator programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży zarówno krajowych jak i europejskich, konferencji oraz szkoleń.