Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, menadżer kierunku pedagogika na studiach I i II stopnia na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu oraz w Bydgoszczy oraz jednolitych studiów magisterskich – pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Posiada długoletnie doświadczenie w roli wykładowcy akademickiego, autorka licznych artykułów naukowych oraz dwóch publikacji książkowych w tematyce pracy z młodzieżą. Studia z zakresu seksuologii klinicznej ukończyła na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoją wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia terapii problemów o podłożu seksualnym pogłębiała w Centrum Terapii Lew-Starowicz. Obecnie kształci się w nurcie psychodynamicznym w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym w Krakowie. Szkolenie rekomendowane jest przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Swoją pracę terapeutyczną opiera na wieloletnim doświadczeniu zdobywanym w ośrodkach wsparcia oraz pracy indywidualnej z pacjentami. Ukończyła staż kliniczny w zakresie seksuologii klinicznej w Poznańskim Centrum Psychodynamicznym. Podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu psychoterapii i seksuologii. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Regularnie superwizuje swoją pracę.
Wieloletni nauczyciel akademicki o specjalnościach: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, metody komputerowe w edukacji oraz edukacja ustawiczna. Certyfikowany tutor. Samodzielnie tworzy edukacyjne programy internetowe (EPI) oraz edukacyjne programy sieciowe (EPS) do wspomagania nauczania różnych przedmiotów w szkole na wszystkich szczeblach kształcenia, a także do diagnozy i terapii pedagogicznej. Jest autorem wielu artykułów oraz monografii naukowej, pt. "Komputer we wspomaganiu logicznego myślenia".
Doktor nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Magister filologii angielskiej. Nauczycielka w szkołach ogólnokształcących na wszystkich szczeblach edukacji. Od 2012 roku Pełnomocnik Rektora ds. Metodyki Kształcenia na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, zajmująca się wspomaganiem i koordynacją działań systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uczelni oraz inicjowaniem i organizowaniem szkoleń dla nauczycieli akademickich WSB rozwijających ich warsztat metodyczny. Zainteresowania badawcze z zakresu rozwiązań wprowadzanych w systemach edukacji służących i nakierowanych na uczącego się oraz jego otoczenie – zindywidualizowanie procesu edukacji (edukacja spersonalizowana) oraz wdrażanie nowoczesnej dydaktyki na różnych etapach edukacji z zastosowaniem szerokiego wachlarza metod dydaktycznych. Czerpanie dobrych rozwiązań ze sprzecznych ze sobą z założenia elementów gospodarczo-polityczno-społecznych w różnych systemach i poszukiwanie trzeciego paradygmatu próbującego nadać nowy, adekwatny do zapotrzebowania dzisiejszych czasów, wymiar systemu edukacji i jego powiązań ze sferami: polityki, gospodarki i społeczeństwa.
Posiada blisko 4-letnie doświadczenie związane z pracą na stanowisku nauczyciela – wychowawcy w Gimnazjum i Liceum Anny i Aleksandra Nalaskowskich w Toruniu i związane z tym działania w zakresie planowania pracy wychowawczej, określania podstaw aksjologicznych i formułowania celów wychowania, doboru adekwatnych metod i technik wychowawczych, diagnozowania błędów i trudności wychowawczych oraz postrzegania procesu wychowania w szerszej perspektywie społeczno – kulturowej.
Autorka programu i planu przygotowania zawodowego nauczycieli na studiach podyplomowych, aktywnie zaangażowana w proces akademickiego i pozaakademickiego kształcenia, doskonalenia i dokształcania nauczycieli.
Badania i publikacje naukowe związane z problematyką prowadzonych zajęć.
Kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć akademickich z danej tematyki dla studentów i słuchaczy studiów stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i kursów kwalifikacyjnych i doskonalących. Dyrektor niepublicznego terapeutycznego punktu przedszkolnego, w którym edukacją przedszkolną i terapią objęte są dzieci w wieku 2.5 – 9 lat z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Profesor oświaty z 30-letnim stażem pracy pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, magister pedagogiki specjalnej (specjalność: resocjalizacja). Dorobek naukowy koncentruje się wokół pedagogiki specjalnej, uwarunkowań funkcjonowania osób głuchoniewidomych, edukacji włączającej oraz inkluzji społecznej. Wzięła czynny udział w kilkunastu konferencjach naukowych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Uczestniczka wyjazdów studyjnych w ramach programu ERASMUS+ oraz licznych szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe. Ekspert w dziedzinie pedagogiki specjalnej – członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej KNP PAN od września 2016–2020 i na lata 2020-2024. Długoletnie doświadczenie w pracy pedagoga szkolnego na poziomie szkoły podstawowej. Długoletnie doświadczenie na stanowisku nauczyciela w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Głuchoniewidomej: autorka indywidualnych programów edukacyjnych opartych na diagnozie funkcjonalnej dziecka głuchoniewidomego z dodatkowymi sprzężeniami. Od ponad 20 lat pracuje w K-P SOSW nr 1 im. L. Braille'a w Bydgoszczy z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, prowadząc zajęcia w oparciu o założenia stymulacji bazalnej oraz biofeedback z dziećmi i młodzieżą niewidomą lub słabowidzącą.
Absolwentka Pedagogiki o specjalizacji Edukacja dorosłych na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK, Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz studiów podyplomowych z Doradztwa Zawodowego i Coachingu Kariery na Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu. Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Nauk Społecznych i Humanistycznych na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Rozprawę doktorską obroniła w 2017 roku na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu pt: Uczenie się w średniej dorosłości i jego uwarunkowania. Redaktor naukowa publikacji pt: Uczenie się przez całe życie. Rozwój – Kariera – Partycypacja społeczna (Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014), autorka publikacji: Uczenie się w średniej dorosłości (Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019). Współzałożycielka Stowarzyszenia Gildia Superbohaterów działającego od maja 2020 roku. Ściśle łączy zainteresowania badawcze z obszarem praktycznym. Te dwa światy kręcą się nieustannie wokół uczenia się osób dorosłych, doradztwa zawodowego i personalnego oraz szeroko pojętej Ekonomii Społecznej. Jest wszędzie tam, gdzie pojawiają się potrzeby: wskazania kierunku zawodowego, rozwojowego bądź wsparcia. Trener, Coach kariery, doradca zawodowy, członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Prywatnie podróżniczka oraz miłośniczka polskich Tatr.
Socjolog, wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Bydgoszczy. Ekspert w zakresie badań przemian zachodzących na obszarach wiejskich. Metodami socjologii jakościowej bada postawy przedsiębiorcze mieszkańców wsi, kulturę ludową oraz strategie zawodowe i aspiracje edukacyjne młodzieży i dzieci. Organizator licznych obozów naukowych i projektów badawczych dla studentów. Mówi o sobie, że jest tak zwanym socjologiem zaangażowanym lepiej czującym się w terenie niż w gabinecie. Zainteresowania naukowe: socjologia wsi, socjologia miast, przemiany społeczne, badania jakościowe.
pedagog, nauczyciel, wykładowca. Od 2004 r. starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Ukończone liczne studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne m. in: z zakresu zarządzania oświatą, nadzoru pedagogicznego, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, pedagogiki zdolności i twórczości, oligofrenopedagogiki. Ekspert w zakresie awansu zawodowego nauczycieli, trener kompetencji kluczowych oraz „Jak uczyć uczniów uczenia się”, ewaluator, koordynator wypoczynku dzieci i młodzieży, edukator NOWA SZKOŁA. Współpracuje z organami prowadzącymi, stowarzyszeniami i fundacjami na rzecz dzieci i młodzieży. Autorka publikacji zwartych oraz artykułów opublikowanych w czasopismach oświatowych. Brała udział w wielu projektach i badaniach dotyczących zagadnień oświaty. Współzałożycielka, wiceprezes, obecnie członek honorowy Toruńskiego Stowarzyszenia Twórczego Nauczyciela w Edukacji Wczesnoszkolnej, współautorka programu w zakresie edukacji wczesnoszkolnej zatwierdzonego przez MEN. Wykładowca od 2004 r. dla studentów I i II stopnia, dla słuchaczy, dyrektorów szkół/placówek. W swej praktyce dydaktycznej prowadzi wykłady i ćwiczenia z licznych przedmiotów związanych z zarządzaniem i pedagogiką. Promotor prac licencjackich i dyplomowych.
