Dominik Sieradzki
dr Dominik Sieradzki

Doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, menedżer kierunku finanse i rachunkowość, adiunkt w WSB Merito w Warszawie.

Absolwent informatyki i ekonometrii na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stopień doktora z ekonomii i finansów nadany w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2021 roku. Prowadził zajęcia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a od 2021 roku prowadzi zajęcia w WSB Merio w Warszawie.
Autor i współautor 10 publikacji naukowych. Brał aktywny udział w ponad 20 konferencjach naukowych-krajowych, międzynarodowych, zagranicznych oraz seminariach naukowych.

Oprócz działalności badawczo-dydaktycznej od 2012 roku pracuje w sektorze bankowym, od 2017 roku w obszarze modeli ryzyka.

 

Agnieszka Nowakowska
Agnieszka Nowakowska - Twardowska

Praktyk Public Relations, medioznawca.
Od dwóch dekad związana z branżą doradztwa komunikacyjnego. Prowadziła projekty z zakresu komunikacji korporacyjnej, CSR oraz PR produktowego dla kilkudziesięciu marek.

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalność Marketing Medialny i PR. Doktorantka Wydziału Dziennikarstwa i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Inicjatorka i opiekun koła naukowego dla Studentów Uniwersytetu WSB Merito Warszawa – Koło Naukowe Rozwoju Liderów Biznesu.

 

Mateusz_Jakubik
mgr Mateusz Jakubik

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a także studiów podyplomowych "Cyberbezpieczeństwo w praktyce" o profilu "Zarządzanie cyberbezpieczeństwem" na Akademii Górniczo – Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz Collegium Humanum w Warszawie, gdzie ukończył studia Executive Master of Business Administration (MBA).  Aktualnie doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, gdzie zajmuje się tematyką ochrony danych osobowych oraz prywatności.  Bierze czynny udział w pracach podgrup w zespole eksperckim Ministerstwa Cyfryzacji ds. programu działań w zakresie AI (Artificial Inteligence). Uczestniczył w pracach Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych oraz Grupy Roboczej ds. Rejestrów Rozproszonych i Blockchain w zespole ds. administracji w Ministerstwie Cyfryzacji. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych (SABI).

Doświadczenie w zakresie ochrony danych osobowych zdobywał między innymi w jednej z renomowanych warszawskich kancelarii specjalizującej się w obszarze RODO. Pełnił funkcje Inspektora Ochrony Danych w jednostkach sektora publicznego oraz prywatnego oraz był odpowiedzialny za obszar ochrony danych osobowych w spółce Skarbu Państwa w zakresie energetyki. Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg EN ISO/IEC 27001:2017, Auditor wewnętrzny systemu zarządzania ciągłością działania wg ISO 22301:2019, Auditor Wewnętrzny systemu zarządzania prywatnością wg ISO 27701:2019 oraz entuzjasta bezpieczeństwa informacji w chmurze wg ISO 27017:2015 z elementami ochrony danych przetwarzanych w chmurze (ISO 27018) i zarządzaniem ryzykiem wg normy ISO 31000:2018.
W pracy naukowej i zawodowej łączy zagadnienia prawne dotyczące ochrony danych osobowych oraz prawa nowych technologii ze szczególnym uwzględnieniem kwestii IT (m. in. cyberbezpieczeństwa).
W wolnych chwilach lubi aktywny wypoczynek na łonie natury, spacery oraz jazdę na rowerze. Chętnie grywa w siatkówkę i piłkę ręczną.

dr Anna Falkowska
dr Anna Falkowska

Doktor nauk społecznych: pedagog, socjolog (specjalizacja zarządzanie zasobami ludzkimi), doradca zawodowy, specjalista prawa ochrony środowiska.  Ukończone studia licencjackie i magisterskie na kierunku ochrona środowiska w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w latach 2012-2016 ukończone studia licencjackie na kierunku socjologia o specjalizacji zarządzanie zasobami ludzkimi w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w latach 2013-2015 ukończony w 2014 r. kurs pedagogizacji, uprawniający do prowadzenia edukacji ekologicznej w klasach 1-3 oraz przyrody, w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie ukończone studia podyplomowe na Wydziale Pedagogiki: doradztwo zawodowe otwarte na kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w latach 2015-2016.
Doktor nauk pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Prowadziła autorski projekt pt. „Powietrze Życia” w Internecie (social media) w celu szeroko pojętej edukacji ekologicznej: ochrona powietrza, ograniczenie konsumpcyjnego stylu życia, sprzedaż oczyszczaczy powietrza. W latach 2019-2020 współprowadziła cykl edukacyjny w Radio7 Północne Mazowsze i Działdowszczyzna 90,8 MHz i 88,0 MHz, pt. „Żyj ekologicznie”, prezentując dla słuchaczy praktyczne wskazówki, w jaki sposób zarządzać domem, przedsiębiorstwem oraz przestrzenią publiczną w sposób ekologiczny.
Od 2020 r. prowadzi szkolenia dla pedagogów, pracowników naukowych, dzieci, młodzieży.
 

