Uniwersytet WSB Merito Poznań wraz z firmą SUSO Digital oraz Miastem Poznań, zaprasza na konferencję "Kobiety w IT".

 

Celem konferencji jest nawiązanie dyskusji o roli kobiet w sektorze IT, ale również wyzwań dla tego, jakże ważnego, sektora. Konferencja jest także szansą na nawiązanie relacji między uczestnikami wydarzenia i jego partnerami biznesowymi.


O KONFERENCJI:

 

Konferencja jest wydarzeniem otwierającym inicjatywę TechUniverCity – cyklu spotkań, poświęconym tematyce nowych technologii oraz związanych z nimi wyzwań społecznych, gospodarczych, kulturowych a także tych związanych z wyrównywaniem szans. Głównym założeniem cyklu jest stworzenie środowiska do swobodnej wymiany myśli i doświadczeń między biznesem, społecznością akademicką, instytucjami miejskimi i instytucjami kultury oraz uczestnikami wydarzenia.

 

Biorąc udział w konferencji "Kobiety w IT" otrzymasz możliwość uczestnictwa w części wykładowej oraz inspirujących panelach dyskusyjnych, uzupełnionych przez warsztaty edukacyjno-rozwojowe.

 

Udział w konferencji oraz w części warsztatowej jest bezpłatny.

Konferencja odbędzie się w języku polskim.

 

DLA KOGO JEST TA KONFERENCJA?

 

Zapraszamy:

  • kobiety pracujące w branży IT,
  • kobiety rozważające pracę w branży IT,
  • pracowników działów HR w firmach związanych z branżą IT i nowymi technologiami,
  • kobiety zainteresowane rozwojem w branży IT,
  • studentów kierunków związanych z IT i nowymi technologiami,
  • kobiety wracające do pracy po przerwie w aktywności zawodowej,
  • menedżerów z branży IT i nowych technologii.

Mile widziany jest każdy, kto chce zdobyć nowe kompetencje, nawiązać kontakty i rozwijać karierę w branży IT i nowych technologii.


DATA WYDARZENIA: 15 czerwca 2023 r.
 
MIEJSCE WYDARZENIA:  Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu, ul. Powstańców Wielkopolskich 2a w Poznaniu.

CHCĘ WZIĄĆ UDZIAŁ!

 

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.


PRELEGENCI:

 

Prezydent Mariusz Wiśniewski

 

Zastępca Prezydenta Miasta Poznania. W ramach pełnionej funkcji odpowiada za sprawy oświaty, transportu, komunikacji, bezpieczeństwa publicznego oraz rozwoju Miasta, turystyki i współpracy międzynarodowej. Absolwent studiów magisterskich na kierunkach politologia oraz prawo a także studiów podyplomowych "Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej" oraz  Szkoły dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych w Warszawie. Pełnił funkcję wiceprezesa Funduszu Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A. W latach 2008-14 pracował w Zespole Doradców Wojewody Wielkopolskiego, gdzie był m.in. zaangażowany w organizację Konferencji Klimatycznej ONZ w Poznaniu w 2008 r. oraz spotkań w ramach polskiej Prezydencji w UE, które odbywały się w Poznaniu. Organizator pierwszego w Polsce miejskiego programu staży studenckich.  


dr Małgorzata Kluska-Nowicka

 

Wicekanclerz Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu od 2014 roku. Odpowiada za całość zadań związanych z kompleksowym zarządzaniem uczelnią na rynku poznańskim. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała pracując przez 16 lat dla firmy z branży finansowej. Jak sama mówi, jej praca polega na dostarczaniu benefitów zarówno studentom jak i udziałowcom. Kieruje się zasadą, że podnoszenie standardów własnych i organizacji prowadzi do osiągania celów osobistych i firmowych. Jako wykładowca biznesowy i akademicki inspiruje kobiety do rozwoju, do autopromocji i sięgania po najwyższe stanowiska w firmach. Specjalizuje się w tematyce związanej z zarządzaniem. W obszarze jej zainteresowań naukowych znajdują się również przywództwo kobiet oraz psychologia zarządzania. 


