Mariola Pałka
dr Mariola Pałka-Pilecka

Menedżer kierunku pedagogika

Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, filolog, terapeuta pedagogiczny. Nauczyciel dyplomowany. Rozprawa doktorska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na temat koncepcji szkoły personalistycznej. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne jako nauczyciel języka polskiego i pedagog szkolny. Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z przedmiotów humanistycznych. Założyciel i dyrektor szkoły niepublicznej. Od roku 2012 wykładowca na UG, następnie na Uniwersytecie WSB Merito. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół teorii szkoły i terapii pedagogicznej. Na naszej uczelni głównie zajmuje się badaniami nad jakościowym wymiarem szkoły w nurcie pedagogiki personalistycznej oraz uwarunkowaniami terapii pedagogicznej ukierunkowanej na osobę ucznia. W perspektywie personalistycznej ujmuje też swoje wystąpienia na konferencjach naukowych oraz w publikacjach pedagogicznych. Promotor kilkudziesięciu prac dyplomowych.

mgr Monika Modrzejewska-Szeląg

Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Jest surdologopedą, terapeutą pedagogicznym, terapeutą wczesnej interwencji oraz integracji sensorycznej, nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Nauczyciel dyplomowany w SP nr 19 w Gdańsku. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, a także terapii pedagogicznej. Jest praktykiem, pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzinami. Przy współpracy z Fundacją Orange odbyła 3-letnie szkolenie zakończone stażem w Brukseli z metody werbo-tonalnej, po którym, jako jeden z pięciu trenerów w Polsce szkoli terapeutów mowy, nauczycieli, studentów i rodziców z zakresu metody werbo-tonalnej. Jest założycielem i opiekunem studenckiego „Koła Młodych Pedagogów Specjalnych Razem”. Od wielu lat koordynuje działania wolontariackie, które dopełniają jej pracę edukacyjno-terapeutyczną.
Obszary pracy naukowo-badawczej: potrzeby dziecka niepełnosprawnego oraz jego rodziny, uczeń z niepełnosprawnością w klasie szkolnej, diagnozowanie problemów dotyczących całościowego wspierania rozwoju małych dzieci i ich rodzin.

dr Lilianna Hoppe

Posiada doświadczenie jako konsultant przedmiotów przyrodniczych, biologicznych i pedagogicznych z zakresu: metodyki, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, umiejętności edukatorskich, organizacji kursów kwalifikacyjnych z przyrody zatwierdzonych przez MEN i metodycznych kursów doskonalących, prowadzenia całorocznych praktyk studenckich na potrzeby UG, starszego eksperta na wydziale sprawdzianów i egzaminów szkolnych w zakresie przyrody. Prowadziła badania naukowe z zakresu dydaktyki przyrody i ekologii. Ponadto pełni funkcję: eksperta ds. awansu zawodowego (z listy MEN), rzeczoznawcy środków dydaktycznych (z listy MEN), egzaminatora egzaminu gimnazjalnego i  maturalnego z biologii (z listy CKE), członka Okręgowej Komisji Olimpiady Ekologicznej w Gdańsku, członka wojewódzkiej komisji Turnieju i Konkursu Ekologicznego, członka komisji Konkursu Biologicznego zlecenie Kuratorium Oświaty. Jest współautorką programu nauczania i podręczników do przyrody (kl. IV-VI) zatwierdzonych przez MEN oraz zeszytów ćwiczeń, poradników metodycznych, repetytorium maturalnego z biologii wydawnictwa Operon oraz repetytorium, arkusza maturalnego, zadań maturalnych wydawnictwa WSiP, a także współautorką pozycji edukacyjnych z wydawnictw: Kolstarkot, Seneka, Tempus, Telbit.