D.Al-Khamisy
dr Danuta Al-Khamisy

Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Pedagogiki Specjalnej, obecnie WSB Merito. Autorka 5 monografii, 13 książek pod redakcją, ponad 150 artykułów w rozdziałach współautorskich, w czasopismach polskich i zagranicznych, organizator bardzo wielu konferencji, uczestnik ponad 100 konferencji w Polsce i zagranicą. Kierownik studiów podyplomowych w zakresie wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Organizator i uczestnik wielu projektów naukowych w Polsce i zagranicą. Zainicjowała i redagowała czasopismo Edukacja w Przedszkolu, współredagowała czasopismo Szkoła Specjalna. Priorytetem poszukiwań badawczych jest zmiana kultury szkoły polskiej a wraz z tym modyfikacje w systemie kształcenia nauczycieli, którym należy wyraźnie eksponować problem sensu zmiany w edukacji i fenomenologię zmiany. W tym celu promuje autorski model dialogu w edukacji włączającej, edukacji zróżnicowanej podkreślający znaczenie Inności jako szansy dla rozwoju. Stoi na stanowisku, że w kształceniu nauczycieli nie sposób pominąć takich kompetencji jak diagnozowanie, projektowanie pedagogiczne, tutoring, ocenianie włączające, praca w grupach, czemu daje wyraz w swoich wykładach, publikacjach i licznych warsztatach dla nauczycieli. Swoje rozważania na gruncie filozofii, psychologii i pedagogiki, w roli visiting profesor, promowała podczas wyjazdów studyjnych: w Wielkiej Brytanii, na Litwie, Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Czech, Rosji, Kazachstanie i Stanach Zjednoczonych Ameryki. Współpracuje z ORE (Organizają Rozwoju Edukacji) przy MEiN promując wdrażanie edukacji zróżnicowanej. Ma wypromowanych ponad 400 licencjatów i ponad 300 magistrów, jest bowiem pasjonatką swojej pracy naukowej i dydaktycznej.

Rafał_Balina
dr Rafał Balina

Doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu bankowości, finansów i zarządzania. W trakcie dotychczasowej kariery realizował liczne projekty związane opracowywaniem i wdrażaniem strategii zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych. Specjalizuje się w opracowywaniu metod i narzędzi oceny ryzyka a także projektowaniem procesów biznesowych. Wiedzę i umiejętności z tego zakresu zdobywał  między innymi na Yale University, University of Michigan, University of Arkansas, SGH w Warszawie oraz SGGW w Warszawie. Autor licznych publikacji naukowych opublikowanych zarówno w krajowych jak i międzynarodowych czasopismach. Odbywał liczne międzynarodowe staże naukowo-badawcze, podczas których zdobywał wiedzę i doświadczenie z zakresu bankowości i finansów między innymi na University of Arkansas (USA), Universität Bonn (Niemcy), University of Vaasa (Finlandia) oraz School of Business SP-IPB (Indonezja).

dr Artur Kołodziejczyk-Skowron
dr Artur Kołodziejczyk-Skowron

Doktor nauk humanistycznych, filozof (dokorat uzyskał w 2021 roku na Uniwersytecie Łódzkim). Adiunkt w Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Zajmuje się głównie etyką, filozofią polityki oraz filozofią człowieka. Pracował jako badacz na Uniwersytecie w Tel Awiwie oraz jako wizytujący naukowiec w The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jest ekspertem Komisji Europejskiej, oceniającym wnioski badawczo-rozwojowe w zakresie etyki. W swoim dorobku posiada naukowe monografie jednoautorskie, a także publikacje w naukowych monografiach wieloautorskich. Jest czynnym uczestnikiem licznych konferencji krajowych i międzynarodowych. Zawodowo pracuje również w instytucjach organizujących i wdrażających programy wsparcia na badania naukowe B+R. Odpowiada także za naukowe relacje międzynarodowe. Jest członkiem Collegium Invisibile.

Marcin Budzewski
mgr Marcin Budzewski

Absolwent  Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Rozwoju Regionalnego i Polityki Regionalnej w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW. Od 1994 pracował na stanowiskach kierowniczych w działach personalnych, następnie administracyjnych i operacyjnych w firmach Medical Data Management i Iberia Motor Company. Od 2004 do 2010 roku pracował dla Presspublicą, wydawcy dziennika “Rzeczpospolita”. W dziale HR odpowiadał m.in. za programy rozwojowe dla pracowników, a także współtworzył strategię szkoleniową, oceniał programy, metody szkoleniowe oraz ich przydatność z punktu widzenia rozwoju firmy. Prowadził także szkolenia z zakresu ocen okresowych i opracowywania opisów stanowisk.
Był zaangażowany w prace związane z opracowaniem opisów stanowisk, kompetencji, wdrażaniem modułu HR systemu SAP Od 2009 do 2014 roku zarządzał polskim oddziałem brytyjskiej firmy GHK Polska (następnie ICF GHK) specjalizującej się m.in. w ewaluacjach interwencji publicznych na poziomie krajowym oraz UE organizując i prowadząc biuro w Polsce (firma doradcza specjalizująca się w badaniach i analizach rynku pracy, edukacji). W ramach swoich obowiązków wdrażał politykę personalną w tym system motywacyjny i rozwojowy. Udziałowcami firmy GHK byli jej pracownicy. Współzałożyciel Instytutu Analiz Rynku Pracy (2009), członek Zarządu. W Instytucie, oprócz udziału jako ekspert w projektach, odpowiada za bieżącą działalność operacyjną i zarządzanie kapitałem społecznym firmy. Specjalizuje się w analizie rynku pracy, ramach kwalifikacji i kompetencjach. Od 2021 roku prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa (tematy związane z rynkiem pracy, kompetencjami, zarządzaniem zasobami ludzkimi i procesami personalnymi). Wcześniej prowadził zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet SWPS) na studiach podyplomowych z zarządzani projektami oraz na Clark Univeristy (prgram MBA) HR Strategic Issues (zajęcia po angielsku). Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu i przewodniczący Komisji Rewizyjnej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

