Doktor nauk ekonomicznych, manager kierunku zarządzanie na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Od 15 lat wykłada na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Trener biznesu z zakresu marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR (ang. corporate social responsibility). Pasjonat full-stack marketingu, specjalizujący się głównie w działaniach B2B. Jego badania naukowe koncentrują się na zagadnieniach społecznych, takich jak CSR i ESG (ang. environmental, social and corporate governance). Autor licznych publikacji naukowych z zakresu strategii CSR, wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu na przedsiębiorstwo oraz wykorzystania fundacji korporacyjnych jako narzędzia CSR. Uważa, że innowacja jest kluczem do rozwoju zarówno w marketingu, jak i w społeczeństwie, z tego względu nieustannie stara się wykorzystywać najnowsze technologie w swojej pracy. Jest zdania, że przedsiębiorstwa powinny służyć interesariuszom i dostosowywać się do zmieniających się warunków – zarówno obecnych, jak i przyszłych, które już dziś powinny determinować kierunek działań w biznesie. Należy do nich zrównoważony rozwój i gospodarka o obiegu zamkniętym, które staną się coraz ważniejsze w nadchodzących latach.
Kanclerz Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu, wcześniej Wicekanclerz oraz Dyrektor Departamentu Dydaktyki i długoletni wykładowca marketingu. Ma za sobą doświadczenia pracy w domu mediowym oraz w agencji reklamowej, główne w obszarze badań marketingowych, planowania mediów i tworzenia strategii marketingowych dla klientów. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych we Franklin University, USA, a także stażach naukowych w Hiszpanii, Francji i Słowenii. Od kilku lat współpracuje z włoskimi uniwersytetami w zakresie studiów podyplomowych. Ma doświadczenie w realizacji projektów prowadzonych przez uczelnię, w tym dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Naukowo interesuje się zagadnieniami fair trade oraz zrównoważonego rozwoju, prywatnie miłośniczka literatury oraz malarstwa impresjonistycznego.
Prof. nadzw., absolwentka studiów MBA. Obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Instytutu Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu reklamy, e-komunikacji marketingowej, badań i analiz rynku oraz e-marketingu. Praktyk z zakresu marketingu i marketingu elektronicznego. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce, współpracując z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi (między innymi Lemon Sky, Technox, Bank Zachodni WBK). Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i social mediów. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych we Franklin University, USA. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych. Współautorka „Biblii e-biznesu”, która została uznana za najlepszy poradnik ekonomiczny i otrzymała pierwszą nagrodę „Economicus 2014″, Gazeta Prawna.
Radca prawny. Od 2007 adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito), w latach 2007-2010 dziekan Zamiejscowego Wydziału Ekonomicznego w Opolu Wyższej Szkoły Bankowej (obecnie Uniwersytet WSB Merito), wcześniej adiunkt na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), kierownik studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu „Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami", "Zarządzanie Nieruchomościami” i "Prawo Gospodarcze", radca prawny prowadzący prywatną praktykę (Kancelaria GLG).
