Marketing internetowy jest tą przestrzenią, w której musimy być obecni nie tylko my, ale i nasze biznesy. Usługi, produkty, ale i nasza wizytówka czy portfolio. Jak wykorzystać AI w marketingu internetowym? Świat digitalu nieustannie się zmienia, a to sprawia, że jesteśmy zmuszeni nadążać za coraz to nowszymi rozwiązaniami. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała świat marketingu internetowego. Kody, maszynowa powtarzalność... to wszystko to potężna siła Open AI, która może nam się przydać w marketingu internetowym.
Czym jest Open AI?
Open AI to organizacja, która zajmuje się badaniem oraz udoskonalaniem sztucznej inteligencji. Jej początki sięgają 2015 roku i każdy planowany projekt miał prowadzić do realizacji jednego, konkretnego celu... miał tworzyć przyjazne dla człowieka narzędzia oparte o inteligencję poznawczą, które będą usprawniać poszczególne zadania i nadawać im bardziej profesjonalny charakter. Dzisiaj, sztuczna inteligencja wiedzie prym między innymi w świecie marketingu internetowego. Tworzenie koncepcji, rozwiązań czy alternatyw - nigdy nie było prostsze. Open AI oferuje nam mnóstwo usług, ale i produktów czy aplikacji, które możemy zaimplementować w swojej pracy.
Główne zadania Open AI
Głównym zadaniem Open AI jest usprawnianie pracy, ale czy tylko? Poza tym, że jej zadaniem jest tworzenie różnego rodzaju materiałów, dba również o cały background. Między innymi o personalizację, analizę konkurencji czy rozbudowę danego wątku o kontekst. Sztuczna inteligencja pozwala nam również zautomatyzować wiele zadań. Tworzenie harmonogramów, zarządzanie publikacjami, wysyłanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości czy zarządzanie newsletterem - to tylko jedne z nich. Coraz częściej w świecie marketingu mówi się o tak zwanych chatbotach, które są odpowiedzialne za stronę internetową i zarządzają nią w sposób kompleksowy.
Content marketing w dobie AI
Sztuczna inteligencja wspiera marketing internetowy na każdej płaszczyźnie. Pozwala nie tylko pracować nad tworzeniem publikacji takich jak zdjęcia, video czy infografiki, ale i tworzenia od zera koncepcji oraz pomysłu. Idąc jednak dalej, to również narzędzie, które sprawdzi się przy tworzeniu treści. Budowania ich w oparciu o zasady SEO czy SEM. Nie można zapomnieć również o reklamach i zarządzaniu komunikacją marketingową czy w ogóle prowadzeniu kanałów social mediowych w oparciu o stworzoną strategię i zaprojektowane harmonogramy publikacji. Jeśli wiemy, z czego warto korzystać i w jaki sposób to robić, AI może być niesamowitym ułatwieniem. To przede wszystkim narzędzie kompleksowe. Oparte na wiedzy specjalistycznej, znajomości kontekstu i powiązań między tematami, pomysłami i doświadczeniami z tworzenia podobnych projektów.
Dlaczego warto korzystać z AI w marketingu Internetowym?
Skupimy się na kilku realizacjach, które jest w stanie przygotować za nas sztuczna inteligencja. Dlaczego w każdym z poszczególnych przypadków, jej pomoc i wiedza okazuje się być nieoceniona? Już wyjaśniamy:
-
Tworzenie scenariuszy i konspektów – to pierwszy etap tworzenia kreacji, reklam czy kampanii, jednak od teraz możemy korzystać z pomocy sztucznej inteligencji. Jej wiedza umożliwia łączenie poruszanego przez nas tematu z wątkami, które łączy kontekst. Czasem historyczny, a czasem branżowy. Pamiętajmy jednak o szczegółowym zleceniu. Na tyle, aby sztuczna inteligencja mogła nam zaproponować najbardziej precyzyjne rozwiązania.
-
Realizacja grafik – od wielu lat stocki, znane jako banki zdjęć, stanowiły prawdziwy game changer w branży. Wystarczyło przecież skorzystać z gotowego już zdjęcia, a następnie zaimplementować je u siebie po wcześniejszej, kosmetycznej edycji. Aktualnie, już i za modyfikację odpowiedzialne są narzędzia zewnętrzne. Na bazie grafik czy obrazów znanych sztucznej inteligencji, jest w stanie stworzyć gotowe grafiki do użycia w kontekście własnych celów biznesowych. Czasem nie potrzeba szczegółowego opisu, a jedynie podać inspiracje czy zasugerować jakieś rozwiązania. Możemy się spodziewać profesjonalnie przygotowanych materiałów, które z pewnością pozwolą nam zmniejszyć czas naszej pracy i poświęconej uwagi na dany projekt.
-
Tworzenie dynamicznych materiałów video – narzędzia AI pozwalają nie tylko na wyłapywanie voiceoveru i tworzenie automatycznych napisów, ale również są w stanie tworzyć interaktywne prezentacje czy za pośrednictwem zdjęcia, wcielić się w daną osobę i prezentować materiały na żywo. Montaż czy edycja krótkich materiałów video, showreelów, dłuższych form czy materiałów stricte reklamowych i promocyjnych - nie była tak prosta, jak dzisiaj!
