Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Pedagogiki Specjalnej, obecnie WSB Merito. Autorka 5 monografii, 13 książek pod redakcją, ponad 150 artykułów w rozdziałach współautorskich, w czasopismach polskich i zagranicznych, organizator bardzo wielu konferencji, uczestnik ponad 100 konferencji w Polsce i zagranicą. Kierownik studiów podyplomowych w zakresie wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Organizator i uczestnik wielu projektów naukowych w Polsce i zagranicą. Zainicjowała i redagowała czasopismo Edukacja w Przedszkolu, współredagowała czasopismo Szkoła Specjalna. Priorytetem poszukiwań badawczych jest zmiana kultury szkoły polskiej a wraz z tym modyfikacje w systemie kształcenia nauczycieli, którym należy wyraźnie eksponować problem sensu zmiany w edukacji i fenomenologię zmiany. W tym celu promuje autorski model dialogu w edukacji włączającej, edukacji zróżnicowanej podkreślający znaczenie Inności jako szansy dla rozwoju. Stoi na stanowisku, że w kształceniu nauczycieli nie sposób pominąć takich kompetencji jak diagnozowanie, projektowanie pedagogiczne, tutoring, ocenianie włączające, praca w grupach, czemu daje wyraz w swoich wykładach, publikacjach i licznych warsztatach dla nauczycieli. Swoje rozważania na gruncie filozofii, psychologii i pedagogiki, w roli visiting profesor, promowała podczas wyjazdów studyjnych: w Wielkiej Brytanii, na Litwie, Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Czech, Rosji, Kazachstanie i Stanach Zjednoczonych Ameryki. Współpracuje z ORE (Organizają Rozwoju Edukacji) przy MEiN promując wdrażanie edukacji zróżnicowanej. Ma wypromowanych ponad 400 licencjatów i ponad 300 magistrów, jest bowiem pasjonatką swojej pracy naukowej i dydaktycznej.
Pedagog, terapeuta zajęciowy. Autor publikacji naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych z zakresu pedagogiki, terapii zajęciowej. Organizator międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu socjalizacyjnego, warsztacie terapii zajęciowej czy domu pomocy społecznej. Kierownik licznych projektów społecznych skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną, seniorów i osób z uzależnieniem.
Przewodnie autorskie motto, jakie towarzyszy mu podczas pracy dydaktycznej brzmi: "Trzeba być najpierw człowiekiem, a potem dydaktykiem".
Psycholog społeczny, wykładowca i adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa. Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce. Z zamiłowania trenerka kompetencji międzykulturowych i glottodydaktyczka.
Absolwentka wydziału psychologii i socjologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu glottodydaktyki na Uniwersytecie Warszawskim. Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa, wykładowczyni z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Brała udział w licznych badaniach naukowych poświęconych kwestiom związanym z integracją cudzoziemców w Polsce, sytuacją i potrzebami osób z ograniczeniem sprawności oraz dotyczących społeczności lokalnych. Autorka artykułów poświęconych tej tematyce.
Specjalizuje się w badaniach jakościowych poświęconych różnicom kulturowym oraz ich wpływowi na strukturę nieformalną organizacji w kontekście biznesowym i pedagogicznym. Jest współtwórczynią programów szkoleń z zakresu różnic kulturowych w biznesie dla organizacji w Indiach.
W latach 2014-2015 kierowniczka projektu „Namaste Polsko! Badanie sytuacji i potrzeb związanych z integracją Hindusów w Polsce, finansowanego z FAMI. Ewaluatorka projektu PCK i UCK w Kijowie i Dniepropietrowsku (2015-2016).
Ekspertka ds. integracji cudzoziemców w Polsce Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie (2020). Wieloletnia współpracowniczka organizacji pozarządowych wspierających cudzoziemców w Polsce.
Psycholog, trener biznesu, licencjonowany coach, konsultant HR. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie menadżerskie w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Pełnił funkcje zarządcze w organizacjach międzynarodowych jako plant manager, dyrektor operacyjny, szef pionu HR oraz manager marketingu i sprzedaży.
W ramach zainteresowań naukowych badał zagadnienia związane z przywództwem oraz tym, jak przekłada się ono na zjawisko anomii pracowniczej.
Od dziesięciu lat jego firma wspiera biznes świadcząc usługi konsultingowe, szkoleniowe i trenerskie.
Pośród realizowanych projektów są usługi konsultingowe na większą skalę- np. restrukturyzacja całej sieci w branży budowlanej, jak i średniej wielkości zlecenia- np. wdrożenie sytemu ocen okresowych, treningi usprawniające komunikację, szkolenia handlowców, szkolenia dla kadry menadżerskiej w różnych obszarach i usługi rekrutacyjne. Jako psycholog służy swoim klientom prowadząc porady psychologiczne i programy coachingowe pracując w oparciu o kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) oraz metodologię i standardy International Coach Federation (ICF).