Dyrektor Centrum Lean Management działającego na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Doktor nauk ekonomicznych. Studia doktoranckie w Politechnice Wrocławskiej w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Absolwentka Wydziału Inżynierii Ochrony Środowiska oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Stypendystka School of Applied Sciences, University of Glamorgan, Environmental Pollution Science, Wales – Great Britain. Pełniła funkcję menedżera kierunku inżynierii zarządzania w latach 2018-2021 oraz funkcję pełnomocnika Kanclerza ds. dydaktyki (2009), Dziekana Wydziału Zarządzania i Marketingu (2009-2012), Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej (2012-2013) w Wyższej Szkole Menedżerskiej. W latach 2012-2017 wykładowca Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie. Od ponad 20 lat związana z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito) jako wykładowca akademicki, gdzie prowadzi zajęcia m.in.: zarządzanie procesami, zarządzanie jakością w produkcji, zarządzanie zmianą w organizacji, narzędzia i metody Lean Management, Lean Office oraz warsztaty skutecznego lidera zespołów produkcyjnych. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Poza działalnością akademicką zajmuje się konsultingiem, szkoleniami oraz organizacją warsztatów w zakresie problematyki Lean Management oraz Lean Thinking. W latach 2019-2020 koordynator pilotażowego programu studiów dualnych na kierunku inżynieria zarządzania realizowanych we współpracy z firmą Materialise SA Organizator spotkań branżowych na styku nauki i biznesu m.in.: Forum Industry 4.0 – w drodze do przyszłości. Twórczyni Centrum Lean Management, zarówno od strony merytorycznej jak i wdrożeniowej. W swojej pracy naukowo-dydaktycznej wypromowała ponad 200 prac inżynierskich. Współpracuje z takimi firmami jak: Mercedes-Benz Manufacturing Poland Sp. z o.o., Dr. Schneider Automotive Polska Sp. z o.o., Kelvion Machine Cooling Sp. z o.o., Impel BS, Materialise SA, Sitech, Velux NM Polska Sp. z o.o., DPC Polska Sp. z o.o., Tarczyński SA, Dr. Schumacher Sp. z o.o., Joyson Safety System Poland Sp. z o.o. Prywatnie pasjonatka sportów ekstremalnych, podróży oraz zlotów motocyklowych. W pracy zawodowej i życiu prywatnym przyświeca jej myśl Petera Druckera „Nie ma nic bardziej nieefektywnego, niż robienie efektywnie rzeczy, których nie powinno się robić wcale”.
Doradca i konsultant z zakresu marketingu, specjalizuje się w marketingu strategicznym, zarządzaniu marketingowym i badaniach marketingowych. Od ponad 20 lat zawodowo związana z marketingiem, współpracowała z takimi markami jak Dekoral, Tytan, Impel, Clarena, Mactronic, Vantage Development i Tesco. Od 10 lat wykładowca akademicki. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Marketing i PR, absolwentka studiów podyplomowych z Nowoczesnego marketingu oraz Zarządzania sprzedażą w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito). Absolwentka studiów III stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ Professional.
Absolwent Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) we Wrocławiu Wydziału Zarządzania Informatyki (obecnie Zarządzania Informatyki i Finansów). Doktor nauk ekonomicznych z zakresie nauk o zarządzaniu. Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny. Od wielu lat współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito). Jego obszar naukowy i dydaktyczny skoncentrowany jest na technologii informacyjnej. Przez kilka lat równolegle z pracą na uczelni nabywał doświadczenia w biznesie. Był autorem systemu informatycznego, który swoim oddziaływaniem obejmował cały kraj. Jest specjalistą z zakresu technologii baz danych (analiza, projektowanie, programowanie, testowanie i wdrożenie) wykorzystującego model relacyjny. Bardzo dobrze zna środowisko: ORACLE, Microsoft SQL Server, MySQL. Od wielu lat prowadzi zajęcia z tego zakresu. Propaguje podejście postrelacyjnych baz danych, między innymi NoSQL do zastosowań w biznesie. Potrafi budować hurtownie danych i osadzać na nich systemy Business Intelligence. Zna podejście Big Data i jego zastosowanie w biznesie. Jest gorącym propagatorem przetwarzania danych wykorzystującego chmurę obliczeniową. Od początku swojej kariery naukowe j na początku a później dydaktycznej zajmuje się także technologią systemów inteligentnych. Jest autorem kilku aplikacji inteligentnych o charakterze dydaktycznym wykorzystujących systemy ekspertowe. Zajmuje się też nie tylko wykorzystaniem ale i administrowaniem w szerokim znaczeniu systemów zdalnego nauczania. Zna wiele języków programowania: proceduralne, obiektowe, internetowe. Jest promotorem kilkuset prac licencjackich i magisterskich. Prowadzi zajęcia na studiach Executive Master Business Administration (EMBA) z nowoczesnych technologii informacyjnych i licznych studiach podyplomowych (programowanie, bezpieczeństwo systemów informatycznych, tworzenie stron internetowych, ryzyko przedsięwzięć informatycznych). Jest autorem ponad stu pozycji naukowych. Był na stażach naukowych, między innymi w Belgii. Był i jest kierownikiem lub wykonawcą wielu projektów naukowych.
