Wykładowca Mateusz Rak
dr Mateusz Rak

Doktor nauk ekonomicznych, manager kierunku zarządzanie na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Od 15 lat wykłada na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Trener biznesu z zakresu marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR (ang. corporate social responsibility). Pasjonat full-stack marketingu, specjalizujący się głównie w działaniach B2B. Jego badania naukowe koncentrują się na zagadnieniach społecznych, takich jak CSR i ESG (ang. environmental, social and corporate governance). Autor licznych publikacji naukowych z zakresu strategii CSR, wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu na przedsiębiorstwo oraz wykorzystania fundacji korporacyjnych jako narzędzia CSR. Uważa, że innowacja jest kluczem do rozwoju zarówno w marketingu, jak i w społeczeństwie, z tego względu nieustannie stara się wykorzystywać najnowsze technologie w swojej pracy. Jest zdania, że przedsiębiorstwa powinny służyć interesariuszom i dostosowywać się do zmieniających się warunków – zarówno obecnych, jak i przyszłych, które już dziś powinny determinować kierunek działań w biznesie. Należy do nich zrównoważony rozwój i gospodarka o obiegu zamkniętym, które staną się coraz ważniejsze w nadchodzących latach.

dr hab. Agnieszka Dejnaka, prof. nadzw. UWSB Merito

Prof. nadzw., absolwentka studiów MBA. Obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Instytutu Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu reklamy, e-komunikacji marketingowej, badań i analiz rynku oraz e-marketingu. Praktyk z zakresu marketingu i marketingu elektronicznego. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce, współpracując z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi (między innymi Lemon Sky, Technox, Bank Zachodni WBK). Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i social mediów. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych we Franklin University, USA. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych. Współautorka „Biblii e-biznesu”, która została uznana za najlepszy poradnik ekonomiczny i otrzymała pierwszą nagrodę „Economicus 2014″, Gazeta Prawna.

Kasia Kulig-Moskwa
dr Katarzyna Kulig-Moskwa

Doktor nauk ekonomicznych o specjalizacji zarządzanie. Kierownik zespołu dydaktycznego zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Pełnomocniczka rektora ds. zrównoważonego rozwoju. Praktyk i teoretyk w obszarze zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, public relations, zrównoważonego rozwoju i ESG. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w zespołach projektowych oraz jako konsultant ds. zarządzania. Trener biznesu, wykładowca na studiach pierwszego, drugiego stopnia i podyplomowych. Naukowo interesuje się zagadnieniami zrównoważonego rozwoju i ESG, a także CSR w obszarze miejsca pracy oraz rozwojem pracowników. Na co dzień współpracuje z firmami w zakresie programów dydaktycznych i konsultingowych.

Joanna Nogieć władze
dr Joanna Nogieć

Kanclerz Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu, wcześniej Wicekanclerz oraz Dyrektor Departamentu Dydaktyki i długoletni wykładowca marketingu. Ma za sobą doświadczenia pracy w domu mediowym oraz w agencji reklamowej, główne w obszarze badań marketingowych, planowania mediów i tworzenia strategii marketingowych dla klientów. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych we Franklin University, USA, a także stażach naukowych w Hiszpanii, Francji i Słowenii. Od kilku lat współpracuje z włoskimi uniwersytetami w zakresie studiów podyplomowych. Ma doświadczenie w realizacji projektów prowadzonych przez uczelnię, w tym dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Naukowo interesuje się zagadnieniami fair trade oraz zrównoważonego rozwoju, prywatnie miłośniczka literatury oraz malarstwa impresjonistycznego.

dr Joanna Wieprow
dr Joanna Wieprow

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik badawczo-dydaktyczny na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Menedżer kierunku ekonomia na studiach magisterskich, trener biznesu, specjalista z zakresu zarządzania finansami, inwestycji alternatywnych oraz analizy finansowej. Wykładowca akademicki z wieloletnim doświadczeniem. Autorka licznych publikacji naukowych w dyscyplinie ekonomii i finansów, w tym monografii dotyczących podejmowania decyzji finansowych.  

