Rucka
Kinga Rucka

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: jednolite studia magisterskie z psychologii oraz studia licencjackie z pedagogiki w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem. W trakcie Szkoły Psychoterapii CTPB w nurcie poznawczo-behawioralnym. Aktualnie, w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego, zajmuje się zagadnieniem depresji. Trener rozwoju osobistego, w 2017 roku ukończyła Akademię Trenera, od 2015 roku jest facylitatorem metody Horse Assisted Education.
 

Na swoim koncie posiada ponad 1000h spotkań indywidualnych oraz szkoleń grupowych z zakresu rozwijania umiejętności społecznych, m.in. komunikacji, motywacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem i emocjami czy samoświadomości. W ramach własnej działalności prowadzi treningi mentalne dla młodych sportowców, a także wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla młodzieży i osób dorosłych. Od 2019 roku nauczyciel akademicki. Prowadzi zajęcia z psychologii relacji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie oraz wykłada na łódzkich uczelniach na kierunkach psychologicznych. 

 

W ramach praktyki terapeutycznej pracuje z osobami z obniżoną samooceną, poczuciem stresu i lęku oraz z osobami z zaburzeniami depresyjnymi. Wspiera w rozwoju umiejętności społecznych oraz wyznaczaniu i realizacji celów. W ramach badań naukowych zajmuje się zagadnieniem wpływu relaksacji na procesy poznawcze oraz wpływu cyklicznych, terapeutycznych spotkań z końmi na osoby z zaburzeniami depresyjnymi nawracającymi. Temat bada pod kątem wskaźników psychologicznych oraz biologicznych. Wykorzystuje testy psychometryczne,
a także za pomocą badania krwi, mierzy poziom oksytocyny w organizmie człowieka. Nieustannie się rozwija pogłębiając wiedzę i praktykę, biorąc czynny udział w konferencjach naukowych dotyczących zdrowia psychicznego i publikując artykuły naukowe. 

 

Publikacje: 

- Rucka K., 2019, Horse Assisted Education jako metoda doskonalenia umiejętności przedsiębiorczych [w:] Przedsiębiorczość w nauce i praktyce. Zarządzanie - finanse - rynek, red. Górska-Wasrewicz H., Czeczotka M., Warszawa: Wydawnictwo SGGW  

- Rucka K., Talarowska M., 2022, The Impact of One-Time Relaxation Training on Attention Efficiency Measured by Continuous Performance Test in Depressive DisordersInternational Journal of Environmental Research and Public Health 19(11):6473

prof. dr hab. Zygfryd Juczyński
prof. dr hab. Zygfryd Juczyński

Profesor psychologii, specjalista psycholog kliniczny z wieloletnim stażem pracy w lecznictwie psychiatrycznym. Walnie przyczynił się do wprowadzenia do programów kształcenia uniwersyteckiego nowej subdyscypliny, tj. psychologii zdrowia oraz psychoonkologii. Należy do członków założycieli sekcji psychologii zdrowia w ramach Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego. Przebywał na stażach naukowych w uniwersytetach w Heidelbergu, Lipsku i Sunderland. 
 

Pełnił funkcję rektora Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi, dyrektora Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, Instytutu Psychologii Stosowanej Społecznej Akademii Nauk w Łodzi oraz prodziekana Wydziału Nauk o Wychowaniu UŁ. Przez kilka lat prowadził zajęcia ze studentami psychologii w Uniwersytecie Jagiellońskim i w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz ze studentami pedagogiki w Akademii Świętokrzyskiej. Jest promotorem kilkunastu doktorów psychologii oraz opiekunem kilkuset prac magisterskich z zakresu psychologii i pedagogiki.
 

Jest autorem około 200 publikacji, w tym 8 monografii (m. in. Narkomania. Podręcznik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2002; Osobowość, stres a zdrowie. Wydawnictwo Difin, 2008. Skonstruował bądź adaptował około 30 testów psychologicznych (większość zawarta w podręczniku: Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. 2009, wyd. 2, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego).
 

Zainteresowania badawcze autora obejmują problematykę związku „psyche – soma” (psycho-kardiologia; -onkologia; -transplantologia). W ostatnich latach głównym przedmiotem zainteresowań badawczych stały się konsekwencje traumy psychicznej, w tym wtórnej traumy. Wyniki przedstawiono w monografii opublikowanej w r. 2020 w Wydawnictwie Naukowym PWN pt. „Kiedy trauma innych staje się własną. Negatywne i pozytywne konsekwencje pomagania osobom po doświadczeniach traumatycznych. Autorzy: N. Ogińska-Bulik i Z. Juczyński.
 

W Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia z psychometrii oraz metodologii badań psychologicznych dla studentów kierunku psychologia Torunia, Bydgoszczy i Łodzi.

Lucyna Golińska
dr hab. Lucyna Golińska

Psycholog i psychoterapeuta. Zaraz po studiach rozpoczęła pracę psychologa w Szpitalu Pediatrycznym w Łodzi, zaś następnie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2012 w Społecznej Akademii Nauk. Prowadziła zajęcia z osobowości, różnic indywidualnych, emocji i motywacji  a także kursy poświęcone pomocy psychologicznej. Brała aktywny udział w licznych konferencjach. Jest promotorem 8 prac doktorskich i kilkuset prac magisterskich. Jest autorką wielu artykułów i publikacji zbiorowych a także kilku książek m.in. „Temperamentalne uwarunkowania percepcji społecznej” (1983 r.), „Pracoholik a pracoholik entuzjastyczny -dwa światy?” (2011 r.).

