Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University
MENEDŻER SPRZEDAŻY XXI W.
(70 godz.)
1. Komunikacja (16 godz.)
2. Analiza transakcyjna w praktyce menedżera (16 godz.)
- podstawowe pojęcia analizy transakcyjnej – stany JA (Rodzic, Dorosły, Dziecko)
- analiza wzorców transakcyjnych – ćwiczenia praktyczne
- Drivery VS Stałe w pracy – świadome wykorzystanie swojego potencjału w kierowaniu ludźmi
- analiza gier psychologicznych – gry władzy: tworzenie konstruktywnych wzorców funkcjonowania z innymi ludźmi / pracownikami
- autodiagnoza własnego potencjału i kompetencji.
3. Dynamika grupy (10 godz.)
- zewnętrzny i wewnętrzny proces grupowy
- Imago grupy: zjawiska zachodzące w grupie, cele jawne i niejawne, normy grupowe
- role w grupie: jawna i niejawna struktura grupy, interwencja i wpływ lidera na proces grupowy.
4. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą (8 godz.)
- identyfikowanie przyczyn oporów własnych i podwładnych wobec zmian
- uczestnictwo w zmianach i przystosowanie się do nowych wymagań
- efektywna komunikacja w procesie zmiany
- określenie celów wprowadzanych zmian
- rozpoznawanie najczęstszych błędów w procesie zarządzania zmianą.
5. Konflikty w relacjach, jego źródła, dynamika i sposoby rozwiązywania (8 godz.)
- czym jest konflikt – różne spojrzenia
- przyczyny konfliktu
- detektory konfliktu
- dynamika rozwijania się sytuacji konfliktowej
- cechy charakterystyczne w konflikcie
- jak zabrać się do rozwiązywania konfliktu?
- nasze przekonania towarzyszące rozwiązywaniu konfliktu
- sposoby rozwiązywania konfliktów.
6. Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University (12 godz.)
EMOCJONALNA SPRZEDAŻ
(16 godz.)
1. Emocje jako bezpośrednia przyczyna działania sprzedażowego (8 godz.)
2. Emocje w reklamie, procesie ofertowania, sprzedaży, obsłudze klienta (4 godz.)
3. Inteligentny emocjonalnie menedżer sprzedaży (4 godz.)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I MARKETINGOWE
(48 godz.)
1. Praca z handlowcem w terenie / coaching handlowców (8 godz.)
- planowanie coachingu w terenie
- coaching w sprzedaży - na ile ma być "coachingowy" a na ile "dyrektywny"
- jak się przełączyć z roli szefa na rolę coacha
- cele coachingu
- zasady wspólnej pracy u klientów (jak powinien się zachowywać szef)
2. Narzędzia w coachingu handlowym (8 godz.)
- standard wizyty handlowej, standard pracy coachingowej - kontrakt, formularz obserwacji, model grow w sprzedaży + podstawowe narzędzia coachingowe (pytania, zmiana perspektywy, "chińskie menu")
- coaching w praktyce – ćwiczenia
- błędy w coachingu sprzedażowym
- coaching sprzedażowy jako system w firmie
- przekładanie targetów liczbowych na konkretne działania sprzedażowe.
3. Gra strategiczna SALES SIMULATION (16 godz.)
Uczestnicy na zmianę wchodzą w role handlowców i klientów. Jako handlowcy walczą o zdobycie jak największego udziału w rynku. Zadania jakie zostają przed nimi postawione, to znaleźć najlepszy, najefektywniejszy sposób dotarcia do klienta i sfinalizowanie jak największej ilości transakcji. Klienci są bardzo wymagający, mają czas na wybór i z całą pewnością wybiorą handlowca, który najbardziej przekonał ich ofertą oraz podejściem do Klienta. Gracze mogą stosować różne strategie.
4. Finansowe aspekty sprzedaży (16 godz.)
- podstawowe pojęcia finansowe (marża, narzut, P&L, bilans) jako elementarna wiedza menedżerów sprzedaży
- rentowność klientów, CLV
- mechanizmy zarządzania ceną: tworzenie cenników, obniżki i podwyżki cen i ich implikacje finansowe
- finansowe konsekwencje zmian w strukturze sprzedaży (struktura klientów i produktów)
- strategie cenowe, negocjacje cenowe, matematyka finansowa (co menedżer sprzedaży powinien umieć wyliczyć)
- sprzedażowo-finansowe KPI
- dystrybucja czyli wybór modelu i specyfika zarządzania poszczególnymi modelami od strony sprzedaży, dystrybucja bezpośrednia, mieszana, pośrednia, numeryczna, sposób budowania dystrybucji
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻY
(40 godz.)
1. Dobór członków zespołu handlowego – rekrutacja i selekcja oraz narzędzia oceny kandydatów (8 godz.)
- proces rekrutacji w sprzedaży
- rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji
- analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w sprzedaży
- metody, techniki oraz narzędzia selekcji
- zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.
2. Budowa zespołu sprzedaży (8 godz.)
- definiowanie oczekiwanego potencjału zespołu
- role zespołowe a dobór członków zespołu
- typologie pracowników ze względu na ich osobowość
- synergia i współpraca w zespole.
3. Zarządzanie zespołem sprzedaży (8 godz.)
- menedżer zespołu jego liderem – efektywne kształtowanie przywództwa
- przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu i jego jednostek
- organizacja pracy zespołowej
- style zarządzania oraz style komunikacji lidera
- narzędzia rozwojowe pracowników – od wykładu po mentoring, coaching i wymianę doświadczeń
- ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu
- zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.
4. Motywacyjne systemy wynagrodzeń sprzedawców (8 godz.)
- rola lidera w motywowaniu
- źródła motywacji oraz hierarchia potrzeb jednostki
- dynamika zespołu a sposoby motywowania
- osobowość a motywacja
- motywacja a zaangażowanie
- systemy motywacyjne i programy wynagrodzeń.
5. Rozliczanie pracy sprzedawcy na bieżąco oraz rola systemu ocen okresowych (8 godz.)
- bieżąca ocena pracy, czyli informacja zwrotna oraz stała ocena potencjału pracowników
- znaczenie systemu ocen pracowniczych
- organizacja procesu oceny
- wykorzystanie wyników oceny a rozwój pracownika w kontekście jego ścieżki kariery.
Forma zaliczenia:
Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.