Joanna Aniela Brzoskowska

Praktyk z wieloletnim stażem w pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, absolwentka Podyplomowych Studiów w zakresie: logopedii, terapii pedagogicznej  i oligofrenopedagogiki. Ekspert MEN z obszaru awansu zawodowego nauczycieli. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Gdańsku, poprzednio w Szkole Podstawowej z oddziałami integracyjnymi oraz współpracowała z różnymi placówkami oświatowymi publicznymi i niepublicznymi, na stanowiskach związanych z udzielaniem i organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom (pedagog szkolny, logopeda, nauczyciel rewalidacji i terapii pedagogicznej, konsultant dla nauczycieli, trener zajęć psychoedukacyjnych  dla Rodziców i Nauczycieli).

 

dr Krzysztof Stasiak

Pedagog, prawnik, historyk. Od ponad 20 lat pracuje jako zawodowy kurator sądowy. Pracował jako kurator dla dorosłych oraz jako kurator rodzinny. Był kierownikiem zespołu kuratorskiego, a od 2008 r. jest Kuratorem Okręgowym w Sądzie Okręgowym w Gdańsku i zarządza służbą kuratorską w okręgu gdańskim. Ekspert Krajowej Rady Kuratorów, z jej ramienia wielokrotnie uczestniczył w pracach w parlamencie nad aktami prawymi z zakresu prawa karnego i cywilnego. Autor lub współautor wielu prac naukowych z zakresu metodyki pracy kuratora sądowego, ale także z zakresu prawa karnego, rodzinnego i prawa pracy, np. „Zarys metodyki pracy kuratora sądowego”, wydanie III, Warszawa 2014; „Komentarz do ustawy o kuratorach sądowych”, wydanie II, Warszawa 2014; „ Polska kuratela sądowa na przełomie wieków. Nadzieje, oczekiwania, dylematy”, Kraków 2016. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Zawodowych Kuratorów Sądowych. Odbył staże w organizacjach probacyjnych w Danii i w Wielkiej Brytanii. Jego przedmiotem zainteresowań jest szeroko rozumiany problem kary i jej efektywności, metodyka pracy kuratora sądowego, zarządzanie zasobami ludzkimi i diagnoza psychologiczna.

 

dr hab. Tomasz Biernat
dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito

Opublikował ponad osiemdziesiąt prac naukowych. Jest autorem, współautorem i redaktorem dwunastu monografii. Dodatkowo zajmował się także działalnością popularyzatorską - drukiem ukazało się ponad sześćdziesiąt artykułów popularnonaukowych. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół przemian współczesnej rodziny, problematyki młodzieży oraz teoretyczno-praktycznych aspektów profesjonalnej pracy socjalnej. Uczestniczył w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych. Był kierownikiem lub wykonawcą siedmiu krajowych i regionalnych projektów badawczych. Jako członek zespołu uczestniczył w czterech międzynarodowych programach badawczych (Łotwa, Niemcy, Słowacja).Ma również doświadczenie w zakresie edukacji szkolnej (m.in. jako nauczyciel w Polskiej Szkole w Rydze). Przez kilka lat był także trenerem negocjacji, komunikacji oraz obsługi klienta.

Marcin Giers

Pedagog, certyfikowany trener metody EEG BIOFEEDBACK. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w ramach: terapii pedagogicznej, diagnozy edukacyjnej i dojrzałości szkolnej,Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR pomaga znaleźć rozwiązania trudnych sytuacji bazując na mocnych stronach pacjenta), treningu Biofeedback (podnosi efektywność pracy mózgu, usprawnia pamięć i koncentrację uwagi oraz uczy relaksacji i radzenia sobie ze stresem), Szkoły dla Rodziców (warsztat podnoszący kompetencje wychowawcze).

Katarzyna Jędrys

Pedagog, oligofrenopedagog, logopeda, koordynator pomocy - psychologiczno - pedagogicznej, czynny nauczyciel. Pseudonim nadany przez studentów Uniwersytetu WSB Merito - "Wichura". Amatorka wycieczek pieszych i rowerowych oraz wspinaczki, uwielbia regionalną golonkę, kuchnię toskańską i ruch na świeżym powietrzu.

dr Daria Becker-Pestka
dr Daria Becker-Pestka

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.  Doktor pedagogiki. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie doradztwa zawodowego i metodyki nauczania języków obcych. Autorka kilkudziesięciu prac naukowych. Zainteresowania naukowe skupione są wokół zjawisk patologii społecznej i resocjalizacji. Miłośniczka koni, teatru i książek o tematyce lotniczej. 

