dr Maryna Lassota
dr Maryna Lassota

Menedżer kierunku Zarządzanie. Doktor nauk społecznych w specjalizacji Nauki o Zarządzaniu i Jakości. Praktyk z bogatym doświadczeniem zdobywanym w renomowanych firmach, w tym Shell Polska, Colgate-Palmolive, Cadbury-Wedel, PZ Cussons, oraz P.P. Polskie Porty Lotnicze, gdzie zajmowała stanowiska menedżerskie i była członkiem rad nadzorczych. Dodatkowo, prowadzi własną działalność gospodarczą w branży motoryzacyjnej w UE. Nauczyciel akademicki, prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania i marketingu, w tym Zarządzanie, Zarządzanie w biznesie międzynarodowym, oraz Business Science.

Żylicz
dr hab. Piotr Olaf Żylicz

Urodzony w Kopenhadze uznany psycholog, łączący z powodzeniem od wielu lat funkcje menedżera nauki i naukowca. Kierował m.in. Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej i Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem Uniwersytetu SWPS. Akredytowany trener, coach w biznesie, mentor i egzaminator Noble Manhattan Coaching na wszystkich kursach NMC. Pomysłodawca i edytor serii wydawniczej ‘Management in Digital Times” w wydawnictwie Peter Lang. Koordynator międzynarodowych projektów badawczych, autor prac naukowych oraz wielu publikacji specjalistycznych z zakresu psychologii, wykładowca w Polsce i za granicą (Węgry, Ukraina, Izrael, Indie, USA, RPA, Białoruś).  

Absolwent psychologii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie, gdzie w 1995 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych. W 2012 r. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie otrzymał stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie psychologii. Absolwent International Faculty Program (IFP) w IESE Business School oraz MBA Essentails w London School of Economics. W tracie realizacji Executive Certificate in Public Leadership w Harvard Kennedy School.  

Od 2010 r. zaangażowany w zarządzanie podmiotami edukacyjnymi. W latach 2010-2013 pełnił funkcję Kierownika Fundacji Badań nad Zarządzaniem przy Instytucie Rozwoju Biznesu, gdzie współtworzył i adaptował programy edukacyjne z zakresu przywództwa i coachingu. W latach 2011-2014 członek Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych - organu opiniodawczo-doradczego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2012 r., przez 4 lata, współzarządzał a następnie zarządzał Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej. Stworzył na Uniwersytecie SWPS program licencjacki i magisterski pod nazwą Zarządzanie i Przywództwo a także powołał do życia i zarządzał Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem. Od 2020 r. związany z czeską firmą konsultingowo-badawczą Assessment Systems, gdzie odpowiada m.in. za zarządzanie wiedzą oraz strategię polskiego oddziału.

Grześ
Barbara Grześ

Wykładowca akademicki na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Doświadczony menedżer, certyfikowany Coach i Trener Biznesu, certyfikowany Mentor i Coach Kryzysowy, Trener szwajcarskiego systemu STRUCTOGRAM®, konsultant oraz przedsiębiorca – właściciel S.M.A.R.T. Business Coaching.
 

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ukończyła studia podyplomowe z zakresu psychologicznych aspektów w biznesie oraz studia doktoranckie na Katedrze Finansów i Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej. Z wyróżnieniem ukończyła program Executive MBA oraz program PostMBA – Akademia Przywództwa we Francuskim Instytucie Zarządzania, a także studia MBA prowadzone przez Warsaw University of Business. Ponadto ukończyła studium Coachingu Multi Level Coaching – program akredytowany przez Izbę Coachingu oraz Akademię Trenera RBC Business Coaching i roczny program RBC Master.
 

Od ponad 20 lat pracuje na stanowiskach menedżerskich średniego i wyższego szczebla, w tym w strukturach zarządu. Zarządza, doradza, szkoli oraz wspiera firmy i ludzi w zarządzaniu operacyjnym, budowaniu zespołów, doskonaleniu procesów, rozwijaniu kompetencji i osiąganiu celów. Jako Certyfikowany Trener szwajcarskiego Systemu Treningowego STRUCTOGRAM®, wykorzystuje Analizę Biostrukturalną do identyfikacji potencjału i rozwoju.
 