Fizyk teoretyczny, biolog, psycholog kliniczny, pedagog, filozof, teolog i kompozytor muzyki poważnej. Absolwentka m. in. Uniwersytetu Wrocławskiego, Nelson Mandela University, Apsley Business School, Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej oraz licznych kursów specjalistycznych i studiów podyplomowych realizowanych na polskich oraz zagranicznych uczelniach, w tym Stanford University, Icahn School of Medicine at Mount Sinai, Duke University, The University of Edinburgh. Jako naukowiec specjalizuje się w badaniach interdyscyplinarnych z pogranicza nauk szczegółowych i humanistycznych, a do najbardziej interesujących ją obszarów badawczych należą metody matematyczne relatywistycznej mechaniki kwantowej i kwantowej teorii pola, teoria kategorii, epigenetyczne i neurobiologiczne czynniki starzenia się organizmów, filozofia umysłu, teologia analityczna oraz neuropsychologia. Jej największymi fascynacjami naukowymi są czas i świadomość. Z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu związana jest od 2018 roku. Posiada też doświadczenie jako wykładowca na innych uczelniach, nauczyciel w liceum oraz laborantka w Katedrze i Zakładzie Biofizyki i Neurobiologii Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Aktualnie bierze udział w międzynarodowym projekcie badawczym dotyczącym zastosowań rachunku fraktalnego w naukach fizycznych, chemicznych, biologicznych i medycznych. Bezustannie podnosi swoje kwalifikacje realizując kolejne kierunki studiów, studia podyplomowe, kursy specjalistyczne i doktoraty eksternistyczne. Pasjonuje się także malarstwem olejnym, żeglarstwem morskim i akrobatyką sportową.
Pracownik naukowy i wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, kierownik Zespołu Badawczego Przedsiębiorczości i Zarządzania; specjalista z dziedziny przedsiębiorczości i zarządzania strategicznego; autor wielu prac z dziedziny przedsiębiorczości, m.in. monografii Przedsiębiorstwa rodzinne – istota i zachowania strategiczne; podręcznika Zarządzanie małą firmą; kierownik wielu projektów badawczych, w tym Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych (2012-2014) oraz Przedsiębiorczość polskich imigrantów w Niemczech (2016); stypendysta DAAD, członek niemieckiego stowarzyszenia naukowego Förderkreis Gründungs-Forschung e.V., doradca dolnośląskich przedsiębiorstw rodzinnych; ekspert Wielkopolskiego RPO na lata 2014-2020, członek Dolnośląskiej Rady Gospodarczej; przewodniczący Komitetu Przedsiębiorstw Rodzinnych Krajowej Izby Gospodarczej. Wykładane przedmioty na studiach I stopnia, kierunek Zarządzanie: Zarządzanie małą firmą; Zarządzanie biznesem, Logika zarządzania firmą.