 

Andrzej Oleksik

 

Andrzej ma 10-letnie praktyczne doświadczenie w branży SEO, realizując globalne kampanie dla prestiżowych marek. Od roku pełni rolę Dyrektora Zarządzającego w SUSO Digital. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i entuzjasta nauki oraz technologii. 
Wartości, które wysoko ceni wśród ludzi, to szczerość i zaangażowanie. Uwielbia też wyścigi konne, włoską kawę i wymagającą partię szachów. 


Joanna Ochocińska 

 

Senior IT Rerkuter, z branżą IT związana jestem od 8 lat, skutecznie realizując procesy rekrutacyjne i prowadząc szkolenia miękkie. Pracuje w Software Center, Capgemini Polska w Poznaniu od 5 lat. Jako jedna z liderek współtworzy inicjatywę „Women@Capgemini”, która zrzesza zarówno kobiety jak i mężczyzn. Głównym jej celem jest promocja równowagi płci, zachęcanie kobiet do rozwoju zawodowego, dzielenia się wiedzą, doświadczeniem oraz networking. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym, filologię germańską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz studia podyplomowowe HR Business Partner w Collegium Da Vinci. Jej motto życiowe brzmi: Szczęście sprzyja działającym. W wolnym czasie podróżuje i interesuje się psychologią. 

 


Magdalena Owsiana

 

Group Head of EB & Communication, Wunderman Thompson Technology. Od 12 lat zajmuje się wsparciem budowy wizerunku pracodawcy w wymagającej branży IT. Jako Group Head of EB & Communication w Wunderman Thompson Technology, pracuje nad strategią marki pracodawcy w rejonie EMEA, koordynując także komunikację wewnętrzną i działania CSR. Wraz z zespołem dba o tworzenie przyjaznej oraz kreatywnej kultury organizacji. Współorganizatorka kilku meet-upów, prelegentka wielu konferencji branżowych, wolontariuszka w projektach społecznych. Zwolenniczka pozytywnej komunikacji i zarządzania partycypacyjnego. 

 


Weronika Witek 


Big Data Developer. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od pięciu lat pracuje w branży IT. Obecnie pełni rolę Big Data Developera i wykorzystuje takie technologie jak: Google Cloud Platform, SQL i Python. Wcześniejsza kariera była związana z księgowością i finansami - zamiłowanie do cyfr pozostało. Poza pracą wspiera grupę GDG w organizacji meetupów o tematyce Google, a także z ramienia Fundacji IT Girls koordynuje wolontariatem, którego celem jest organizacja warsztatów dla dzieci przybliżających im świat nowych technologii.  


Antonina Grzelak 

 

PR & Business Manager takich aplikacji, jak popularna aplikacja zakupowa: PanParagon, czy wielokrotnie nagradzany notiOne. Autorka artykułów do czołowych pism marketingowych i książek. W wolnych chwilach dzieli się wiedzą i doświadczeniem zdobytym podczas niemal 20 lat spędzonych na scenie: prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, niestandardowych działań marketingowych oraz psychologii biznesu. Organizatorka pierwszego w Polsce dwudniowego spotkania integrującego środowisko biznesu i marketingu – MarkeThink. Prelegentka licznych konferencji branżowych (m. in. Mobile Trends Conference, Marketing Tu i Teraz, IAB How To, Konwent Rozwoju, FIR). Prywatnie uzależniona od podróży kulinarnych do najmniej oczywistych zakątków Świata. 


Ewelina Bączek 

 

Posiada czteroletnie doświadczenie w pracy w różnych agencjach SEO, co w połączeniu z jej pasją do SEO pozwala jej dostarczać najlepsze rezultaty klientom SUSO. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Szybko zorientowała się, że jej powołaniem jest praca w SEO. 

W życiu zawodowym ceni strategiczne planowanie i dobrą organizację, które dają jej narzędzia do bycia elastycznym, gdy projekt tego wymaga. Poza pracą jej ulubione zajęcie to bieganie, jazda na rowerze czy czytanie komiksów. 


