mariola pałka
Dr Mariola Pałka-Pilecka

Menedżer kierunku pedagogika

Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, filolog, terapeuta pedagogiczny. Nauczyciel dyplomowany. Rozprawa doktorska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na temat koncepcji szkoły personalistycznej. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne jako nauczyciel języka polskiego i pedagog szkolny. Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z przedmiotów humanistycznych. Założyciel i dyrektor szkoły niepublicznej. Od roku 2012 wykładowca na UG, następnie na Uniwersytecie WSB Merito. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół teorii szkoły i terapii pedagogicznej. Na Uniwersytecie WSB Merito głównie zajmuje się badaniami nad jakościowym wymiarem szkoły w nurcie pedagogiki personalistycznej oraz uwarunkowaniami terapii pedagogicznej ukierunkowanej na osobę ucznia. W perspektywie personalistycznej ujmuje też swoje wystąpienia na konferencjach naukowych oraz w publikacjach pedagogicznych. Promotor kilkudziesięciu prac dyplomowych.

dr Lilianna Hoppe
dr Lilianna Hoppe

Posiada doświadczenie jako konsultant przedmiotów przyrodniczych, biologicznych i pedagogicznych z zakresu: metodyki, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, umiejętności edukatorskich, organizacji kursów kwalifikacyjnych z przyrody zatwierdzonych przez MEN i metodycznych kursów doskonalących,  prowadzenia całorocznych praktyk studenckich na potrzeby UG, starszego eksperta na wydziale sprawdzianów i egzaminów szkolnych w zakresie przyrody. Prowadziła badania naukowe z zakresu dydaktyki przyrody i ekologii. Ponadto pełni funkcję: eksperta ds. awansu zawodowego, rzeczoznawcy środków dydaktycznych (z listy MEN), egzaminatora egzaminu gimnazjalnego i maturalnego z biologii (z listy CKE), członka Okręgowej Komisji Olimpiady Ekologicznej w Gdańsku, członka wojewódzkiej komisji Turnieju i Konkursu Ekologicznego, członka komisji Konkursu Biologicznego zlecenie Kuratorium Oświaty. Jest współautorką programu nauczania i podręczników do przyrody (kl. IV-VI) zatwierdzonych przez MEN oraz zeszytów ćwiczeń, poradników metodycznych, repetytorium maturalnego z biologii  wydawnictwa Operon oraz repetytorium, arkusza maturalnego, zadań maturalnych wydawnictwa WSiP, a także współautorką pozycji edukacyjnych z wydawnictw:  Kolstarkot, Seneka, Tempus, Telbit.

mgr Joanna Aniela Brzoskowska
Joanna Aniela Brzoskowska

Praktyk z wieloletnim stażem w pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, absolwentka Podyplomowych Studiów w zakresie: logopedii, terapii pedagogicznej i oligofrenopedagogiki. Ekspert MEN z obszaru awansu zawodowego nauczycieli. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Gdańsku, poprzednio w Szkole Podstawowej z oddziałami integracyjnymi oraz współpracowała z różnymi placówkami oświatowymi  publicznymi i niepublicznymi, na stanowiskach związanych z udzielaniem i organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom (pedagog szkolny, logopeda, nauczyciel rewalidacji i terapii pedagogicznej, konsultant dla nauczycieli, trener zajęć psychoedukacyjnych  dla Rodziców i Nauczycieli).

 

mgr Monika Modrzejewska-Szeląg
Monika Modrzejewska-Szeląg

Jest surdologopedą, terapeutą pedagogicznym, terapeutą wczesnej interwencji oraz integracji sensorycznej – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, a także terapii pedagogicznej. Jest praktykiem, pracuje
z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzinami. Ponadto, jako jeden z pięciu trenerów w Polsce szkoli terapeutów mowy, nauczycieli, studentów i rodziców z zakresu metody werbo-tonalnej. Jej zawodowe pasje to: diagnozowanie problemów dotyczących głównie rozwoju mowy orazcałościowe wspieranie rozwoju małych dzieci.