Doktor nauk technicznych, wykładowca akademicki, praktyk zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Zajmuje się wspieraniem przedsiębiorczości, tworzeniem i zarządzaniem projektami finansowanymi ze środków UE. W ostatnich latach autorka opracowań dotyczących zagadnień związanych z programami Unii Europejskiej, wydarzeniami polityczno-gospodarczymi i zarządzaniem edukacją w strategicznych branżach na Dolnym Śląsku. Współautor patentu technologii oczyszczania wody. Promotor kilkuset prac magisterskich, licencjackich i inżynierskich. Założycielka kierunku studiów inżynieria zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito), którego w latach 2016-2019 była Menadżerem i pełniła funkcję Kierownika Zespołu Dydaktycznego. Uczestniczyła w grupach roboczych Regionalnej Strategii Innowacji Dolnego Śląska na lata 2014-2020, Komitetu Monitorującego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska na lata 2007-2013 oraz Komisji Oceniającej Projekty przy Wrocławskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w latach 2005-2007. W latach 2015-2016 pełniła funkcję Dyrektora ds. Innowacji i Funduszy Międzynarodowych w Zachodniej Izbie Gospodarczej, w latach 2004-2015 Wicedyrektora Dolnośląskiej Izby Gospodarczej, w latach 2005-2008 związana z Krajową Izbą Gospodarczą w Warszawie. Członek komisji egzaminacyjnej nauczycieli zawodu w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku. Współorganizatorka i uczestniczka ponad 200 konferencji, seminariów i szkoleń w Polsce i za granicą, w których brali udział przedstawiciele nauki, biznesu i polityki. Uczestniczyła w kilku pobytach naukowo-badawczych na uniwersytetach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Czechach. Prelegent i członek komitetów naukowych kilkudziesięciu międzynarodowych konferencji w Polsce i za granicą m.in.: Japonii, Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Republice Południowej Afryki. Jest autorką i współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym kilkunastu artykułów z tzw. Listy Filadelfijskiej, które dotyczą zagadnień związanych z ochroną środowiska, energią odnawialną, ekologistyką, zarządzaniem, ekonomicznymi aspektami turystyki, turystyką i aktywnością fizyczną - zwłaszcza osób w wieku senioralnym. Publikacje te uzyskały ponad 200 cytowań w literaturze światowej. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej, Ecole Centrale Paris, Ecole Centrale de Lyon oraz Ecole Nationale Supérieure des Mines de Saint–Etienne we Francji. Dwukrotna stypendystka Ministra Francuskiej Edukacji Narodowej (stypendium doktoranckie) i laureatka prestiżowej europejskiej nagrody naukowej imienia Marii Curie Skłodowskiej, którą otrzymała jako najmłodsza i jedna z pierwszych osób w Polsce. Wykłada na uczelniach w Polsce, kilka lat pracowała również na uczelniach zagranicznych m.in. Uniwersytecie Sabałdzkim (Université de Savoie) we Francji oraz Uniwersytecie Zachodniej Szkocji w Wielkiej Brytanii (University of the West of Scotland). Prywatnie podróżniczka, pilot i organizator wypraw egzotycznych dla rodziny i przyjaciół. Posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim.
Menedżer kierunku mikrobiznes na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, wykładowca akademicki, mikroprzedsiębiorca. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży marketingowej, specjalizując się w strategiach rozwoju dla małych przedsiębiorstw. Jako ekspert w dziedzinie marketingu internetowego i projektowania graficznego, dzieli się swoją wiedzą i praktycznymi umiejętnościami z przyszłymi specjalistami, prowadząc zajęcia z zakresu projektowania identyfikacji wizualnej, prototypowania stron internetowych oraz wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Jego podejście do nauczania charakteryzuje się praktycznym zastosowaniem teorii, co przekłada się na wysoką skuteczność w przygotowaniu studentów do realiów rynkowych. Jako pasjonat UX kładzie szczególny nacisk na projektowanie z myślą o użytkowniku, co znajduje odzwierciedlenie w jego metodyce pracy oraz prowadzonych projektach. Jego filozofia zawodowa opiera się na przekonaniu, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie i spełnienie oczekiwań klienta, co osiąga poprzez ciągłe badania i testowanie rozwiązań.
Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu, obecnie pełni funkcję Kierownika Zespołu Dydaktycznego Marketingu. Trener biznesu. Ekspertka ds. badań marketingowych z ponad 10-letnim stażem. Kierownik projektów badawczych z zakresu badań społecznych i marketingowych, w tym współautor strategii komunikacyjnej dla Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu. Współpracowała z wieloma firmami z różnych sektorów z zakresu badań jakości obsługi klienta, satysfakcji klienta, produktów i usług, strategii marketingowej czy wizerunku marki. Naukowo pasjonuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, a prywatnie kulturą hiszpańską i psychologią dziecięcą.
