Co zyskujesz studiując pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie WSB Merito?

Studia na tym kierunku możesz realizować w jednej z dwóch form: niestacjonarnej lub stacjonarnej.
W formie niestacjonarnej z wykładowcą oraz koleżankami i kolegami z grupy spotykasz się zdalnie lub w salach wykładowych, na zajęciach prowadzonych w weekendy. Podczas trzech ostatnich semestrów realizujesz seminaria dyplomowe, których formę i termin realizacji promotor ustali po pierwszym spotkaniu z grupą.
W formie stacjonarnej z wykładowcą oraz koleżankami i kolegami z grupy spotykasz się zdalnie lub w salach wykładowych, na zajęciach prowadzonych w ciągu tygodnia - zwyczajowo są to 3 lub 4 dni w tygodniu.
Studia na tym kierunku realizujesz w sposób hybrydowy:
- zdalnie (uczestnicząc w zajęciach online na platformie MS Teams oraz przyswajając wiedzę samodzielnie, przy pomocy materiałów zamieszczonych na platformie Moodle),
- lub w salach wykładowych.
W czasie jednego dnia odbywają się tylko zajęcia online albo tylko zajęcia na uczelni.

- Zyskujesz możliwość udziału w dodatkowych szkoleniach i kursach oraz spotkaniach z ekspertami, dzięki którym nabędziesz praktycznych umiejętności
- Będziesz brał udział w zajęciach wykładowych, warsztatowych i wizytach studyjnych.
- Wiedzę z metodyki kształcenia w grupach zróżnicowanych, w praktycznym ujęciu dostosowanym do potrzeb nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
- Tok studiów nastawiony głównie na zdobycie praktycznych umiejętności uzupełniony o wizyty studyjne, praktyki oraz staże w instytucjach* pod nadzorem Kuratora Oświaty (*publicznych i niepublicznych)
- Program przygotowany odpowiednio do zmieniających się potrzeb społecznych i rynku pracy oraz nowych standardów kształcenia nauczycieli.
- Aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, psychologii, ze szczególnym naciskiem na psychologię rozwojową.

W czasie studiów nauczysz się m.in:
- stosować różnorodne metody i formy pracy sprzyjające optymalnemu rozwojowi dzieci,
- wspomagać rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- współpracować z innymi osobami odpowiedzialnymi za rozwój psychofizyczny dzieci,
- współpracować z rodzicami (prawnymi opiekunami) podopiecznych,
- organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą dzieci lub uczniów,
- stosować przepisy prawa w codziennej praktyce,
- wykorzystywać technologie informacyjne w codziennej pracy nauczyciela.

Po studiach możesz pracować jako:
- nauczyciel wychowania przedszkolnego w przedszkolach i innych formach wychowania przedszkolnego,
- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w szkołach podstawowych w klasach I–III,
- nauczyciel wychowawca świetlicy szkolnej w szkołach podstawowych.

Po ukończeniu studiów jednolitych magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna nie musisz podejmować dodatkowych studiów podyplomowych lub kursów z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Nasz kierunek powstał w oparciu o wymagania MEN:
1. "Zgodnie z § 2 pkt 2 rozporządzenia MEN z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli przez przygotowanie pedagogiczne należy rozumieć:
- nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia,
- pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną – w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin."

2. "§ 19. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w § 3 ust. 1 i § 4, posiada osoba, która ukończyła:
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku innym niż wymieniony w pkt 1 i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne."
3. "Kwalifikacje do zajmowania stanowiska wychowawcy w szkolnych schroniskach młodzieżowych posiada również osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na dowolnym kierunku (specjalności) oraz posiada przygotowanie pedagogiczne."
Nie czekaj, zapisz się już teraz! Pierwsi korzystają najwięcej!
Zapisując się do 24 kwietnia, zyskujesz:
- 800 zł dzięki zniżce w czesnym, która na studiach I stopnia rozliczana jest na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną ratę czesnego.
- Dodatkowo jesteś zwolniony(-na) z opłaty wpisowej w wysokości 85 zł.
Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
- Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej. Twoja zniżka w czesnym wyniesie 1200 zł i będzie rozliczana jest na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną ratę czesnego.
- Dodatkowo jesteś zwolniony(-na) z opłaty wpisowej w wysokości 85 zł.
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 435 zł/mies.
Czego nauczysz się w trakcie studiów?