 

Dr Joanna Wieprow jest również ekspertem WSB Merito w mediach. Wywiady i komentarze medialne przez nią udzielane dostępne są w Centrum Prasowym WSB

 


Ciekawe artykuły dr Joanny Wieprow poświęcone tematyce ekonomii i finansów przeczytasz na blogu Uczelni WSB Merito Okiem Praktyków

WSB Wrocław, wykładowca. Stojąca kobieta w ciemnej marynarce i niebieskiej koszuli.
dr inż. Agnieszka Pawlak-Wolanin

Dyrektor Centrum Lean Management działającego na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Doktor nauk ekonomicznych. Studia doktoranckie w Politechnice Wrocławskiej w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Absolwentka Wydziału Inżynierii Ochrony Środowiska oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Stypendystka School of Applied Sciences, University of Glamorgan, Environmental Pollution Science, Wales – Great Britain. Pełniła funkcję menedżera kierunku inżynierii zarządzania w latach 2018-2021 oraz funkcję pełnomocnika Kanclerza ds. dydaktyki (2009), Dziekana Wydziału Zarządzania i Marketingu (2009-2012), Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej (2012-2013) w Wyższej Szkole Menedżerskiej. W latach 2012-2017 wykładowca Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie. Od ponad 20 lat związana z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito)  jako wykładowca akademicki, gdzie prowadzi zajęcia m.in.: zarządzanie procesami, zarządzanie jakością w produkcji, zarządzanie zmianą w organizacji, narzędzia i metody Lean Management, Lean Office oraz warsztaty skutecznego lidera zespołów produkcyjnych. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Poza działalnością akademicką zajmuje się konsultingiem, szkoleniami oraz organizacją warsztatów w zakresie problematyki Lean Management oraz Lean Thinking. W latach 2019-2020 koordynator pilotażowego programu studiów dualnych na kierunku inżynieria zarządzania realizowanych we współpracy z firmą Materialise SA Organizator spotkań branżowych na styku nauki i biznesu m.in.: Forum Industry 4.0 – w drodze do przyszłości. Twórczyni Centrum Lean Management, zarówno od strony merytorycznej jak i wdrożeniowej. W swojej pracy naukowo-dydaktycznej wypromowała ponad 200 prac inżynierskich. Współpracuje z takimi firmami jak: Mercedes-Benz Manufacturing Poland Sp. z o.o., Dr. Schneider Automotive Polska Sp. z o.o., Kelvion Machine Cooling Sp. z o.o., Impel BS, Materialise SA, Sitech, Velux NM Polska Sp. z o.o., DPC Polska Sp. z o.o., Tarczyński SA, Dr. Schumacher Sp. z o.o., Joyson Safety System Poland Sp. z o.o. Prywatnie pasjonatka sportów ekstremalnych, podróży oraz zlotów motocyklowych. W pracy zawodowej i życiu prywatnym przyświeca jej myśl Petera Druckera „Nie ma nic bardziej nieefektywnego, niż robienie efektywnie rzeczy, których nie powinno się robić wcale”.

Joanna Ukleja
Joanna Ukleja

Specjalista ds. HR, psycholog, certyfikowany trener biznesu, kierownik merytoryczny studiów podyplomowych HR dla profesjonalistów. Odpowiada za politykę HR w dużej organizacji,  wcześniej związana była z firmą doradczo-szkoleniową, w ramach której koordynowała wielomiesięczne projekty szkoleniowe, głównie dla firm produkcyjnych. Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rekrutacji i selekcji oraz typu Train the Trainer. Interesuje się jakością motywacji pracowników oraz systemami ocen pracowniczych.

WSB Wrocław, wykładowca, stojący mężczyzna w garniturze.
r.pr. dr Tomasz Gaweł

Radca prawny. Od 2007 adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito), w latach 2007-2010 dziekan Zamiejscowego Wydziału Ekonomicznego w Opolu Wyższej Szkoły Bankowej (obecnie Uniwersytet WSB Merito), wcześniej adiunkt na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), kierownik studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu „Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami", "Zarządzanie Nieruchomościami” i "Prawo Gospodarcze", radca prawny prowadzący prywatną praktykę (Kancelaria GLG).

dr hab. Krzysztof Safin, prof. UWSB Merito

Pracownik naukowy i wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, kierownik Zespołu Badawczego Przedsiębiorczości i Zarządzania; specjalista z dziedziny przedsiębiorczości i zarządzania strategicznego; autor  wielu prac z dziedziny przedsiębiorczości, m.in. monografii Przedsiębiorstwa rodzinne – istota i zachowania strategiczne; podręcznika Zarządzanie małą firmą; kierownik wielu projektów badawczych, w tym Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych (2012-2014) oraz Przedsiębiorczość polskich imigrantów w Niemczech (2016); stypendysta DAAD, członek niemieckiego stowarzyszenia naukowego Förderkreis Gründungs-Forschung e.V., doradca dolnośląskich przedsiębiorstw rodzinnych; ekspert Wielkopolskiego RPO na lata 2014-2020, członek Dolnośląskiej Rady Gospodarczej; przewodniczący Komitetu Przedsiębiorstw Rodzinnych Krajowej Izby Gospodarczej. Wykładane przedmioty na studiach I stopnia,  kierunek Zarządzanie: Zarządzanie małą firmą; Zarządzanie biznesem, Logika zarządzania firmą.

