Mariola Pietroń-Ratyńska
Mariola Pietroń-Ratyńska

Psycholog, malarka, coach, terapeutka, arteterapeutka, pedagog. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie wykładowcy akademickiego. W swojej pracy zajmuje się działaniami na styku psychologii, sztuki i zarządzania oraz wpływem aktywności twórczej na dobrostan człowieka i jego kompetencje. 

Tworzyła projekty aktywizujące społeczność lokalną wokół zagadnień z przestrzeni kultury. Współpracowała z mediami w zakresie doboru tematyki programów do potrzeb widza. Współpracowała z instytucjami edukacyjnymi Izraela, Ukrainy i Francji. Szkoliła kadrę zarządzającą z Ukrainy, Białorusi, Izraela m.in. z wdrażania myśli pedagogicznej Janusza Korczaka.

Jej zdaniem każdy człowiek jest zdolny i ma w sobie potencjał, który potrzebuje przestrzeni i szansy na jego odkrycie. Ekspert i wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa.

dr Beata Mazurek-Kucharska
dr Beata Mazurek-Kucharska

Doktor psychologii, Prodziekan ds. jakości kształcenia na Wydziale Przedsiębiorczości i Innowacji w Uniwersytecie WSB Merito Warszawa, członek Rady Akademickiej Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, wykładowczyni i promotorka prac dyplomowych.

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia w Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – specjalność: neuropsychologia. Doktorat z zakresu psychologii eksperymentalnej uzyskała w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

Ma doświadczenie menedżerskie w strukturach akademickich oraz kompetencje menedżerskie i eksperckie zdobyte w licznych międzynarodowych i polskich projektach badawczych, biznesowych i społecznych, realizowanych m.in. na zlecenie Komisji Europejskiej, Solidarity Fund PL, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, administracji państwowej, instytucji rynku pracy.

Posiada ponad 25. letnie doświadczenie trenerskie; prowadzi m.in. szkolenia i treningi in-company dla kilku sektorów gospodarki, instytucji finansowych, przedsiębiorstw innowacyjnych.
Wykładowczyni, koordynatorka modułu Manageriala Skills oraz promotorka projektów końcowych na studiach MBA (University of Central Lancashire, Lubelska Szkoła Biznesu) oraz na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka ponad 80 publikacji naukowych.

 

dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar
dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar

Menedżerka i dydaktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy akademickiej i w biznesie. Kierowała interdyscyplinarnymi zespołami i złożonymi projektami rozwojowymi, dotyczącymi oferty programowej, jakości uczenia, rozwiązań HR m.in. z zakresu rozwoju pracowników, budowania zaangażowania, zmian w kulturze organizacyjnej. Kreowała politykę rozwoju, współtworzyła strategię edukacji i zarządzała innowacjami programowymi oraz organizacyjnymi.
Od 2021 roku związana z Uczelnią WSB Merito w Warszawie, gdzie pełniła funkcję Pełnomocnika dziekana ds. rozwoju oferty programowej i akredytacji, a 1 marca 2022 została powołana na stanowisko dziekan Wydziału Przedsiębiorczości i Innowacji.

Wcześniej, przez 13 lat związana była z Uniwersytetem SWPS jako dyrektor ds. rozwoju oferty programowej a także wykładowca. Przedmioty związane z zarządzaniem i psychologią wykładała m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie SWPS. Ma też 13 letnie doświadczenie w koordynowaniu pracami HR w firmie teleinformatycznej. Przez kilka lat jako partner zarządzający współtworzyła firmę szkoleniową.  

 

Wykształcenie, stopnie i tytuły naukowe

•    Doktor psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2003
•    Absolwentka Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Organizacji, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2001  
•    Magister psychologii (psychologia pracy), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 1997
 
Wybrane publikacje naukowe i specjalistyczne

•    Nieznańska-Cwynar A., Łużniak-Piecha M., Golińska A., Żukowska K., Brdulak J., Rogiński M., Studenci jako współtwórcy procesu edukacji – ocena wpływu wybranych czynników na kształtowanie kultury dzielenia się wiedzą na uczelniach wyższych, „ E-mentor”,  Wydawnictwo SGH w Warszawie, Numer 1 (98) 2023, str. 64
•    Nieznańska-Cwynar A., Z życia firmy-twórczy zespół, Personel i Zarządzanie, Wydawnictwo Infor, Warszawa 2012
•    Nieznańska A., Hys A., Aktorzy teatralni, w: Terelak J. (red.). Stres zawodowy, Wydawnictwo UKSW, 2007
•    Nieznańska-Cwynar A., Terelak Jan. F., Samowiedza a cele życiowe związane z aktywnością zawodową człowieka, Czasopismo Psychologiczne 2006

