Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Negocjacje w biznesie – certyfikat Franklin University

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 128
Liczba zjazdów: 8
Liczba semestrów: 2
OSOBISTE KOMPETENCJE NEGOCJATORA
(32 godz.)
  1. 1. Osobiste kompetencje negocjatora (16 godz.)  
    • błędy w postrzeganiu, zakłócenia w komunikacji, bariery i przeszkody komunikacyjne, modele komunikacyjne – rozpoznawanie intencji rozmówcy  
    • indywidualne style komunikowania się  
    • narzędzia efektywnego porozumiewania się  
    • komunikacja niewerbalna  
    • wymiary i kreowanie wizerunku  
  2. Trening odporności psychicznej (16 godz.)  
    • stres nie istnieje! Pomiędzy sytuacją trudną a reakcjami stresowymi  
    • odporność psychiczna – fakty i mity, metody i narzędzia rozwoju
    • radzenie sobie z negatywnymi przekonaniami – elementy terapii kognitywnej  
    • zarządzanie emocjami – elementy terapii akceptacji i zaangażowania w codziennym funkcjonowaniu  
    • jak sprawić, by dyskomfort stał się paliwem napędowym do działania  
    • rozwijanie siły psychicznej w trudnych relacjach interpersonalnych  
    • zarządzanie energią – jak czerpać z 4 źródeł energii 
NEGOCJACJE
(48 godz.)
  1. Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University (16 godz.)  
  2. Siła w negocjacjach (8 godz.)  
    • źródła siły w negocjacjach – siła „nad” i siła „od” – najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia (BATNA)  
    • trening  
  3. Negocjacje z punktu widzenia teorii gier (8 godz.)  
    • wykorzystanie modeli teorii gier do analizy sytuacji negocjacyjnej i opracowywania strategii prowadzenia rozmów  
    • trening  
  4. Negocjacje z partnerami społecznymi (związki zawodowe, organizacje pozarządowe, nieformalne grupy obywateli) (8 godz.)  
    • specyfika negocjacji z partnerami społecznymi  
    • formalni i nieformalni partnerzy w przedsiębiorstwie  
    • pozycje partnerów społecznych  
    • typologia zbiorowych stosunków pracy  
    • trening  
  5. Negocjacje złożone – trening negocjacyjny (8 godz.) 
PSYCHOLOGIA WPŁYWU SPOŁECZNEGO I ZMIANY POSTAW ORAZ PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PODEJMOWANIA DECYZJI W NEGOCJACJACH
(32 godz.)
  1. Perswazja w negocjacjach (8 godz.)  
    • wiarygodność nadawcy przekazu   
    • rola atrakcyjności osoby przekonującej w skuteczności przekazu 
    • argumenty logiczne i emocjonalne – konstruowanie komunikatów perswazyjnych  
    • kolejność przekazywanych argumentów  
    • efekt bumerangu w perswazji, dostosowanie sposobu perswazji do odbiorcy przekazu  
    • środki językowe wzmacniające siłę oddziaływania  
  2. Techniki manipulacji oraz inne sytuacje trudne i obrona przed nimi (8 godz.)  
    • istota manipulacji  
    • mechanizmy psychologiczne i społeczne wykorzystywane w manipulacjach  
    • manipulacje językiem, komunikacja asertywna w trudnych sytuacjach negocjacyjnych  
    • obrona przed nieczystymi posunięciami drugiej strony  
    • trening  
  3. Psychologia podejmowania decyzji (16 godz.)  
    • zasady efektywnego podejmowania decyzji  
    • pułapki procesu decyzyjnego  
    • 7 grzechów głównych negocjatorów 
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
(16 godz.)

1. Konflikt (16 godz.) 

  • istota konfliktu, emocje – konstruktywne wykorzystanie i kontrola 

  • przyczyny 

  • symptomy i detektory konfliktów 

  • sposoby rozwiązywania konfliktów 

  • style zachowań w sytuacji konfliktu 

  • trening 

Forma zaliczenia

Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.