dr Marcin Haberla

Wykładowca akademicki wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego (Katedra Badań Marketingowych, Instytut Marketingu). Członek komisji ds. strategii promocji wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, zarządzania marką, przygotowania i realizacji badań marketingowych oraz strategii. Opracowywał strategie i realizował badania dla wielu przedsiębiorstw m.in. Kaufland, Ciech SA, Grupa PKP SA, POL-MOT WARFAMA SA, Piekarnia Familijna, Korbank, Koloradoss, Konimpex SA., Grupa Kopalń sp. z o.o., PGE, Progress Consulting sp. z o.o., Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, ULMA Construccion, Pet Media Sp. z o. o.. Prowadził badania społeczne dla podmiotów administracji samorządowej. Ostatnie projekty to m.in. współpraca z Dolnośląską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A., Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Urzędem Miasta Wrocławia (Wydział Organizacji Pozarządowych NGO) Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego (w ramach Projektu „Południowo-zachodni Szlak Cystersów”) .Jako trener w ostatnich sześciu latach zrealizował ponad 80 warsztatów oraz programów szkoleniowych. Akredytowany trener przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
 

Szkolenia w zakresie:

  • przedsiębiorczości akademickiej,
  • badań marketingowych,
  • marketingu, 
  • wizerunku firmy,
  • zarządzania strategii,
  • opracowywania strategii rozwoju, 
  • zarządzania produktem, 
  • zarządzania marką, 
  • etyki biznesu,
  • public relations, 
  • profesjonalnej sprzedaży i obsługi.
     
dr Krzysztof Kuźniak

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz studiów managerskich dla wyższej kadry zarządzającej koncernu SANOMA na Uniwersytecie Aalto w Helsinkach (Program JUMP). Jest pracownikiem naukowym w stopniu adiunkta Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Posiada wieloletnie doświadczenia managerskie w takich przedsiębiorstwach jak VULCAN sp. z o.o., ADe Line SA, TETA SA, Mostostal Wrocław SA, Capricorn sp. z o.o. oraz jako członek rad nadzorczych w EnergiaPRO Koncern Energetyczny SA, JTBS sp. z o.o. oraz Jarocin Sport sp. z o.o. Jest współwłaścicielem spółki informatycznej. Ponadto brał udział w wielu projektach biznesowych oraz badawczych. Autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania i marketingu.

Prof. dr hab. Andrzej Małachowski

Prowadzi badania w dziedzinie zarządzania, informatyki w biznesie, e-biznesie i komunikacji gospodarczej, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opublikował 176 prac, w tym ponad 40 autorskich i współautorskich książek i monografii. Publikował w USA, Kanadzie, Niemczech, Rosji, w Internecie i innych krajach europejskich. Brał udział w realizacji ponad 50 prac na rzecz praktyki gospodarczej, m.in. dla KGHM Lubin, FSM Bielsko-Biała, ZF Polfa Warszawa, Żegluga na Odrze, ZA Tarnów, UDT Warszawa. Jest ekspertem, doradcą i recenzentem wielu organizacji rządowych i ośrodków naukowych w kraju. Wypromował 14 doktorów. Ponadto, wypromował ponad 350 magistrów i ponad 150 licencjatów. Jest dwukrotnie wyróżniony jako „Najlepszy Wykładowca” przez uczelnie dolnośląskie. 

dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska

Doktor nauk technicznych, wykładowca akademicki, praktyk zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Zajmuje się wspieraniem przedsiębiorczości, tworzeniem i zarządzaniem projektami finansowanymi ze środków UE. W ostatnich latach autorka opracowań dotyczących zagadnień związanych z programami Unii Europejskiej, wydarzeniami polityczno-gospodarczymi i zarządzaniem edukacją w strategicznych branżach na Dolnym Śląsku. Współautor patentu technologii oczyszczania wody. Promotor kilkuset prac magisterskich, licencjackich i inżynierskich. Założycielka kierunku studiów inżynieria zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito), którego w latach 2016-2019 była Menadżerem i pełniła funkcję Kierownika Zespołu Dydaktycznego. Uczestniczyła w grupach roboczych Regionalnej Strategii Innowacji Dolnego Śląska na lata 2014-2020, Komitetu Monitorującego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska na lata 2007-2013 oraz Komisji Oceniającej Projekty przy Wrocławskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w latach 2005-2007. W latach 2015-2016 pełniła funkcję Dyrektora ds. Innowacji i Funduszy Międzynarodowych w Zachodniej Izbie Gospodarczej, w latach 2004-2015 Wicedyrektora Dolnośląskiej Izby Gospodarczej, w latach 2005-2008 związana z Krajową Izbą Gospodarczą w Warszawie. Członek komisji egzaminacyjnej nauczycieli zawodu w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku. Współorganizatorka i uczestniczka ponad 200 konferencji, seminariów i szkoleń w Polsce i za granicą, w których brali udział przedstawiciele nauki, biznesu i polityki. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych na uniwersytetach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Czechach. Prelegent i członek komitetów naukowych kilkudziesięciu międzynarodowych konferencji w Polsce i za granicą m.in.: Japonii, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Republice Południowej Afryki.  Jest autorką i współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym kilkunastu artykułów z tzw. Listy Filadelfijskiej, które dotyczą zagadnień związanych z ochroną środowiska, energią odnawialną, ekologistyką, zarządzaniem, ekonomicznymi aspektami turystyki, turystyką i aktywnością fizyczną - zwłaszcza osób w wieku senioralnym. Publikacje te uzyskały ponad 200 cytowań w literaturze światowej. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej, Ecole Centrale Paris, Ecole Centrale de Lyon oraz Ecole Nationale Supérieure des Mines de Saint–Etienne we Francji. Dwukrotna stypendystka Ministra Francuskiej Edukacji Narodowej (stypendium doktoranckie) i laureatka prestiżowej europejskiej nagrody naukowej imienia Marii Curie Skłodowskiej, którą otrzymała jako najmłodsza i jedna z pierwszych osób w Polsce. Wykłada na uczelniach w Polsce, kilka lat pracowała również na uczelniach zagranicznych m.in. Uniwersytecie Sabałdzkim (Université de Savoie) we Francji oraz Uniwersytecie Zachodniej Szkocji w Wielkiej Brytanii (University of the West of Scotland). Prywatnie podróżniczka, pilot i organizator wypraw egzotycznych dla rodziny i przyjaciół. Posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim.

Agnieszka Gasiulewicz
dr Agnieszka Gasiulewicz

Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, obecnie pełni funkcję Kierownika Zespołu Dydaktycznego Marketingu. Trener biznesu. Ekspertka ds. badań marketingowych z ponad 10-letnim stażem. Kierownik projektów badawczych z zakresu badań społecznych i marketingowych,  w tym współautor strategii komunikacyjnej dla Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu. Współpracowała z wieloma firmami z różnych sektorów z zakresu badań jakości obsługi klienta, satysfakcji klienta, produktów i usług, strategii marketingowej czy wizerunku marki. Naukowo pasjonuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, a prywatnie kulturą hiszpańską i psychologią dziecięcą.

Łukasz Gontarski
Łukasz Gontarski

Menedżer kierunku mikrobiznes na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, wykładowca akademicki, mikroprzedsiębiorca. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży marketingowej, specjalizując się w strategiach rozwoju dla małych przedsiębiorstw. Jako ekspert w dziedzinie marketingu internetowego i projektowania graficznego, dzieli się swoją wiedzą i praktycznymi umiejętnościami z przyszłymi specjalistami, prowadząc zajęcia z zakresu projektowania identyfikacji wizualnej, prototypowania stron internetowych oraz wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Jego podejście do nauczania charakteryzuje się praktycznym zastosowaniem teorii, co przekłada się na wysoką skuteczność w przygotowaniu studentów do realiów rynkowych. Jako pasjonat UX kładzie szczególny nacisk na projektowanie z myślą o użytkowniku, co znajduje odzwierciedlenie w jego metodyce pracy oraz prowadzonych projektach. Jego filozofia zawodowa opiera się na przekonaniu, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie i spełnienie oczekiwań klienta, co osiąga poprzez ciągłe badania i testowanie rozwiązań.

r.obuchowska
Roksana Obuchowska

Z wykształcenia prawniczka, swoją karierę zawodową na stałe związała z komunikacją. Od dziesięciu lat w branży, od sześciu specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i executive communications. Wspiera także działania public relations i dba o wizerunek organizacji na rynku polskim. Doświadczenie zawodowe zdobywała głównie w pracy dla międzynarodowych korporacji, w różnych branżach (FMCG, IT, finansowej). Obecnie pracuje w zespole odpowiadającym za globalną komunikację centrum usług wspólnych firmy Merck. Naukowo pasjonuje się szeroko pojętym marketingiem, ekonomią behawioralną i psycholingwistyką. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, od marca 2021 roku zasiada w zarządzie stowarzyszenia, od marca 2023 w roli wiceprezeski. Z ramienia PSPR jest członkinią Europejskiej Rady Global Alliance for Public Relations and Communication Management. Absolwentka studiów podyplomowych na Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła także studia z zakresu biznesu międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegentka konferencyjna (TEDx, Puls Biznesu, Rzeczpospolita). Wykładowczyni na Uniwersytecie WSB Merito i mentorka w programie mentoringowym dla studentów Uniwersytetu Wrocławskiego.

