Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Jest surdologopedą, terapeutą pedagogicznym, terapeutą wczesnej interwencji oraz integracji sensorycznej, nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Nauczyciel dyplomowany w SP nr 19 w Gdańsku. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, a także terapii pedagogicznej. Jest praktykiem, pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzinami. Przy współpracy z Fundacją Orange odbyła 3-letnie szkolenie zakończone stażem w Brukseli z metody werbo-tonalnej, po którym, jako jeden z pięciu trenerów w Polsce szkoli terapeutów mowy, nauczycieli, studentów i rodziców z zakresu metody werbo-tonalnej. Jest założycielem i opiekunem studenckiego „Koła Młodych Pedagogów Specjalnych Razem”. Od wielu lat koordynuje działania wolontariackie, które dopełniają jej pracę edukacyjno-terapeutyczną.
Obszary pracy naukowo-badawczej: potrzeby dziecka niepełnosprawnego oraz jego rodziny, uczeń z niepełnosprawnością w klasie szkolnej, diagnozowanie problemów dotyczących całościowego wspierania rozwoju małych dzieci i ich rodzin.
mgr Monika Modrzejewska-Szeląg