Program studiów

Program studiów dla kierunku E-commerce Academy

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 188
Liczba zjazdów: 14
Liczba semestrów: 2
SESJA INTEGRACYJNA
(8 godz.)
  •     Integracja z grupą; wejście w interakcje z pozostałymi słuchaczami
  •     Autoprezentacja słuchaczy
  •     Team building – warsztaty I
  •     Team building – warsztaty II

 

TRENDY E-COMMERCE
(4 godz.)
  •     Przegląd kluczowych trendów we współczesnej sprzedaży
  •     Trendy przyszłości w e-commerce
  •     Kontrowersje i szanse  
DIGITAL BUSINESS. STRATEGIE I MODELE
(8 godz.)
  •     Strategia e-biznesu (misja firmy, cele strategiczne, USP, modele pozycjonowania, propozycja wartości)
  •     Modele e-biznesu (wykaz modeli wg różnych metodologii, wybór odpowiedniego modelu, sprzedaż wielokanałowa, analiza kosztowa)
  •     Analiza otoczenia biznesowego (analiza rynku i konkurencji, analiza grupy docelowej, segmentacja konsumentów)
  •     Strategie sprzedaży (strategie cenowe, programy lojalnościowe, personalizacja oferty, cross- i up-selling, rabaty progowe i kumulacyjne, marketing automation)
  •     Warsztaty – e-biznes plan (opracowanie strategii dla e-biznesu na podstawie szablonu modelu biznesowego)
DIGITAL MARKETING. STRATEGIE I MODELE
(8 godz.)
  •     Aktualne i antycypowane trendy e-marketingu
  •     Zrozumienie roli i działania strategii marketingowej w e-commerce
  •     Budowanie strategii marketingowej opartej o lejki sprzedażowe  
  •     Elementy składowe strategii e-marketingowej oraz ich wpływ na konwersje  
  •     Narzędzia marketingu internetowego wspierające strategie sprzedaży
  •     Metody i narzędzia prowadzenia analiz konkurencji  
  •     Mapowanie ścieżki klientów w budowaniu strategii marketingowej
SYSTEMY CMS. BUDOWA SKLEPU I STRONY INTERNETOWEJ
(8 godz.)
  •     Środowisko technologiczne w obszarze e-commerce
  •     Podstawy projektowania serwisów e-commerce w podejściu Customer Centered Design
  •     User Experience, Customer Experience, Holistic Customer Experience – wzajemne powiązania i zależności
  •     Podstawy zarządzania marką e-commerce w środowisku omnichannelowym
  •     Proces projektowania oraz wytwarzania oprogramowania w modelu Agile Project Management
  •     Narzędzia wspomagające projektowanie serwisów internetowych
  •     Poznanie i zrozumienie działania najbardziej popularnych platform sklepowych (silników e-commerce)
  •     Zależności pomiędzy technologią a możliwościami skalowania biznesu z wykorzystaniem platformy e-commerce
  •     Poznanie i zrozumienie działania rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż w internecie (systemy ERP / MES, systemy marketing automation, marketplace, serwisy dedykowane)
  •     Zależności pomiędzy technologią, CX oraz marketingiem w e-commerce
  •     Kluczowe KPI w e-commerce
  •     Podstawowe metody pozyskiwania oraz obróbki danych analitycznych na potrzeby działań e-commerce
CONVERSION RATE OPTIMIZATION (CRO)
(8 godz.)