pjeziorowski
Patryk Jeziorowski

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy (obecnie Collegium Witelona w Legnicy) na kierunku finanse i zarządzanie w przedsiębiorstwie. Nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w Zespole Szkół Zawodowych w Oleśnicy, trener i szkoleniowiec w Stowarzyszeniu Księgowych oddział okręgowym w Legnicy. Doświadczenie zdobywał pracując w sprzedaży i obsłudze klienta w jednostkach handlu, banku oraz usługach finansowych. Pełnił również stanowisko księgowego w urzędzie oraz rozliczając wspólnoty mieszkaniowe. Jest członkiem Stowarzyszenia Księgowych oddział okręgowy w Legnicy, gdzie zasiada w komisji szkoleniowej. Specjalizuje się obecnie w marketingu, sprzedaży i finansach firmy. W trakcie swojej pracy analizuje wspólnie ze studentami i uczniami sytuacje związane z prognozowaniem sprzedaży, akcje promocyjne oraz działania jakie może podjąć firma w obliczu sytuacji kryzysowej.

 

Magdalena Murzyn
Magdalena Murzyn

Doradca i konsultant z zakresu marketingu, specjalizuje się w marketingu strategicznym, zarządzaniu marketingowym i badaniach marketingowych. Od ponad 20 lat zawodowo związana z marketingiem, współpracowała z takimi markami jak Dekoral, Tytan, Impel, Clarena, Mactronic, Vantage Development i Tesco. Od 10 lat wykładowca akademicki. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Marketing i PR, absolwentka studiów podyplomowych z Nowoczesnego marketingu oraz Zarządzania sprzedażą w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito). Absolwentka studiów III stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ Professional.

Agnieszka Schlichtinger
dr Agnieszka Matylda Schlichtinger

Fizyk teoretyczny, biolog, psycholog kliniczny, pedagog, filozof, teolog i kompozytor muzyki poważnej. Absolwentka m. in. Uniwersytetu Wrocławskiego, Nelson Mandela University, Apsley Business School, Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej oraz licznych kursów specjalistycznych i studiów podyplomowych realizowanych na polskich oraz zagranicznych uczelniach, w tym Stanford University, Icahn School of Medicine at Mount Sinai, Duke University, The University of Edinburgh. Jako naukowiec specjalizuje się w badaniach interdyscyplinarnych z pogranicza nauk szczegółowych i humanistycznych, a do najbardziej interesujących ją obszarów badawczych należą metody matematyczne relatywistycznej mechaniki kwantowej i kwantowej teorii pola, teoria kategorii, epigenetyczne i neurobiologiczne czynniki starzenia się organizmów, filozofia umysłu, teologia analityczna oraz neuropsychologia. Jej największymi fascynacjami naukowymi są czas i świadomość. Z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu związana jest od 2018 roku. Posiada też doświadczenie jako wykładowca na innych uczelniach, nauczyciel w liceum oraz laborantka w Katedrze i Zakładzie Biofizyki i Neurobiologii Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Aktualnie bierze udział w międzynarodowym projekcie badawczym dotyczącym zastosowań rachunku fraktalnego w naukach fizycznych, chemicznych, biologicznych i medycznych. Bezustannie podnosi swoje kwalifikacje realizując kolejne kierunki studiów, studia podyplomowe, kursy specjalistyczne i doktoraty eksternistyczne. Pasjonuje się także malarstwem olejnym, żeglarstwem morskim i akrobatyką sportową.