 

Rapacki
dr Zdzisław Rapacki

Doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu gospodarki światowej, stosunków międzynarodowych. Autor publikacji na temat gospodarki światowej, dyplomacji, negocjacji międzynarodowych. Uczestniczył w kilkuset konferencjach międzynarodowych poświęconych m.in. sprawom gospodarczym, bezpieczeństwa, broni masowego rażenia, praw człowieka. W latach 2004-2010 ambasador RP przy Biurze ONZ w Genewie, przewodniczący delegacji polskiej do I Komitetu Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych, w 2006 r. przewodniczący Konferencji Rozbrojeniowej, a w latach 2008-2009 przewodniczący Rady Administracyjnej Międzynarodowej Organizacji Pracy i m.in. przewodniczący Komitetu Całości negocjującego /obowiązującą do dzisiaj/ Rezolucję mającą na celu zmniejszenie skutków kryzysu finansowego i gospodarczego lat 2008-2009. Wcześniej dyrektor Biura Spraw Międzynarodowych w Kancelarii Prezydenta RP, dyrektor Gabinetu trzech kolejnych Ministrów Spraw Zagranicznych, minister pełnomocny w Ambasadzie RP w Londynie, stały przedstawiciel przy Światowej Organizacji Turystyki, prezes spółki Polcard. Odznaczony m.in. Wielkimi Krzyżami Zasługi Chile i Peru, Krzyżami Komandorskimi: Francuskiej Legii Honorowej, Pogoni i Wschodzącego Słońca Japonii.

Marzanna_Lament
dr hab. Marzanna Lament

Doktor habilitowany w dyscyplinie ekonomia i finanse. Stopień doktora habilitowanego uzyskała w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie za publikację: Raportowanie niefinansowe a wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń.

Jest autorką licznych publikacji naukowych, w tym 14 pozycji książkowych napisanych samodzielnie lub we współautorstwie. Obszarem jej zainteresowań są zagadnienia rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, w szczególności dotyczące zakładów ubezpieczeń. Dorobek naukowy obejmuje ponad 120 publikacji naukowych w tym artykuły w indeksowanych czasopismach naukowych (Journal Cleaner Production, E+M Economics and Management, The Economic Annals) oraz współautorstwo podręczników: Rachunkowość finansowa zakładów ubezpieczeń oraz Rachunkowość ubezpieczeniowa. Jest uczestnikiem licznych konferencjach naukowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości ubezpieczeniowej dla pracowników firm ubezpieczeniowych, a także jest wykładowcą na studiach podyplomowych.

Pełni funkcję redaktora tematycznego z zakresu rachunkowości w czasopiśmie Studia Ekonomiczne Prawne i Administracyjne oraz jest przewodniczącą rady naukowej w czasopiśmie Central European Review of Economics & Finance. Była członkiem Kapituły konkursu Gazety Bankowej pt. Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa.

W ramach Programu Erasmus +. prowadziła wykłady dla studentów Universidade Da Beira Interior w Covilha (Portugalia), Technological Educational Institution of Epirus (Grecja), Matej Bel University w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja) oraz Universite Paris Nanterre w Paryżu (Francja).

adrian_przymuszała
mgr Adrian Przymuszała

Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Merito) na kierunku Finanse i rachunkowość oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Ekonomia.

Ukończył również studia podyplomowe z zakresu metod ilościowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz z zakresu wyceny przedsiębiorstw w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Obecnie pracuje nad rozprawą doktorską z dyscypliny naukowej ekonomia i finanse na Uniwersytecie Szczecińskim

Makler Papierów Wartościowych z uprawnieniami do wykonywania czynności doradztwa inwestycyjnego nr 3168

Doradca w Alternatywnym Systemie Obrotu nr 4/2022.

Biegły Sądowy przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu wyceny przedsiębiorstw oraz analizy finansowej

Na co dzień pracuje jako Analityk w Domu Maklerskim INC S.A..

Z WSB Merito związany od 2018 roku, swoim doświadczeniem  dzielił się również ze studentami Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi

 

mgr Wanesa Choptiany

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie przygotowuje pracę doktorską z obszaru prawa ochrony konsumentów na rynku usług finansowych w kontekście prawno-porównawczym. Autorka i współautorka publikacji naukowych dotyczących prawa ochrony konsumentów.
Oprócz działalności naukowo – dydaktycznej, zawodowo pracuje jako prawnik transakcyjny w międzynarodowej kancelarii prawnej.

