Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna).
KSZTAŁCENIE KIERUNKOWE
(60 godz.)
- Dydaktyka specjalna (30 godz.).
- Diagnostyka w dydaktyce specjalnej (30 godz.).
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA KOLEJNEGO PRZEDMIOTU LUB PROWADZENIA KOLEJNYCH ZAJĘĆ
(390 godz.)
Przygotowanie merytoryczne (240 godz.):
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, klinicznej, wychowawczej . Podstawy procesów uczenia się a niepowodzenia szkolne (20 godz.)
- Elementy prawa oświatowego, rodzinnego i opiekuńczego ze szczególnym uwzględnieniem pomocy psychologiczno- pedagogicznej (16 godz.)
- Praca wychowawczo- profilaktyczna nauczyciela terapeuty (24 godz.)
- Współpraca z rodzicami i rodziną dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i w zachowaniu (16 godz.)
- Współpraca z rodziną problemową (10 godz.)
- Organizacja procesu diagnostyczno-terapeutycznego (16 godz.)
- Wybrane zagadnienia z zakresu terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem z całościowym zaburzeniem rozwoju i ADHD (20 godz.)
- Diagnoza dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (20 godz.)
- Diagnoza dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowaniem (16 godz.)
- Diagnoza dziecka ze spektrum autyzmu (16 godz.)
- Rozwijanie sprawności komunikacyjnej dziecka z elementami logopedii (16 godz.)
- Warsztat pracy terapeuty, umiejętności osobiste i zawodowe (10 godz.)
- Nauczanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w edukacji wczesnoszkolnej i nauczaniu przedmiotowym na dalszych etapach edukacyjnych (16 godz.)
- Arteterapia w pracy z dzieckiem i młodzieżą (8 godz.)
- Metody wspomagające w pracy terapeuty (16 godz.)
Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne (150 godz.):
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania edukacji wczesnoszkolnej (20 godz.)
- Metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z przedmiotów humanistycznych w klasach starszych (12 godz.)
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki w edukacji wczesnoszkolnej (20 godz.)
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki w klasach starszych (16 godz.)
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego, społecznego i zagrożonych niedostosowaniem (20 godz.)
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego z elementami Ruchu Rozwijającego (16 godz.)
- Trening umiejętności społecznych i przeciwdziałania agresji (16 godz.)
- Terapia dzieci i młodzieży przez twórczość plastyczną (12 godz.)
- Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi poprzez muzyką (10 godz.)
- Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi bajkoterapię i biblioterapię (8 godz.)
PRAKTYKI ZAWODOWE
(180 godz.)
- Praktyki (w tym 20 godz. obowiązkowe w SP nr33 Toruńskiej Szkole Terapeutycznej w trzy piątki ustalone z wykładowcą).
FORMA ZALICZENIA
- Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie zaliczenia z praktyk, zaliczenie pisemnych testów wiedzy, zaliczenie zadania polegającego na prezentacji działań praktycznych wynikających z roli nauczyciela terapeuty (teczka).
Forma zaliczenia
Obecność na 80% zajęć
Zaliczenie praktyk
Zaliczenie testów wiedzy
Opracowanie teczki terapeuty