Danuta Wajsprych
dr hab. Danuta Wajsprych, prof. WSB

Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na podmiotowym i integralnym wymiarze procesu edukacji. Autorka publikacji poświęconych głównie filozofii edukacji, pedagogice chrześcijańskiej, socjopedagogicznym i aksjologicznym uwarunkowaniom procesów uczenia się w dorosłości. Główne obszary badawcze to uczestnictwo w kulturze,  mikroświaty życia codziennego, zaangażowanie społeczne w inicjatywy środowiskowe i lokalne, analiza porównawcza specyfiki  systemów edukacji dorosłych. Jest autorką, współautorką i redaktorem kilkunastu monografii oraz kilkudziesięciu artykułów.  Uczestniczyła w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych. 

Ola Musielak
Aleksandra Musielak

Psycholożka, specjalistka z zakresu psychologii dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii i psychologii klinicznej. Ukończyła intensywny trening Nonviolent Communication. Pracuje w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach – Solution Focused Brief Therapy. Dogoterapeutka, przewodniczka Anora - psa-terapeuty rasy Labrador Retriver. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Wiceprezeska Stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge. Wicedyrektorka ds. wychowawczych w szkole podstawowej. Pomysłodawczyni Gdańskiego Forum Edukacyjnego, które przy udziale uczniów, rodziców, nauczycieli i ekspertów, w aktywnej współpracy z Wydziałem Rozwoju Społecznego Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Kreatywną Pedagogiką, zmienia gdańską edukację. Prowadzi konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodziców, warsztaty, wykłady, szkolenia. 

Agnieszka Tomasik
dr Agnieszka Tomasik

Doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny i polonistka, innowatorka, autorka wielu metod aktywizujących w pracy z uczniami wokół idei „Lekcja jako spotkanie”, ekspertka zmiany, specjalizująca się w nowoczesnych narzędziach w edukacji, budowaniu nowych relacji w szkole, opartych na psychologii pozytywnej i tutoringu. Popularyzuje edukację prawną i równościową oraz idee konektywistyczne w zarządzaniu. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku i Uniwersytetu WSB Merito Gdynia, dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, koordynatorka Kreatywnej Pedagogiki - gdańskiego projektu sieciowania nauczycieli. 

dr Anna Janowicz

Doktor nauk społecznych, prezes Fundacji Hospicyjnej z Gdańska, wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku. Wykładowca European Palliative Care Academy. Autorka i współautorka   publikacji i badań, dotyczących pozamedycznych aspektów opieki u kresu życia oraz opieki nieformalnej – wolontariatu i opiekunów rodzinnych. Autorka monografii „Opiekunowie rodzinni. Wyzwania i możliwości wsparcia” (Warszawa 2019). Koordynatorka projektów na rzecz wsparcia opiekunów rodzinnych, w tym łączących pracę zawodową z opieką, oraz projektów rozwoju wolontariatu opiekuńczego w opiece instytucjonalnej i domowej, a także aktywizacji lokalnych społeczności na rzecz osób zależnych i ich opiekunów.