 

 

Grześ
Barbara Grześ

Wykładowca akademicki na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Doświadczony menedżer, certyfikowany Coach i Trener Biznesu, certyfikowany Mentor i Coach Kryzysowy, Trener szwajcarskiego systemu STRUCTOGRAM®, konsultant oraz przedsiębiorca – właściciel S.M.A.R.T. Business Coaching.
 

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ukończyła studia podyplomowe z zakresu psychologicznych aspektów w biznesie oraz studia doktoranckie na Katedrze Finansów i Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej. Z wyróżnieniem ukończyła program Executive MBA oraz program PostMBA – Akademia Przywództwa we Francuskim Instytucie Zarządzania, a także studia MBA prowadzone przez Warsaw University of Business. Ponadto ukończyła studium Coachingu Multi Level Coaching – program akredytowany przez Izbę Coachingu oraz Akademię Trenera RBC Business Coaching i roczny program RBC Master.
 

Od ponad 20 lat pracuje na stanowiskach menedżerskich średniego i wyższego szczebla, w tym w strukturach zarządu. Zarządza, doradza, szkoli oraz wspiera firmy i ludzi w zarządzaniu operacyjnym, budowaniu zespołów, doskonaleniu procesów, rozwijaniu kompetencji i osiąganiu celów. Jako Certyfikowany Trener szwajcarskiego Systemu Treningowego STRUCTOGRAM®, wykorzystuje Analizę Biostrukturalną do identyfikacji potencjału i rozwoju.
 

Pracowała w projektach o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej (bankowość, ubezpieczenia, credit management) na stanowiskach zarządczych. Doradza zarządom i menedżerom, realizuje procesy szkoleniowe i coachingowe dla kadry menedżerskiej, szczególnie w sektorze finansowym. Prowadzi badania i publikuje artykuły naukowe w dziedzinie zarządzania i jakości, specjalizując się w obszarach zwinności organizacji, zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, elastycznych struktur organizacyjnych, przywództwa oraz zarządzania zrównoważonym rozwojem organizacji.

Łacinowska
Agnieszka Łacinowska

Magister psychologii. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego. Odbyła kurs dokształcający w zakresie psychoonkologii. Ukończone studia podyplomowe na kierunku psychotraumatologia na Uniwersytecie Gdańskim. Pracowała w Centrum Terapii i Psychoedukacji jako psycholog.  Od 6 lat zajmuje się analizą danych statystycznych. Psycholog w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie (interwencja kryzysowa i kwalifikacja rodzin zastępczych). Właścicielka firmy Centrum Wsparcia Wcześniaków i Rodziny.

Sylwia_Kuligowska
mgr Sylwia Kuligowska

Manager, specjalizujący się w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej, media relations i public affairs. Jest Wiceprezesem Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) oraz Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR). Założycielka i szefowa SCOPE Public Relations - firmy doradczej, specjalizującej się w obsłudze PR sektora obronnego, bezpieczeństwa, kosmicznego, Tech, logistycznego – na rynkach krajowych i międzynarodowych.

W przeszłości związana m.in. ze spółką CENZIN (Polska Grupa Zbrojeniowa) jako rzeczniczka prasowa, odpowiedzialna za działania public relations, csr oraz komunikację marketingową. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w zespole obrotu specjalnego Agencji Mienia Wojskowego, a także w agencjach public relations, obsługując marki, takie jak Avon, Ikea, Unilever, Tesco.

Absolwentka London School of Public Relations, podyplomowego studium handlu zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Małgorzata Kochanowicz
dr Małgorzata Kochanowicz

Doktor nauk społecznych, dyscyplina: nauki o bezpieczeństwie. Radca prawny, wpisana na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Ukończyła aplikację radcowską w Warszawie. Ukończyła także studia podyplomowe z „Audytu i kontroli wewnętrznej” oraz „Audytu i kontroli wewnętrznej w jednostkach sektora finansów publicznych”. Doświadczenie zawodowe zdobywała w administracji rządowej, również jako członek rad nadzorczych. Autorka publikacji naukowych z zakresu bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa informacji.
 