WSB Wrocław, wykładowca, stojący mężczyzna w garniturze.
dr Krzysztof Hauke

Absolwent Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) we Wrocławiu Wydziału Zarządzania Informatyki (obecnie Zarządzania Informatyki i Finansów). Doktor nauk ekonomicznych z zakresie nauk o zarządzaniu. Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny. Od wielu lat współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito). Jego obszar naukowy i dydaktyczny skoncentrowany jest na technologii informacyjnej. Przez kilka lat równolegle z pracą na uczelni nabywał doświadczenia w biznesie. Był autorem systemu informatycznego, który swoim oddziaływaniem obejmował cały kraj. Jest specjalistą z zakresu technologii baz danych (analiza, projektowanie, programowanie, testowanie i wdrożenie) wykorzystującego model relacyjny. Bardzo dobrze zna środowisko: ORACLE, Microsoft SQL Server, MySQL. Od wielu lat prowadzi zajęcia z tego zakresu. Propaguje podejście postrelacyjnych baz danych, między innymi NoSQL do zastosowań w biznesie. Potrafi budować hurtownie danych i osadzać na nich systemy Business Intelligence. Zna  podejście Big Data i jego zastosowanie w biznesie. Jest gorącym propagatorem przetwarzania danych wykorzystującego chmurę obliczeniową. Od początku swojej kariery naukowe j na początku a później dydaktycznej zajmuje się także technologią systemów inteligentnych. Jest autorem kilku aplikacji inteligentnych o charakterze dydaktycznym wykorzystujących systemy ekspertowe. Zajmuje się też nie tylko wykorzystaniem ale i administrowaniem w szerokim znaczeniu systemów zdalnego nauczania. Zna wiele języków programowania: proceduralne, obiektowe, internetowe. Jest promotorem kilkuset prac licencjackich i magisterskich. Prowadzi zajęcia na studiach Executive Master Business Administration (EMBA) z nowoczesnych technologii informacyjnych i licznych studiach podyplomowych (programowanie, bezpieczeństwo systemów informatycznych, tworzenie stron internetowych, ryzyko przedsięwzięć informatycznych). Jest autorem ponad stu pozycji naukowych. Był na stażach naukowych, między innymi w Belgii. Był i jest kierownikiem lub wykonawcą wielu projektów naukowych.

dr hab. Tadeusz Gospodarek, prof. UWSB Merito

Długoletni współwłaściciel firmy produkującej oprogramowanie klasy ERP dla sieci samochodowych (Peugeot, Citroen, Ford, Mercedes, Renault, Nissan, DAF) oraz dla firm produkcyjnych od gospodarstw rolnych aż do spółek giełdowych włącznie. Współtwórca systemów Motomanager, Supermanager, Agromanager i Hospitalmanager, wdrożonych z powodzeniem w ponad 100 organizacjach. Specjalista od modułów EIS (Executive Information Systems) oraz integracji systemów rozproszonych. Właściciel firmy konsultingowej Instytut Funduszy Europejskich, specjalizującej się w opracowywaniu dokumentacji dla projektów informatycznych oraz strategii informatyzacji. Autor licznych dokumentacji eksperckich (strategie, studia wykonalności, oszacowania wartości). Ex biegły sądowy w zakresie informatyki i systemów informatycznych. Aktualnie członek Rady Naukowej i rzeczoznawca Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Posiada liczne certyfikacje zawodowe z zakresu informatyki i zarządzania oraz duże doświadczenie we wdrażaniu systemów IT w praktyce, w szczególności w dopasowaniu kultury organizacji do wymogów technologii ICT systemów zintegrowanych. Jest autorem następujących książek z zakresu informatyki i zarządzania: "Systemy ERP. Modelowanie, projektowani wdrażanie 2015", "Zarządzanie dla racjonalnego menedżera 2014", "Aspekty złożoności i filozofii nauki w zarządzaniu 2012", "Modelowanie w naukach o zarządzaniu oparte na metodzie programów badawczych i formalizmie reprezentatywnym 2009" oraz wielu publikacji. Jest profesorem na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Zajmuje się zagadnieniami teorii złożoności i ujęciem systemowym w zarządzaniu, teorią wartości i zastosowaniem filozofii nauki w biznesie oraz reprezentacjami formalnymi procesów biznesowych i organizacji dla celów informatyzacji.

Wojciech Męciński

Praktyk w dziedzinie HRM z szerokim 6-cio letnim doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju narzędzi i systemów HR w dużych organizacjach operujących w międzynarodowym środowisku. Coach certyfikowany przy ICC specjalizujący się w Executive i Business Coaching. Obecnie od przeszło 3 lat wykładowca i opiekun merytoryczny dzielący się wiedzą i doświadczeniem ze studentami Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito). Z wykształcenia prawnik. Niewątpliwym atutem jest fakt, iż posiada blisko dwunastoletnie doświadczenie managerskie oraz biznesowe (w tym studia MBA), co pozwala na lepsze zrozumienie otoczenia i kontekstu, w którym operują Klienci biznesowi. Dodatkowo w przebiegu pracy zawodowej miał okazję pracować w organizacjach o dużym zróżnicowaniu, zarówno wiekowym, jak i kulturowym.