-
Tworzenie treści – narzędzia AI doskonale radzą sobie z tworzeniem treści o różnym charakterze. Dzięki temu możemy zaangażować go w budowanie tekstów i implementować je w różnych miejscach, dbając o ich unikalny charakter czy specyfikę. Artykuły blogowe, eksperckie, newsletter, automatyczne odpowiedzi na e-maile czy DMy, copy do postów na social media, treści ofertowe, opisy kategorii, treści na landing page... jest tego naprawdę mnóstwo i jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Jednak należy pamiętać, że sztuczna inteligencja jedynie realizuje nasze pomysły, wizje i założenia. Dlatego to po naszej stronie jest zadbać o szczegółowy brief, który pozwoli uniknąć błędów czy potencjalnych poprawek.
Narzędzia AI, które przydadzą Ci się w codziennej pracy
Sztuczna inteligencja i wszelkie, powiązane z nią narzędzia AI to rozwiązanie, które ma na celu usprawnić nam pracę. Można wierzyć w istotność tych rozwiązać lub nie, ale prawidłowe korzystanie z AI umożliwia nam być bardziej widocznymi w sieci. Wśród licznych narzędzi znajdują się takie, bez których wielu już nie wyobraża sobie działania na co dzień!
ChatGPT
Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać tego modelu językowego. Na samym początku był to spory game changer, ponieważ tak rozwinięty chatbot, mający tak szeroką wiedzę oraz zakres realizowania zadań... to była spora nowość! ChatGPT zrobi dla nas wszystko, o co go poprosimy, jednak należy pamiętać o prawidłowym zbriefowaniu. Potrzebujemy pomysłów na content na firmowe social media, a może brakuje nam treści na bloga? Być może naszej kampanii brakuje chwytliwego sloganu czy przykuwających uwag grafik? ChatGPT nam w tym pomoże!
Mid Journey
To kolejne narzędzie, które radzi sobie doskonale z przygotowywaniem grafik czy innego rodzaju treści wizualnych. Na podstawie wskazanego mu polecenia, jest w stanie tworzyć najróżniejsze kreacje. Od moodboardów, po plakaty czy pełną gamę spójnych grafik na social media. Oczywiście wszystko w oparciu o tematykę, identyfikację wizualną czy charakter komunikacji.
SEMSTORM
Narzędzie, które skupia się w pełni na tworzeniu treści. Nie jest to aplikacja zewnętrzna czy narzędzie, a bardziej wtyczka, której zadaniem jest pomagać nam w tworzeniu treści opartych na zasady SEO oraz SEM. Jak wygląda praca z SEMSTORM? Na podstawie zaproponowanych przez nas tytułów czy leadów, wtyczka pomaga nam tworzyć różnego rodzaju treści, a między innymi te na landing page, blogi, do newsletterów czy w ogóle stronę internetową oraz sklep. Poza samym stworzeniem tekstu możemy być pewni, że odpowiednio nam go sformatuje.
To najpopularniejsze narzędzia AI, o których jest głośno, a które generują również największe zainteresowanie wśród osób aktywnych w sieci i budujących swoje marki osobiste czy firmy.
Jeśli korzystasz z Open AI, na to musisz uważać
Pamiętajmy, że rola sztucznej inteligencji powinna skończyć się tam, gdzie wytoczymy granicę. To my oddelegowujemy jej zadania w oparciu o konkretne potrzeby czy tak zwany, szczegółowy brief. Pamiętajmy jednak, że sztuczna inteligencja to wciąż technologia, która nie jest niezawodna i zawsze może się mylić, Tym bardziej że wiele narzędzi, między innymi Chat GPT to narzędzie, które bazuje na potrzebach i odpowiedziach zebranych od innych użytkowników. Dlatego zawsze warto sprawdzić wykonane przez niego zadania. Sprawdzić je nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również przeanalizować ich charakter, czy aby na pewno są one spójne z tym, czego oczekiwaliśmy względem komunikacji marketingowej naszej marki.
AI wspiera różnego rodzaju biznesy w sieci i nie tylko. To doskonałe narzędzia, które są w stanie nas wyręczyć lub dokończyć realizowane przez nas kreacje. Czy to treści pisane, czy foto, a nawet video. To jednak nie wszystkie zadania, w których może odciążyć nas sztuczna inteligencja. W tym momencie jej rozwoju ogranicza nas tylko nasza, własna wyobraźnia. Należy pamiętać, że sztuczna inteligencja wspiera nie tylko content marketing, ale i wszystko, co związane z pozycjonowaniem treści pod kątem wyszukiwarek i wymaganych przez nich zasad. W tym SEO czy SEM. Postęp technologiczny to dla nas szansa, aby wykorzystywać pełen potencjał narzędzi i technologii, która pozwoli nam rozwijać swoją markę w jeszcze szybszym tempie.