 

dr Łukasz Skawiński

Doktor nauk ekonomicznych, trener, doradca biznesowy. Ekspert oceniający projekty finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Doradza w zakresie aspektów związanych z uruchamianiem, prowadzeniem i rozwijaniem działalności gospodarczej.
Na swoim koncie posiada ponad 12000 przeprowadzonych godzin szkoleń grupowych oraz konsultacji indywidualnych z zakresu: finansowania inwestycji, zarządzania małą firmą, przedsiębiorczości, profesjonalnej obsługi klienta.
Doradza w zakresie pozyskiwania środków UE, tworzenia biznesplanów. Przeszkolił ponad 2000 osób.

 

dr hab. Aneta Ejsmont
dr hab. Aneta Ejsmont

Doktor habilitowany w zakresie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, zatrudniona na stanowisku profesora uczelni na Uniwersytecie Radomskim im. Kazimierza Pułaskiego na Wydziale Ekonomii i Finansów w Katedrze Finansów, Ubezpieczeń i Rachunkowości a od 1 października 2024 roku na Politechnice Warszawskiej (Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych- Filia w Płocku). Specjalizuje się w badaniu powiązań kooperacyjnych występujących między przedsiębiorstwami, stanowiących główną determinantę dynamiki rozwojowej przedsiębiorstw sektora MŚP. Jest autorką ponad dziewięćdziesięciu, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, publikacji z tego zakresu. Na co dzień ma również do czynienia z praktyką. W latach 2015-2022 była członkiem Rady Nadzorczej w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Suwałkach. Zaraz po studiach, w latach 2001-2005 pracowała na stanowisku referenta ds. księgowości w hurtowni mebli "Kamanex" Sp. J. Prowadzi zajęcia z rachunkowości, finansów przedsiębiorstw, problematyki poświęconej szeroko pojętej innowacyjności oraz biznesplanów, oraz handlu międzynarodowego zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
W ramach programu Erasmus + prowadziła wykłady w języku angielskim w kilku uczelniach zagranicznych.

Uczestniczyła w programach europejskich oraz innych programach międzynarodowych i krajowych:

  1. Erasmus+, projekt finansowany ze środków UE, od 2016 roku, Beezr Project- Virtual Student Collaboration Model”, prowadzenie badań nad postawami przedsiębiorczymi wśród studentów z Holandii, Chorwacji i Polski.
  2. Erasmus +, program wymiany międzynarodowej i mobilności nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych, prowadzenie wykładów z finansów przedsiębiorstw w języku angielskim w Sofia Correia Lemos Universidade da Beira Interior w Portugalii, efektem końcowym wyjazdu była wymiana doświadczeń z zagranicznym partnerem.
  3. Erasmus +, prowadzenie wykładów z finansów przedsiębiorstw w języku angielskim w Alytus College na Litwie, efektem końcowym wyjazdu była wymiana doświadczeń z zagranicznym partnerem i rozszerzenie współpracy celu prowadzenia dalszych badań naukowych w przyszłości, doskonalenie swoich kompetencji, poznanie systemów kształcenia, poznanie innych kultur. W ramach niniejszego wyjazdu nawiązana została współpraca międzynarodowa z Chernivtsi Schumpeter Centre, Lørenskog w Norwegii.
  4. Erasmus +, prowadzenie wykładów z finansów przedsiębiorstw w języku angielskim w Adyiaman University w Turcji, efektem końcowym wyjazdu była wymiana doświadczeń z zagranicznym partnerem i rozszerzenie współpracy.
  5. Erasmus +, program wymiany międzynarodowej i mobilności nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w języku angielskim w Alytus College na Litwie. W ramach niniejszego wyjazdu nawiązana została współpraca międzynarodowa z Adyiaman University w Turcji, z niniejszą uczelnią została podpisana również umowa bilateralna w ramach programu Erasmus+. Zgromadzony dorobek naukowy jest zwieńczeniem aktywnego udziału w licznych konferencjach naukowych, zarówno międzynarodowych, jak i krajowych.
mgr Andrzej Nowakowski