 

Dorota Kowalik

 

Head of Talent Acquisition w Nordcloud. Z rekrutacją w IT związana od ponad 8 lat. Prowadziła projekty rekrutacyjne dla instytucji publicznych, takich jak NATO czy UE. Od 5 lat jest odpowiedzialna za rekrutację w Nordcloud, obecnie w 10 krajach w Europie, zatrudniając specjalistów chmury publicznej. Fanka Agile, technologii i inicjatyw społeczności technicznych. Prywatnie członkini stowarzyszenia Rowerowy Poznań i miejska rowerzystka z zamiłowaniem do podróży. 


 

Magdalena Giec

 

Executive & peak performance coach.  Trener i mentor coach Erickson Coaching International, pracuje w takich krajach jak Francja, Szwajcaria, Kanada, Brazylia, Indie, Chiny, Arabia Saudyjska.  Wykładowca i trener Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w executive coachingu, technikach koncentracji i osobistej efektywności, zapobieganiu wypaleniu zawodowemu, komunikacji pozawerbalnej i przywództwie. Jako coach współpracowała z takimi firmami jak S.C. Johnson, OLX, Allegro, Wunderman Thompson Technology, Fujitsu, czy Agora.  Jej klientami jest wyższa kadra zarządzająca, właściciele firm, przedstawiciele  wolnych zawodów, urzędnicy samorządowi.  Prowadzi sesje coachingowe w języku polskim, francuskim oraz angielskim. 


 

Jakub Szulc

 

 

Absolwent studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2007 roku związany z firmą B. Braun w Polsce - od 2018 roku odpowiedzialny za budowę centrum usług wspólnych w obszarze IT, a od 2021 członek zarządu i dyrektor operacyjny w B. Braun Business Services Poland. Członek zespołu Digital Technology & Transformation w ramach ABSL (Stowarzyszenie Liderów Usług Biznesowych w Polsce) oraz opiekun programowy Koła Naukowego LearnIT. 

 


Tomasz Piątek 

  

Absolwent Socjoekonomiki na UAM oraz studiów podyplomowych z zakresu HR. Związany z Rekrutacją i szeroko rozumianym HR od blisko 10 lat, początkowo w GiGroup a później w Grupie Adecco. Od 2018 w wewnętrznym HR, najpierw w Imperial Tobacco a obecnie w Lumen Technologies, gdzie jednocześnie z sukcesem sprawuje funkcję HR Managera i Recruitment Leada na region EMEA i North America IT Operations. Prywatnie pasjonat Geopolityki, Historii Wojskowości oraz Engineeringu i IT.  

 


Paulina Krakowiak

  

Head of Delivery i liderka działu Account Managerów w SUSO digital, firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych. Studiowała public relations, media interaktywne i widowiska oraz zarządzanie projektami. Od 10 lat pracuje w obszarze marketingu internetowego. Jest certyfikowanym project managerem i specjalizuje się w podejściu zwinnym zarówno w ujęciu metodyki, jak i aspektów miękkich. Kontynuuje swój rozwój zawodowy w zakresie zarządzania zmianą. W swoją pracę wdraża metody nowoczesnego zarządzania organizacją takie jak Management 3.0. Od 7 lat jest mentorką dla kobiet rozpoczynających swoją drogę na rynku pracy.

 


    

Gabriela Nunez-Wietrzyńska 

 

Frontend Developer w Next Technology at FlexDev w Poznaniu z doświadczeniem w pracy jako Tester Oprogramowania. Po pracy lubi prowadzić aktywny tryb życia i spędzać czas ze swoim małym 3-letnim synkiem. Uwielbia podróżować i poznawać różne kultury i miejsca. 

​  


Katarzyna Sobocińska

 

Z wykształcenia ekonomistka, od 1997 r. związana z Urzędem Miasta Poznania, od 2017 Zastępczyni Dyrektora Biura Obsługi Inwestorów. Wraz z zespołem „pilotów inwestycyjnych” jest odpowiedzialna za obsługę inwestorów zainteresowanych inwestowaniem w Poznaniu, jak i tych już obecnych w mieście. Współpracowała z inwestorami przy wielu projektach zrealizowanych w Poznaniu, m.in. przy tworzeniu centrów usług wspólnych MAN, Carlsberg, Franklin Templeton Investments, Ciber (obecnie Lumen Technologies), Capgemini, Transcosmos, Miele i wielu innych. Posiada szeroką wiedzę z zakresu procesu lokalizacji inwestycji, pomocy publicznej, poznańskiego rynku nieruchomości, sektora BSS (Business Services Sector) i ICT. Zaangażowana we wdrażanie działań na rzecz wspierania inwestorów i pracodawców obecnych w Poznaniu, m.in. organizację konferencji technologicznej Pozitive Technologies.


