Cel projektu:

Poprawa jakości kształcenia UWSB Merito w Poznaniu przez doskonalenie jej zdolności instytucjonalnej i doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadry.

 

Zakres działań:

 

1. Doskonalenie kadry dydaktycznej:

Wdrożenie standardu metodycznego – ramowego zestawu kompetencji dydaktycznych z uwzględnieniem kształcenia w formie tradycyjnej i zdalnej (synchronicznej i asynchronicznej) poprzez:

  • realizację cyklu szkoleń mających na celu rozwój kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich;
  • realizację szkoleń w zakresu posługiwania się narzędziami edukacyjnymi w celu zapewnienia dostępności materiałów dydaktycznych.

 

2. Doskonalenie bazy i infrastruktury dydaktycznej:

Zakup niezbędnego oprzyrządowania w celu dalszego rozwoju dydaktyki w zakresie metodyki kształcenia na odległość i idei elastycznego doboru form i metod dydaktycznych HYFLEX (Hybrid Flex) m.in.:

  • inteligentne kamery 360° celem wsparcia synchronicznej nauki na odległość i tworzenia angażujących hybrydowych przestrzeni do nauki;
  • urządzenia all-in-one pozwalające na automatyczne kadrowanie grupy studentów, automatyczne zbliżenia kamery na wykładowcę - aktywnego mówcę, blokowanie i wyciszanie niepożądanych dźwięków otoczenia;
  • innowacyjne narzędzie do live-streamingu i wirtualnych zajęć, np. w postaci robota podążającego za ruchami wykładowcy i nagrywającego audio i wideo, co zapewnia swobodę poruszania się podczas prowadzenia zajęć.
  • zakup oprogramowania do produkcji kursów, które wzmacnia interaktywne i angażujące zajęcia (m.in. w zakresie postaci, dźwięków, obrazków, ikon, zdjęć, szablonów ekranów, scenariuszy ćwiczeń).

3. Doskonalenie dydaktyki akademickiej i dydaktyk przedmiotowych.

Działania wspierające dalszy rozwój hybrydowej i zdalnej dydaktyki w uczelni:

  • przygotowanie dydaktycznych kursów online dla wykładowców (Nauczyciel Online; Go Interactive!-Bądź interaktywny w swoim nauczaniu!; Sztuka komunikacji ze studentami; HyFlex-elastyczność narzędzi dydaktycznych oraz interaktywnego kursu "Wdrożenie wykładowcy - standardy nauczania i dydaktyki WSB”;
  • zakup licencji systemu do egzaminowania online, umożliwiający zabezpieczenie przeprowadzania procesu egzaminowania na odległość (system proctoringowy);
  • opracowanie scenariuszy prowadzenia zajęć hybrydowych wraz z artefaktami cyfrowymi do 10 przedmiotów służące do jednoczesnego angażowania studentów zajęć zdalnych i stacjonarnych;
  • wypracowanie nowego sposobu egzaminowania (system nabywania, wzmacniania i ewaluacji efektów uczenia się i cyfrowych rezultatów pracy: wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych;
  • zakup gier edukacyjnych, które poprzez osadzenie w zajęciach ze studentami będą pozwalały na silne zaangażowanie studentów i wykładowców w proces dydaktyczny.

 

Finansowanie

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego. 
Numer projektu: POWR.03.04.00-00-P023/21

 

Więcej informacji

 

Czytaj więcej