Doktorant Szkoły Głównej Handlowej, absolwent MBA University of Illinois, Politechniki Lubelskiej, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej. Zainteresowania naukowe obejmują tematykę: strategii organizacji, struktur i procesów organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, nowoczesnych koncepcji zarządzania, etyki w biznesie oraz innowacji i nowych technologii. Przez 25 lat zdobywał doświadczenie zawodowe na stanowiskach menadżerskich w kluczowych organizacjach międzynarodowych (Thomson, Raben, Avon, Ferrero, Mars) oraz polskich firmach  (Sante oraz Grupa MAGO). To doświadczenie stało się źródłem inspiracji do podzielenia się swoją wiedzą z przedsiębiorcami. Ekspert przywództwa, zarządzania, transformacji cyfrowej oraz koncepcji ciągłego doskonalenia organizacji. Opracowywał i wdrażał strategie rozwoju oraz z sukcesem realizował wielomilionowe inwestycje. Odpowiadał za szkolenia i implementację systemów zarządzania opartych o Lean Management, Teorię Ograniczeń (ang. Theory of Constraints – TOC) oraz QRM (ang. Quick Response Manufacturing). Prowadził projekty optymalizacyjne i wdrożeniowe w obszarze produkcji, utrzymanie ruchu, technologii, logistyki i HR przewodząc interdyscyplinarnym grupą projektowym. Zajmował się systemami motywacyjnymi, programami innowacji pracowniczych oraz przygotowywał projekty automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych oraz logistycznych. Brał udział w projektach greenfield i brownfield oraz nadzorował certyfikacje ISO 14001, ISO 9001, Kosher, Hallal, IFS oraz HACCP. Odpowiadał za zakłady produkcyjne w kraju i zagranicą. Certyfikowany przez Lloyd’s i SGS audytor HACCP, ISO 9001, ISO 14001, posiadacz Black Belt Project Manager by 6Sigma. Członek Rady Programowej Forum Nowoczesnej Produkcji, CIONET i Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją. Mentor Youth Business Poland oraz programu mentoringowego Uniwersytetu Warszawskiego w obszarze badania naukowe, medycyna, wellbeing, nauka i technologia. Autor publikacji naukowych z obszaru Industry 4.0, zrównoważonego rozwoju oraz Lean Production. Wykładowca akademicki, praktyk biznesu, który wspiera organizacje w rozwoju poprzez realizacje projektów doradczych, szkoleniowych i wdrożeniowych łącząc doświadczenie praktyczne z najnowszymi trendami i wynikami badań naukowych.

dr hab. Joanna Rogozińska-Mitrut

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych; praca habilitacyjna nt. Podatek dochodowy od osób fizycznych jako instrument realizacji socjalnych funkcji opodatkowania, obroniona w październiku 2014 roku w Varna Free University w Warnie. Ponadto w dniu 29 października 2020 roku został nadany tytuł Doktor honoris causa przez: Ministry of Health of the Republic of Uzbekistan, Bukhara State Medical Institute named after Abu Ali ibn Sino.
Zainteresowania naukowe obejmują dwa podstawowe kierunki szeroko rozumianej dyscypliny zarządzania przedsiębiorstwem oraz trzecia dyscyplina, to nauki prawne i tak też jest postrzegany dorobek naukowy, dydaktyczny i konsultingowy. Z racji drogi zawodowej – przez blisko czterdzieści lat ściśle powiązanej z praktyką zarządzania finansami przedsiębiorstw i prawem pracy – w dorobku można wykazać podział klasyfikacyjny na:

  • ekonomika przedsiębiorstw,
  • zarządzanie zasobami przedsiębiorstw,
  • prawo pracy.

Autorka ponad 150 prac badawczo-naukowych, ekspertyz i opinii naukowych, w tym 21 monografii, 39 rozdziałów w monografii, 6 redakcji naukowych.
Od lutego 2014 roku członek Rady Naukowej Globalization, the State and the Individual.
Od 2016 roku redaktor tematyczny Półrocznika Studium Europy Środkowej i Wschodniej Wydawnictwa Wyższej Szkoły Gospodarki Krajowej w Kutnie.
Członek Senatu kadencji 2017-2020, Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
Od 01 października 2017 roku Profesor konsultant w Instytucie Studiów Doktoranckich Varna Free University „Chernorizets Hrabar” w Bułgarii.
Od stycznia 2018 roku członek Komitetu Naukowego International Journal of New Economics, Public Administration and Law, Varna-Świnoujście.
Od maja 2018 roku Visiting Professor w National University of Water and Environmental Engineering Ukraina.

 

Prof. dr hab. Janusz Soboń

Specjalista z zakresu ekonomii i zarządzania. Autor lub współautor 400 prac naukowych, naukowo-badawczych i ekspertyz, artykułów do czasopism branżowych i zeszytów naukowych. Organizator i uczestnik Krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych. Prowadzi liczne wykłady na uczelniach w Polsce, jak i Kazachstanie oraz Bułgarii. 

 

Redaktor naukowy czasopisma naukowego „Globalization, the State and the Individual”. Członek redakcji czasopisma medycznego „World Medicine Journal”.

dr hab. Jakub Kraciuk

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych.  Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na problematyce ekonomii międzynarodowej, ze szczególnym uwzględnieniem globalizacji ekonomicznej oraz jej skutków takich jak: procesy koncentracji zachodzących w gospodarce światowej, a także procesy fragmentacji i delokalizacji produkcji. W pracy naukowej zajmował  się również działalnością korporacji transnarodowych, kryzysami finansowymi i ich wpływem na gospodarkę światową i gospodarki poszczególnych krajów, a także przypływami towarów usług i czynników produkcji w skali międzynarodowej. Jest autorem ponad stu publikacji z tego zakresu, jak również promotorem obronionych czterech prac doktorskich oraz wielu prac licencjackich i magisterskich na kierunku Ekonomia oraz Finanse i rachunkowość. Dwukrotnie był recenzentem dorobku habilitacyjnego oraz ośmiokrotnie był recenzentem w przewodach doktorskich. Członek Komitetu Redakcyjnego Zeszytów Naukowych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Problemy Rolnictwa Światowego. Był prodziekanem ds. nauki przez dwie kadencje, oraz pełnił funkcję dziekana na  Wydziale Ekonomicznym SGGW.  W Uczelni Warszawskiem Marii Skłodowskiej-Curie pełnił funkcje dyrektora Instytutu Ekonomii. Pełnił też funkcję koordynatora badań członków elity wiejskiej w Polsce, realizowanych w ramach szóstego programu ramowego Unii Europejskiej, realizowanego przez Instytut Ekonomiki Rolnictwa Uniwersytetu w Kilonii. Odbył dwa roczne staże naukowe na Uniwersytecie w Kilonii oraz na Uniwersytecie przyrodniczym w Wiedniu.