  •     Istota Conversion Rate Optimization (CRO)
  •     Proces warsztatowy w zakresie projektowania serwisów e-commerce (Discovery Workshop)
  •     Metody zbierania i analizy danych na potrzeby optymalizacji konwersji w e-commerce
  •     Psychologia działań użytkownika w ramach platformy e-commerce
  •     Metody i systemy umożliwiające prowadzenie działań analitycznych w ramach e-commerce
  •     Istota Design Systemu i jego wpływ na optymalizację konwersji w e-commerce
  •     Holistic Customer Experience w e-commerce. Podsumowanie
USER EXPERIENCE (UX) W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Rodzaje zachowań użytkowników w sieci
  •     Znaczenie lojalności i powracalności klienta w budowie oraz projektowaniu strategii e-commerce
  •     Profilowanie i targetowanie na podstawie danych. Metody i podejścia do profilowania odbiorców
  •     Budowa Customer Journey Map. Narzędzia
  •     Marketing Automation – scenariusze wpływające na budowanie lojalności klienta
  •     Pojęcie persony. Skuteczne narzędzia do tworzenia person
STORYTELLING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Budowanie historii
  •     Rola emocji w storytellingu
  •     Historie, które sprzedają
CONTENT MARKETING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Znaczenie współczesnego content marketingu w działaniach e-marketingowych
  •     Narzędzia wykorzystywane w content marketingu. Zasady działania i możliwości praktycznego wykorzystania
  •     Specyfika percepcji treści znajdujących się w sieci i jej wpływ na działania content marketingowe
  •     Proces budowania wizerunku na drodze content marketingu
  •     Warsztat budowy contentu (przygotowanie contentu i jego dystrybucji oraz zaznajomienie z narzędziami pozwalającymi zdefiniować potrzeby i zainteresowania odbiorców treści oraz optymalizującymi proces tworzenia treści)
  •     Metody ewaluacji i KPI pozwalające mierzyć efektywność działań prowadzonych za pomocą content marketingu
  •     Podmiotowość internauty i znaczenie personalizacji treści
LINKEDIN MARKETING & SOCIAL SELLING
(8 godz.)
  •     LinkedIn Marketing
  •     Social Selling – koncepcja i narzędzia
  •     Marka osobista i firmowa na Linkedin
  •     Efektywna sieć kontaktów na Linkedin
  •     Aktywność na Linkedin
EO I SEM. ORGANICZNE I PŁATNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE
(8 godz.)
  •     Co to jest SEO?
  •     Co to jest SEM?
  •     Usługi SEO i SEM – podstawowe różnice i kryteria wyboru
  •     Marketing SEO – istota słów kluczowych
  •     Content marketing w usługach SEO i SEM
  •     Link building w marketingu SEO
  •     Audyt SEO/SEM
WARSZTAT GOOGLE ADS (PRZYGOTOWANIE DO CERTYFIKACJI)
(8 godz.)
  •     Wprowadzenie do Google Ads
  •     Reklama w sieci wyszukiwania
  •     Reklama w sieci reklamowej
  •     Reklama produktowa
  •     Reklama wideo
  •     Kampania Performance Max
  •     Pozostałe kampanie Google Ads
  •     SEO – Promocja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania
  •     Dodatkowe narzędzia 
INBOUND MARKETING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Pojęcie landing page
  •     Różnice między klasyczną stroną internetową a landing page’em
  •     Elementy struktury landing page
OMNICHANNEL & CROSS-BORDER
(8 godz.)
  •     Aktualne trendy w tworzeniu segmentacji klientów – personalizacja czy segmentacja?
  •     Kto jest/będzie omnikanałowym klientem danego przedsiębiorstwa?
  •     Kanały komunikacji i kryteria podejmowania decyzji jak dana firma będzie się komunikować  
  •     Dotarcie do informacji z jakich kanałów sprzedaży korzystają klienci omnikanałowi  
  •     Charakterystyka rynku sprzedaży transgranicznej (Cross-border)
  •     Przesłanki decydujące o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży za granicą
  •     Kryteria wyboru rynku e-eksportowego
  •     Grupa docelowa i potencjalni klienci Cross-border
  •     Dotarcie do klientów na różnych rynkach z uwzględnieniem znajomości zachowań w Internecie, przykłady: Niemcy, Francja, Węgry, Rumunia, Czechy, Ukraina, Włochy, Holandia oraz Hiszpania
  •     Budowanie strategii rozwoju e-eksportu
SPRZEDAŻ NA MARKET PLACE. WARSZTATY AMAZON
(8 godz.)
  •     Amazon – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
  •     Formalne wymogi wejścia na Amazon  
  •     Obsługa serwisu
SPRZEDAŻ NA MARKET PLACE. WARSZTATY ALLEGRO
(8 godz.)