dr Krzysztof Stasiak
dr Krzysztof Stasiak

Pedagog, prawnik, historyk. Od ponad 20 lat pracuje jako zawodowy kurator sądowy. Pracował jako kurator dla dorosłych oraz jako kurator rodzinny. Był kierownikiem zespołu kuratorskiego, a od 2008 r. jest Kuratorem Okręgowym w Sądzie Okręgowym w Gdańsku i zarządza służbą kuratorską w okręgu gdańskim. Ekspert Krajowej Rady Kuratorów, z jej ramienia wielokrotnie uczestniczył w pracach w parlamencie nad aktami prawymi z zakresu prawa karnego i cywilnego. Autor lub współautor wielu prac naukowych z zakresu metodyki pracy kuratora sądowego, ale także z zakresu prawa karnego, rodzinnego i prawa pracy, np. „Zarys metodyki pracy kuratora sądowego”, wydanie III, Warszawa 2014; „Komentarz do ustawy o kuratorach sądowych”, wydanie II, Warszawa 2014; „ Polska kuratela sądowa na przełomie wieków. Nadzieje, oczekiwania, dylematy”, Kraków 2016. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Zawodowych Kuratorów Sądowych. Odbył staże w organizacjach probacyjnych w Danii i w Wielkiej Brytanii. Jego przedmiotem zainteresowań jest szeroko rozumiany problem kary i jej efektywności, metodyka pracy kuratora sądowego, zarządzanie zasobami ludzkimi i diagnoza psychologiczna.

 

dr hab. Tomasz Biernat
dr hab. Tomasz Biernat

Opublikował ponad osiemdziesiąt prac naukowych.Jest autorem, współautorem i redaktorem dwunastu monografii. Dodatkowo zajmował się także działalnością popularyzatorską -drukiem ukazało się ponad sześćdziesiąt artykułów popularnonaukowych. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół przemian współczesnej rodziny, problematyki młodzieży oraz teoretyczno-praktycznych aspektów profesjonalnej pracy socjalnej. Uczestniczył w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych. Był kierownikiem lub wykonawcą siedmiu krajowych i regionalnych projektów badawczych. Jako członek zespołu uczestniczył w czterech międzynarodowych programach badawczych (Łotwa, Niemcy, Słowacja).Ma również doświadczenie w zakresie edukacji szkolnej (m.in. jako nauczyciel w Polskiej Szkole w Rydze). Przez kilka lat był także trenerem negocjacji, komunikacji oraz obsługi klienta.

mgr Marcin Giers
Marcin Giers

Pedagog, certyfikowany trener metody EEG BIOFEEDBACK. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w ramach: terapii pedagogicznej, diagnozy edukacyjnej i dojrzałości szkolnej,Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR pomaga znaleźć rozwiązania trudnych sytuacji bazując na mocnych stronach pacjenta), treningu Biofeedback (podnosi efektywność pracy mózgu, usprawnia pamięć i koncentrację uwagi oraz uczy relaksacji i radzenia sobie ze stresem), Szkoły dla Rodziców (warsztat podnoszący kompetencje wychowawcze).

mgr Katarzyna Jędrys
Katarzyna Jędrys

Pedagog, oligofrenopedagog, logopeda, koordynator pomocy - psychologiczno - pedagogicznej, czynny nauczyciel. Pseudonim nadany przez studentów Uniwersytetu WSB Merito - "Wichura".  Amatorka wycieczek pieszych i rowerowych oraz wspinaczki, uwielbia regionalną golonkę, kuchnię toskańską i ruch na świeżym powietrzu.

dr Daria Becker-Pestka
dr Daria Becker-Pestka

Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.  Doktor pedagogiki, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie doradztwa zawodowego i metodyki nauczania języków obcych. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Zainteresowania naukowe skupione są wokół zjawisk patologii społecznej i resocjalizacji

Jakub Kosma Siwiecki - doświadczony praktyk, psycholog biznesu, niezależny konsultant. Jeden z trzech w Europie trenerów przeszkolonych w metodologii Instant Influence. Najczęściej realizuje długofalowe projekty rozwojowe (np. programy rozwoju kompetencji kierowniczych czy akademie innowacyjności) oraz prace indywidualne. W wolnym czasie - iluzjonista. Autor artykułów o praktycznym wykorzystaniu aktualnych odkryć psychologii w biznesie. Coach akredytowany przez międzynarodową organizację ICF. Ekspert medialny na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku.

prof. nadzw. dr hab. Danuta Wajsprych

Autorka publikacji poświęconych głównie filozofii edukacji, pedagogice chrześcijańskiej, socjopedagogicznym i aksjologicznym uwarunkowaniom procesów uczenia się w dorosłości. Główne obszary badawcze to uczestnictwo w kulturze, mikroświaty życia codziennego, zaangażowanie społeczne w inicjatywy środowiskowe i lokalne, analiza porównawcza specyfiki systemów edukacji dorosłych. Jest autorką, współautorką i redaktorem kilkunastu monografii oraz kilkudziesięciu artykułów. Uczestniczyła w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na podmiotowym i integralnym wymiarze procesu edukacji.