 

Edyta Dubois
dr Edyta Dubois

Doktor nauk prawnych w zakresie prawa, prawa administracyjnego. Stopień naukowy został nadany uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. 

 

Zainteresowania naukowe koncentruje przede wszystkim wokół problematyki samorządu terytorialnego, bezpieczeństwa państwa oraz wybranych zagadnień z prawa karnego. Autorka i współredaktorka licznych monografii, opracowań zbiorowych i artykułów naukowych z zakresu prawa administracyjnego. Promotor i recenzent prac licencjackich i magisterskich, promotor pomocniczy w przewodach doktorskich, a także recenzent publikacji naukowych. 

dr Adrian Sadłowski

Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku (2006) i Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Gdyni (2008). Studiował na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego w ramach krajowego programu mobilności studentów „MOST”. Posiada dyplom niemieckiej uczelni Fachhochschule Kiel (Fachbereich Wirtschaft). Studia doktoranckie ukończył w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych uzyskał w 2018 r.
Autor bądź współautor około 40 artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Recenzent artykułów w kilku czasopismach naukowych – polskich (Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej – Problems of Agricultural Economics, Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych – Problems of Small Agricultural Holdings, Problemy Rolnictwa Światowego) i zagranicznych (Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, Sustainability, Land, Education Sciences).
Autor ekspertyz dla Senatu RP.
Członek Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu.
Doświadczenie zawodowe zdobył w sektorze prywatnym i publicznym. W 2015 r. odbył staż zagraniczny w Urzędzie Kanclerskim w Berlinie.
Od 2019 r. adiunkt na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie w latach 2020-2022 był kierownikiem kierunku ekonomia menedżerska (studia II stopnia).
Na Uczelni WSB Merito od 2022 r.

 

Kamil Lorek
dr Kamil Lorek

Radca prawny po ukończonej aplikacji radcy prawnego w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Doświadczenie profesjonalnego prawnika zdobywał w trzech kancelariach w trzech różnych miastach. Ponadto jest również doktorem nauk społecznych (socjologia prawa) po ukończonych studiach doktoranckich na kierunku socjologia na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu administracji-rejestracji aktów stanu cywilnego na Wydziale Prawa, Prawa Kanonicznego, Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
W trakcie i w ramach studiów doktoranckich na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie prowadził w Sądzie Okręgowym badania naukowe w zakresie analizy różnych dziedzin prawa oraz jego praktycznego zastosowania.
Posiada publikacje (artykuły) naukowe z zakresu prawa opublikowane w naukowych czasopismach i monografiach. Uczestniczy także w konferencjach naukowych, na których prezentuje, omawia różne wątki dotyczące prawa. Wciąż rozwija swój dorobek naukowy.
Zajęcia dla studentów prowadzi od roku 2016. Posiada doświadczenie dydaktyczne łącznie z czterech uczelni wyższych. Na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa (wcześniej Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie) pracuje od lutego 2022 roku.
Od listopada 2023 roku jest ekspertem oraz autorem artykułów prawniczych na ogólnopolskim portalu internetowym www.infor.pl.
Od czerwca 2024 roku współpracuje z fundacją Wicca Poland India.
W 2023 roku prowadził również szkolenia dla pracowników publicznej placówki dotyczące rozumienia, stosowania prawa w odniesieniu do nieletnich, małoletnich oraz na tematy dotyczące deeskalacji konfliktów oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie.
Posiada bezterminowy (dożywotni) certyfikat znajomości języka angielskiego prawniczego (poziom B2).
Prowadzi autorski blog: www.rozumienieistosowanieprawa.blogspot.com na tematy dotyczące rozumienia prawa i jego stosowania.
Cały czas uczestniczy w różnych szkoleniach dydaktycznych, naukowych organizowanych przez uczelnie wyższe oraz w licznych praktycznych szkoleniach prawniczych organizowanych dla radców prawnych przez samorząd zawodowy radców prawnych.

dr Łukasz Piętak

Pracownik naukowy INE PAN od 2016 r. Zainteresowania badawcze dr Łukasza skupione są na zagadnieniach związanych z rozwojem regionalnym, wzrostem gospodarczym oraz makroekonomią gospodarki otwartej. W badaniach ekonometrycznych stosuje głównie modele panelowe oraz przestrzenne modele panelowe. Uczestniczył w szeregu konferencji polskich jak i zagranicznych (Brazylia, Ekwador). Odbył cykl wykładów w Universitat Internacional de Catalunya (Barcelona). Obecnie jest recenzentem w czasopiśmie naukowym „Economies” oraz członkiem komitetu redakcyjnego w Journal of Modern Economy and Management.


