Menedżer kierunku pedagogika. Mgr pedagogiki specjalnej w zakresie resocjalizacji, edukacji i rehabilitacji i rewalidacji indywidualnej osób niepełnosprawnych intelektualnie, tyflopedagogiki. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel dyplomowany, praktyk z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą: w Kuratorium Oświaty i Okręgowym Zespole Nadzoru Pedagogicznego nad Zakładami Poprawczymi, Schroniskami dla Nieletnich i RODK na południową Polskę, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE).
Pedagog i językoznawca, w trosce nie tylko o językowy rozwój uczennic i uczniów, ale też dla podniesienia jakości i efektywności pracy szkoły, a więc ze względu na potrzebę rewizji procesu dydaktycznego, który ma sprzyjać uczeniu się dzieci, popularyzuje pedagogikę humanistyczną, proponując mariaż językoznawstwa kognitywnego z dydaktyką. Autorka wielu książek i artykułów naukowych oraz tłumaczka książek kanadyjskiego profesora psychoedukatora É. Royer’a.
Aleksandra Hadzik jest doktorem nauk prawnych. Manager oraz urzędnik z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania ubezpieczeniami społecznymi.
W Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przeszła pełną ścieżkę kariery od referenta do prezesa Kasy. Funkcję prezesa KRUS pełni od października 2018 r.
Dr Aleksandra Hadzik jest autorką publikacji z zakresu postępowania administracyjnego, ubezpieczeń społecznych rolników, bezpieczeństwa społecznego, turystyki i lecznictwa uzdrowiskowego. Posiada uprawnienia mediatora. Swoje doświadczenie i wiedzę merytoryczną wykorzystuje także prowadząc zajęcia ze studentami.
Doktor nauk prawnych w zakresie prawa, magister prawa oraz nadkomisarz policji.
Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał jako funkcjonariusz organów ścigania od 1992 roku oraz od 1999 roku jako wykładowca, nauczyciel, trener, adiunkt etc. w instytucjach o różnych profilach kształcenia, głównie w zakresie: prawa, administracji, zarządzania, pedagogiki resocjalizacyjnej i bezpieczeństwa oraz w wielu ich kontekstach.
Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących: zagrożeń współczesnego świata, taktyk i technik kryminalistycznych, prawa karnego w zakresie przestępczości, a także stosowania kar i środków karnych orzeczonych przez sąd.
Autor wielu publikacji między innymi: "Zagrożenia dla bezpieczeństwa w obliczu przemocy domowej", "Wyzwania administracji bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce w realiach rzeczywistości unijnej. Prawne zagadnienia teoretyczne i praktyczne", "Wytwarzanie i kolportaż fałszywych banknotów w Polsce na przykładzie województwa śląskiego w latach 1995-1999"
Doktor nauk humanistycznych. Zawodowo pasjonuje się pomocą edukacyjną, terapeutyczną i diagnostyczną osób terminalnie i przewlekle chorych, problemem wykluczenia społecznego czy organizacją pomocy społecznej i wsparcia instytucjonalnego dla osób z niepełnosprawnością.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, Szkole Specjalnej, Stowarzyszeniu Serdeczni czy Środowiskowym Domu Samopomocy. Na Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia na kierunku Pedagogika.
Wśród publikacji można wymienić m.in. "Model wsparcia chorych na dystrofię i ich rodzin", "Rola organizacji pozarządowych w życiu dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny" czy "Teoria i praktyka wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością wyzwania najbliższych".
Pracuje jako psycholog w specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej oraz prowadzi gabinet psychologiczny. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, podczas pracy z pacjentami we własnym gabinecie psychologicznym oraz w placówkach oświatowych: szkoły podstawowych i ponadpodstawowych, a także oraz szkoły wyższe, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych. Zawodowo pasjonuje się obszarem dotyczącym spektrum zachowań trudnych, zwłaszcza rolą lęku w ich powstawaniu. W swojej pracy stara się łączyć rożne rodzaje terapii, ze szczególnym ukłonem w stronę terapii poznawczo-behawioralnej
Nauczyciel dyplomowany, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy nauczyciela: od szkoły podstawowej poprzez liceum, technikum do Uniwersytetu WSB Merito w Chorzowie. Na WSB zajmuje się poza prowadzeniem zajęć z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, wirtualnych środowisk nauczania, technologii informatycznych, szeroko rozumianym e-learningiem. Administrator lokalny wydziałowej platformy Moodle. Koordynator wydziałowy studiów online.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie chemii środowiska, nauczyciel chemii, informatyki i przedsiębiorczości. Autor podręcznika z Podstaw przedsiębiorczości do szkół ponadgimnazjalnych (lata 2012-2019).
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Zawodowo zajmuje się rozwojem człowieka w cyklu życia oraz kulturowo-społecznymi uwarunkowaniami starzenia się i starości. NA Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia m.in. z andragogiki, edukacja dorosłych, pedagogiki społecznej czy teoretycznych podstaw wychowania. Członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych.
Wśród publikacji naukowych można wymienić między innymi: „Narracje biograficzne a poczucie tożsamości kobiet”, „Doświadczenie starości – rozważania wokół pojęć i zjawisk (nie)oczywistych” czy „Procesy migracyjne jako istotny kontekst współczesnej starości”.
Zawodowo zajmuje się efektywną nauką, psychoterapią, kompetencjami społecznymi i psychologią rozwojową. Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z psychologii ogólnej, automotywacji czy procesu poznawczego.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w placówkach oświatowych czy podczas staży w placówkach medycznych. Prowadzi usługi psychologiczne, w ramach których realizuje projekty i współpracuje z instytucjami.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalista w zakresie edytorstwa tekstów naukowych i literackich. Interesuje ją szeroko rozumiana pedagogika, historia wychowania i oświaty, dydaktyka szkoły wyższej, pedeutologia, edukacja medialna i komunikacja społeczna, a pasjonują rozmowy z ciekawymi ludźmi, książki, podróże, edytorstwo. Autorka wielu publikacji z zakresu historii wychowania i oświaty, edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dydaktyki szkoły wyższej.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Wieloletni pracownik naukowy i nauczyciel akademicki. Autorka wielu książek i kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w pedagogice i polityce społecznej, szczególnie koncentrując się na problemach społecznych, takich jak: adopcja, sieroctwo społeczne, ubóstwo w rodzinie, marginalizacja społeczna, wybrane problemy współczesnej Polski (bezrobocie, bezdomność, bieda, eurosieroctwo).
Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z pedagogiki społecznej, dydaktyki, teoretycznych podstaw kształcenia czy metody badań pedagogicznych.
Wśród najważniejszych publikacji można wymienić m.in. "Marginalizacja pokolenia przełomu i nadziei", "Podstawowe problemy polityki społecznej. Przewodnik metodyczny" czy "Obiektywna i subiektywna percepcja biedy w rodzinie. Diagnoza nierówności społecznych".
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, dyplomowany nauczyciel kolegium nauczycielskiego oraz wieloletni nauczyciel akademicki. Praktyk z doświadczeniem w pracy w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą Współpracownik Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (kierownik, trener i moderator w kilku projektach), Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE). Certyfikowany tutor i mentor akademicki. Posiadacz certyfikatu Prince 2@Foundation. Autor szeregu publikacji naukowych.