 

Wojciech Sieczkowski
dr Wojciech Sieczkowski

W 2007 r. ukończył studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Kard St Wyszynskiego (UKSW), a w 2010 r. uzyskał dyplom z Business Studies (DBS) na University College Dublin (UCD) w Irlandii. Studia doktoranckie w Katedrze Ubezpieczeń Społecznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie rozpoczął w 2013 r., doktorat w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskał w 2022 r. Tytuł Master of Business Administration (MBA) na University of Roehampton w Londynie uzyskał w 2023 roku.
Skoncentrował swoją karierę zawodową specjalizując się w międzynarodowych działach HR i Operacji Finansowych w międzynarodowych korporacjach. Pracował m.in. dla Novartis, Bristol Myers Squibb, Symantec, LinkedIn, Novell, Generali, Verifone, Hotelbeds w Polsce, Irlandii, Guernsey, Hiszpanii i Singapurze.

 

Rafał Pierzchlewicz
Rafał Pierzchlewicz

Praktyk biznesu w obszarach finansów, operacji i sprzedaży z międzynarodowym doświadczeniem na stanowiskach zarządczych, jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz pierwszego rocznika Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od wielu lat doświadczeniem swoim wspiera rodzime przedsiębiorstwa w podnoszeniu ich efektywności operacyjnej i finansowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach finansowych firmy Ford Motor Company, w Polsce jako Dyrektor Finansowy, oraz w europejskich centralach firmy w Niemczech i Anglii. W Polsce odpowiadał między innymi za sprzedaż samochodów marki Ford oraz za politykę cenową w latach 1999 i 2000. W Niemczech nadzorował finanse i marketing w norweskim startupie wdrażającym samochody elektryczne TH!NKcity. W Anglii, w latach 1995-1996 brał udział w pracach zespołu projektowego samochodu marki Ford Focus, który został samochodem roku w Europie (1999) i Stanach Zjednoczonych (2000). Następnie od 2003 roku brał udział w strategicznych projektach Forda związanych z zakupem zakładów produkcyjnych i pozyskiwaniem partnerów zewnętrznych do wspólnych inwestycji w Polsce i Rumunii. Po powrocie do Polski w 2008 roku przez 8 lat związany był z rynkiem funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeniowych ING, a następnie Nationale Nederlanden, gdzie nadzorował międzynarodowe zespoły w 7 krajach Europy Wschodniej i Środkowej w obszarach zarządzania aktywami finansowymi. Wieloletni przedsiębiorca i współzałożyciel funduszu venture capital, zasiadający w zarządach i radach nadzorczych spółek, doradza zespołom startupowym w pozyskiwaniu funduszy od inwestorów prywatnych.

Małgorzata Wójcik
Małgorzata Wójcik

Skuteczny, ceniony menedżer, praktyk biznesu, doświadczona konsultantka i trenerka, z ponad 25-letnią praktyką zawodową. Pasjonatka strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim, z nieustająco uzupełnianą wiedzą i praktyką w zarządzaniu każdym aspektem cyklu życia pracownika w organizacji. Doświadczenie zdobywane w złożonych międzynarodowych strukturach w branżach: farmaceutycznej, FMCG, bankowości i finansach, telekomunikacyjnej.
Organizacjach globalnych, zatrudniających do 3.500 pracowników oraz firmach polskich, w tym opartych o strukturę właścicielską.
Certyfikowany coach, mentor, facylitator, mediator spraw pracowniczych, rekruter, asesor (AC/DC).
Trener kompetencji miękkich i wystąpień publicznych. Wykładowca akademicki.
Mistrzyni Polski Przemówień Publicznych z roku 2018, tytuł nadawany przez organizację Toastmasters International.
Talenty Gallupa: Achiever, Maximizer, Strategic, Relator, Learner.

dr Joanna Mesjasz
dr Joanna Mesjasz

Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii, konsultant, trener i coach z 30 letnim doświadczeniem. Przez dwadzieścia lat sprawowała funkcje menedżerskie na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od 20 lat prowadzi gabinet psychologiczny, świadczy usługi w zakresie konsultacji, diagnozy i terapii psychologicznej oraz coachingu. Specjalizuje się w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, a także zaburzenia afektywnego dwubiegunowego ChAD. W terapii pracuje głównie w podejściu behawioralno-poznawczym, w diagnozie korzysta z wielu metod w tym projekcyjnych.

dr Iwona Bąbiak
dr Iwona Bąbiak

Psycholog społeczny, wykładowca i adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce. Z zamiłowania trenerka kompetencji międzykulturowych i glottodydaktyczka.