Wybrane publikacje

  • Monografie
  1. Piętak, Łukasz. Analiza realizacji strategii "Europa 2020" w Hiszpanii na tle krajów UE w latach 2010-2018. Wydawnictwo Elipsa, INE PAN, 2021. View Details
  2. Piętak, Łukasz. Wpływ polityki regionalnej na poprawę spójności społeczno-gospodarczej w Hiszpanii w latach 1955–2013. Wydawnictwo Elipsa, INE PAN, 2016. View Details
  3. Piętak, Łukasz. Analiza determinantów wzrostu strumienia produktu w długookresowych modelach wzrostu gospodarczego, Wydawnictwo Elipsa, INE PAN, 2016. View Details
  • Artykuły w czasopismach
  1. Piętak, Łukasz. “Regional disparities, transmission channels and country's economic growth.” Journal of Regional Science 62, (2022): 270-306. DOI https://doi.org/10.1111/jors.12564
  2. Piętak, Łukasz. “Structural funds and convergence in Poland.” Hacienda Publica Espanola 236. (1/2021): 3-37. DOI https://dx.doi.org/10.7866/HPE-RPE.21.1
  3. Piętak, Łukasz. ”Konwergencja regionalna w Hiszpanii w latach 1995-2012.”Gospodarka Narodowa 5, no. 273 (2014): 161-189. DOI https://doi.org/10.33119/GN/100907
  4. Piętak, Łukasz. “Convergence across Polish regions, 2005-2011.” COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE 18, no 2(2015): 99-118. DOI https://doi.org/10.1515/cer-2015-0014
  5. Piętak, Łukasz. ”Polaryzacja ekonomiczna w Hiszpanii w latach 1955-2013.” Ekonomista 1 (2015): 109-129.
  6. Piętak, Łukasz. ”Review of Theories and Models of Economic Growth.” COMPARATIVE ECONOMIC RESEARCH. CENTRAL AND EASTERN EUROPE 17, no 1(2014): 45-60. DOI 10.2478/cer-2014-0003
dr Iwona Chojecka

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), adiunkt (Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu), radca prawny (Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie).
W zakresie działalności zawodowej od 2006 r. związana z rynkiem finansowym. Pracuje jako ekspert finansowy dla instytucji, firm i organizacji oraz zajmuje się doradztwem prawnym. Prowadzi szkolenia i badania naukowe w obszarze finansów, ekonomii i prawa.

dr Dariusz Wiśniewski

Doktor nauk ekonomicznych, stopień naukowy nadany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej – praca doktorska wyróżniona nagrodą Rektora UEP; Prelegent na konferencjach naukowych: Gospodarka, Technologia, Społeczeństwo, organizowanych przez UEP. Autor licznych publikacji naukowych z obszaru globalizacji i strategii międzynarodowych przedsiębiorstw. Uczestnik konferencji biznesowych o tematyce  logistycznej i transportowej.
Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem zdobywanym na państwowych i prywatnych uczelniach wyższych, prowadzi wykłady również ze studentami anglojęzycznymi (z Uczelnią WSB Merito w Warszawie współpracuje od 2021 roku). Posiada ponad 15 lat doświadczenia biznesowego, zajmując stanowiska menedżerskie w działach planowania produkcji, sprzedaży eksportowej oraz logistyki, transportu i spedycji. Brał udział w międzynarodowym projekcie prowadzonym przez firmę McKinsey & Company mającym na celu minimalizację kosztów łańcucha dostaw. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego w przedsiębiorstwie z branży TSL. W pracy naukowej i zawodowej łączy zagadnienia z zakresu logistyki, transportu międzynarodowego, spedycji, strategii konkurencji i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Uzyskał certyfikat APICS z zakresu BSCM - Basic Supply Chain Management oraz CPIM - Certified in Production and Inventory Management.
Kierunki zainteresowań naukowych: Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, Logistyka przedsiębiorstw i Transport międzynarodowy, Strategie w biznesie międzynarodowym, Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw, Ekonomia (mikro, mezo, makro).

 

Sylwia_Kuligowska
mgr Sylwia Kuligowska

Manager, specjalizujący się w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej, media relations i public affairs. Jest Wiceprezesem Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) oraz Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR). Założycielka i szefowa SCOPE Public Relations - firmy doradczej, specjalizującej się w obsłudze PR sektora obronnego, bezpieczeństwa, kosmicznego, Tech, logistycznego – na rynkach krajowych i międzynarodowych.

W przeszłości związana m.in. ze spółką CENZIN (Polska Grupa Zbrojeniowa) jako rzeczniczka prasowa, odpowiedzialna za działania public relations, csr oraz komunikację marketingową. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w zespole obrotu specjalnego Agencji Mienia Wojskowego, a także w agencjach public relations, obsługując marki, takie jak Avon, Ikea, Unilever, Tesco.