  •     Allegro – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
  •     Formalne wymogi wejścia na Allegro   
  •     Obsługa serwisu
  •     Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Allegro   
  •     Pozycjonowanie na Allegro   
  •     Funkcjonowanie e-commerce w Polsce i za granicą w oparciu o doświadczenia użytkowników i ekonomię behawioralną (na przykładzie Allegro)
WDROŻENIE I INTEGRACJA E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Składowe kosztu wdrożenia sklepu internetowego
  •     Przygotowanie briefu
  •     Wady i zalety SaaS / open source / systemów dedykowanych
  •     Sposoby integracji pomiędzy systemami
  •     Najczęstsze schematy połączeń i procesów w e-commerce
WARSZTATY AUTOMATYZACJI MARKETINGU I OBSŁUGI KLIENTA SALESMANAGO
(8 godz.)
  •     Pojęcie marketing automation  
  •     Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji we wsparciu sprzedaży  
  •     Marketing automation, a mechanizmy sprzedażowe  
  •     Marketing automation, a wartość z punktu widzenia klienta
  •     „Wyróżniki sukcesu” – co stanowi przewagę w rozwiązaniach user oriented, usabillity, customer experience
  •     Trendy we współczesnych kampaniach marketing automation
  •     Analiza kampanii marketing automation prowadzonych za pośrednictwem narzędzia SALESmanago. Case studies
SUPPLY CHAIN MANAGEMENT (SCM) W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Proces logistyczny: przepływ towarów, pracy, danych, wartości
  •     Nowoczesne podejście do Supply Chain Management  
  •     Podmioty procesu logistycznego
  •     Technologie i oprogramowanie
  •     Najczęstsze błędy
PŁATNOŚCI W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Rodzaje płatności w e-commerce
  •     Systemy płatności w e-commerce – porównanie
  •     Bramki płatności
  •     Warsztat PayU
PRAWO E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Własność intelektualna w internecie
  •     Dyrektywa Omnibus
  •     Formy prezentowania i oferowania usług w internecie
  •     Regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym sklepów internetowych), polityk prywatności, polityk bezpieczeństwa, informacji o cookies
  •     Wzory zgód i klauzul dotyczących ochrony danych osobowych  
  •     Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość
  •     Wzory pouczeń o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
  •     Formułowanie checkboxów
WARSZTATY SPRZEDAŻOWE BIZSPACE
(4 godz.)
  •     Integralne funkcjonalności CRM
  •     Wyszukiwanie potencjalnych Klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI)
  •     Ocena potencjału rynku za pomocą BizSpace
  •     BizSpace – generowanie leadów sprzedażowych
  •     Generowanie baz z potencjalnymi klientami na podstawie sales suggestions
MODEL SUBSKRYPCJI CYFROWYCH W E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Netflix, Spotify, The New York Times - chwilowy zachwyt czy najlepszy model biznesowy?
  •     Sprzedaż subskrypcyjna jako model biznesowy
  •     Charakterystyka sprzedaży subskrypcyjnej
  •     Dlaczego klienci wybierają subskrypcje?
  •     Sprzedaż subskrypcyjna czy model lojalnościowy?
  •     Sprzedaż subskrypcyjna w Polsce i na świecie
  •     Trendy w sprzedaży subskrypcyjnej  
  •     Nowoczesne technologie w sprzedaży abonamentowej
  •     Sprzedaż subskrypcyjna w usługach cyfrowych (platformy streamingowe i prenumeraty)
  •     Case studies – Netflix, Spotify, The New York Times, GW
DOBRE PRAKTYKI E-COMMERCE
(8 godz.)
  •     Kubota
  •     MODIVO
  •     Melissa
  •     Future Mind
E-COMMERCE W BIZNESIE
(2 godz.)
  • Certyfikat PARP
SEMINARIUM DYPLOMOWE
(2 godz.)
  • Konsultacje projektowe
Forma zaliczenia
Projekt
Testy wiedzy po I semestrze
Laptop
Praca dyplomowa w formie projektu grupowego
Dyplom
Egzamin końcowy w formie obrony projektu grupowego