Profesor w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2015). Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2005). Ukończył studia na kierunku „Audyt wewnętrzny”. Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego (2002). Studiował także na Wydziale Języko- i Literaturoznawstwa oraz Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu w Trewirze (Niemcy). Posiada certyfikaty Dimaq Professional, Six Sigma Black Belt, AgilePM Foundation.
Były dziennikarz radiowy i prasowy. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje na pozabiznesowych obszarach wykorzystania komunikowania marketingowego. Redaktor naczelny czasopisma naukowego „Social Communication. Online Journal”. Autor ponad 100 publikacji poświęconych problematyce komunikacji społecznej i mediów masowych.
Pracuje jako ekspert: Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programów, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwa Rozwoju, Programu Współpracy Transgranicznej Interreg Polska-Saksonia, regionalnych programów operacyjnych w województwach: dolnośląskim, lubelskim, łódzkim, śląskim i warmińsko-mazurskim.
Były członek Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Polskiej Akademii Nauk. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Pracował jako visiting professor w Paneuropean University Bratislava oraz na Lwowskim Uniwersytecie Narodowym im. Iwana Franki.