Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Prezes Zarządu EXACTO sp. z o.o., były Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, członek Rady Etyki PR. Autor ponad 270 artykułów i książek, wydanych w kraju i w cenionych periodykach na świecie. Członek rad nadzorczych firm i instytucji. Autor szeregu projektów badawczych i analitycznych.
Profesor w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2015). Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2005). Ukończył studia na kierunku „Audyt wewnętrzny”. Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego (2002). Studiował także na Wydziale Języko- i Literaturoznawstwa oraz Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu w Trewirze (Niemcy). Posiada certyfikaty Dimaq Professional, Six Sigma Black Belt, AgilePM Foundation.
Były dziennikarz radiowy i prasowy. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje na pozabiznesowych obszarach wykorzystania komunikowania marketingowego. Redaktor naczelny czasopisma naukowego „Social Communication. Online Journal”. Autor ponad 100 publikacji poświęconych problematyce komunikacji społecznej i mediów masowych.
Pracuje jako ekspert: Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programów, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwa Rozwoju, Programu Współpracy Transgranicznej Interreg Polska-Saksonia, regionalnych programów operacyjnych w województwach: dolnośląskim, lubelskim, łódzkim, śląskim i warmińsko-mazurskim.
Były członek Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Polskiej Akademii Nauk. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Pracował jako visiting professor w Paneuropean University Bratislava oraz na Lwowskim Uniwersytecie Narodowym im. Iwana Franki.
Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, absolwentka filologii romańskiej i filologii angielskiej.
Adiunkt i Menedżer kierunku Media i Komunikacja w Biznesie na Uniwersytecie WSB Merito Opole. Ekspert ds. mediów, marketingu i komunikacji z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu działami PR, marketingu i sprzedaży w międzynarodowym środowisku biznesowym.
Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: Dyplomacja kulturalna, Marketing międzynarodowy, Zarzadzanie oświatą i przedsiębiorczość.
Autorka kilku publikacji z zakresu public relations, marketingu politycznego oraz reklamy.
Główne zainteresowania naukowe: digital marketing, sztuczna inteligencja, smart city, nowoczesne formy reklamy, place branding. Biegle włada j. angielskim, francuskim i włoskim.
Opiekun naukowy koła SKN OnPoint Merito Opole. Redaktor naczelna Magazynu Studenckiego MediaLab. Przewodnicząca Komitetu Okręgowego Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Mediach. Kierownik merytoryczny kierunków: Nowoczesne rzecznictwo prasowe z elementami neurokomunikacji oraz Menedżer Samorządu Terytorialnego – zarządzanie procesami Smart City i Green City.
Ekspert Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, kierownik działu badań i analiz strategicznych agencji Exacto (Rzeszów), konsultant SAPR.
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Warszawski, 2022). Ukończył studia dziennikarstwo i komunikacja społeczna (specjalizacja public relations, 2015) oraz socjologia (specjalizacja badania rynku i opinii, 2014) na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Socjolog i certyfikowany badacz (IBM SPSS Statistic, 2018). W pracy zawodowej specjalizuje się w analizie danych statystycznych, realizacji badań jakościowych (IDI, FGI, Open Space Technology) i diagnozie trendów charakteryzujących branżę public relations. Autor kilkudziesięciu publikacji w wysoko punktowanych czasopismach i książki pt. Komunikacja kryzysowa. Analiza sektora agencji public relations.
Posiada analityczne umiejętności w ramach tworzenia dokumentów strategicznych dla organizacji, współautor audytów komunikacyjnych, kryzysowych i kampanii edukacyjnych. Pracował jako ekspert przy projektach realizowanych dla wielu polskich uczelni.
Wolny czas spędza na rowerze oraz pasjonuje się angielską Premier League.
Doktor nauk o polityce – międzynarodowe stosunki kulturalne, prezeska Fundacji Opolskie Dziouchy i szefowa firmy. Przez wiele lat pracowała w Samorządzie Województwa Opolskiego, najpierw jako specjalista ds. kontaktów międzynarodowych, a następnie w Biurze Sejmiku Województwa Opolskiego. Wykładowca akademicki Uniwersytetu Opolskiego. Posiada doświadczenie w realizacji projektów z funduszy unijnych, środków samorządowych oraz dotacji ministerialnych. Opolska Ambasadorka Unii Europejskiej. Członkini Rady Kobiet Miasta Opola. Aktywnie promuje dziedzictwo kulturowe Śląska Opolskiego w kraju i za granicą.
