Program studiów

Program studiów dla kierunku Startup Management

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 9
Liczba semestrów: 2
Idea startupu
(10 godz.)
  • Startup - podstawowe założenia    

  • Rola i cechy foundera w startupie  

  • Lokalny, regionalny i globalny ekosystem startupowy - obraz  

  • Trendy na rynku startupowym w latach 2024/25  

  • Modele finansowania rozwoju startupu  

  • Etapy rozwoju startupu  

Startup Business Model
(20 godz.)
  • Prognozowanie rozwoju startupu w oparciu o dane rynkowe  

  • Zrozumienie przyszłych potrzeb i pasa startowego swojego startupu, tak by móc skupić się na strategicznym planowaniu  

  • Jak obliczyć kwotę niezbędną do pozyskania środków na rozwój startupu  

  • Jak planować i liczyć, aby zapewnić efektywne zarządzania zasobami i zrównoważony rozwój startupu  

  • Cele, kamienie milowe, KPIs 

Prawo dla startupów
(20 godz.)
  • Rozpoczęcie działalności startupu – możliwe formy prawne  

  • Relacje pomiędzy wspólnikami i inwestorami (termsheet, umowy inwestycyjne, umowy udziałowców, umowa spółki)  

  • Zabezpieczenie własności intelektualnej w startupie  

  • Zawieranie umów – relacje, z klientami, kontrahentami i pracownikami  

Finanse w działalności startupu
(32 godz.)
  • Biznes plan startupu (Business Model Canvas, Lean Canvas, Pitch Canvas), a kwestie finansowe, czyli „show me the money”  

  • ⁠Wybór optymalnej formy opodatkowania firmy, pracowników i kadry zarządzającej  

  • ⁠Ocena opłacalności  

  • ⁠Controlling, rachunkowość zarządcza i sprawozdawczość finansowa  

  • Formy finansowania innowacji - m.in. ulgi podatkowe, rynek kapitału podwyższonego ryzyka (VC), korporacyjne fundusze venture (CVC), Aniołowie biznesu  

  • Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (general liability insurance, professional liability insurance, cyber insurance itp) dla startupu jako kluczowy element w ochronie przed ryzykami związanymi z prowadzeniem działalności biznesowej  

  • Finansowanie działalności startupu ze środków UE  

Marketing
(20 godz.)
  • Growth hacking i community building jako najefektywniejsze modele marketingu w startupie  

  • Narzędzia marketingowe niezbędne w startupie do realizacji celów biznesowych i komunikacyjnych  

  • Strategia go to market  

  • KPIs w marketingu  

Sprzedaż
(30 godz.)
  • Budowanie efektywnych lejków sprzedażowych  

  • Modele prospectingowe - jak właściwie dobierać klientów  

  • Analiza efektywności i optymalizacja działań sprzedażowych  

  • Projektowanie sprzedaży na rynki globalne  

  • Jak skutecznie sprzedawać korporacjom  

Networking
(10 godz.)
  • Dlaczego networking jest kluczowym elementem sukcesu w biznesie i jak zbudować wartościowe kontakty biznesowe i utrzymywać relacje na dłuższą metę  

  • Jak rozpoznać i wykorzystać szanse biznesowe dzięki networkingowi  

  • Skuteczne narzędzia rozwijania sieci kontaktów krajowych i międzynarodowych  

  • Jak efektywnie uczestniczyć w branżowych wydarzeniach i konferencjach  

  • Networking online – jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych  

  • Najczęściej popełniane błędy w networkingu  

Warsztaty Business Model Canvas
(6 godz.)
  • Wprowadzenie do Business Model Canvas i prezentacja jego struktury 

  • Przykłady zastosowań Business Model Canvas  

  • Charakterystyka poszczególnych sekcji Business Model Canvas 

  • Praca w grupach lub indywidualna w zakresie własnego modelu startupu - dyskusja, pomysły, opracowanie modelu dla wybranego projektu lub pomysłu biznesowego, prezentacja modelu  

  • Analiza i podsumowanie  

Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University
(12 godz.)

Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University

Forma zaliczenia
Testy
Test zaliczeniowy na koniec studiów