dr Artur Fiks
dr Artur Fiks

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia. Absolwent Almamer Szkoły Wyższej w Warszawie. W 2010 roku obronił rozprawę doktorską pt. „Ocena pozycji konkurencyjnej spółek notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w latach 2000-2007” w Instytucie Finansów w Akademii Finansów w Warszawie.
Pracę naukowo-dydaktyczną rozpoczął w roku 2001 w Wyższej Szkole Informatyki, Zarządzania i Administracji. Swoje ponad 20-letnie doświadczenie dydaktyczne zdobywał w kilku warszawskich uczelniach publicznych oraz niepublicznych. Doświadczenie to jest dodatkowo wsparte dyplomem Studium Pedagogicznego w Centrum Pedagogicznym przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i dyplomem studiów podyplomowych w Instytucie Finansów Akademii Finansów w Warszawie na specjalności „Metodologia badań naukowych w ekonomii”. Poza pracą dydaktyczną ma on również bogate doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w uczelniach wyższych. Brał również udział w kilku projektach mających na celu zbliżenie nauki i biznesu.
Jego zainteresowania naukowe koncentrują się w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Szczególnie interesują go problemy związane z szeroko pojętą analizą oraz zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa, jak również problem konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstw, zarówno w sektorze MSP, jak i dużych spółek notowanych na GPW w Warszawie.

Mirosław Gumularz
dr Mirosław Gumularz

Studia prawnicze ukończył na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Absolwent Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez The Catholic University of America, Columbus School of Law.

 

Ukończył także studia podyplomowe „Prawo Dowodowe” na Wydziale Prawa i Administracji UJ (organizowane we współpracy z Instytutem Ekspertyz Sądowych w Krakowie) oraz studia podyplomowe z Prawa Własności Intelektualnej organizowane przez Katedrę Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji UJ.  Audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO 27001:2013.  Autor licznych publikacji z zakresu prawa cywilnego, ochrony konsumentów czy nowych technologii. Posiada certyfikaty International Legal English Certificate–Cambridge (ILEC) oraz Test of Legal English Skills (TOLES Higher). Jako doradca społeczny ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji brał udział w pracach nad wdrożeniem RODO/GDPR do polskiego porządku prawnego. Obecnie członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych przy Ministerstwie Cyfryzacji.

 

W zakresie swojej praktyki zawodowej oraz naukowej specjalizuje się w szeroko pojętym prawie nowych technologii (m.in. ochrona danych osobowych oraz e-commerce). Ochroną danych osobowych zajmował się także w roli administratora bezpieczeństwa informacji w organizacjach zatrudniających powyżej 500 pracowników. 

Bednarek
prof. Mariusz Bednarek

Profesor Uniwersytet WSB Merito Poznań, Profesor Universidad Autonoma Santiagio, Chile, Prezes Instytutu Industry 4.0
Posiada wiele lat doświadczenia jako doradca biznesowy oraz profesor tytularny i „visiting” Uniwersytetów i Szkół Wyższych polskich, meksykańskich, kanadyjskich, amerykańskich i hiszpańskich. Konkretne doświadczenia biznesowe obejmują m.in. zakłady m.in. Boscha, Delco -Remy, Valeo, Eagle Pitcher, General Motors, General Electric , CCHBC, PGZ, Delfo SA oraz takie firmy jak PZU SA.
Piastował funkcje Rektora oraz Dziekana. Członek European Academy of Arts, Sciencies an Humanities . Ekspert Standard Research Grants Program of the Social Sciences and Humanities Council of Canada. Ambasador Industry 5.0 w Polsce. Jest ekspertem opiniującym projekty programów prac naukowo-badawczych w UE i NAFTA. Kieruje programami MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Uczestniczył w wielu projektach i wdrożeniach przemysłowych oraz pracach badawczych związanych z innowacjami procesów produkcyjnych i zarządzania w tym Lean/KAIZEN i World Class Manufacturing, Industry 4.0. Wyniki tych prac pozwoliły przedsiębiorstwom na usprawnienie działań podejmowanych w zakresie m.in.: zmniejszenia kosztów, modernizacji i doskonalenia systemów zarządzania i produkcyjnych. Pracował w zakładach przemysłowych w Europie, jak również dla firm samochodowych francuskich, niemieckich, amerykańskich. Włada kilkoma językami i posiada znajomość różnych kultur społecznych. Był Dyrektorem Wykonawczym i członkiem Zarządu Iberia Motor Capital Group oraz sekretarzem polskiej sekcji BIAC. Wydał wiele publikacji (ponad 90) i prac związanych z usprawnieniami funkcjonowania przedsiębiorstw.