Absolwentka wydziału psychologii i socjologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu glottodydaktyki na Uniwersytecie Warszawskim. Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa, wykładowczyni z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Brała udział w licznych badaniach naukowych poświęconych kwestiom związanym z integracją cudzoziemców w Polsce, sytuacją i potrzebami osób z ograniczeniem sprawności oraz dotyczących społeczności lokalnych. Autorka artykułów poświęconych tej tematyce.
Specjalizuje się w badaniach jakościowych poświęconych różnicom kulturowym oraz ich wpływowi na strukturę nieformalną organizacji w kontekście biznesowym i pedagogicznym. Jest współtwórczynią programów szkoleń z zakresu różnic kulturowych w biznesie dla organizacji w Indiach.
W latach 2014-2015 kierowniczka projektu „Namaste Polsko! Badanie sytuacji i potrzeb związanych z integracją Hindusów w Polsce, finansowanego z FAMI. Ewaluatorka projektu PCK i UCK w Kijowie i Dniepropietrowsku (2015-2016).
Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie (2020). Wieloletnia współpracowniczka organizacji pozarządowych wspierających cudzoziemców w Polsce.

Katarzyna Kasprzyk
Katarzyna Kasprzyk

Dyplomowany pedagog z zakresu emisji głosu, Coach, trener kompetencji miękkich z dwunastoletnim stażem, wykładowca akademicki. Absolwentka Studiów Podyplomowych Public Relations i Komunikacja Strategiczna w firmach Szkoły Głównej Handlowej, kwalifikacyjnych Studiów Podyplomowych Emisja głosu Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz Coaching w życiu i biznesie WSM w Warszawie. Wykładowca akademicki przedmiotów: Trening komunikacji interpersonalnej, wystąpienia publiczne, coaching i rozwój, kompetencje psychologiczne i negocjacyjne w organizacjach, emisja głosu.

 

Jako trener specjalizuje się w szkoleniach rozwijających z zakresu umiejętności komunikacyjnych, wystąpień publicznych z wykorzystaniem technik aktorskich i autoprezentacji, emisji głosu. Doświadczenie trenerskie nabywała biorąc udział w wielu projektach europejskich, jak również we współpracy z partnerami biznesowymi.

 

Autorka programów coachingowych, rozwijających kwalifikacje zawodowe i osobiste m.in.: Warsztat mówcy – czyli siła głosu, Autoprezentacja nauczyciela i trenera oraz projektu Centrum Aktywności Zawodowej i Coachingu. Absolwentka wielu kursów: trenerskich, metodyka nauczania, dydaktyka dorosłych, kompetencje psychologiczne. Animatorka kultury, wielokrotna laureatka ogólnopolskich festiwali piosenki. Współpracując z wybitnymi artystami filmu i estrady brała udział w wielu spektaklach, widowiskach teatralnych i estradowych. 

R Sterna
Rafał Sterna

Psycholog, trener biznesu, licencjonowany coach, konsultant HR. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie menadżerskie w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Pełnił funkcje zarządcze w organizacjach międzynarodowych jako plant manager, dyrektor operacyjny, szef pionu HR oraz manager marketingu i sprzedaży.
W ramach zainteresowań naukowych badał zagadnienia związane z przywództwem oraz tym,  jak przekłada się ono na zjawisko anomii pracowniczej.
Od dziesięciu lat jego firma wspiera biznes świadcząc usługi konsultingowe, szkoleniowe i trenerskie.
Pośród realizowanych projektów są usługi konsultingowe na większą skalę- np. restrukturyzacja całej sieci w branży budowlanej, jak i średniej wielkości zlecenia- np. wdrożenie sytemu ocen okresowych, treningi usprawniające komunikację, szkolenia handlowców, szkolenia dla kadry menadżerskiej w różnych obszarach i usługi rekrutacyjne. Jako psycholog służy swoim klientom prowadząc porady psychologiczne i programy coachingowe pracując w oparciu o kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) oraz metodologię i standardy International Coach Federation (ICF).