Wykładowca akademicki wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego (Katedra Badań Marketingowych, Instytut Marketingu). Członek komisji ds. strategii promocji wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, zarządzania marką, przygotowania i realizacji badań marketingowych oraz strategii. Opracowywał strategie i realizował badania dla wielu przedsiębiorstw m.in. Kaufland, Ciech SA, Grupa PKP SA, POL-MOT WARFAMA SA, Piekarnia Familijna, Korbank, Koloradoss, Konimpex SA., Grupa Kopalń sp. z o.o., PGE, Progress Consulting sp. z o.o., Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, ULMA Construccion, Pet Media Sp. z o. o.. Prowadził badania społeczne dla podmiotów administracji samorządowej. Ostatnie projekty to m.in. współpraca z Dolnośląską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A., Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Urzędem Miasta Wrocławia (Wydział Organizacji Pozarządowych NGO) Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego (w ramach Projektu „Południowo-zachodni Szlak Cystersów”) .Jako trener w ostatnich sześciu latach zrealizował ponad 80 warsztatów oraz programów szkoleniowych. Akredytowany trener przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Szkolenia w zakresie:
- przedsiębiorczości akademickiej,
- badań marketingowych,
- marketingu,
- wizerunku firmy,
- zarządzania strategii,
- opracowywania strategii rozwoju,
- zarządzania produktem,
- zarządzania marką,
- etyki biznesu,
- public relations,
- profesjonalnej sprzedaży i obsługi.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz studiów managerskich dla wyższej kadry zarządzającej koncernu SANOMA na Uniwersytecie Aalto w Helsinkach (Program JUMP). Jest pracownikiem naukowym w stopniu adiunkta Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Posiada wieloletnie doświadczenia managerskie w takich przedsiębiorstwach jak VULCAN sp. z o.o., ADe Line SA, TETA SA, Mostostal Wrocław SA, Capricorn sp. z o.o. oraz jako członek rad nadzorczych w EnergiaPRO Koncern Energetyczny SA, JTBS sp. z o.o. oraz Jarocin Sport sp. z o.o. Jest współwłaścicielem spółki informatycznej. Ponadto brał udział w wielu projektach biznesowych oraz badawczych. Autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania i marketingu.
Prowadzi badania w dziedzinie zarządzania, informatyki w biznesie, e-biznesie i komunikacji gospodarczej, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opublikował 176 prac, w tym ponad 40 autorskich i współautorskich książek i monografii. Publikował w USA, Kanadzie, Niemczech, Rosji, w Internecie i innych krajach europejskich. Brał udział w realizacji ponad 50 prac na rzecz praktyki gospodarczej, m.in. dla KGHM Lubin, FSM Bielsko-Biała, ZF Polfa Warszawa, Żegluga na Odrze, ZA Tarnów, UDT Warszawa. Jest ekspertem, doradcą i recenzentem wielu organizacji rządowych i ośrodków naukowych w kraju. Wypromował 14 doktorów. Ponadto, wypromował ponad 350 magistrów i ponad 150 licencjatów. Jest dwukrotnie wyróżniony jako „Najlepszy Wykładowca” przez uczelnie dolnośląskie.
Doktor nauk ekonomicznych. Interesuje się tematyką różnic kulturowych, zarządzaniem zasobami ludzkimi, negocjacjami, savoir-vivre oraz finansami międzynarodowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w szczególności zagadnieniami związanymi z rozwijaniem kwalifikacji menedżerskich oraz budowaniem relacji w zespole. Pracuje jako adiunkt w zespole Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, w latach w latach 1997-2011 adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autorka artykułów naukowych poświęconych m.in. globalnemu kryzysowi gospodarczemu, międzynarodowej architekturze finansowej i znaczeniu różnic kulturowych w biznesie, które publikowane były w Pracach Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku (obecnie Uniwersytet WSB Merito) oraz Central European Review of Economics and Management – wydawnictwie naukowym Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito).