W wolnych chwilach tworzy biżuterię, joguje i chodzi po górach.
ppłk (rez.) dr Piotr Pietrakowski, doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim. Weteran, dwukrotny uczestnik międzynarodowej operacji w Afganistanie, odznaczony medalami za zasługi, w tym przez Prezydenta RP oraz Dowódcę Sił Zbrojnych USA. Członek Międzynarodowej Grupy Implementacyjnej przy Komisji Europejskiej ds. jakości kształcenia oficerów w UE. Współtwórca koncepcji Lider 4.0 wykorzystującej nowe technologie do weryfikacji i kształtowania kompetencji przywódczych. Ekspert w Energomedica Instytut oraz w Ośrodku Studiów i Edukacji dla Bezpieczeństwa.
Politolog, medioznawca, wykładowca, dziennikarz. Była współwłaścicielka pierwszej w Polsce firmy skupiającej dziennikarzy freelacerów Dedlajn (Warszawa). W czasie kariery dziennikarskiej pracowała m.in. w „Super Expressie”, Wprost”, „Życiu”, a wcześniej odbyła staż w tygodniku „Na przełaj”, praktyki dziennikarskie w Programie Trzecim Polskiego Radia oraz RMF FM.
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego; Polsko-Amerykańskiego Studium Komunikacji Społecznej w Organizacji i Zarządzaniu afiliowanego przy Politechnice Wrocławskiej i Central Connecticut State University; Studium Wiedzy o Krajach Rozwijających się (Uniwersytet Warszawski). Wykładowca i szkoleniowiec (m.in. z zakresu wystąpień publicznych, public relations, zjawiska fake news i bezpieczeństwa w sieci, marketingu politycznego). Specjalizuje się w komunikowaniu politycznym, public relations i mediach. Od kilku lat prowadzi badania nad tworzeniem wizerunku politycznego w mediach, wpływem polityki na funkcjonowaniu mediów. Autorka książki „Rola telewizji w kształtowaniu wizerunku politycznego. Studium mediatyzacji polityki na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce” oraz publikacji dotyczących funkcjonowania mediów na styku z polityką, fake news w sieci i związanych z tym zagrożeń. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Specjalista ds. komunikacji i zarządzania jakością w usługach i produkcji z ponad 20-letnim doświadczeniem. Ekspert w dziedzinie komunikacji, public relations oraz zarządzania kryzysowego.
Badacz społeczny i marketingowy z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu wykładów, szkoleń oraz warsztatów, zarówno dla studentów, jak i pracowników przedsiębiorstw.
Posiada tytuł doktora nauk humanistycznych (2008) oraz inżyniera specjalności jakość w zarządzaniu w usługach i produkcji (2022). Posiadacz certyfikatu SIX SIGMA GREEN BELT. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Administracji Publicznej, Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej.
rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego (dawnej Wojewódzkiego Centrum Medycznego), wykładowca akademicki, specjalizujący się w prowadzeniu warsztatów dziennikarskich oraz zajęć z tworzenia treści reklamowych i PR-owych oraz rzecznictwa prasowego. Była dziennikarka TVP3 Opole, a wcześniej m. in. portalu 24opole.pl, Radia Opole oraz "Nowej Trybuny Opolskiej".
Ekonomista. Ekspert rynku mediów i sektora farmaceutycznego. Praktyk z dziedziny marketingu, sprzedaży i ekonomiki mediów. Dyrektor marketingu Radia Opole. Doświadczony menedżer kultury, producent i wydawca. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Opole.
Trenerka umiejętności społecznych, coach, nauczycielka. W pracy coachingowej towarzyszy klientowi w procesie zmiany, zwracając uwagę na aktualne zasoby i budowanie drogi do celu w oparciu o indywidualność klienta, co ją nieustannie fascynuje i mobilizuje do dalszej pracy własnej. Pracuje w Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym w Głuchołazach jako polonistka i pedagog specjalny. Jest członkinią Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej oraz Stowarzyszenia na Rzecz Szkół Chrobry.
Uwielbia stan zaczytania i zdobywania wiedzy. Ceni mądrość ludową i stare porzekadła, choć z tym, że powinniśmy się uczyć na cudzych błędach, absolutnie się nie zgadza.
