Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 174
Liczba zjazdów: 12
Liczba semestrów: 2
MENEDŻER SPRZEDAŻY XXI W.
(70 godz.)

1. Komunikacja (16 godz.)

2. Analiza transakcyjna w praktyce menedżera  (16 godz.)

  • podstawowe pojęcia analizy transakcyjnej – stany JA (Rodzic, Dorosły, Dziecko)
  • analiza wzorców transakcyjnych – ćwiczenia praktyczne
  • Drivery VS Stałe w pracy – świadome wykorzystanie swojego potencjału w kierowaniu ludźmi
  • analiza gier psychologicznych – gry władzy: tworzenie konstruktywnych wzorców funkcjonowania z innymi ludźmi / pracownikami
  • autodiagnoza własnego potencjału i kompetencji.

3. Dynamika grupy (10 godz.)

  • zewnętrzny i wewnętrzny proces grupowy
  • Imago grupy: zjawiska zachodzące w grupie, cele jawne i niejawne, normy grupowe
  • role w grupie: jawna i niejawna struktura grupy, interwencja i wpływ lidera na proces grupowy.

4. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą (8 godz.)

  • identyfikowanie przyczyn oporów  własnych i podwładnych wobec zmian
  • uczestnictwo w zmianach  i przystosowanie się do nowych wymagań
  • efektywna komunikacja w procesie zmiany
  • określenie celów wprowadzanych zmian
  • rozpoznawanie najczęstszych błędów w procesie zarządzania zmianą.

5. Konflikty w relacjach, jego źródła, dynamika i sposoby rozwiązywania (8 godz.)

  • czym jest konflikt – różne spojrzenia
  • przyczyny konfliktu
  • detektory konfliktu
  • dynamika rozwijania się sytuacji konfliktowej
  • cechy charakterystyczne w konflikcie
  • jak zabrać się do rozwiązywania konfliktu?
  • nasze przekonania towarzyszące rozwiązywaniu konfliktu
  • sposoby rozwiązywania konfliktów.

6. Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University (12 godz.)

EMOCJONALNA SPRZEDAŻ
(16 godz.)

1. Emocje jako bezpośrednia przyczyna działania sprzedażowego (8 godz.) 

2. Emocje w reklamie, procesie ofertowania, sprzedaży, obsłudze klienta (4 godz.) 

3. Inteligentny emocjonalnie menedżer sprzedaży (4 godz.) 

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I MARKETINGOWE
(48 godz.)

1. Praca z handlowcem w terenie / coaching handlowców (8 godz.)

  • planowanie coachingu w terenie
  • coaching w sprzedaży - na ile ma być "coachingowy" a na ile "dyrektywny"
  • jak się przełączyć z roli szefa na rolę coacha
  • cele coachingu
  • zasady wspólnej pracy u klientów (jak powinien się zachowywać szef)

2. Narzędzia w coachingu handlowym (8 godz.)

  • standard wizyty handlowej, standard  pracy coachingowej - kontrakt, formularz obserwacji, model grow w sprzedaży + podstawowe narzędzia coachingowe (pytania, zmiana perspektywy, "chińskie menu")
  • coaching w praktyce – ćwiczenia
  • błędy w coachingu sprzedażowym
  • coaching sprzedażowy jako system w firmie
  • przekładanie targetów liczbowych na konkretne działania sprzedażowe.

3. Gra strategiczna SALES SIMULATION (16 godz.)

Uczestnicy na zmianę wchodzą w role handlowców i klientów. Jako handlowcy walczą o zdobycie jak największego udziału w rynku. Zadania jakie zostają przed nimi postawione, to znaleźć najlepszy, najefektywniejszy sposób dotarcia do klienta i sfinalizowanie jak największej ilości transakcji. Klienci są bardzo wymagający, mają czas na wybór i z całą pewnością wybiorą handlowca, który najbardziej przekonał ich ofertą oraz podejściem do Klienta. Gracze mogą stosować różne strategie.

 

4. Finansowe aspekty sprzedaży (16 godz.)

  • podstawowe pojęcia finansowe (marża, narzut, P&L, bilans)  jako elementarna wiedza menedżerów sprzedaży
  • rentowność klientów, CLV
  • mechanizmy zarządzania ceną: tworzenie cenników, obniżki i podwyżki cen i ich implikacje finansowe
  • finansowe konsekwencje zmian w strukturze sprzedaży (struktura klientów i produktów)
  • strategie cenowe, negocjacje cenowe, matematyka finansowa (co menedżer sprzedaży powinien umieć wyliczyć)
  • sprzedażowo-finansowe KPI
  • dystrybucja czyli wybór modelu i specyfika zarządzania poszczególnymi modelami od strony sprzedaży, dystrybucja bezpośrednia, mieszana, pośrednia, numeryczna, sposób budowania dystrybucji
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻY
(40 godz.)

1. Dobór członków zespołu handlowego – rekrutacja i selekcja oraz narzędzia oceny kandydatów (8 godz.)

  • proces rekrutacji w sprzedaży
  • rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji
  • analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w sprzedaży
  • metody, techniki oraz narzędzia selekcji
  • zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.

2. Budowa zespołu sprzedaży (8 godz.)

  • definiowanie oczekiwanego potencjału zespołu
  • role zespołowe a dobór członków zespołu
  • typologie pracowników ze względu na ich osobowość
  • synergia i współpraca w zespole.

3. Zarządzanie zespołem sprzedaży (8 godz.)

  • menedżer zespołu jego liderem – efektywne kształtowanie przywództwa
  • przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu i jego jednostek
  • organizacja pracy zespołowej
  • style zarządzania oraz style komunikacji lidera
  • narzędzia rozwojowe pracowników – od wykładu po mentoring, coaching i wymianę doświadczeń
  • ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu
  • zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.

4. Motywacyjne systemy wynagrodzeń sprzedawców (8 godz.)

  • rola lidera w motywowaniu
  • źródła motywacji oraz hierarchia potrzeb jednostki
  • dynamika zespołu a sposoby motywowania
  • osobowość a motywacja
  • motywacja a zaangażowanie
  • systemy motywacyjne i programy wynagrodzeń.

5. Rozliczanie pracy sprzedawcy na bieżąco oraz rola systemu ocen okresowych (8 godz.)

  • bieżąca ocena pracy, czyli informacja zwrotna oraz stała ocena potencjału pracowników
  • znaczenie systemu ocen pracowniczych
  • organizacja procesu oceny
  • wykorzystanie wyników oceny a rozwój pracownika w kontekście jego ścieżki kariery.
Forma zaliczenia:

Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.