Długoletni współwłaściciel firmy produkującej oprogramowanie klasy ERP dla sieci samochodowych (Peugeot, Citroen, Ford, Mercedes, Renault, Nissan, DAF) oraz dla firm produkcyjnych od gospodarstw rolnych aż do spółek giełdowych włącznie. Współtwórca systemów Motomanager, Supermanager, Agromanager i Hospitalmanager, wdrożonych z powodzeniem w ponad 100 organizacjach. Specjalista od modułów EIS (Executive Information Systems) oraz integracji systemów rozproszonych. Właściciel firmy konsultingowej Instytut Funduszy Europejskich, specjalizującej się w opracowywaniu dokumentacji dla projektów informatycznych oraz strategii informatyzacji. Autor licznych dokumentacji eksperckich (strategie, studia wykonalności, oszacowania wartości). Ex biegły sądowy w zakresie informatyki i systemów informatycznych. Aktualnie członek Rady Naukowej i rzeczoznawca Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Posiada liczne certyfikacje zawodowe z zakresu informatyki i zarządzania oraz duże doświadczenie we wdrażaniu systemów IT w praktyce, w szczególności w dopasowaniu kultury organizacji do wymogów technologii ICT systemów zintegrowanych. Jest autorem następujących książek z zakresu informatyki i zarządzania: "Systemy ERP. Modelowanie, projektowani wdrażanie 2015", "Zarządzanie dla racjonalnego menedżera 2014", "Aspekty złożoności i filozofii nauki w zarządzaniu 2012", "Modelowanie w naukach o zarządzaniu oparte na metodzie programów badawczych i formalizmie reprezentatywnym 2009" oraz wielu publikacji. Jest profesorem na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Zajmuje się zagadnieniami teorii złożoności i ujęciem systemowym w zarządzaniu, teorią wartości i zastosowaniem filozofii nauki w biznesie oraz reprezentacjami formalnymi procesów biznesowych i organizacji dla celów informatyzacji.
Kierownik Katedry Zarządzania na Uniwersytecie WSB Merito Wrocław oraz wieloletni Kierownik merytoryczny "Menedżerskich Studiów Podyplomowych" Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Wspólnik i właściciel firm konsultingowo-szkoleniowych w latach 90. , a od roku 2012 - Współwłaściciel i Członek Rady Nadzorczej spółki notowanej na Newconnect. Umiejętnie łączy zainteresowania naukowo-dydaktyczne z praktyką biznesu. Szeroko współpracował i współpracuje z wieloma uczelniami, prowadząc od wielu lat wykłady i zajęcia na różnych studiach podyplomowych oraz studiach MBA. Jednocześnie posiada bogate doświadczenia, jako trener i doradca wielu firm szkoleniowo-konsultingowych. Nadzorował metodycznie opracowanie i wdrożenie strategii oraz systemu celów, a także nowych rozwiązań strukturalnych i systemów regulacji kompetencji w wielu organizacjach.
Specjalizuje się głównie w rachunkowości zarządczej, w nowoczesnych koncepcjach i metodach zarządzania oraz ich zastosowaniu w obszarze przedsiębiorstw i organizacji pożytku publicznego. Autor dwóch monografii oraz kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Współautor i wykonawca kilku projektów badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wykładane przedmioty na studiach I stopnia kierunek Zarządzanie: Instrumentarium Zarządzania, negocjacje w biznesie, Zarządzanie Mała Firmą.
Magister Politologii (1999) i Socjologii (2000) Uniwersytetu Wrocławskiego, absolwentka Podyplomowego Studium Dziennikarstwa. Od 2006 roku doktor nauk humanistycznych (obecnie społecznych), pracownik Instytutu Socjologii UWr. Laureatka ogólnopolskiego konkursu „Samorządu Terytorialnego” na najlepsze rozprawy doktorskie obronione w 2006 roku. Wcześniej specjalista ds. komunikacji w instytucji publicznej. Doktor habilitowany nauk społecznych (2015). Autorka kilkudziesięciu artykułów, współautorka monografii zarówno z zakresu kreowania wizerunku, PR oraz CI, ale także socjologii polityki, samorządu terytorialnego i instytucji bezpieczeństwa. Autorka i współautorka licznych projektów badawczych. Z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet WSB Merito) związana od roku 2007. Wykładane przedmioty na studiach II stopnia, kierunek Zarządzanie: Socjologia, Negocjacje w biznesie, Wybrane psychologiczne aspekty organizacji i zarządzania.