Gracja_Cim
mgr Gracja Cimaszewska-Kuniniec

Kierownik Studium Języków Obcych

Wykładowca na kierunkach filologia angielska i pedagogika, lektor języka angielskiego. Na Uniwersytecie WSB Merito pełni funkcję kierownika Studium Języków Obcych. W zawodzie anglisty pracuje od 1999 r. Odbyła roczny staż naukowy na University of Bologna we Włoszech. Dwukrotnie otrzymała nagrodę Rektora WSB za najwyższe oceny uzyskane wśród studentów.
Jest akredytowanym egzaminatorem Pearson, Cambridge oraz TEFL. Posiada dyplomy University of California, Davis z Modern Applied Psychology- Life Coaching, Cognitive Behavioural Therapy (CBT), Principles and practices of Neuro-Linguistic Programming, Autism Spectrum Disorder.  
Jest certyfikowanym Animatorem Kultury i autorką projektu Bliżej Opery Bliżej Sztuki, w ramach którego realizuje od 15 lat wyjścia edukacyjno- kulturalne. Jest opiekunem sekcji 'Bliżej Kultury i Edukacji' studenckiego kola naukowego. Biegle włada językami angielskim, niemieckim oraz włoskim.
Prowadzi badania z obszaru glottodydaktyki, metodyki i dydaktyki nauczania języka angielskiego osób dorosłych.
W naukowym zespole badawczym Cogito Ergo Sum zajmuje się badaniem interkulturowości w metodyce języka angielskiego.

Paulina Grzelecka
Paulina Grzelecka

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog specjalny, nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z wieloletnim stażem. W swojej praktyce nauczycielskiej aktywnie poszukująca alternatywnych metod pracy, m. in. opracowała i realizowała innowację pedagogiczną inspirowaną pedagogiką planu daltońskiego. Zajmowała się również wspomaganiem rozwoju dzieci z różnymi niepełnosprawnościami jako nauczyciel współorganizujący kształcenie. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito od 2022 r.

Zainteresowania badawcze wiąże z rozwojem profesjonalnym nauczycieli oraz poszukiwaniem możliwości do zmian w praktyce edukacyjnej. Jest opiekunem Koła Naukowego Studentów Pedagogiki „Przestrzeń Innowacji”.

Katarzyna Gulcz
Katarzyna Gulcz

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog, zawodowy kurator sądowy wykonujący orzeczenia w sprawach karnych w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku. Absolwentka studiów podyplomowych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego kierunek psychologia kliniczna oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu kierunek dialog motywujący. Certyfikowany Praktyk Dialogu Motywującego Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego. Członkini Północnej Grupy Edukacyjnej przy Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ. Miłośniczka biegania i koszykówki, żeglarka, wegetarianka.

dr hab. Jolanta Kruk, prof. WSB i DSW

Prowadzi badania i wykłady w zakresie dydaktyki ogólnej. Jest autorką ponad 60 publikacji z pedagogiki. Zrealizowała 10 projektów badawczych z obszaru edukacji muzealnej i  projektowania edukacyjnego; ostatni projekt dydaktyczny Mindtoyness został zrealizowany w Federacji WSB-DSW. Działa w Polskim Towarzystwie Pedagogicznym, współpracowała z placówkami na terenie woj. pomorskiego pracującymi metodą Marii Montessori oraz prowadzi działalność na rzecz popularyzacji wiedzy w ramach współpracy z Centrum Nauki „Kopernik” a także z „Adapą” – fundacją dla osób dorosłych z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami w Gdyni, Integracyjnym Prywatnym Przedszkolem Montessori i Szkołą Montessori im. Teresy Bauman w Kościerzynie oraz Stowarzyszeniem „Amici del Villaggio” dla dzieci z trudnościami rozwojowymi, oraz Fundacją dla osób z niepełnosprawnościami: „Il Ponte Fattoria Sociale” we Włoszech.

dr hab. Ewa Zalewska, prof. UWSB

Wykładowczyni akademicka, autorka monografii i publikacji o tematyce pedeutologicznej i dydaktycznej. Zainteresowania naukowe skoncentrowane są wokół kwestii: koncepcji i użytkowania podręczników szkolnych, autorskich programów kształcenia, teoretycznych i praktycznych aspektów funkcjonowania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz innowacji pedagogicznych.