Żylicz
dr hab. Piotr Olaf Żylicz

Urodzony w Kopenhadze uznany psycholog, łączący z powodzeniem od wielu lat funkcje menedżera nauki i naukowca. Kierował m.in. Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej i Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem Uniwersytetu SWPS. Akredytowany trener, coach w biznesie, mentor i egzaminator Noble Manhattan Coaching na wszystkich kursach NMC. Pomysłodawca i edytor serii wydawniczej ‘Management in Digital Times” w wydawnictwie Peter Lang. Koordynator międzynarodowych projektów badawczych, autor prac naukowych oraz wielu publikacji specjalistycznych z zakresu psychologii, wykładowca w Polsce i za granicą (Węgry, Ukraina, Izrael, Indie, USA, RPA, Białoruś).  

Absolwent psychologii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie, gdzie w 1995 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych. W 2012 r. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie otrzymał stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie psychologii. Absolwent International Faculty Program (IFP) w IESE Business School oraz MBA Essentails w London School of Economics. W tracie realizacji Executive Certificate in Public Leadership w Harvard Kennedy School.  

Od 2010 r. zaangażowany w zarządzanie podmiotami edukacyjnymi. W latach 2010-2013 pełnił funkcję Kierownika Fundacji Badań nad Zarządzaniem przy Instytucie Rozwoju Biznesu, gdzie współtworzył i adaptował programy edukacyjne z zakresu przywództwa i coachingu. W latach 2011-2014 członek Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych - organu opiniodawczo-doradczego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2012 r., przez 4 lata, współzarządzał a następnie zarządzał Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej. Stworzył na Uniwersytecie SWPS program licencjacki i magisterski pod nazwą Zarządzanie i Przywództwo a także powołał do życia i zarządzał Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem. Od 2020 r. związany z czeską firmą konsultingowo-badawczą Assessment Systems, gdzie odpowiada m.in. za zarządzanie wiedzą oraz strategię polskiego oddziału.

dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar
dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar

Menedżerka i dydaktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy akademickiej i w biznesie. Kierowała interdyscyplinarnymi zespołami i złożonymi projektami rozwojowymi, dotyczącymi oferty programowej, jakości uczenia, rozwiązań HR m.in. z zakresu rozwoju pracowników, budowania zaangażowania, zmian w kulturze organizacyjnej. Kreowała politykę rozwoju, współtworzyła strategię edukacji i zarządzała innowacjami programowymi oraz organizacyjnymi.
Od 2021 roku związana z Uczelnią WSB Merito w Warszawie, gdzie pełniła funkcję Pełnomocnika dziekana ds. rozwoju oferty programowej i akredytacji, a 1 marca 2022 została powołana na stanowisko dziekan Wydziału Przedsiębiorczości i Innowacji.

Wcześniej, przez 13 lat związana była z Uniwersytetem SWPS jako dyrektor ds. rozwoju oferty programowej a także wykładowca. Przedmioty związane z zarządzaniem i psychologią wykładała m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie SWPS. Ma też 13 letnie doświadczenie w koordynowaniu pracami HR w firmie teleinformatycznej. Przez kilka lat jako partner zarządzający współtworzyła firmę szkoleniową.  

 

Wykształcenie, stopnie i tytuły naukowe

•    Doktor psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2003
•    Absolwentka Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Organizacji, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2001  
•    Magister psychologii (psychologia pracy), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 1997
 
Wybrane publikacje naukowe i specjalistyczne

•    Nieznańska-Cwynar A., Łużniak-Piecha M., Golińska A., Żukowska K., Brdulak J., Rogiński M., Studenci jako współtwórcy procesu edukacji – ocena wpływu wybranych czynników na kształtowanie kultury dzielenia się wiedzą na uczelniach wyższych, „ E-mentor”,  Wydawnictwo SGH w Warszawie, Numer 1 (98) 2023, str. 64
•    Nieznańska-Cwynar A., Z życia firmy-twórczy zespół, Personel i Zarządzanie, Wydawnictwo Infor, Warszawa 2012
•    Nieznańska A., Hys A., Aktorzy teatralni, w: Terelak J. (red.). Stres zawodowy, Wydawnictwo UKSW, 2007
•    Nieznańska-Cwynar A., Terelak Jan. F., Samowiedza a cele życiowe związane z aktywnością zawodową człowieka, Czasopismo Psychologiczne 2006

 

 

Dominik Sieradzki
dr Dominik Sieradzki

Doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, menedżer kierunku finanse i rachunkowość, adiunkt w WSB Merito w Warszawie.