Marszał
dr Wojciech Marszał

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych ze specjalnością Marketing Polityczny. Od ponad 15 lat związany jako wykładowca w grupą WSB Merito. W 2023 roku obronił tytuł doktora z dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie nauki
o zarządzaniu i jakości. Prywatnie miłośnik motoryzacji w szczególności youngtimerów.

dr Mariusz Kordalski

Doświadczony nauczyciel akademicki i specjalista w zarządzaniu, logistyce oraz negocjacjach. Jego bogate doświadczenie biznesowe doskonale uzupełnia praktyczny wymiar dydaktyki, którą prowadzi, preferując metodę projektu. Pasjonuje się inspirowaniem młodych talentów i motywowaniem ich do ciągłego rozwoju. Dzięki swojej wiedzy i zaangażowaniu skutecznie łączy teorię z praktyką, przygotowując studentów do wyzwań zawodowych. W wolnych chwilach interesuje się sportem, gotowaniem oraz psychologią, a także badaniem wpływu historii na współczesność.

 

Lewandowski
Dr hab. inż. Piotr Lewandowski prof. UWSB

Dr hab. inż. Piotr Lewandowski, kapitan żeglugi wielkiej, jest profesorem na Uniwersytecie WSB Merito w Warszawie od 2019 roku. Posiada bogate doświadczenie naukowe, dydaktyczne i praktyczne. Wcześniej pracował jako profesor w Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej (2018-2019) oraz na Akademii Morskiej w Szczecinie (2002-2018), gdzie był m.in. dyrektorem Instytutu Zarządzania Transportem i kierownikiem Zakładu Ekonomii.

Lewandowski pełnił także funkcje praktyczne, będąc przewodniczącym Sejmiku Zachodniopomorskiego (1998-2007) oraz posłem w Sejmie RP (1997-2001). Był syndykiem w Sądzie Rejonowym w Szczecinie (2001-2006) i ekspertem ds. europejskich projektów infrastrukturalnych w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie (2002-2018). W latach 2000-2006 zasiadał w zarządzie Baltic Sea States Subregional Cooperation. Wcześniej reprezentował konferencję międzynarodową żeglugową Covac w Lagos (1979-1980) i pracował jako ekspert w PIHZ (1984-1994).

Jego kariera morska obejmuje pracę jako kapitan statków dla polskich i zagranicznych armatorów w latach 1968-1994.

Anna Grabiec
dr Anna Grabiec

Doktor nauk humanistycznych z dziedziny językoznawstwa angielskiego. Rozprawę doktorską poświęciła analizie lokalizacji stron internetowych międzynarodowych korporacji, co pozwoliło jej zgłębić nie tylko specyfikę językową, ale także kulturową różnorodność w komunikacji globalnej. Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu Finansów i Bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, co pozwoliło jej na zdobycie dodatkowych kompetencji w nauczaniu biznesowego języka angielskiego.

Pracuje w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na stanowisku adiunkta oraz w UWSB Merito, gdzie odpowiada za obszar e-learningu. W USB Merita pełni także funkcję menedżera lektoratów, skupiając się na wdrażaniu nowych technologii w nauczaniu. Jej doświadczenie pozwalaja jej łączyć teoretyczne aspekty językoznawstwa z praktycznymi zastosowaniami w edukacji i biznesie.

dr Agata Jaździk-Osmólska
dr Agata Jaździk-Osmólska

Ekspertka w dziedzinie ekonomiki transportu, w tym ekonomiki bezpieczeństwa w transporcie. W obszarze zainteresowań naukowych posiada badania wyceny statystycznego życia ludzkiego w obliczu ryzyka w transporcie i badania jakości życia po zdarzeniu drogowym oraz inne społeczne konsekwencje rozwoju transportu. Autorka krajowej metody wyceny społecznych kosztów kolizji i wypadków drogowych w Polsce - "Pandora". Pod jej kierunkiem od 2012 roku powstają cykliczne krajowe raporty o społecznych kosztach zdarzeń drogowych w Polsce. Liderka pierwszego i jedynego w Polsce badania skłonności do zapłaty za redukcję ryzyka w ruchu drogowym. Ponadto, posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w realizacji studiów wykonalności inwestycji transportowych, analiz finansowych i ekonomicznych kosztów i korzyści inwestycji transportowych, wartości kosztowej infrastruktury drogowej oraz opłacalności ekonomicznej nowych technologii w transporcie.