Pracowała w projektach o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej (bankowość, ubezpieczenia, credit management) na stanowiskach zarządczych. Doradza zarządom i menedżerom, realizuje procesy szkoleniowe i coachingowe dla kadry menedżerskiej, szczególnie w sektorze finansowym. Prowadzi badania i publikuje artykuły naukowe w dziedzinie zarządzania i jakości, specjalizując się w obszarach zwinności organizacji, zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, elastycznych struktur organizacyjnych, przywództwa oraz zarządzania zrównoważonym rozwojem organizacji.

Artur Kwasek
dr Artur Kwasek

Łowiczanin. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W 2008 obronił doktorat z ekonomii w zakresie z nauk o zarządzaniu na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, pisząc dysertacje na temat „Efektywnościowych modeli zarządzania w warunkach gospodarki opartej na wiedzy”.

 

Prace naukowo-dydaktyczną rozpoczął w roku 1994 w Wyższej Szkole Zarządzania / Polish Open University w Warszawie, gdzie przez 20 lat przeszedł wszystkie szczeble i stopnie kariery akademickiej, od asystenta do dziekana. Tu poznał: metodykę otwartego i aktywnego kształcenia (ang. open and active learning), konieczność łącznia nauki i praktyki biznesu, zajęcia warsztatowe, standardy naukowe i akademickie oparte na najlepszych światowych wzorcach, afiliację i walidację programów przez brytyjskie uniwersytety Thames Valley University i Oxford Brookes University.

 

Po włączeniu uczelni POU w struktury Grupy Uczelni VISTULA, kontynuował pracę zawodową na stanowisku badawczo - dydaktycznym w Instytucie Zarządzania, na Wydziale Biznesu i Stosunków Międzynarodowych, Akademii Finansów i Biznesu.

 

Od roku 2018 jest współorganizatorem i koordynatorem pierwszych w Polsce studiów doktoranckich dla menadżerów ochrony zdrowia realizowanych w ramach projektu NCBR (InterDoktorMen), na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Projekt ten realizowany jest pod kierownictwem prof. Michała Marczaka. Prowadzi zajęcia dla UTH w Warszawie i WSB Merito w Warszawie. Prywatnie zajmuje się podróżami, nurkowaniem i sadzeniem lasów.

Artur Malinowski
dr Artur Malinowski

Doktor Nauk Ekonomicznych. Wykładowca akademicki i praktyk.
Dwudziestoletnie doświadczenie dydaktyczne na wiodących uczelniach w Polsce. Naukowy obszar zainteresowań obejmuje: zarządzanie projektami, makroekonomię, rynki finansowe, zarządzanie finansami przedsiębiorstw i gospodarkę światową. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych, współautor monografii. Jako praktyk specjalizuje się w doradztwie z zakresu optymalizacji finansowej, analizie strategicznej i zarządzaniu projektami. Kierownik projektów doradczych i wdrożeniowych w zakresie optymalizacji i restrukturyzacji w największych podmiotach gospodarczych w Polsce.

 

Agnieszka Nowakowska
Agnieszka Nowakowska - Twardowska

Praktyk Public Relations, medioznawca.
Od dwóch dekad związana z branżą doradztwa komunikacyjnego. Prowadziła projekty z zakresu komunikacji korporacyjnej, CSR oraz PR produktowego dla kilkudziesięciu marek.

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalność Marketing Medialny i PR. Doktorantka Wydziału Dziennikarstwa i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Inicjatorka i opiekun koła naukowego dla Studentów Uniwersytetu WSB Merito Warszawa – Koło Naukowe Rozwoju Liderów Biznesu.

 

Dominik Sieradzki
dr Dominik Sieradzki

Doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, menedżer kierunku finanse i rachunkowość, adiunkt w WSB Merito w Warszawie.

