Cel projektu:
Poprawa jakości kształcenia UWSB Merito w Poznaniu przez doskonalenie jej zdolności instytucjonalnej i doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadry.
Zakres działań:
1. Doskonalenie kadry dydaktycznej:
Wdrożenie standardu metodycznego – ramowego zestawu kompetencji dydaktycznych z uwzględnieniem kształcenia w formie tradycyjnej i zdalnej (synchronicznej i asynchronicznej) poprzez:
- realizację cyklu szkoleń mających na celu rozwój kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich;
- realizację szkoleń w zakresu posługiwania się narzędziami edukacyjnymi w celu zapewnienia dostępności materiałów dydaktycznych.
2. Doskonalenie bazy i infrastruktury dydaktycznej:
Zakup niezbędnego oprzyrządowania w celu dalszego rozwoju dydaktyki w zakresie metodyki kształcenia na odległość i idei elastycznego doboru form i metod dydaktycznych HYFLEX (Hybrid Flex) m.in.:
- inteligentne kamery 360° celem wsparcia synchronicznej nauki na odległość i tworzenia angażujących hybrydowych przestrzeni do nauki;
- urządzenia all-in-one pozwalające na automatyczne kadrowanie grupy studentów, automatyczne zbliżenia kamery na wykładowcę - aktywnego mówcę, blokowanie i wyciszanie niepożądanych dźwięków otoczenia;
- innowacyjne narzędzie do live-streamingu i wirtualnych zajęć, np. w postaci robota podążającego za ruchami wykładowcy i nagrywającego audio i wideo, co zapewnia swobodę poruszania się podczas prowadzenia zajęć.
- zakup oprogramowania do produkcji kursów, które wzmacnia interaktywne i angażujące zajęcia (m.in. w zakresie postaci, dźwięków, obrazków, ikon, zdjęć, szablonów ekranów, scenariuszy ćwiczeń).
3. Doskonalenie dydaktyki akademickiej i dydaktyk przedmiotowych.
Działania wspierające dalszy rozwój hybrydowej i zdalnej dydaktyki w uczelni:
- przygotowanie dydaktycznych kursów online dla wykładowców (Nauczyciel Online; Go Interactive!-Bądź interaktywny w swoim nauczaniu!; Sztuka komunikacji ze studentami; HyFlex-elastyczność narzędzi dydaktycznych oraz interaktywnego kursu "Wdrożenie wykładowcy - standardy nauczania i dydaktyki WSB”;
- zakup licencji systemu do egzaminowania online, umożliwiający zabezpieczenie przeprowadzania procesu egzaminowania na odległość (system proctoringowy);
- opracowanie scenariuszy prowadzenia zajęć hybrydowych wraz z artefaktami cyfrowymi do 10 przedmiotów służące do jednoczesnego angażowania studentów zajęć zdalnych i stacjonarnych;
- wypracowanie nowego sposobu egzaminowania (system nabywania, wzmacniania i ewaluacji efektów uczenia się i cyfrowych rezultatów pracy: wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych;
- zakup gier edukacyjnych, które poprzez osadzenie w zajęciach ze studentami będą pozwalały na silne zaangażowanie studentów i wykładowców w proces dydaktyczny.
Finansowanie
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.
Numer projektu: POWR.03.04.00-00-P023/21