dr Małgorzata Rzeszutko-Piotrowska
dr Małgorzata Rzeszutko-Piotrowska

Ukończyła studia na kierunku prawo na UMCS w Lublinie. Aktualnie pisze pracę magisterską na kierunku anglistyka z modułem pedagogicznym.  Doktorat obroniła w dyscyplinie prawo na Uniwersytecie Warszawskim w 2012 r. Odbyła liczne staże zagraniczne m.in. w Brukseli w Dziale Podatkowym Kancelarii Wardyński i Wspólnicy oraz Central European Law Offices, prowadzonym wspólnie z kancelarią Kocian Solc Balastik z Czech oraz kancelarią Cechova & Partners ze Słowacji; Haskiej Akademii Prawa Międzynarodowego;  na Wydziale Prawa w Cambridge; na Uniwersytecie w Leiden w Holandii.; w Collegium Polonicum w Słubicach we Frankfurcie nad Odrą; Uniwersytecie we Włoszech w Genui (,, European Union and the Law of the Sea” (Imperia/Genova); w Grecji podczas dwóch Szkół - zorganizowanych przez The European Law Students' Association. Pani Doktor pracowała w Polskiej Izbie Gospodarczej Zaawansowanych Technologii w Warszawie, warszawskich kancelariach prawnych w działach finansowych, a także w dziale zamówień publicznych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie. Pani Doktor jest członkiem organizacji: Komisji Prawa Morskiego Polskiej Akademii Nauk,   Polskiego Stowarzyszenia Prawa Morskiego,  European Association for Security z siedzibą w Krakowie oraz    Young Comite Maritime International. Specjalizuje się w międzynarodowym  prawie podatkowych, prawie gospodarczym oraz  prawie finansowym. Pani Doktor  jest autorką kilkudziesięciu artykułów naukowych z dziedziny prawa międzynarodowego, podatkowego  i gospodarczego oraz trzech książek naukowych, w tym podręcznika dla studentów pt. "Uchwały prawotwórcze organizacji wyspecjalizowanych ONZ", Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej 2017. Inne publikacje dostępne pod linkiem Małgorzata Rzeszutko-Piotrowska (0000-0002-1081-5938) - ORCID

Ratter
dr Emil Ratter

Doktor Nauk Społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (Szkoła Główna Handlowa - 2022). Absolwent Wydziału Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie Społecznej Akademii Nauk w Warszawie (2017). Stopień Inżyniera uzyskał w 2015 roku w Wyższej Szkole Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie.

Dr inż. Emil Ratter posiada bogate, praktyczne doświadczenie w zakresie logistyki, narzędzi Lean Management oraz systemów zarządzania jakością. Przez wiele lat piastował stanowiska Quality Managera/ Warehouse Managera w znanych przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Jest certyfikowanym audytorem wiodącym systemów zarządzania jakością oraz coachem/ trenerem jednostek certyfikujących. Ekspert ds. optymalizacji procesów logistycznych i systemów zarządzania jakością. Dr inż. Ratter jest również pracownikiem naukowym realizującym działalność dydaktyczną – autor wielu artykułów naukowych.


Wybrane publikacje:

Ratter E., Kalbarczyk M., Pietrzyk-Wiszowaty K., The Utilization of Lean Management Tools in the Application of Risk Management Methods According to ISO 31000:2018, „European Research Studies Journal”, ISSN: 1108-2976, Tom XXVII, Numer 1, 2024.
Ratter E., Karcz J., Possibilities of Utilizing Lean Management Tools in the High-Level Structure (HLS) Concept, “European Research Studies Journal”, XXVI(1), kwiecień. 2023.
Ratter E., Nader S., The Use of Lean Management Tools in Production Companies with the Implemented Total Quality Management (TQM), “European Research Studies Journal”, XXV(3), październik. 2022.
Urban W., Ratter E., System zarządzania jakością BRC Packaging (wersja 5), a eliminowanie marnotrawstwa wg metodologii Lean Manufacturing, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, eISSN 2543-8190, Tom XIX, zeszyt 5, część 3, 2018.
Telak J., Ratter E., Możliwości standaryzacji systemów zarządzania jakością BRC Packaging i ISO 9001 w przedsiębiorstwie, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, eISSN 2543-8190, Tom XIX, zeszyt 5, część 3, 2018.
Urban W., Ratter E., Wangwacharakul P., Poksinska B., Coexistence of BRC for Packaging standard with Lean Manufacturing methodology, “Engineering Management in Production and Services”, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, ISSN 2543-6597, eISSN 2543-912X, vol.10, no 3, 2018.

