Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: jednolite studia magisterskie z psychologii oraz studia licencjackie z pedagogiki w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem. W trakcie Szkoły Psychoterapii CTPB w nurcie poznawczo-behawioralnym. Aktualnie, w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego, zajmuje się zagadnieniem depresji. Trener rozwoju osobistego, w 2017 roku ukończyła Akademię Trenera, od 2015 roku jest facylitatorem metody Horse Assisted Education.
Na swoim koncie posiada ponad 1000h spotkań indywidualnych oraz szkoleń grupowych z zakresu rozwijania umiejętności społecznych, m.in. komunikacji, motywacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem i emocjami czy samoświadomości. W ramach własnej działalności prowadzi treningi mentalne dla młodych sportowców, a także wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla młodzieży i osób dorosłych. Od 2019 roku nauczyciel akademicki. Prowadzi zajęcia z psychologii relacji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie oraz wykłada na łódzkich uczelniach na kierunkach psychologicznych.
W ramach praktyki terapeutycznej pracuje z osobami z obniżoną samooceną, poczuciem stresu i lęku oraz z osobami z zaburzeniami depresyjnymi. Wspiera w rozwoju umiejętności społecznych oraz wyznaczaniu i realizacji celów. W ramach badań naukowych zajmuje się zagadnieniem wpływu relaksacji na procesy poznawcze oraz wpływu cyklicznych, terapeutycznych spotkań z końmi na osoby z zaburzeniami depresyjnymi nawracającymi. Temat bada pod kątem wskaźników psychologicznych oraz biologicznych. Wykorzystuje testy psychometryczne,
a także za pomocą badania krwi, mierzy poziom oksytocyny w organizmie człowieka. Nieustannie się rozwija pogłębiając wiedzę i praktykę, biorąc czynny udział w konferencjach naukowych dotyczących zdrowia psychicznego i publikując artykuły naukowe.
Publikacje:
- Rucka K., 2019, Horse Assisted Education jako metoda doskonalenia umiejętności przedsiębiorczych [w:] Przedsiębiorczość w nauce i praktyce. Zarządzanie - finanse - rynek, red. Górska-Wasrewicz H., Czeczotka M., Warszawa: Wydawnictwo SGGW
- Rucka K., Talarowska M., 2022, The Impact of One-Time Relaxation Training on Attention Efficiency Measured by Continuous Performance Test in Depressive Disorders, International Journal of Environmental Research and Public Health 19(11):6473