Absolwent informatyki i ekonometrii na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stopień doktora z ekonomii i finansów nadany w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2021 roku. Prowadził zajęcia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a od 2021 roku prowadzi zajęcia w WSB Merio w Warszawie.
Autor i współautor 10 publikacji naukowych. Brał aktywny udział w ponad 20 konferencjach naukowych-krajowych, międzynarodowych, zagranicznych oraz seminariach naukowych.

Oprócz działalności badawczo-dydaktycznej od 2012 roku pracuje w sektorze bankowym, od 2017 roku w obszarze modeli ryzyka.

 

Sylwia_Kuligowska
mgr Sylwia Kuligowska

Manager, specjalizujący się w komunikacji korporacyjnej, kryzysowej, media relations i public affairs. Jest Wiceprezesem Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) oraz Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR). Założycielka i szefowa SCOPE Public Relations - firmy doradczej, specjalizującej się w obsłudze PR sektora obronnego, bezpieczeństwa, kosmicznego, Tech, logistycznego – na rynkach krajowych i międzynarodowych.

W przeszłości związana m.in. ze spółką CENZIN (Polska Grupa Zbrojeniowa) jako rzeczniczka prasowa, odpowiedzialna za działania public relations, csr oraz komunikację marketingową. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w zespole obrotu specjalnego Agencji Mienia Wojskowego, a także w agencjach public relations, obsługując marki, takie jak Avon, Ikea, Unilever, Tesco.

Absolwentka London School of Public Relations, podyplomowego studium handlu zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Małgorzata Kochanowicz
dr Małgorzata Kochanowicz

Doktor nauk społecznych, dyscyplina: nauki o bezpieczeństwie. Radca prawny, wpisana na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Ukończyła aplikację radcowską w Warszawie. Ukończyła także studia podyplomowe z „Audytu i kontroli wewnętrznej” oraz „Audytu i kontroli wewnętrznej w jednostkach sektora finansów publicznych”. Doświadczenie zawodowe zdobywała w administracji rządowej, również jako członek rad nadzorczych. Autorka publikacji naukowych z zakresu bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa informacji.
 

 

Urszula Kolasińska
Urszula Kolasińska

Trener, wykładowca na Uniwersytecie Merito w Warszawie, coach, mentor, menadżer pracujący z pracownikami sprzedaży ponad 20 lat w finansach i branży produkcyjnej. Wykorzystując doświadczenie i stały rozwój, przekazuję podczas prowadzonych warsztatów dla menadżerów i pracowników, swoje umiejętności.

Wspiera menadżerów w byciu liderem, który w sposób świadomy rozwija siebie i zespół. Pomaga studentom w trakcie ćwiczeń z komunikacji inerpersonalnej, psychologii w biznesie, kierowania zespołami sprzedażowymi, czy sprzedaży produktów bankowych, przygotowywać się do pracy zawodowej i samorozwoju. Pracując, z kolei, z różnymi wielkościowo zespołami sprzedaży wie, jak ważne jest uświadomienie każdemu pracownikowi, jego znaczenia i wartości w firmie. Prowadzi sesje coachingowe indywidualne, zespołowe i mentoringowe (np. w Fundacji Humanites bycie mentorem dla Menadżerów Oświaty – Akademia Przywództwa Liderów Oświaty u Zofii Dzik. Prowadzi własną firmę pod nazwą Urszula Kolasińska Twórczyni Nowego JA, gdzie organizacje spotkania ze znanymi postaciami z dziedziny nauki, rozwoju osobistego i kultury, prowadzi szkolenia i warsztaty dla równych organizacji, a w pracy coacingowej - nie jest tylko coachem – jest przewodnikiem na drodze do spełnienia, który łączy naukową wiedzę z głęboką empatią, aby wspierać człowieka w każdym kroku w dążeniu do podnoszenia swoich kompetencji oraz w budowaniu Nowego JA.