Łukasz Szałankiewicz

 

Audio Lead oraz wykładowca, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych. 

Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny. Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą, który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych. Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa. Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów. 


   

Katarzyna Cebulak

 

Lektorka, edukatorka, nauczycielka języka angielskiego w biznesie. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w nauczaniu online i wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w edukacji. Prowadzi autorskie szkolenia i warsztaty językowe. W ostatnich latach współpracowała z firmami polskimi i międzynarodowymi z branży technologicznej, m.in.: Samsung, Santander Polska, GFT, Flint, Flex. Oprócz działań związanych z wdrażaniem elementów innowacyjnej edukacji od kilku lat pasjonuje się wspieraniem różnorodności i inkluzywności, ze szczególnym uwzględnieniem działań służących wzmocnieniu obecności i roli kobiet w polityce i biznesie. Członkini Stowarzyszenia Kongres Kobiet, aktualnie uczestniczka programu  „Więcej kobiet” organizowanego przez Fundację im. Julii Woykowskiej, dedykowanego kobietom, które chcą zmieniać rzeczywistość i aktywnie działać w życiu publicznym.


Karo Skibińska

 

Absolwentka wrocławskiego dziennikarstwa, zaczynała pracę w IT jako developer backendowy, potem przechodząc do fullstacka. Uczestniczka meetupów Geek Girls Carrots i Rails Girls. W pandemii przebranżowiła się w kierunku Devops i w tej specjalizacji działa do dzisiaj. Prywatnie zapalona wrotkara i fanka wspinania. 


Natalia Buczel

 

Pełni aktualnie funkcję Dyrektor BA&BPO oraz Dyrektor Regionalny w Poznaniu w firmie Sii. Jej specjalizacją są budowanie usług BPO, transformacja procesów biznesowych, RPA, marketing i zarządzanie zasobami ludzkimi. Natalia posiada tytuł magistra ekonomii oraz licencjat z socjologii. Od  15 lat pracuje w Sii, gdzie pełniła rolę, m.in. jako Kierownik ds. Klientów, Dyrektora Oddziału, Dyrektora Sprzedaży Międzynarodowej oraz Dyrektor Centrum Kompetencyjnego. Natalia angażuje się w wolontariat pracowniczy, program mentoringowy a po pracy uwielbia grać w badmintona. 


Dorota Kuciel-Rzepka

Absolwentka programu MBA oraz magister Informatyki. Od 5 lat realizuje się na stanowisku  IT Area Leader Tribe Risk Engineering w Santander Bank Polska, gdzie zajmuje się m. in. definiowaniem i wdrażaniem strategii IT oraz digitalizacją usług bankowych.  


PATRONAT HONOROWY:

 

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Dame Stephanie Shirley pionierka technologii komputerowych, bizneswoman, filantropka. Już w latach 50. pracowała w placówce badawczej, tworzyła komputery i pisała programy, wieczorowo studiując matematykę. W latach 60. założyła jedną z pierwszych firm programistycznych w Anglii. Jej historia inspiruje dziś miliony kobiet na całym świecie.

 

Zachęcamy do zapoznania się z historią Dame Stephanie Shirley:

 

 


PROGRAM KONFERENCJI:
 
15 czerwca 2023 (czwartek):

 

10:00-11:30 | Warsztaty edukacyjno-rozwojowe:

  • Grupa 1: Jak wejść w stan flow.
  • Grupa 2: Kompetencje językowe: asertywna komunikacja w języku angielskim.
  • Grupa 3: Jak zaprojektować swoją karierę w SEO.