Psycholog społeczny, psycholog wojskowy. Wykładowca na kierunku pedagogika oraz psychologia na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Autorka artykułów i publikacji oraz prelegentka branżowych konferencji z zakresu psychologii społecznej. Psycholog-praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym. Prowadzi szkolenia z zakresu psychologii społecznej i psychologii stresu. Ekspert medialny Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu. Sekretarz Toruńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Na co dzień pracuje jako psycholog w resorcie obrony narodowej. Jest wykładowcą na kierunku pedagogika na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu i w Bydgoszczy. Współpracuje m.in. z Ośrodkiem Środowiskowej Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży. Inicjatorka i współautorka lokalnych inicjatyw w zakresie kultury i psychoedukacji.
socjolog, wykładowca i pracownik branży badań rynku i opinii. Na Uniwersytecie WSB Merito pracuje od 2011 roku i uczył socjologicznych przedmiotów na takich kierunkach, jak socjologia, pedagogika, bezpieczeństwo narodowe oraz zarządzanie (w tym dla studentów anglojęzycznych). Pracuje jako adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych, gdzie na co dzień zajmuje się wdrażaniem ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, której zadaniem jest poprawa komunikacji pomiędzy sektorem szeroko pojętej edukacji a rynkiem pracy. Współpracuje z sektorem produkcji przemysłowej, motoryzacji oraz jednostkami samorządu terytorialnego Ponadto jest ekspertem Fundacji Platforma Przyszłości Przemysłu. Jednak od dłuższego czasu (ok. 15 lat) głównie zajmuje się uczestnictwem w badaniach empirycznych. Uczestniczył w ponad 150 projektach badawczych jako analityk, moderator oraz koordynator zespołów badawczych i autor raportów. W ramach pracy dla sektora publicznego badał edukację, sektor kultury, polityki społecznej oraz przedsiębiorczość. Natomiast w sektorze prywatnym wspierał badawczo branżę farmaceutyczną, motoryzacyjną, bankową, FMCG oraz ubezpieczeniową. Ostatnio coraz częściej pod własnym szyldem t(x): Empiria. Pracę doktorską napisał w 2017 roku w obszarze socjologii muzyki, o której prowadzi jedynego w Polsce bloga: Muzyka/dźwięk, społeczeństwo/kultura.
Opiekun merytoryczny kierunków studiów podyplomowych: logopedia, neurologopedia
Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska na UMK w Toruniu. Absolwentka Studiów Podyplomowych: dziennikarstwo, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia, wspomaganie rozwoju i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera. Współzałożycielka Fundacji „Iskra Pomocy”, nauczyciel w KPSOSW w Toruniu. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito, UMK w Toruniu oraz w AKP w Bydgoszczy. Organizuje szkolenia dla nauczycieli, terapeutów, współpracuje z Przychodnią „Nasz Lekarz” w Toruniu.
W ramach terapii pracuje z pacjentami z opóźnionym rozwojem mowy, dziećmi mającymi zaburzenia komunikacji (spektrum autyzmu), wady wrodzone centralnego układu nerwowego. Terapią obejmuje również zaburzenia komunikacji o typie afazji u dzieci i dorosłych, zaburzenia dyzartryczne u dzieci i dorosłych, niepełnosprawności sprzężone i choroby neurodegeneracyjne.
Absolwentka UAM w Poznaniu, całe zawodowe życie związana z szeroko rozumianą pomocą społeczną, obecnie kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelnie – codziennie przekuwa teorię w praktykę. Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Doktor nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa, obecnie metodyk e-learningu w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu. Członkini Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Wykładowczyni akademicka przedmiotów z zakresu dydaktyki. Wizytatorka w ramach projektu „Dydaktyka literatury i języka polskiego w świetle nowej podstawy programowej”. Uczestniczka warsztatów i szkoleń z zakresu podnoszenia efektywności dydaktyki (Grywalizacja w edukacji wyższej, Projektowanie zgamifikowanego procesu edukacyjnego, Kurs Efektywnej Nauki) oraz wykorzystania narzędzi AI w przestrzeni akademickiej (Jak zastosować sztuczną inteligencję i ChatGPT w dydaktyce i metodologii uczelni wyższych?, Wykorzystanie ChatGPT i innych narzędzi gen-AI w pracy naukowo-dydaktycznej, konferencja Ewaluacja studentów czasach AI).