Ukończone studia
"Szkoła Mentorów” – autorski program Janka Santorskiego, Studium Coaching przy SWPS oraz Instytucie Psychoedukacji w Warszawie, Studium Podyplomowe „ Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Organizacji na SWPS, Studium Podyplomowe „Zarządzanie Produktami” na SGH oraz liczne szkolenia w kraju i za granicą, pozwoliły Urszuli połączyć wiedzę z praktyką i doświadczeniem, by z powodzeniem dzielić się nią z innymi. Największą nagrodą z wykonywanej pracy są liczne nagrody za skuteczność w sprzedaży oraz najwyższe noty w ankietach studentów, uczestników szkoleń, warsztatów oraz pracowników.

Wojciech Sieczkowski
dr Wojciech Sieczkowski

W 2007 r. ukończył studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Kard St Wyszynskiego (UKSW), a w 2010 r. uzyskał dyplom z Business Studies (DBS) na University College Dublin (UCD) w Irlandii. Studia doktoranckie w Katedrze Ubezpieczeń Społecznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie rozpoczął w 2013 r., doktorat w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskał w 2022 r. Tytuł Master of Business Administration (MBA) na University of Roehampton w Londynie uzyskał w 2023 roku.
Skoncentrował swoją karierę zawodową specjalizując się w międzynarodowych działach HR i Operacji Finansowych w międzynarodowych korporacjach. Pracował m.in. dla Novartis, Bristol Myers Squibb, Symantec, LinkedIn, Novell, Generali, Verifone, Hotelbeds w Polsce, Irlandii, Guernsey, Hiszpanii i Singapurze.

 

Rafał Pierzchlewicz
Rafał Pierzchlewicz

Praktyk biznesu w obszarach finansów, operacji i sprzedaży z międzynarodowym doświadczeniem na stanowiskach zarządczych, jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz pierwszego rocznika Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od wielu lat doświadczeniem swoim wspiera rodzime przedsiębiorstwa w podnoszeniu ich efektywności operacyjnej i finansowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach finansowych firmy Ford Motor Company, w Polsce jako Dyrektor Finansowy, oraz w europejskich centralach firmy w Niemczech i Anglii. W Polsce odpowiadał między innymi za sprzedaż samochodów marki Ford oraz za politykę cenową w latach 1999 i 2000. W Niemczech nadzorował finanse i marketing w norweskim startupie wdrażającym samochody elektryczne TH!NKcity. W Anglii, w latach 1995-1996 brał udział w pracach zespołu projektowego samochodu marki Ford Focus, który został samochodem roku w Europie (1999) i Stanach Zjednoczonych (2000). Następnie od 2003 roku brał udział w strategicznych projektach Forda związanych z zakupem zakładów produkcyjnych i pozyskiwaniem partnerów zewnętrznych do wspólnych inwestycji w Polsce i Rumunii. Po powrocie do Polski w 2008 roku przez 8 lat związany był z rynkiem funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeniowych ING, a następnie Nationale Nederlanden, gdzie nadzorował międzynarodowe zespoły w 7 krajach Europy Wschodniej i Środkowej w obszarach zarządzania aktywami finansowymi. Wieloletni przedsiębiorca i współzałożyciel funduszu venture capital, zasiadający w zarządach i radach nadzorczych spółek, doradza zespołom startupowym w pozyskiwaniu funduszy od inwestorów prywatnych.

dr Olena Grokhovska
dr Olena Gorokhovska

Posiadane stopnie i tytuły naukowe:

  • doktor, dziedzina nauki/sztuki Prawo, dyscyplina naukowa/artystyczna Prawo Karne oraz Kryminologia, Prawo penitencjarne, rok nadania 2003. Tytuł rozprawy doktorskiej -Odpowiedzialność karna za nieumyślne spowodowanie śmierci.
  • profesor (nadzwyczajny), dziedzina nauki Prawo Międzynarodowe, rok nadania 2006.
  • Autor i współautor ponad 70 publikacji naukowych.