Prywatnie mama dwóch synów, praktykująca jogę i korzystająca z medycyny ajuwerdyjskiej. Uwielbia gotować i smakować. Ceni sobie spokój, czas z rodziną i przyjaciółmi. Od życia pragnie mądrych ludzi na jego ścieżkach i nieustającej pogody ducha.
Menedżer kierunku inżynieria zarządzania w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Konsultant, a także certyfikowany wykładowca w zakresie zarządzania procesami biznesowymi - Business Process Management with ADONIS Practitioner. Posiada certyfikat Agile Project Management Foundation. Szkoleniowiec w zakresu mapowania procesów biznesowych w administracji z wykorzystaniem narzędzia Oracle Business Process Architect. Pełni rolę eksperta zarządzania procesami w administracji publicznej w Akademii Administracji sp. z o.o. Współpracuje z firmami z sektora MSP.
Pedagog, wykładowca akademicki, nauczyciel bibliotekarz. Pracuje w obszarach informacji, komunikacji i edukacji. Badacz kultury pedagogicznej i czytelniczej. W latach 2012-2016 dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu. Pracownik Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu. Członek – Krajowej Rady Bibliotecznej w Warszawie, Rady Naukowej przy Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie oraz zespołu redakcyjnego „Bibliotekarza Opolskiego”. Pisze do lokalnego biuletynu edukacyjnego „Metodyk”. Certyfikowany biblioterapeuta.
Pomysłodawca, organizator lub współorganizator wielu akcji oświatowych, m.in. „Opolska Sesja Nauczycieli Bibliotek Szkolnych i Pedagogicznych”, „Opolska Konferencja Biblioterapeutyczna”, „Kultura z różnych stron widziana”, „Festiwal Arteterapii – Homo Creator”, „Unung Heroes”, „Przyłapani na czytaniu”, „Kino na Temat”. Autor artykułów, referatów i wystąpień. Stały uczestnik „Nowego Ogólnopolskiego Forum Bibliotek Pedagogicznych”. Wyróżniona nagrodą Opolskiego Kuratora Oświaty (2018 r.) oraz medalem Komisji Edukacji Narodowej (2021).
Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o socjologii (Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, 2006). Ukończył studia w zakresie nauk o polityce (Wydział Historyczno-Pedagogiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2000). Stypendysta Europejskiego Kolegium Polskich i Uniwersytetów w Lublinie. Odbył staż naukowy w Akademii Mohylańskiej w Kijowie.
Autor 6 książek oraz kilkudziesięciu artykułów poświęconych problematyce rynku pracy, polityki społecznej, relacji polsko-ukraińskich oraz zagadnień gospodarczych. Publikował w Polsce, we Włoszech, we Francji i w Ukrainie.
Od 2013 r. ekspert, a następnie badacz i metodolog w agencjach badań opinii i rynku: IPC, ITTI, Fast Solutions, DSC, MRW, IBŻ, KB Pretendent. Od ubiegłego roku pracuje jako badacz problemów społecznych i ekonomicznych w agencji UE-CONSULT w Gdańsku. W toku prac zrealizował samodzielnie lub w zespołach niemal 100 projektów badawczych na rzecz podmiotów w Polsce i za granica (m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Malezji, Tajlandii i w Japonii).
Był ekspertem ds. analiz w projektach naukowych realizowanych przez: Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Politechnikę Warszawską oraz Wydział Chemii i Materiałoznawstwa Polskiej Akademii Nauk. Był kierownikiem międzynarodowego zespołu badawczego ds. badania aktywności społecznej Polek mieszkających w Berlinie.
Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Badaczy Opinii i rynku ESSOMAR.
Doświadczona wykładowczyni akademicka, ekspertka, konsultantka i trenerka.
Właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej Barbara Pawełko-Czajka Positivity Consulting.
Doktor nauk prawnych. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW. Stale współpracuje m. in. ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Bankowym Ośrodkiem Doradztwa i Edukacji, Międzynarodową Szkołą Bankowości i Finansów oraz wieloma wiodącymi firmami szkoleniowymi.
Posiada praktyczne i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilno-prawnych, prawa ubezpieczeń społecznych..
Zdobywczyni Stypendium Herder-Institut w Marburgu. Współpracowała m.in. z University College of London, Instytutem Herdera w Marburgu, Mykolas Romeris University w Wilnie, Lithuanian University of Educational Sciences w Wilnie realizując projekty badawcze i wykłady.