 

dr Maciej Kawecki

Polski prawnik, doktor nauk prawnych, nauczyciel akademicki, dziennikarz technologiczny i popularyzator nauki. Prezes Instytutu Lema, dyrektor Centrum Innowacji Uniwersytetu WSB Merito.
W latach 2016–2017 doradca Ministra Cyfryzacji, od 2017 r. do 2019 r. zastępca dyrektora, a następnie dyrektor departamentu zarządzania danymi w tym samym resorcie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na którym w 2016 r. obronił pracę doktorską nt. unijnej reformy ochrony danych osobowych. Studiował również na Uniwersytecie w Sztokholmie oraz Uniwersytecie J.W. Goethego we Frankfurcie nad Menem. Ukończył z wyróżnieniem Europejską Akademię Dyplomacji. W latach 2015–2016 zatrudniony w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W 2016 r. uzyskał wpis na listę adwokacką w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie – z uwagi na pełnioną funkcję nie wykonuje zawodu. W 2017 r. laureat nagrody specjalnej za wkład w reformę ochrony danych osobowych w konkursie Prawników Liderów Jutra Dziennika Gazety Prawnej i Wydawnictwa Wolters Kluwer. W 2018 r. zajął 23. miejsce w rankingu 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce Dziennika Gazety Prawnej, w 2019 awansował w tym samym rankingu na 15. pozycję, zostając uznanym „twarzą RODO w Polsce”. W 2017 r. zostało mu powierzone zadanie koordynowania krajowej reformy ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji w związku z planowanym rozpoczęciem obowiązywania RODO. Był współodpowiedzialny za wdrożenie do polskiego porządku prawnego nowego systemu ochrony danych osobowych. Jest przewodniczącym Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych działającej w Ministerstwie Cyfryzacji. W 2019 r. Minister Przedsiębiorczości i Technologii powołał go na członka Rady Funduszu Platforma Przemysłu Przyszłości. W 2019 r. zarządzeniem Ministra Cyfryzacji został powołany przewodniczącym Rady współpracy z kościołami i związkami wyznaniowymi w sprawach ochrony danych. Jest także adiunktem na Politechnice Warszawskiej i autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu bezpieczeństwa danych osobowych oraz współautorem komentarza do RODO z 2017 r.

dr Stanisław K. Jachowicz

Wykładowca, konsultant naukowy, ekspert europejski. Doświadczenia praktyczne pracy naukowej i dydaktycznej na wielu uczelniach krajowych i zagranicznych, w procesach restrukturyzacji, wdrażania usprawnień i zarządzania projektami. Wieloletni kierownik studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Aktywny uczestnik zmian i przedsięwzięć w jednostkach administracji publicznej.

 

Zajmuje się obszarami naukowymi organizacji i zarządzania, administracji publicznej, ekonomii i nauk społecznych.

Dominik Sieradzki
dr Dominik Sieradzki

Doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, menedżer kierunku finanse i rachunkowość, adiunkt w WSB Merito w Warszawie.

Absolwent informatyki i ekonometrii na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stopień doktora z ekonomii i finansów nadany w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2021 roku. Prowadził zajęcia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a od 2021 roku prowadzi zajęcia w WSB Merio w Warszawie.
Autor i współautor 10 publikacji naukowych. Brał aktywny udział w ponad 20 konferencjach naukowych-krajowych, międzynarodowych, zagranicznych oraz seminariach naukowych.

Oprócz działalności badawczo-dydaktycznej od 2012 roku pracuje w sektorze bankowym, od 2017 roku w obszarze modeli ryzyka.

 