Magdalena Gruszka

Certyfikowany Trener Biznesu, Coach oraz Psychoterapeuta. Od 12 lat projektuje oraz realizuje szkolenia miękkie i warsztaty rozwojowe. W latach 2008-2014 związana z przemysłem motoryzacyjnym, pracowała jako HR Business Partner oraz Trener Wewnętrzny w WABCO Polska.  Od stycznia 2013 r. prowadzi prywatny gabinet psychologiczny, w którym oferuje możliwość psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym, a także life & business coaching. Wykłada na studiach podyplomowych, magisterskich oraz licencjackich psychologię zarządzania oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Psychologia, Szkoły Trenerów Biznesu Moderatora oraz Studium ZZL. Ekspert z zakresu selekcji ukierunkowanej, zarządzania rozwojem pracowników oraz mediacji. Stypendystka na East Carolina University w Stanach Zjednoczonych na programie Master of Industrial / Organizational Psychology oraz dyplomowany Praktyk NLP.

Alicja Biłozor

Dyplomowany, doświadczony coach, certyfikowany trener, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi w organizacjach, doświadczony menedżer, psychoterapeuta w trakcie szkolenia.Absolwentka Szkoły Coachingu Menedżerskiego „Moderator”, absolwentka Szkoły Trenerów Zarządzania „MATRIK” oraz uczestniczka studiów psychologicznych w SWPS. Od 1998r. związana zawodowo z obszarem zarządzania zasobami ludzkimi. Od 2011 roku prowadzi wykłady w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu na studiach stacjonarnych i podyplomowych z zakresu organizacji funkcji personalnej, systemów motywacyjnych, metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania talentami oraz audytu personalnego. O 2013 roku zajmuje się coachingiem kariery oraz biznesowym, realizacją szkoleń komercyjnych, doradztwem w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, od 2015 r. prowadzi praktykę psychoterapeutyczną.

Joanna Ciołek

Psycholog. Doradca personalny. Coach. Z zarządzaniem zasobami ludzkimi związana od 2005 r. Posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu procesów rekrutacyjnych na stanowiska menedżerskie oraz w budowaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Współpracowała z organizacjami pozarządowymi przy realizacji projektów edukacyjnych i aktywizacyjnych, a także z wieloma firmami, dla których przeprowadzała szkolenia i realizowała projekty z zakresu doradztwa personalnego – o tematyce motywowania pracowników, przeprowadzania procesów rekrutacyjnych, budowania własnego wizerunku - autoprezentacji, zarządzania zespołem, komunikacji oraz różnorodności kulturowej. Jest wykładowcą na Uniwersytecie WSB Merito, gdzie prowadzi zajęcia z tematyki HR-owej.

Andrzej Kwocz

Trener, konsultant ds. systemów zarządzania, absolwent Politechniki Wrocławskiej, autor publikacji dotyczących systemów zarządzania. Specjalista z wieloletnim doświadczeniem we wdrażaniu, doskonaleniu i audytowaniu systemów ISO. Od ponad 9 lat w EcoMS Consulting odpowiada za prowadzenie projektów, szkoleń i konsultacji w zakresie zarządzania jakościa, ochroną środowiska i BHP. Certyfikowany audytor wiodący systemów ISO 9001, ISO 14001, PN-N/OHSAS 18001 oraz ISO 27000. Prowadził wiele szkoleń i konsultacji zarówno dla przedsiębiorstw produkcyjnych, jak i usługowych. Jego doświadczenie trenerskie to ponad 2500 godzin szkoleń kierowanych do różnych grup pracowników. Pracuje jako trener dla międzynarodowych jednostek certyfikacyjnych, wykładowca studiów w zakresie systemów zarządzania. Obecnie Andrzej wraz z zespołem jest zaangażowany w rozwój i propagowanie programu coachingu dla audytorów wewnętrznych, nowego podejścia do podnoszenia kompetencji audytorów. Prywatnie, pasjonat sportów zespołowych, zaś w weekendy można znaleźć go w ogrodzie, pielęgnującego swój trawnik.

mgr inż. Bartłomiej Bajak

Absolwent Wydziału Bezpieczeństwa Pożarowego Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie oraz studiów podyplomowych Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy na Uniwersytecie Przyrodniczym, starszy inspektor bhp i specjalista do spraw przeciwpożarowych. Kierownik Centrum Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia. Praktyk w obszarze zagadnień z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, prewencji zagrożeń oraz ochrony przeciwpożarowej. Doświadczenie w pracy jako wykładowca oraz trener w tematyce: zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa imprez masowych.