Posiadany tytuł zawodowy

  • Zaporoski Instytut Administracji Państwowej i Miejskiej, Zaporoże (studia magisterskie), kierunek: Prawo, kwalifikacja: prawnik, dyplom z wyróżnieniem, 1998
  • Klasyczny Uniwersytet Prywatny , Zaporoże (studia magisterskie), kierunek: Prawo Międzynarodowe, kwalifikacja: prawnik międzynarodowy, tłumacz (język angielski), dyplom z wyróżnieniem, 2008
  • Zaporoski Uniwersytet Narodowy, Zaporoże (studia magisterskie), kierunek: Finanse, bankowość i ubezpieczenie, dyplom z wyróżnieniem, 2021
  • Wyższa szkoła zarządzania ochroną pracy, Katowice (studia magisterskie), kierunek: Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem, dyplom z wyróżnieniem, 2022.

Dorobek dydaktyczny

  • Od 1998 nauczyciel akademicki na uniwersytecie. Uruchomiła kierunek studiów „Prawo Międzynarodowe” (I oraz II stopień, Ukraina, Zaporoże, Klasyczny Uniwersytet Prywatny), Menedżer kierunku.
  • Promotor prac magisterskich studentów.
  • Doświadczenie z prowadzenia zajęć w językach ukraińskim, rosyjskim, polskim, angielskim.
  • Doświadczenie zawodowe zdobyte poza UWSBM w Warszawie
  • Sekretarz Naukowy Specjalistycznej Rady Naukowej z obrony prac doktorskich Klasycznego Uniwersytetu Prywatnego (Ukraina, Zaporoże), 2018-czas teraźn.
  • Współpraca z Kijowską delegacją regionalną Międzynarodowego Komitetu Czerwonego Krzyża (2009-2018).
  • Członek Ogólnoukraińskiego Stowarzyszenia Prawa Międzynarodowego oraz Ogólnoukraińskiego Stowarzyszenia Prawa Karnego.
  • Radca prawny, dziedzina: Międzynarodowy Arbitraż Handlowy.
  • Trenerka (szkolenia, coachingi).
dr Iwona Bąbiak
dr Iwona Bąbiak

Psycholog społeczny, wykładowca i adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce. Z zamiłowania trenerka kompetencji międzykulturowych i glottodydaktyczka.

Absolwentka wydziału psychologii i socjologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu glottodydaktyki na Uniwersytecie Warszawskim. Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa, wykładowczyni z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Brała udział w licznych badaniach naukowych poświęconych kwestiom związanym z integracją cudzoziemców w Polsce, sytuacją i potrzebami osób z ograniczeniem sprawności oraz dotyczących społeczności lokalnych. Autorka artykułów poświęconych tej tematyce.
Specjalizuje się w badaniach jakościowych poświęconych różnicom kulturowym oraz ich wpływowi na strukturę nieformalną organizacji w kontekście biznesowym i pedagogicznym. Jest współtwórczynią programów szkoleń z zakresu różnic kulturowych w biznesie dla organizacji w Indiach.
W latach 2014-2015 kierowniczka projektu „Namaste Polsko! Badanie sytuacji i potrzeb związanych z integracją Hindusów w Polsce, finansowanego z FAMI. Ewaluatorka projektu PCK i UCK w Kijowie i Dniepropietrowsku (2015-2016).
Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie (2020). Wieloletnia współpracowniczka organizacji pozarządowych wspierających cudzoziemców w Polsce.

dr Stanisław K. Jachowicz

Wykładowca, konsultant naukowy, ekspert europejski. Doświadczenia praktyczne pracy naukowej i dydaktycznej na wielu uczelniach krajowych i zagranicznych, w procesach restrukturyzacji, wdrażania usprawnień i zarządzania projektami. Wieloletni kierownik studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Aktywny uczestnik zmian i przedsięwzięć w jednostkach administracji publicznej.

 

Zajmuje się obszarami naukowymi organizacji i zarządzania, administracji publicznej, ekonomii i nauk społecznych.