Marcin Budzewski
mgr Marcin Budzewski

Absolwent  Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Rozwoju Regionalnego i Polityki Regionalnej w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW. Od 1994 pracował na stanowiskach kierowniczych w działach personalnych, następnie administracyjnych i operacyjnych w firmach Medical Data Management i Iberia Motor Company. Od 2004 do 2010 roku pracował dla Presspublicą, wydawcy dziennika “Rzeczpospolita”. W dziale HR odpowiadał m.in. za programy rozwojowe dla pracowników, a także współtworzył strategię szkoleniową, oceniał programy, metody szkoleniowe oraz ich przydatność z punktu widzenia rozwoju firmy. Prowadził także szkolenia z zakresu ocen okresowych i opracowywania opisów stanowisk.
Był zaangażowany w prace związane z opracowaniem opisów stanowisk, kompetencji, wdrażaniem modułu HR systemu SAP Od 2009 do 2014 roku zarządzał polskim oddziałem brytyjskiej firmy GHK Polska (następnie ICF GHK) specjalizującej się m.in. w ewaluacjach interwencji publicznych na poziomie krajowym oraz UE organizując i prowadząc biuro w Polsce (firma doradcza specjalizująca się w badaniach i analizach rynku pracy, edukacji). W ramach swoich obowiązków wdrażał politykę personalną w tym system motywacyjny i rozwojowy. Udziałowcami firmy GHK byli jej pracownicy. Współzałożyciel Instytutu Analiz Rynku Pracy (2009), członek Zarządu. W Instytucie, oprócz udziału jako ekspert w projektach, odpowiada za bieżącą działalność operacyjną i zarządzanie kapitałem społecznym firmy. Specjalizuje się w analizie rynku pracy, ramach kwalifikacji i kompetencjach. Od 2021 roku prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa (tematy związane z rynkiem pracy, kompetencjami, zarządzaniem zasobami ludzkimi i procesami personalnymi). Wcześniej prowadził zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet SWPS) na studiach podyplomowych z zarządzani projektami oraz na Clark Univeristy (prgram MBA) HR Strategic Issues (zajęcia po angielsku). Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu i przewodniczący Komisji Rewizyjnej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

 

Urszula Kolasińska
Urszula Kolasińska

Trener, wykładowca na Uniwersytecie Merito w Warszawie, coach, mentor, menadżer pracujący z pracownikami sprzedaży ponad 20 lat w finansach i branży produkcyjnej. Wykorzystując doświadczenie i stały rozwój, przekazuję podczas prowadzonych warsztatów dla menadżerów i pracowników, swoje umiejętności.

Wspiera menadżerów w byciu liderem, który w sposób świadomy rozwija siebie i zespół. Pomaga studentom w trakcie ćwiczeń z komunikacji inerpersonalnej, psychologii w biznesie, kierowania zespołami sprzedażowymi, czy sprzedaży produktów bankowych, przygotowywać się do pracy zawodowej i samorozwoju. Pracując, z kolei, z różnymi wielkościowo zespołami sprzedaży wie, jak ważne jest uświadomienie każdemu pracownikowi, jego znaczenia i wartości w firmie. Prowadzi sesje coachingowe indywidualne, zespołowe i mentoringowe (np. w Fundacji Humanites bycie mentorem dla Menadżerów Oświaty – Akademia Przywództwa Liderów Oświaty u Zofii Dzik. Prowadzi własną firmę pod nazwą Urszula Kolasińska Twórczyni Nowego JA, gdzie organizacje spotkania ze znanymi postaciami z dziedziny nauki, rozwoju osobistego i kultury, prowadzi szkolenia i warsztaty dla równych organizacji, a w pracy coacingowej - nie jest tylko coachem – jest przewodnikiem na drodze do spełnienia, który łączy naukową wiedzę z głęboką empatią, aby wspierać człowieka w każdym kroku w dążeniu do podnoszenia swoich kompetencji oraz w budowaniu Nowego JA.

Ukończone studia
"Szkoła Mentorów” – autorski program Janka Santorskiego, Studium Coaching przy SWPS oraz Instytucie Psychoedukacji w Warszawie, Studium Podyplomowe „ Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Organizacji na SWPS, Studium Podyplomowe „Zarządzanie Produktami” na SGH oraz liczne szkolenia w kraju i za granicą, pozwoliły Urszuli połączyć wiedzę z praktyką i doświadczeniem, by z powodzeniem dzielić się nią z innymi. Największą nagrodą z wykonywanej pracy są liczne nagrody za skuteczność w sprzedaży oraz najwyższe noty w ankietach studentów, uczestników szkoleń, warsztatów oraz pracowników.

dr Edyta Łyszkowska

Medioznawca, rzecznik prasowy instytutu badawczego AGB Nielsen Media Research zajmującego się elektronicznym pomiarem widowni telewizyjnej. Realizowała projekty, których rezultatem były między innymi publikacje raportów telewizyjnych 2002–2008 czy moda na reality show w telewizji. Jest autorką wielu artykułów eksperckich w prasie branżowej dotyczących telewizji, programów telewizyjnych, kanałów tematycznych. Jej zainteresowania naukowe dotyczą problematyki tożsamości, płci i rodzaju, wpływu telewizji na człowieka, pedagogiki mediów, psychologii rozwoju i socjologii. Wyniki swoich badań prezentowała na licznych konferencjach krajowych. W swej karierze zawodowej była związana między innymi z międzynarodową firmą konsultingową Ernst & Young i magazynem kobiecym „Twój Styl”.