Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Integracja sensoryczna .

Liczba miesięcy nauki: 15
Liczba godzin: 365 + 120 godz. praktyk
Liczba semestrów: 3
Neurorozwojowe metody terapii, a terapia SI. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami rozwojowymi
(145 godz.)

* Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej 8h

•      Diagnoza zaburzeń SI w aspekcie małego dziecka 10h

•      Diagnoza zaburzeń SI w aspekcie zaburzeń regulacji u dzieci z FAS 10 h

•      Diagnoza zaburzeń SI u dzieci urodzonych przedwcześnie 15 h

•      Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi 20 h

•      Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego a postawa. Wykorzystanie narzędzi do diagnozy prawidłowej postawy. 15h

•      Konstruowanie planów terapii Integracji Sensorycznej 10 h

•      Rozwój procesów integracji sensorycznej 7 h

•      Podstawowe założenia terapii SI a dieta sensoryczna 10 h

•      Wzrok w integracji sensorycznej – diagnoza i terapia 20 h

•      Zaburzenia posturalne – terapia tańcem 20 h

Neuropsychologia oraz psychologia kliniczna dziecka
(105 godz.)
  • Psychologia rozwojowa dziecka w wieku 0-4 rok  życia. 10 h
  • Psychologia kliniczna dziecka. 10 h
  • Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju. 57 h
  • Rozwój psycho-ruchowy dziecka 0-36 w oparciu o MFDR, Program Insite, Program Oregoński. 8 h
  • Neurologia dziecięca. 10 h
  • Neuroanatomia – budowa i funkcje układu nerwowego. 10 h
Przegląd metod stosowanych w usprawnianiu psychoruchowym dzieci. Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami
(115 godz.)
  • Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sensorycznymi. 40 h
  • Terapia logopedyczna a zaburzenia sensoryczne.10 h
  • Stymulacje oralne a praca logopedyczna w integracji sensorycznej. 10 h
  • Terapie wspomagające sensomotoryczny rozwój dziecka, w tym metoda Knilla, Sherborne, INPP, bilateralna terapia, terapia proprioceptywna, przetwarzania słuchowego. 25 h
  • Niepełnosprawność intelektualna oraz niepełnosprawność sprzężona w aspekcie wspomagania procesów sensorycznych. 10 h
  • Psychologiczne problemy rodzin dzieci z zaburzeniami sensorycznymi – jak ich wspomagać 10 h
  • Księgowe ABC – zakładam gabinet i co dalej. 10 h
Praktyki
(120 godz.)
  • Praktyki (wliczają się w nie wyjazdy studyjne oraz praca z dzieckiem na zajęciach) 

 

 

Forma zaliczenia:
  • Obecność na zajęciach, 

  • Przeprowadzenie oceny obserwacji klinicznej dziecka oraz przeprowadzenie testów.

Dodatkowo każdy uczestnik w trakcie studiów może wziąć udział w szkoleniach:
  • Terapia ręki plus, 
  • Nordic Walking, 
  • Masaż Shantala Special Care, 
  • Dyspraksja w edukacji. 

Szkolenia poprowadzi dr Jacek Szmalec.