Absolwent informatyki i ekonometrii na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stopień doktora z ekonomii i finansów nadany w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2021 roku. Prowadził zajęcia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a od 2021 roku prowadzi zajęcia w WSB Merio w Warszawie.
Autor i współautor 10 publikacji naukowych. Brał aktywny udział w ponad 20 konferencjach naukowych-krajowych, międzynarodowych, zagranicznych oraz seminariach naukowych.

Oprócz działalności badawczo-dydaktycznej od 2012 roku pracuje w sektorze bankowym, od 2017 roku w obszarze modeli ryzyka.

 

dr Beata Mazurek-Kucharska
dr Beata Mazurek-Kucharska

Doktor psychologii, Prodziekan ds. jakości kształcenia na Wydziale Przedsiębiorczości i Innowacji w Uniwersytecie WSB Merito Warszawa, członek Rady Akademickiej Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, wykładowczyni i promotorka prac dyplomowych.

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia w Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – specjalność: neuropsychologia. Doktorat z zakresu psychologii eksperymentalnej uzyskała w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

Ma doświadczenie menedżerskie w strukturach akademickich oraz kompetencje menedżerskie i eksperckie zdobyte w licznych międzynarodowych i polskich projektach badawczych, biznesowych i społecznych, realizowanych m.in. na zlecenie Komisji Europejskiej, Solidarity Fund PL, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, administracji państwowej, instytucji rynku pracy.

Posiada ponad 25. letnie doświadczenie trenerskie; prowadzi m.in. szkolenia i treningi in-company dla kilku sektorów gospodarki, instytucji finansowych, przedsiębiorstw innowacyjnych.
Wykładowczyni, koordynatorka modułu Manageriala Skills oraz promotorka projektów końcowych na studiach MBA (University of Central Lancashire, Lubelska Szkoła Biznesu) oraz na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka ponad 80 publikacji naukowych.

 

Dorota Nawrat-Wyraz
dr Dorota Nawrat-Wyraz

Prodziekan ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Przedsiębiorczości i Innowacji w Warszawie Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu. Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalista zarządzania zasobami ludzkimi, doradca zawodowy, nauczyciel akademicki, trener, metodyk, ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie. Prowadziła i współprowadziła badania w zakresie: zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje, transferu wiedzy i uczenia się w środowisku pracy, innowacyjnych kompetencji menedżerskich, klimatu organizacyjnego. Autorka i współautorka ponad 70 publikacji naukowych, licznych programów edukacyjnych dla nauczycieli oraz podręczników i skryptów akademickich dla studentów. Współpracowała jako ekspert w projektach krajowych i międzynarodowych w obszarach edukacji i rynku pracy, w tym edukacji zawodowej (ECVET), aktywizacji i reintegracji społeczno-zawodowej, doradztwa kariery oraz tworzenia standardów kwalifikacji. Pełni funkcje: Wiceprzewodniczącej Komitetu Edukacji Zawodowej Krajowej Izby Gospodarczej, Prezesa Łódzkiego Oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery, Wiceprezesa Fundacji Centrum Doskonalenia i Nauki oraz członka Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji Kształcenia Zawodowego w regionie łódzkim.

R Sterna
Rafał Sterna

Psycholog, trener biznesu, licencjonowany coach, konsultant HR. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie menadżerskie w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych. Pełnił funkcje zarządcze w organizacjach międzynarodowych jako plant manager, dyrektor operacyjny, szef pionu HR oraz manager marketingu i sprzedaży.
W ramach zainteresowań naukowych badał zagadnienia związane z przywództwem oraz tym,  jak przekłada się ono na zjawisko anomii pracowniczej.
Od dziesięciu lat jego firma wspiera biznes świadcząc usługi konsultingowe, szkoleniowe i trenerskie.
Pośród realizowanych projektów są usługi konsultingowe na większą skalę- np. restrukturyzacja całej sieci w branży budowlanej, jak i średniej wielkości zlecenia- np. wdrożenie sytemu ocen okresowych, treningi usprawniające komunikację, szkolenia handlowców, szkolenia dla kadry menadżerskiej w różnych obszarach i usługi rekrutacyjne. Jako psycholog służy swoim klientom prowadząc porady psychologiczne i programy coachingowe pracując w oparciu o kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) oraz metodologię i standardy International Coach Federation (ICF).