Program studiów

Forma zaliczenia: testy semestralne, egzamin końcowy polegający na obronie projektu.  

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 172
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Praktyczne stosowanie przepisów prawa procesie kształcenia i wychowania
(32 godz.)
  • Podstawy prawa zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów (8 godz.)
  • Podstawy programowe kształcenia i filozofia budowania programów kształcenia  z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania (8 godz.)
  • Indywidualizacja procesu nauczania w teorii i praktyce szkolnej (8 godz.)
  • Model edukacji włączającej jako edukacji dla wszystkich osób uczących się (8 godz.)
Wymagania edukacyjne i strategie wychowawcze
(16 godz.)
  • Wymagania edukacyjne, środki dydaktyczne i  sposoby nauczania/uczenia się (8 godz.)
  •  Strategie działań wychowawczych w dobie cyfryzacji (8 godz.)
Diagnoza edukacyjna praktyce szkolnej
(16 godz.)

Diagnoza edukacyjna w kształceniu uczniów korzystających z zasobów świata cyfrowego cyfrowych (16 godz.)

Innowacyjne metody nauczania w nowoczesnej szkole
(52 godz.)
  • Innowacyjne metody nauczania  sprzyjające procesowi uczenia się z wykorzystaniem zasobów świata cyfrowego (26 godz.)
  • Narzędzia interaktywne w nauczaniu hybrydowym (Blended learning) i tradycyjnym (26 godz.)
Metody aktywizujące w nauczaniu zdalnym
(40 godz.)
  •  Prawne aspekty ochrony prywatności i bezpieczeństwa w sieci (8 godz.)
  • Różnorodność programów, metod nauczania i technik nauczania zdalnego w praktyce szkolnej (24 godz.) 
  • Metody pracy kreatywnej nauczyciela w nauczaniu zdalnym, hybrydowym i tradycyjnym (16 godz.)
Projekt
(8 godz.)
  • Seminarium projektowe (8 godz.)