Program studiów
Moduły kształcenia ogólnego:
1. Filozofia z etyką
2. Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka
3. Antropologia kulturowa
4. Podstawy socjologii
5. Podstawy pedagogiki
6. Socjologia edukacji
7. Umiejętności akademickie
8. Wprowadzenie do psychologii
9. Psychologia rozwoju w cyklu życia
10. Psychologia osobowości i różnic indywidualnych
11. Psychologia procesów poznawczych
12. Psychologia emocji i motywacji
13. Psychologia wychowania
Moduły kształcenia specjalnościowego:
1. Komunikacja interpersonalna
2. Kultura języka
3. Emisja głosu
4. Pedagogika ogólna
5. Pedagogika społeczna
6. Współczesne koncepcje edukacyjne
7. Historyczne konteksty edukacji
8. Podstawy andragogiki
9. Pedeutologia
10. Pedagogika porównawcza
11. Doktryny pedagogiczne
12. Pedagogika przedszkolna
13. Metodyka edukacji przedszkolnej
14. Pedagogika wczesnoszkolna
15. Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
16. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania dzieci języka obcego
17. Teoretyczne podstawy pomagania
18. Pierwsza pomoc przedmedyczna 1
19. Pierwsza pomoc przedmedyczna 2
20. Kulturowe konteksty edukacji
21. Tutoring jako metoda wspierania rozwoju ucznia
22. Pedagogika rodziny
23. Diagnoza środowiska rodzinnego
24. Poradnictwo i praca ze środowiskiem rodzinnym
25. Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
26. Metodyka pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
27. Metodyka zajęć wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych
28. Opieka i wychowanie dziecka w wieku poniemowlęcym
29. Podstawy dydaktyki ogólnej i nauczania zintegrowanego
30. Pedagogika specjalna
31. Specjalne potrzeby edukacyjne
32. Konstruowanie IPET
33. Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
34. Konstruowanie programów wychowawczo-profilaktycznych w edukacji integracyjnej i włączającej
35. Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym
36. Organizacja pracy instytucji edukacyjnych
37. Prawo oświatowe i prawa dziecka
38. Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych
39. Diagnoza dojrzałości szkolnej
40. Podstawy kształcenia języka polskiego
41. Metodyka edukacji polonistycznej
42. Podstawy kształcenia języka angielskiego
43. Gramatyka języka angielskiego
44. Metodyka nauczania języka angielskiego 1
45. Metodyka nauczania języka angielskiego 2
46. Warsztaty metodyczne nauczania języka angielskiego
47. Podstawy edukacji matematycznej
48. Metodyka edukacji matematycznej
49. Podstawy edukacji społeczno-przyrodniczej
50. Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej
51. Podstawy edukacji muzycznej
52. Metodyka edukacji muzycznej
53. Podstawy edukacji technicznej
54. Metodyka edukacji technicznej
55. Podstawy edukacji plastycznej
56. Metodyka edukacji plastycznej
57. Podstawy edukacji informatycznej
58. Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się TIK
59. Podstawy wychowania fizycznego
60. Metodyka wychowania fizycznego
61. Podstawy edukacji zdrowotnej
62. Metodyka edukacji zdrowotnej
Moduły przygotowania pracy dyplomowej:
1. Seminarium magisterskie 1
2. Seminarium magisterskie 2
3. Seminarium magisterskie 3
4. Metodologia badań naukowych
5. Metody i techniki badań pedagogicznych
Moduły kształcenia językowego:
1. Trening kompetencji językowych (j. angielski) 1
2. Trening kompetencji językowych (j. angielski) 2
3. Trening kompetencji językowych (j. angielski) 3
Moduły kształcenia związanego z praktykami:
1. Praktyka ogólnopedagogiczna
2. Praktyka wychowawczo-dydaktyczna 1
3. Praktyka wychowawczo-dydaktyczna 2
4. Praktyka wychowawczo-dydaktyczna 3
5. Praktyka ciągła
Moduły do wyboru I:
1. Współczesne konteksty dzieciństwa
2. Pedagogika zabawy
3. Prawidłowości i problemy rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży
4. Edukacja antydyskryminacyjna
5. Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwoju i zachowania w przedszkolu i szkole
6. Warsztaty całożyciowego uczenia się
Moduły do wyboru II:
1. Historia dzieciństwa
2. Grywalizacja w edukacji
3. Współczesne zagrożenia rozwoju dziecka
4. Edukacja globalna
5. Dziecko w cyberprzestrzeni
6. Warsztaty rozwoju kariery
Moduły do wyboru III
1. Wprowadzenie do językoznawstwa
2. Podstawy psycholingwistyki
3. Współczesny język polski
4. Wprowadzenie do glottodydaktyki
5. Język polski jako obcy 1
6. Język polski jako obcy 2
Wykładowcy
Partnerzy kierunku
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych nauczycieli akademickich oraz praktyków i specjalistów w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Uczelnia współpracuje z wieloma placówkami oświatowymi. Studenci mają możliwość poszerzania wiedzy i umiejętności w ramach działań Koła Naukowego Cogito.