mgr inż. Natalia Nastańska

Absolwentka Ochrony Środowiska z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu Bezpieczeństwa i higieny pracy oraz Zarządzania jakością. Posiada wieloletnie doświadczenie trenera oraz konsultanta ds wdrożeń systemów zarządzania, zgodnych z ISO. Współpracuje z jedną z wiodących jednostek certyfikujących jako audytor. W trakcie kariery zawodowej pełniła funkcję Specjalisty ds BHP u wiodących producentów opakowań z tektury falistej. Prywatnie miłośniczka podróży i konstruktywnych dyskusji.

dr Sylwia Wrona

Wykładowca, badacz, konsultant, certyfikowany trener biznesu. Absolwentka Szkoły Trenerów i Szkoły Tutorów-Mistrzów oraz Akademii Dyplomatycznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych MSZ. Posiada certyfikat „Practitioner in the Art of NLP” oraz „NLP Business Practitioner” (YCC Group). Autorka licznych publikacji, ekspertyz i projektów badawczych z obszaru Marketingu i Zarządzania.

dr hab. Renata Brajer-Marczak

Doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych, specjalista w dziedzinie procesowego zarządzania w przedsiębiorstwie. Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne: wykłady i ćwiczenia związane z zarządzaniem procesami wytwórczymi i logistycznymi, systemami zarządzania jakością oraz procesowym podejściem do zarządzania. Wiedzę akademicką konfrontuje z praktyką gospodarczą poprzez badania empiryczne prowadzone w celach naukowych oraz w czasie różnego rodzaju projektów doradczych i szkoleniowych, w tym również współfinansowanych ze środków unijnych, np. projekt: Doskonalenie procesów produkcyjnych, skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw. Ekspert w ocenie biznesplanów składanych w ramach dofinansowania działalności ze środków unijnych.

dr Włodzimierz Wudarzewski

Kierownik Katedry Zarządzania na Uniwersytecie WSB Merito Wrocław oraz wieloletni Kierownik merytoryczny "Menedżerskich Studiów Podyplomowych" Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Wspólnik i właściciel firm konsultingowo-szkoleniowych w latach 90. , a od roku 2012 - Współwłaściciel i Członek Rady Nadzorczej spółki notowanej na Newconnect. Umiejętnie łączy zainteresowania naukowo-dydaktyczne z praktyką biznesu. Szeroko współpracował i współpracuje z wieloma uczelniami, prowadząc od wielu lat wykłady i zajęcia na różnych studiach podyplomowych oraz studiach MBA. Jednocześnie posiada bogate doświadczenia, jako trener i doradca wielu firm szkoleniowo-konsultingowych. Nadzorował metodycznie opracowanie i wdrożenie strategii oraz systemu celów, a także nowych rozwiązań strukturalnych i systemów regulacji kompetencji w wielu organizacjach.

dr hab. inż. Radosław Ryńca

Specjalizuje się głównie w rachunkowości zarządczej, w nowoczesnych koncepcjach i metodach zarządzania oraz ich zastosowaniu w obszarze przedsiębiorstw i organizacji pożytku publicznego. Autor dwóch monografii oraz kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Współautor i wykonawca kilku projektów badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wykładane przedmioty na studiach I stopnia  kierunek Zarządzanie: Instrumentarium Zarządzania, negocjacje w biznesie, Zarządzanie Mała Firmą.

Benedykt Bryłka

Certyfikowany trener biznesu, konsultant, badacz, wykładowca posiadający międzynarodowy dyplom Menedżera-Finansowca ACCA oraz dyplom dla Członków Zarządu i Rad Nadzorczych. Ekspert w zakresie finansów i zarządzania. Doradca w wycenie przedsiębiorstw, szacowania aktywów intelektualnych, analizy i oceny ryzyka, jak również metod i technik podejmowania decyzji. Menedżer pracujący na stanowiskach kierowniczych w bankowości komercyjnej i inwestycyjnej, ubezpieczeniach finansowych i życiowych, a także w funduszach emerytalnych. Wieloletni praktyk w dziedzinie szkoleń. Aktualnie pracuje jako nauczyciel akademicki na wyższych uczelniach, jak również prowadzi szkolenia i kursy dla przedsiębiorstw i instytucji finansowych. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych konferencji i seminariów. W dorobku naukowym ma na koncie liczne publikacje w postaci artykułów i referatów wygłoszonych i opublikowanych (m.in. "Zarządzanie ryzykiem", „Innowacyjne instrumenty pochodne”, „Menedżerowie przyszłości”, „Strategie korporacji transnarodowych”, „Zarządzanie organizacją przyszłości”, „Kapitał intelektualny w dobie globalizacji”, „Ceny transferowe pomiędzy podmiotami powiązanymi”, czy „Prognozowanie wartości dodanej przedsiębiorstwa”).