 

12:00 | Otwarcie konferencji

 

12:00-17:00 | Wykłady i panele dyskusyjne

 

17:00 | Networking


TEMATYKA WYKŁADÓW I PANELI DYSKUSYJNYCH:
 
1. Najważniejsze wyzwania dla kobiet w branży IT.

Prelegentki, dzieląc się własnym doświadczeniem, opowiedzą o wyzwaniach z jakimi mierzą się kobiety pracujące w branży IT oraz jakie rozwiązania mogłyby wesprzeć kobiety w tym zakresie. 

 

2. Korzyści dla firm związane z równym udziałem kobiet i mężczyzn w zespole IT.

Prelegenci opowiedzą o korzyściach dla firm, jakie daje równy udział kobiet i mężczyzn w zespołach IT oraz o różnorodności i inkluzywności, które pozwalają na osiąganie lepszych efektów pracy oraz budowanie zespołów kreatywnych. 

2. 

3. Dobre praktyki wspierające kobiety pracujące lub poszukujące pracy w branży IT.
Panelistki podejmą dyskusję w zakresie rozwiązań wspierających kobiety w branży IT – podzielą się dobrymi praktykami stosowanymi przez firmy IT na całym świecie, związanymi z dostosowaniem miejsca oraz organizacji pracy dla kobiet i tworzeniem programów rozwojowych wspierających kobiety rozpoczynające karierę w branży IT oraz już w tej branży działających.

 

4. Jakie są najważniejsze kompetencje, jakie powinny posiadać kobiety pracujące w branży IT, oraz jakie rozwiązania pomogłyby je rozwijać? 

Paneliści podejmą dyskusję na temat najważniejszych kompetencji w branży IT – od tzw. soft skills po hard skills. Opowiedzą także o sposobach i narzędziach pozwalających na ich nabycie i rozwój.

3

4. 


OPIS WARSZTATÓW:

1.     

1. Jak wejść w stan flow.

Flow to stan absolutnej koncentracji na wykonywanej w danym momencie czynności, który dostarcza dogłębnej satysfakcji, zadowolenia i poczucia sensu. To całkowite zanurzenie się w działaniu tu i teraz, któremu towarzyszy wewnętrzna motywacja i celowość.

Podczas warsztatów, Magdalena Giec (MCC Coach) opowie, jak osiągnąć stan flow. Uczestnicy zapoznają się również z technikami prewencji wypalenia i sposobami radzenia sobie ze stresem, a także zagadnieniami takimi jak peak performance. Podczas warsztatów uczestnicy wykonają ćwiczenia oddechowe i ruchowe na poprawę kondycji psychicznej.

Wyczerpany limit miejsc.

 

2. Kompetencje językowe: asertywna komunikacja w języku angielskim. 

Podczas szkolenia uczestnicy będą weryfikować umiejętność wyrażania własnego zdania, umiejętność wyrażania uczuć oraz umiejętność wyrażania postaw w sposób otwarty. Warsztaty poprowadzi Katarzyna Cebulak, lektorka języka angielskiego. Podczas 1,5-godzinnej sesji szkoleniowej zaprojektowanej dla kobiet, zaprezentowane zostaną praktyczne techniki pomagające wyrażać siebie pewnie i jasno w języku angielskim.

Wyczerpany limit miejsc.

 

3. Jak zaprojektować swoją karierę w SEO.

Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję poznać od kulis pracę w branży SEO. Ewelina Bączek, specjalistka SEO z ponad 5-letnim doświadczeniem, uchyli rąbka tajemnicy świata wyszukiwarek internetowych i związanych z nim możliwościami kariery. To warsztaty dla ciebie, jeśli chcesz dowiedzieć się:

  • Jak wygląda dzisiejsza branża SEO?
  • Od czego zacząć swoją karierę w SEO?
  • Jak, krok po kroku, wygląda proces przebranżowienia się lub rozpoczęcia kariery?
  • Jakie umiejętności i wiedza są potrzebne do pracy w firmie SEO?
  • Jak znaleźć dobrą firmę SEO, w której można zdobyć cenne doświadczenie?

Liczba miejsc ograniczona.

 

Zapisz się na warsztaty!

 

Organizatorzy
Partnerzy konferencji
Patronat
Czytaj więcej