Wojciech Drzeżdżon
dr Wojciech Drzeżdżon

Pedagog, doradca zawodowy. Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – specjalność: pedagogika pracy, aksjologia. Ekspert z zakresu wzajemnych relacji świata nauki i biznesu. Praktyk - nauczyciel dyplomowany. Wykładowca akademicki. Ass. prof. Uniwersytet w Denizli (Turcja). Profesor wizytujący Polish Academy of Social Sciences and Humanities in London (Wielka Brytania). Prodziekan i Kierownik Katedry Dydaktyki w GWSH w Gdańsku. Recenzent Międzynarodowego Periodyku Badań Naukowych “e-international jurnal of educational research”. Założyciel i Dyrektor Instytutu Pedagogiczno-Zawodowego. Członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego. Pełnomocnik Zarządu Pracodawców Pomorza do spraw kontaktów z wyższymi uczelniami. Założyciel i Prezez Zarządu Fundacji Dla Życia „Ad Vitam”. Uczestnik i kierownik wielu projektów badawczych zarówno krajowych jak i międzynarodowych. Autor 6 książek i ponad 100 naukowych rozpraw i publikacji. Zainteresowania i badania naukowe skupiają się wokół zagadnień pedagogiki społecznej, realnej współpracy nauki i biznesu, kształcenia zawodowego na potrzeby rynku pracy, doradztwa i aktywizacji zawodowej, preorientacji i orientacji zawodowej, kreowania i rozwoju kariery personalnej i zawodowej.

Olga Ludyga
mgr Olga Ludyga

Pedagog. Zajmuje się metodologią dydaktyki wielokulturowej. Wieloletnia nauczycielka języka angielskiego dzieci, młodzieży i dorosłych. W swojej praktyce pedagogicznej prowadziła również koło dramowe dla dzieci z klas 1-3 oraz warsztaty teatralne, zakończone spektaklem. Metodyk, wykładowca i egzaminator międzynarodowych egzaminów z języka angielskiego. Specjalizuje się w aktywizujących metodach nauczania oraz projektowaniu procesu uczenia się (zarówno w klasie jak i on-line). Prowadzi również szkolenia dla nauczycieli. Od niedawna pasjonuje się Human Centred Service Design i łączy tę metodologię z dydaktyką akademicką. Pasjonatka notatek wizualnych oraz metod skutecznego uczenia się. 

dr hab. Jolanta Kruk, prof. WSB i DSW

Prowadzi badania i wykłady w zakresie dydaktyki ogólnej. Jest autorką ponad 60 publikacji z pedagogiki. Zrealizowała 10 projektów badawczych z obszaru edukacji muzealnej i  projektowania edukacyjnego; ostatni projekt dydaktyczny Mindtoyness został zrealizowany w Federacji WSB-DSW. Działa w Polskim Towarzystwie Pedagogicznym, współpracowała z placówkami na terenie woj. pomorskiego pracującymi metodą Marii Montessori oraz prowadzi działalność na rzecz popularyzacji wiedzy w ramach współpracy z Centrum Nauki „Kopernik” a także z „Adapą” – fundacją dla osób dorosłych z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami w Gdyni, Integracyjnym Prywatnym Przedszkolem Montessori i Szkołą Montessori im. Teresy Bauman w Kościerzynie oraz Stowarzyszeniem „Amici del Villaggio” dla dzieci z trudnościami rozwojowymi, oraz Fundacją dla osób z niepełnosprawnościami: „Il Ponte Fattoria Sociale” we Włoszech. 

dr Alicja Szostkiewicz

Absolwentka pedagogiki o specjalizacji edukacja dorosłych na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK, zarządzania zasobami ludzkimi oraz studiów podyplomowych z doradztwa zawodowego oraz coachingu na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Rozprawę doktorską obroniła w 2017 roku na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu pt: Uczenie się w średniej dorosłości i jego uwarunkowania. Redaktor naukowa publikacji  pt: Uczenie się przez całe życie. Rozwój – Kariera – Partycypacja społeczna (Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014), autorka publikacji: Uczenie się w średniej dorosłości (Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019). Współzałożycielka Stowarzyszenia Gildia Superbohaterów działającego od maja 2020 roku. Ściśle łączy zainteresowania badawcze z obszarem praktycznym. Te dwa światy kręcą się nieustannie wokół uczenia się osób dorosłych, coachingu, doradztwa zawodowego i personalnego oraz szeroko pojętej Ekonomii Społecznej. Jest wszędzie tam, gdzie pojawiają się potrzeby: wskazania kierunku zawodowego, rozwojowego bądź wsparcia. Trener, Coach, doradca zawodowy, członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego oraz członek Sekcji Andragogiki Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.