Studia w formule hybrydowej.

 

Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

 

Gwarantujemy pełną zgodność z przepisami prawa i najwyższe standardy edukacyjne.

.

Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. 2021 poz. 890 z późniejszymi zmianami). 

.

Mimo że zaburzenia ze spektrum autyzmu są coraz sprawniej diagnozowane, specjaliści nadal spotykają się z oporem w tym zakresie zarówno ze strony rodziców dzieci, jak i ze strony placówek oświatowych. 

Dlatego tak ważna staje się dziś wiedza na ten temat, umiejętność nie tylko diagnozowania, ale i przeprowadzenie dziecka ze specjalnymi potrzebami przez proces wzrastania i nauki w jego określonych warunkach. 

 

Studenci

Studia na tym kierunku przygotowują pedagogów, nauczycieli i terapeutów do skutecznego niesienia pomocy rodzinom wychowującym dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, odkrywaniu drogi do samodzielności podopiecznego i bezpiecznego przejścia przez placówki oświatowe, a także pokonywania trudności i we wzmacnianiu rodziny.   

Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Bankowa

Cel studiów: 

  • Poszerzenie wiedzy uczestników studiów o informacje dotyczące specyfiki rozwoju dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.  
  • Wyposażenie w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum zaburzeń autystycznych.  
  • Wykształcenie umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów ze spektrum autystycznym.  
  • Uwrażliwienie uczestników na wczesne symptomy spektrum autyzmu.  
  • Przygotowanie uczestników do pracy terapeutycznej z małym dzieckiem ze spektrum autystycznym w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.  
  • Przygotowanie uczestników do podejmowania działań mających na celu udzielenie wsparcia rodzinie dziecka ze spektrum autystycznym w pokonywaniu trudności wynikających z niepełnosprawności ich syna lub córki.  
  • Ukazanie najodpowiedniejszych metod i form współpracy nauczycieli i wychowawców ze służbami wspomagającymi proces wychowania i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.  

W ramach studiów uczestnicy realizują praktyki pedagogiczne w placówkach kształcących uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych, w oddziałach integracyjnych i specjalnych.

Studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Bankowa

Chcesz skorzystać z dofinansowania Bazy Usług Rozwojowych?

Sprawdź nasze usługi w BUR: Wyszukiwarka usług - Baza Usług Rozwojowych - PARP 


Jeśli nie możesz znaleźć usługi, która Cię interesuje, skontaktuj się z nami, a wprowadzimy ją specjalnie dla Ciebie!

Napisz: rekrutacja.sp@chorzow.merito.pl

dofinansowanie z BUR

Jeśli jesteś zainteresowany studiami podyplomowymi i chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do nas!

 

Zapytaj o studia podyplomowe

.

Co zyskujesz?

  • Studia umożliwią nabycie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału osób ze spektrum zaburzeń autystycznych na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości.  
  • Uczestnicy nabędą kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko ze spektrum autystycznym i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.  
  • Uczestnicy studiów poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapoznają się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z zaburzeniami ze spektrum autystycznym.  

Dla kogo?

  • Studia są kierowane do osób pracujących lub planujących pracę z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych, w tym zwłaszcza do: pedagogów, nauczycieli, wychowawców, terapeutów, do pracowników przedszkoli, szkół, placówek, świetlic, poradni psychologiczno-pedagogicznych, warsztatów terapii zajęciowej.  
  • Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej. W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.  
  • Osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia nabędą uprawnienia do pracy w przedszkolu i szkole podstawowej, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami zdobytymi w trakcie studiów. Absolwenci studiów magisterskich (II stopnia lub jednolitych), będą mogli pracować we wszystkich typach i rodzajach szkół i placówek oświatowych, w których organizowane jest kształcenie specjalne do osób ze spektrum autystycznym.  

Praktyczny charakter studiów

W ramach studiów uczestnicy realizują praktyki pedagogiczne w placówkach kształcących uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych, w szczególności w szkołach specjalnych i oddziałach specjalnych. 

Warunki przyjęcia na studia

W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego. 

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Liczba miesięcy nauki: 13
Liczba godzin: 390 + 180 godz. praktyk + 60 godz. zajęć w formie e-learningu
Liczba zjazdów: 21
Liczba semestrów: 3
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Iwona Łukasiewicz
dr Alina Stosor
Iwona Łukasiewicz

Pedagog specjalny, wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły specjalnej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, założyciel i wieloletni prezes zarządu stowarzyszenia działającego na rzecz osób niepełnosprawnych. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito. Metodyk -...

Jadwiga Gluźniewicz

Menedżer kierunku pedagogika. Mgr pedagogiki specjalnej w zakresie resocjalizacji, edukacji i rehabilitacji i rewalidacji indywidualnej osób niepełnosprawnych intelektualnie, tyflopedagogiki. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel dyplomowany, praktyk z doświadczeniem w pracy z dziećmi i...

dr Alina Stosor

Zawodowo pasjonuje ją nauczenie dzieci z niepełnosprawnościami a także problematyką rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako nauczyciel w szkole specjalnej w klasach dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością intelektualną, a także jako...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji studiów podyplomowych

W dniach 20-21 listopada nieczynne.

ul. Sportowa 29
41-506 Chorzów

Godziny otwarcia:
  • pn-pt: 08:00 - 16:00
Pobierz stronę do PDF