Program studiów
Program studiów na kierunku Edukacja włączająca z zastosowaniem metod diagnostyczno - terapeutycznych
Przygotowanie w zakresie kształcenia kierunkowego
(88 godz.)
Organizacja procesu diagnostyczno - terapeutycznego (4 godz.)
Diagnoza funkcjonalna (8 godz.)
Diagnostyka oceny rozwoju psychoruchowego w oparciu o narzędzie KORP (8 godz.)
Psychopedagogika specjalnych potrzeb edukacyjnych (8 godz.)
Podstawy dydaktyki specjalnej. Diagnostyka (8 godz.)
Psychologia kliniczna (8 godz.)
Zaburzenia rozwojowe dzieci i młodzieży (8 godz.)
Strategie wychowawcze w kontekście budowania zespołu klasowego w edukacji włączającej (4 godz.)
Współpraca z rodziną dziecka z zaburzeniami rozwojowymi (8 godz.)
Kompetencje i umiejętności nauczyciela do pracy z dziećmi autystycznymi (8 godz.)
Komunikacja interpersonalna i intrapersonalna (8 godz.)
Komputerowy system wsparcia z wykorzystaniem narzędzi IT (8 godz.)
Przygotowanie w zakresie edukacji włączającej
(88 godz.)
Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej (8 godz.)
Metodyka pracy w grupie zróżnicowanej-podstawy teoretyczne, metody i formy pracy (8 godz.) Metodyka pracy w grupie zróżnicowanej- konstruowanie przestrzeni edukacyjnej (8 godz.)
Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z uczniem z trudnościami w uczeniu się (8 godz.)
Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z całościowymi zaburzeniami (8 godz.)
Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z uczniem z dysdunkcją wzroku i słuchu (8 godz.)
Metodyka pracy edukacyjno – terapeutycznej z uczniem z uczniami z zaburzeniami emocjonalnymi (8 godz.)
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w edukacji włączającej (8 godz.)
Podstawy przygotowania IPE-T, WOPFU (8 godz.)
Prawo oświatowe w zakresie organizacji i realizacji edukacji integracyjnej (8 godz.)
Zasady i etyka w pracy (8 godz.)
Forma zaliczenia
Test sprawdzający wiedzę