Absolwentka London School of Public Relations, podyplomowego studium handlu zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

mgr inż. Katarzyna Jaszczak - Bukowska

Absolwent Wydziału Budownictwa, Politechnice Łódzkiej, Autoryzowany  i Certyfikowant trener Autodesk Robot Structural Analysis Professional. Od 12 lat wdrażam w międzynarodowym środowisku oprogramowanie wspomagające projektowanie i wspomaganie komputerowe w zakresie procesów projektowych. Zajmuje się implementowaniem nowoczesnych technologii, digitalizacją procesów organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Realizuję zadania dotyczące Transformacji 4.0 w sektorze przemysłu, edukacji, jak i nauki. Kształcę z zakresu wykorzystania programów komputerowych, systemów informatycznych, technologii informacyjnych, sztucznej inteligencji w zakresie optymalizacji i doskonaleniu pracy. Dodatkowo, jako metodyk wprowadzam nowoczesne narzędzia i technologie edukacyjne, w celu podniesienia, jakości kształcenia kadr dydaktycznych. Zadania realizowane przeze mnie opierają się o inkluzywne metody pracy w myśl zasad dostępności i edukacji włączającej. Jako trener, pracuje i kształcę pracowników sektora publicznego, prywatnego, jak i jednostki indywidualne, współpracuje w ramach Akademii Dostępności, Dostępność Plus, Google dla Menedżerów, Sieć na kulturę w projektach rozwijających kompetencje cyfrowe. Pracuje metodą case study, PBL, design thinking, wykorzystuję Gamifikacje, Digital Learning Games, WebQuest, w celu projektowania atrakcyjnych form kształcenia. Jako analityk danych, zajmuję się również ich precyzyjną wizualizacją  złożonych informacji opierając się m. in. o hard data storytelling, tak, aby w sposób obrazowy i skuteczny docierać do odbiorcy. Kształcę w myśl zasady, "Ucz, tak, jak TY chciałbyś się uczyć", rozwijając kompetencje przyszłości. 

Urszula Kolasińska
Urszula Kolasińska

Trener, wykładowca na Uniwersytecie Merito w Warszawie, coach, mentor, menadżer pracujący z pracownikami sprzedaży ponad 20 lat w finansach i branży produkcyjnej. Wykorzystując doświadczenie i stały rozwój, przekazuję podczas prowadzonych warsztatów dla menadżerów i pracowników, swoje umiejętności.

Wspiera menadżerów w byciu liderem, który w sposób świadomy rozwija siebie i zespół. Pomaga studentom w trakcie ćwiczeń z komunikacji inerpersonalnej, psychologii w biznesie, kierowania zespołami sprzedażowymi, czy sprzedaży produktów bankowych, przygotowywać się do pracy zawodowej i samorozwoju. Pracując, z kolei, z różnymi wielkościowo zespołami sprzedaży wie, jak ważne jest uświadomienie każdemu pracownikowi, jego znaczenia i wartości w firmie. Prowadzi sesje coachingowe indywidualne, zespołowe i mentoringowe (np. w Fundacji Humanites bycie mentorem dla Menadżerów Oświaty – Akademia Przywództwa Liderów Oświaty u Zofii Dzik. Prowadzi własną firmę pod nazwą Urszula Kolasińska Twórczyni Nowego JA, gdzie organizacje spotkania ze znanymi postaciami z dziedziny nauki, rozwoju osobistego i kultury, prowadzi szkolenia i warsztaty dla równych organizacji, a w pracy coacingowej - nie jest tylko coachem – jest przewodnikiem na drodze do spełnienia, który łączy naukową wiedzę z głęboką empatią, aby wspierać człowieka w każdym kroku w dążeniu do podnoszenia swoich kompetencji oraz w budowaniu Nowego JA.

Ukończone studia
"Szkoła Mentorów” – autorski program Janka Santorskiego, Studium Coaching przy SWPS oraz Instytucie Psychoedukacji w Warszawie, Studium Podyplomowe „ Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Organizacji na SWPS, Studium Podyplomowe „Zarządzanie Produktami” na SGH oraz liczne szkolenia w kraju i za granicą, pozwoliły Urszuli połączyć wiedzę z praktyką i doświadczeniem, by z powodzeniem dzielić się nią z innymi. Największą nagrodą z wykonywanej pracy są liczne nagrody za skuteczność w sprzedaży oraz najwyższe noty w ankietach studentów, uczestników szkoleń, warsztatów oraz pracowników.

Wojciech Sieczkowski
dr Wojciech Sieczkowski

W 2007 r. ukończył studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Kard St Wyszynskiego (UKSW), a w 2010 r. uzyskał dyplom z Business Studies (DBS) na University College Dublin (UCD) w Irlandii. Studia doktoranckie w Katedrze Ubezpieczeń Społecznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie rozpoczął w 2013 r., doktorat w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskał w 2022 r. Tytuł Master of Business Administration (MBA) na University of Roehampton w Londynie uzyskał w 2023 roku.
Skoncentrował swoją karierę zawodową specjalizując się w międzynarodowych działach HR i Operacji Finansowych w międzynarodowych korporacjach. Pracował m.in. dla Novartis, Bristol Myers Squibb, Symantec, LinkedIn, Novell, Generali, Verifone, Hotelbeds w Polsce, Irlandii, Guernsey, Hiszpanii i Singapurze.