Studia w formule hybrydowej.
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Gwarantujemy pełną zgodność z przepisami prawa i najwyższe standardy edukacyjne.
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. 2021 poz. 890 z późniejszymi zmianami).
Mimo że zaburzenia ze spektrum autyzmu są coraz sprawniej diagnozowane, specjaliści nadal spotykają się z oporem w tym zakresie zarówno ze strony rodziców dzieci, jak i ze strony placówek oświatowych.
Dlatego tak ważna staje się dziś wiedza na ten temat, umiejętność nie tylko diagnozowania, ale i przeprowadzenie dziecka ze specjalnymi potrzebami przez proces wzrastania i nauki w jego określonych warunkach.
Studia na tym kierunku przygotowują pedagogów, nauczycieli i terapeutów do skutecznego niesienia pomocy rodzinom wychowującym dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, odkrywaniu drogi do samodzielności podopiecznego i bezpiecznego przejścia przez placówki oświatowe, a także pokonywania trudności i we wzmacnianiu rodziny.
Cel studiów:
- Poszerzenie wiedzy uczestników studiów o informacje dotyczące specyfiki rozwoju dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
- Wyposażenie w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum zaburzeń autystycznych.
- Wykształcenie umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów ze spektrum autystycznym.
- Uwrażliwienie uczestników na wczesne symptomy spektrum autyzmu.
- Przygotowanie uczestników do pracy terapeutycznej z małym dzieckiem ze spektrum autystycznym w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
- Przygotowanie uczestników do podejmowania działań mających na celu udzielenie wsparcia rodzinie dziecka ze spektrum autystycznym w pokonywaniu trudności wynikających z niepełnosprawności ich syna lub córki.
- Ukazanie najodpowiedniejszych metod i form współpracy nauczycieli i wychowawców ze służbami wspomagającymi proces wychowania i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
W ramach studiów uczestnicy realizują praktyki pedagogiczne w placówkach kształcących uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych, w oddziałach integracyjnych i specjalnych.
Chcesz skorzystać z dofinansowania Bazy Usług Rozwojowych?
Sprawdź nasze usługi w BUR: Wyszukiwarka usług - Baza Usług Rozwojowych - PARP
Jeśli nie możesz znaleźć usługi, która Cię interesuje, skontaktuj się z nami, a wprowadzimy ją specjalnie dla Ciebie!
Napisz: rekrutacja.sp@chorzow.merito.pl
Co zyskujesz?
- Studia umożliwią nabycie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału osób ze spektrum zaburzeń autystycznych na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości.
- Uczestnicy nabędą kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko ze spektrum autystycznym i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
- Uczestnicy studiów poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapoznają się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z zaburzeniami ze spektrum autystycznym.
Dla kogo?
- Studia są kierowane do osób pracujących lub planujących pracę z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych, w tym zwłaszcza do: pedagogów, nauczycieli, wychowawców, terapeutów, do pracowników przedszkoli, szkół, placówek, świetlic, poradni psychologiczno-pedagogicznych, warsztatów terapii zajęciowej.
- Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej. W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
- Osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia nabędą uprawnienia do pracy w przedszkolu i szkole podstawowej, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami zdobytymi w trakcie studiów. Absolwenci studiów magisterskich (II stopnia lub jednolitych), będą mogli pracować we wszystkich typach i rodzajach szkół i placówek oświatowych, w których organizowane jest kształcenie specjalne do osób ze spektrum autystycznym.
Praktyczny charakter studiów
W ramach studiów uczestnicy realizują praktyki pedagogiczne w placówkach kształcących uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych, w szczególności w szkołach specjalnych i oddziałach specjalnych.
Warunki przyjęcia na studia
W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenie potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Wykładowcy
Kontakt
Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji studiów podyplomowych
W dniach 20-21 listopada nieczynne.
ul. Sportowa 29
41-506 Chorzów
- pn-pt: 08:00 - 16:00