Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin na kierunku Informatyka. Od 2012 r. zajmuje się badaniami naukowymi z zakresu inteligentnego wspomagania decyzji oraz sztucznej inteligencji. Autor licznych prac naukowych z tego zakresu oraz kierownik prac projektów naukowych. Współpracuje aktywnie z otoczeniem biznesowym, a na zajęciach chętnie dzieli się zdobytym doświadczeniem.
Doktor hab. nauk technicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując na Politechnice Szczecińskiej oraz na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Poprzednio pełnione funkcje, m.in.: Prodziekan ds. Kształcenia, Kierownik Katedry Inżynierii Systemów Informatycznych, Członek Senatu ZUT, Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia, Prorektor ds. Kształcenia. Dorobek naukowy obejmujący 74 opublikowane pozycje, w tym 3 publikacje przed doktoratem, 56 publikacji po doktoracie oraz 15 publikacji po habilitacji. Jej zainteresowania naukowo-badawcze obejmują: modelowanie i identyfikacja zjawisk, procesów, systemów, metod inżynierii zintegrowanych systemów informatycznych, systemów baz i hurtowni danych, metody informatyzacji przedsiębiorstw i metody specyfikacji wymagań potrzeb informacyjno-decyzyjnych firmy. Udział w wielu krajowych oraz międzynarodowych problemach badawczych i grantach, w tym np. w projekcie zintegrowanego systemu dla Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu oraz konferencjach naukowych, m.in. w Australii i Madrycie. Jest współautorką systemu Grafbaz realizowanego na potrzeby firmy Grafika w Tokyo. W 2001 r. zdobyła nagrodę “Srebrny Krzyż Zasługi”, a w 2010 r. “Medal Komisji Edukacji Narodowej”. Aktywna działaczka na rzecz dydaktyki w zakresie opracowywania materiałów dydaktycznych, programów kształcenia, przygotowywania wniosków i w wielu innych działaniach ukierunkowanych m.in. na jakość kształcenia.
Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin. Doktor nauk technicznych, naukowo działający w obszarach: sztuczna inteligencja, programowanie, zastosowania IT w technice, dydaktyka techniki i informatyki, zastosowania IT w logistyce i transporcie. W swoim dorobku posiada liczne publikacje i opracowania praktycznych wdrożeń. Członek Polskiego Towarzystwa Geometrii i Grafiki Inżynierskiej. Posiada certyfikaty branżowe: Certified Novell Administrator, Novell Academic Instruktor, Certyfikowany instalator sieci komputerowych. Od ponad 20 lat prowadzi działalność gospodarczą IT w zakresie: serwisu i supportu, wdrażania i obsługi systemów informatycznych, instalacji i administracji sieci komputerowych.
Metodyk i projektant e-learning. Pasjonat zastosowań technologii internetowych w edukacji, trener, wykładowca. Fan Wordpress’a i Moodle’a. Na co dzień pracuje dla Grupy WSB w Centrum Rozwoju Edukacji na Odległość WSB, Zakładzie Metodyki Nauczania WSB Poznań i prowadzi firmę Notionis.pl. Zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań e-learning i blended learning. Prowadzi warsztaty z zakresu metodyki e-learning, prezentacji biznesowych, narzędzi i technologii internetowych wspierających rozwój i efektywność pracy. Projektuje i tworzy szkolenia e-learningowe. Autor bloga www.jankowskit.pl Współtwórca i opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych „Aplikacje internetowe” w trybie online i blended.
Posiada stopień doktora habilitowanego w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości. Jest autorem ponad 200 prac w czasopismach, materiałach konferencyjnych i książkach na temat: wielokryterialnego podejmowania decyzji, wyboru metod MCDA, kwestii zrównoważonego rozwoju, użyteczności, doświadczeń użytkowników oraz cyfrowego zrównoważonego rozwoju. Otrzymał szereg międzynarodowych nagród za działalność naukową. Jest laureatem konkursu Zachodniopomorskie Noble. Piastuje funkcję recenzenta w wielu topowych światowych czasopismach naukowych, często pełni rolę redaktora gościnnego. W prestiżowych rankingach międzynarodowych w latach 2020 oraz 2021 dokonania naukowe plasują go w gronie 2% najbardziej wpływowych ludzi nauki na świecie. Posiada bogate doświadczenie i wiedzę praktyczną w obszarze praktyki gospodarczej, które skutecznie łączy w obszarze swojej działalności dydaktycznej.