prof. Sikorski
dr hab. Wiesław Sikorski, prof. Uniwersytetu WSB Merito

Doktor habilitowany nauk humanistycznych, pedagog społeczny, praktykujący terapeuta rodzinny, specjalista HR Business Partner. Twórca nowatorskiego programu „Edukacja na planecie Mózg”, opartego na najnowszej wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w procesie nauczania i uczenia się. Badacz i znawca wykorzystania komunikacji interpersonalnej (zwłaszcza niewerbalnej) w edukacji, doradztwie zawodowym, psychoterapii i biznesie. Autor szeregu prac z zakresu komunikacji społecznej i psychoterapii. 

Irena Motow.jpg
prof. Irena Motow

Doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu WSB Merito Opole, nauczyciel dyplomowany. Pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji i oligofrenopedagogiki z 25-letnim stażem. Kurator zawodowy, nauczyciel „klas życia”, wychowawca i wieloletni dyrektor młodzieżowego ośrodka wychowawczego dla chłopców, doradca metodyczny z pedagogiki specjalnej. Autorka 6 książek i ponad 80 artykułów. Zainteresowania badawcze: resocjalizacja instytucjonalna nieletnich-metodyka pracy w instytucjach resocjalizacyjnych, praca socjalna, readaptacja nieletnich i dorosłych; zaburzenia zachowania i zachowania ryzykowne; problematyka wykluczenia społecznego oraz prawa osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie; historia resocjalizacji, opieki i pracy socjalnej. Hobby: czytelnictwo (literatura faktu), historia, biografie, malarstwo (impresjonizm) oraz muzyka (jazz). 
 

Joanna Majchrzak-Mikuła
prof. Joanna Majchrzyk-Mikuła

Profesor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Obszarem działań naukowych są zagadnienia dotyczące szeroko pojmowanej opieki nad dziećmi i młodzieżą zarówno w ujęciu historycznym, jak i współczesnym. Zainteresowania naukowe dotyczą również alternatywnych form nauczania i pedagogiki ogólnej.
Autorka publikacji z zakresu przemian w oświacie, opieki i wychowania dzieci i młodzieży, w tym 4 monografii, 5 wydawnictw dokumentów archiwalnych. 

prof. Andrzej Felchner


W latach 1969-1997 nauczyciel akademicki Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi (pracownik cywilny wojska) – od asystenta do profesora nadzwyczajnego WAM. Następnie kolejno: 1997-2020 – nauczyciel akademicki w Filii w Piotrkowie Trybunalskim Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, profesor nadzwyczajny, od 2006 w Instytucie Nauk Pedagogicznych, 2009 r. profesor zwyczajny – 1 IX 2020 emerytura, 2007-2012 profesor Puławskiej Szkoły Wyższej – kierunek pedagogika. W zawodzie od ponad 51 lat. Promotor ponad trzystu prac dyplomowych I i II stopnia na pedagogice, historii i bezpieczeństwie narodowym – z czego z pedagogiki: ponad 170 prac magisterskich i ponad 80 licencjackich; pro-motor sześciu doktorów, recenzent: w sześciu wypadkach dorobku naukowego, dydaktycznego i organizacyjnego w związku z wnioskiem o nadanie tytułu profesora, jedenastu dorob-ków naukowych i rozpraw habilitacyjnych, trzydziestu ośmiu prac doktorskich, sześćdziesięciu dziewięciu książek, materiałów zjazdowych, czasopism i innych publikacji naukowych w całym kraju; autor lub współautor 195 publikacji naukowych z tego 7 książek, 8 wydawnictw dokumentów oraz prac zbiorowych i ponad 100 artykułów naukowych.


Doświadczenie organizacyjne:
- 1993-1997 - kierownik Katedry (Zakładu) Nauk Społecznych WAM
- 1997-2002 pierwszy dyrektor Instytutu Historii w Filii UJK w Piotrkowie Trybunalskim 
- 2004-2006 prodziekan Wydziału Filologiczno-Historycznego Filii UJK
- 2006-2014 kierownik Zakładu Historii Oświaty i Wychowania oraz Teorii Kształcenia INP  
- 2008-2009 prodziekan Wydziału Nauk Społecznych Filii UJK
- 2012-2019 dziekan WNS Filii UJK (dwie kadencje)
- 1999-2002 oraz 2012-2020 członek Senatu UJK
- 2007-2012 członek Senatu PSW w Puławach
 

dr Joanna Wawrzyniak
dr Joanna K. Wawrzyniak

Menedżer kierunku pedagogika w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Andragog i gerontolog społeczny, specjalizująca się w pracy edukacyjnej i aktywizacji osób starszych, autorka podręczników z gerontologii oraz ponad pięćdziesięciu publikacji naukowych z zakresu pedagogiki dorosłych oraz badań biograficznych, uczestniczka projektów aktywizacji seniorów, autorka podręcznika metodycznego z zakresu warsztatów biograficznych dla osób dorosłych.

dr Joanna Swędrak-Zawada
dr Joanna Swędrak-Zawada

Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Zduńskiej Woli. Nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, nauczyciel montessoriański, w trakcie uzyskiwania certyfikatu American Montessori Society. Jej zainteresowania naukowe dotyczą między innymi funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogiki Marii Montessori, edukacji alternatywnej oraz potencjału twórczego człowieka. Autorka licznych artykułów, monografii oraz skryptów z dziedziny pedagogiki.

dr Justyna Kuświk prodziekan ds. studenckich
dr Justyna Kuświk

Prodziekan ds. studenckich w Uniwersytecie WSB Merito Opole.

Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, psychoterapeuta oraz trener. Zainteresowania badawcze: psychologia polityki, w szczególności funkcjonowanie polityków w sytuacji stresu zawodowego, psychologia społeczna oraz psychologia zarządzania przede wszystkim w zakresie zarządzania stresem oraz kształtowania umiejętności miękkich pracowników. Autorka i realizatorka licznych szkoleń w zakresie rozwoju osobistego, zawodowego oraz kompetencji wychowawczych. Posiada wieloletnie doświadczenie jako terapeuta i diagnosta. Prywatnie miłośniczka gry w brydża.

Marcin Kuc

Pedagog socjoterapeuta, doradca zawodowy, coach, nauczyciel, terapeuta, rewalidator i doradca zawodowy w wielu świdnickich placówkach oświatowych. Terapeuta i interwent kryzysowy w PCPR w Kamiennej Górzeoraz w Centrum Edukacyjno-Terapeutycznym w Świdnicy. Posiada również doświadczenie zawodowe w pracy w obszarze pracy z długotrwale bezrobotnymi i wykluczonymi społecznie oraz uzależnionymi. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie i zaburzoną emocjonalnie a także w obszarze szeroko rozumianego doradztwa zawodowego, tutoringu i coachingu ukierunkowanego na rozwój dzieci i młodzieży. Współzałożyciel i lider świdnickiej sieci doradców zawodowych oraz inicjator wielu interdyscyplinarnych przedsięwzięć z obszaru doradztwa zawodowego oraz pedagogiki specjalnej. Autor publikacji metodycznych.

Magdalena Mitoraj
Magdalena Mitoraj

Pedagog resocjalizacji, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, gdzie ukończyła również studia podyplomowe na Wydziale Prawa i Administracji z zakresu mediacji i arbitrażu sądowego. Major Służby Więziennej w stanie spoczynku. Prowadzi w zakładach karnych, głównie typu zamkniętego, programy edukacyjno-korekcyjne dla sprawców przemocy. W sferze zainteresowań, oprócz resocjalizacji, kryminologia oraz suicydologia. W czasie wolnym miłośniczka psów wszelkiej maści, z którymi codziennie przemierza pola i lasy. Stres zabija ciężką pracą fizyczną, najchętniej ciągle coś remontując.

dr Ewa Granat
Ewa Granat

Neurologopeda, pedagog, terapeuta ASD, oligofrenopedagog.

Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w charakterze logopedy, pedagoga, wychowawcy, terapeuty. Współpracuje z różnymi placówkami- Szkoła, Przedszkole, Dom Dziecka, Centrum Rozwoju i Wsparcia Rodziny, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna,  głównie w Opolu i jego okolicach.  Prowadzi działania wspierające dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziny, w ostatnich latach szczególnie towarzyszy osobom ze spektrum autyzmu. Jako członek zespołu projektu „Wychowanie do Nauczania Włączającego” ( Lerning to include) – organizowanego przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno -  Społecznych i Szkoleń WCIES opracowała scenariusze lekcji dla nauczycieli dotyczące edukacji włączającej, współtworzyła filmy prezentujące lekcje modelowe, prowadziła warsztaty dla nauczycieli na terenie Polski.

Współpracuje z Wyższymi Uczelniami w Opolu, Wrocławiu, Jeleniej Górze gdzie dzieli się wiedzą i doświadczeniem ze słuchaczami studiów podyplomowych.

Joanna Świercz
Joanna Świercz

Nauczyciel matematyki, informatyki, języka angielskiego z ponad 20 letnim doświadczeniem w pracy w dziećmi w wieku od 4 do 15 lat. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, gdzie ukończyła również studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i terapii pedagogicznej.  Certyfikowana trenerka, członkini Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, nieformalnej grupy eduzmieniaczy SuperBelfrzy RP. Autorka czternastu publikacji książkowych m.in na temat stosowania metod aktywizujących na lekcji. Współpracowała z Fundacją Edukacji Cyfrowej, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacją Orange jako autor materiałów projektu Lekcja Enter, Superkoderzy, Matematyka Wizualnie. W czasie wolnym miłośniczka podroży oraz przejażdżek rowerowych.