Oprócz aktywności dydaktycznej z pasją zajmuje się psychoterapią indywidualną i grupową. Należy do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, ma uprawnienia superwizora prowadzi treningi interpersonalne i intrapsychiczne a także warsztaty w zakresie asertywności i pracy z osobami uzależnionymi.  

W uniwersytecie WSB Merito prowadzę zajęcia z psychologii osobowości oraz psychologii emocji i motywacji. 

dr Magdalena Zubiel

wykładowczyni na Uniwersytecie Merito WSB w Toruniu, Bydgoszczy i Łodzi na kierunku Psychologia, kognitywistka, certyfikowana psychoterapeutka, mediatorka, coachka i specjalistka w dziedzinie psychologii biznesu. Jej aktualne badania koncentrują się na zagadnieniach synchronizacji neuronalnej w kontekście procesu komunikacji i procesów poznawczych.

 

Obecnie pracuje nad rozprawą habilitacyjną, skupiając się na złożonych mechanizmach synchronizacji neuronalnej podczas interakcji międzyludzkich.

Viktoria Paskarenko
Viktoriia Paskarenko

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku psychologia (jednolite studia magisterskie). W trakcie 4-letniej Szkoły Psychoterapii Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego oraz zakończyła roczny kurs Podstaw Psychoterapii Gestalt w Kijowskim Instytucie Gestaltu i Psychodramy.

Doświadczenie kliniczne zdobywała w pracy z pacjentami w Pabianickim Centrum Psychiatrycznym, Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz w Szpitalu Psychiatrycznym im. Babińskiego, łączny staż w powyższych placówkach wynosi ok. 2 lata. Poza tym przez ponad 1,5 roku jest częścią zespołu Leadesheep, gdzie udziela konsultacje i wsparcia psychologicznego dla pracowników różnych firm, oraz była psychologiem w Samsung Poland R&D Center, gdzie zajmowała się wsparciem pracowników firmy z Ukrainy. Pracuje w Akademickim Centrum Zaufania Politechniki Łódzkiej, gdzie zajmuje się konsultowaniem studentów oraz dostosowaniem warunków kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

 

Doświadczenie naukowe zdobywała w ramach Studenckiego Koła Naukowego Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii, gdzie realizowała różne projekty badawcze, przedstawiając wyniki na licznych konferencjach. Przez 3 lata pełniła funkcję Prezesa Koła i głównego organizatora Ogólnopolskiej Konferencji Studentów i Młodych Naukowców „Psych-On” (w latach 2019-2022). W 2022 roku była współorganizatorem I Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji „Integralia”. Poza tym w trakcie studiów zdobywała doświadczenie naukowe działając w zespołach badawczych, a po zakończeniu studiów z ramienia Koła prowadziła cykl warsztatów metodologiczno-statystycznych dla studentów SKN.

Uczestniczyła w licznych szkoleniach i warsztatach dotyczących pracy psychoterapeutycznej w gabinecie.

Piskorska
Dorota Piskorska

Ukończyła studia z psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Podyplomowe Studium w zakresie Socjoterapii w Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi. Absolwentka Podyplomowego Studium Metody Wspierania Relacji Międzyludzkich na kierunku Coaching życiowy (Uniwersytet Łódzki). Ukończyła kurs doskonalący nt. „Metody pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym” oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy bezpośredniej z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami/opiekunami w Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej, w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 oraz Publicznym Gimnazjum nr 3 im. F. Chopina w Łodzi. Prowadziła warsztaty z programu polityki zdrowotnej pn. „Program zapobiegania zaburzeniom depresyjnym dla dzieci i młodzieży” oraz warsztaty rozwojowe dla dziewczynek w wieku 9 – 12 lat oraz dorosłych kobiet w projekcie „Siła jest kobietą”. W okresie 2018 – 2022 psycholożka w projektach „Opiekuńcza Łódź”, „Opiekuńcza Łódź Bis” oraz „Przepis na opiekę”, których celem było wparcie osób niesamodzielnych oraz Ich bliskich/opiekunów.

Od ponad 15 lat związana z organizacjami pozarządowymi i ich społeczną działalnością. W latach 2019 – 2022 koordynatorka lokalna i psycholożka w projekcie „Senior – Junior. Mentoring w procesie usamodzielnienia” skierowanym do młodzieży z rodzin zastępczych i domów dziecka w Łodzi (projekt realizowany przez Fundację Robinson Crusoe z Warszawy w partnerstwie z MOPS z Łodzi i Fundacją W Człowieku Widzieć Brata).

Ukończyła następujące szkolenia w Fundacji Nagle Sami: „Jak pracować z osobą dorosłą w żałobie? Pomoc psychologiczna po stracie”, „Jak pracować z nastolatkiem w żałobie?”, „Interwencja kryzysowa - założenia i metody udzielania pomocy psychologicznej po nagłej traumie”. W Polskim Instytucie Ericsonowskim ukończyła szkolenie „Zróbcie mi miejsce między Wami – rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym.” Obecnie koordynatorka Centrum Aktywności Lokalnej przy ul. Pomorskiej 11 w Łodzi oraz psycholożka w Fundacji „W Człowieku Widzieć Brata”.

W praktyce psychologicznej pracuje wspierając dzieci, młodzież oraz rodziców/opiekunów w oparciu o podejście związane z Porozumieniem Bez Przemocy i Rodzicielstwem Bliskości. Wspiera osoby dorosłe w sytuacjach kryzysowych doświadczanych w życiu prywatnym, rodzinnym i zawodowym. Sojuszniczka osób LGBTQ+.