Nader
dr Stanisław Nader

Doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria lądowa i transport ( studia doktoranckie w Politechnice Warszawskiej na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych). Tytuł zawodowy magistra inżyniera na kierunku Transport w specjalności logistyka i technologia transportu. Tytuł zawodowy inżyniera na kierunku Transport w specjalności logistyka
i marketing w transporcie.

 

Doświadczenie zawodowe

Posiada doświadczenie praktyczne m.in. jako ekspert ds. motoryzacji, obsługa projektów, przygotowanie ofert, obsługa pomiotów zajmujących się krajowym i zagranicznym handlem częściami zamiennymi oraz jako inżynier sprzedaży w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie w Zakładzie Akustyki i Elektroniki.

Uczestniczył także w przygotowaniu projektu budowy intermodalnego systemu transportowego do przewozu TIR-ów (wdrożenie spójnego systemu logistycznego, którego rdzeniem jest Patent nr 214797 pt. „Kolejowy wagon transportowy” przyczyni się do poprawy zrównoważonego rozwoju kolejowego transportu intermodalnego z zachowaniem wymogów ochrony środowiska, bezpieczeństwa i ekologii).

Doświadczony nauczyciel akademicki oraz promotor prac dyplomowych inżynierskich. Aktywnie uczestniczy w realizacji projektów badawczych. Autor wielu publikacji, w tym m.in. dotyczących transportu intermodalnego.

Poza zajęciami sportowiec: kolarz szosowy, bokser i hobbistycznie miłośnik motoryzacji i zwierząt. Psi tata swojego labradora Calvadosa :)

dr Artur Kołodziejczyk-Skowron
dr Artur Kołodziejczyk-Skowron

Doktor nauk humanistycznych, filozof (dokorat uzyskał w 2021 roku na Uniwersytecie Łódzkim). Adiunkt w Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Zajmuje się głównie etyką, filozofią polityki oraz filozofią człowieka. Pracował jako badacz na Uniwersytecie w Tel Awiwie oraz jako wizytujący naukowiec w The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jest ekspertem Komisji Europejskiej, oceniającym wnioski badawczo-rozwojowe w zakresie etyki. W swoim dorobku posiada naukowe monografie jednoautorskie, a także publikacje w naukowych monografiach wieloautorskich. Jest czynnym uczestnikiem licznych konferencji krajowych i międzynarodowych. Zawodowo pracuje również w instytucjach organizujących i wdrażających programy wsparcia na badania naukowe B+R. Odpowiada także za naukowe relacje międzynarodowe. Jest członkiem Collegium Invisibile.

Wiśniewski
dr Dariusz Wiśniewski

Doktor nauk ekonomicznych, stopień naukowy nadany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej – praca doktorska wyróżniona nagrodą Rektora UEP; Prelegent na konferencjach naukowych: Gospodarka, Technologia, Społeczeństwo organizowanych przez UEP. Autor licznych publikacji naukowych z obszaru globalizacji i strategii międzynarodowych przedsiębiorstw. Uczestnik konferencji biznesowych i naukowych o tematyce logistycznej i transportowej.
Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem zdobywanym na państwowych i prywatnych uczelniach wyższych, prowadzi wykłady również ze studentami anglojęzycznymi (z Uczelnią WSB Merito w Warszawie współpracuje od 2021 roku). Posiada ponad 20 lat doświadczenia biznesowego zajmując stanowiska menedżerskie w działach planowania produkcji, sprzedaży eksportowej oraz logistyki, transportu i spedycji. Prowadzi również coaching kadr średniego i wyższego szczebla w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, lean managementu, zarządzania transportem, organizacji gospodarki magazynowej, zarządzania przepływem materiałów oraz planowania produkcji. Brał udział w międzynarodowym projekcie prowadzonym przez firmę McKinsey & Company mającym na celu minimalizację kosztów łańcucha dostaw. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego w przedsiębiorstwie z branży TSL. W pracy naukowej i zawodowej łączy zagadnienia z zakresu logistyki, transportu międzynarodowego, spedycji, strategii konkurencji i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Uzyskał certyfikat APICS z zakresu BSCM - Basic Supply Chain Management oraz CPIM - Certified in Production and Inventory Management oraz Certyfikat Kompetencji Zawodowych w transporcie drogowym rzeczy.
Kierunki zainteresowań naukowych: Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Logistyka przedsiębiorstw, Transport międzynarodowy, Strategie w biznesie międzynarodowym, Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw, Ekonomia (mikro, mezo, makro).