Agata Dondajewska

Menedżer kierunku turystyka i rekreacja, zarządzanie Management oraz Business Management

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunkach Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (spec. Logistyka Międzynarodowa) i Zarządzanie (spec. Konsulting gospodarczy), a także Politechniki Poznańskiej na kierunku Inżynieria Zarządzania. Aktualnie pracuje nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej. Autorka publikacji naukowych. Certyfikowany trener-szkoleniowiec, nauczyciel akademicki od 2015 roku. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w języku polskim i angielskim z obszaru zarządzania przedsiębiorstwami, a jej zainteresowania koncentrują się wokół zarządzania strategicznego i kryzysowego.

Doświadczenie zawodowe poza uczelnią zdobyła pracując w projektach zajmujących się podnoszeniem jakości kształcenia w wielkopolskich szkołach zawodowych.

 

 

Maja Błaszak
dr Maja Błaszak

Jeśli lubisz to, co robisz, to nigdy w życiu nie będziesz musiał przepracować ani jednego dnia.
Każdego dnia w pracy szukam wyzwań, każdy nowy dzień stawia przede mną nowe zadania i zaskakuje mnie. To pozwala mi czuć się świetnie, każdego dnia, gdy idę do pracy. To tak jakbym wybierała się na spotkanie z przyjaciółmi.
Z Uniwersytetem WSB Merito  jestem związana od początku studiów. Tutaj kończyłam studia licencjackie i magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość Unii Europejskiej.  Aktualnie przygotowuję doktorat na Uniwersytecie Ekonomicznym. Zawodowo i naukowo interesuje mnie obszar partnerstwa publiczno-prywatnego, jego wpływ na rozwój regionu i jego konkurencyjność.

Wiedzę pedagogiczną i psychologiczną zgłębiałam i wykorzystywałam jako badacz i ekspert, biorąc udział w projektach  i grantach prowadzonych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Przez ostatnie trzy lata koordynowałam projekt „eSzkoła - Moja Wielkopolska” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.  Swoje umiejętności menedżerskie mogę wykorzystywać w ramach trójmiejskiego ThinkTanku z obszaru budowania w układzie klastrowym Smart City, gdzie łączę działania uczelni, prywatnych firm, związku pracodawców i przedstawicieli administracji. 
 

Jacek Kall
dr hab. Jacek Kall, profesor UWSB Merito

Profesor nadzwyczajny UWSB Merito, doktor habilitowany nauk o zarządzaniu, z tematyki zarządzania marką. Autor kilku książek, między innymi najczęściej cytowanej (według Google Scholar) książki na temat reklamy, wydanej w języku polskim („Reklama”) oraz najczęściej cytowanej książki na temat marki, wydanej w języku polskim („Silna marka”). Współtworzył Businessman Magazine. Członek Rady Ekspertów konkursu Superbrands Polska. Ma duże doświadczenie praktyczne, głównie w obszarze badań rynku i marketingowych oraz kreowania marek (od lat współpracuje z poznańską agencją Soul&Mind, specjalizującą się w brand design).

Studia ukończył w Akademii Ekonomicznej (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny) w Poznaniu; tam też się doktoryzował i habilitował.

dr hab Witold Nowiński

Opublikował kilkanaście publikacji z obszaru biznesu międzynarodowego i przedsiębiorczości w polskich i międzynarodowych wydawnictwach, w tym m.in:

  • Nowiński, W., Rialp, A. (2015) The Impact of Social Networks on Perceptions of International Opportunities,  Journal of Small Business Management, w druku
  • Nowiński, W. (2014) Shareholder Value Effects of Cross-Border Acquisitions Conducted by Poland’s Asseco Group,  W: Kiendl -Wendner, D.  & Wach, K. (red.), International Competitiveness in Visegrad Countries: Macro and Micro Perspectives. Graz: Fachhochschule Joanneum, 2014, pp. 159-170.
  • Nowiński, W., Rialp, A. (2013) Drivers and strategies of international new ventures from a Central European transition economy, Journal for East European Management Studies, 18 (2), str. 191-231
  • Nowiński, W. , Bakinowska, E. (2012) A logistic model study of endogenous and exogenous  factors affecting Polish SMEs’ internationalization speed, Argumenta Oeconomica, 28 (1), str.155-179
  • Nowiński, W. (2011) Formy wejścia polskich MSP na rynki zagraniczne. Wybór między eksportem bezpośrednim i pośrednim, Organizacja i Kierowanie, 4, pp.51-62
  • Nowiński, W., Nowara, W. (2011) Stopień i uwarunkowania internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw , Gospodarka Narodowa,  3, pp.29-45

Ukończył studia na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w 1994 roku. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Zakładzie Zarządzania. Doktorat uzyskał w roku 2005 na Europejskim Uniwersytecie we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech. W latach 1994-2000 związany zawodowo z sektorem usług, m.in Bankiem Millenium (wówczas  Bankiem Inicjatyw Gospodarczych BIG S.A.) oraz TeleSoft sp. z o.o. w których zajmował, odpowiednio, stanowiska starszego analityka i konsultanta.

Magdalena Olejniczak
dr inż. Magdalena Olejniczak

Menedżer kierunku marketing i sprzedaż 

Absolwentka kierunku Towaroznawstwo na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu Marketingu Usług w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu).  Pracę naukowo – dydaktyczną rozpoczęła w roku 2012 prowadząc przedmioty głównie z zakresu marketingu na kierunkach zarządzanie, logistyka i inżynieria zarządzania. Zainteresowanie naukowe koncentruje w obszarze badań marketingowych, zachowań konsumentów, innowacji na rynku żywności oraz żywności prozdrowotnej.

 

Michał Pajdak
Michał Pajdak

Absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (studia magisterskie i doktoranckie), certyfikowanym trenerem (certyfikat House of Skills) i coachem biznesowym, mentorem.  Jest laureatem rządowego programu - TOP 500 Innovators.  Od 13 lat zajmuje się komunikacją z klientem, sprzedażą i komercjalizacją innowacyjnych technologii IT w branży FMCG i retail. W trakcie kariery zawodowej związany był na kierowniczych stanowiskach z Opus Capita (dawniej Itella Information – spółka technologiczna należąca do fińskiej poczty), Instytutem Logistyki i Magazynowania, GS1 Polska, COMARCH S.A., LIDL, Jeronimo Martins. Obecnie: zarządza spółką AppGration Sp. z o.o.  – działającej w obszarze integracji aplikacji (danych) w chmurze (iPaaS) na bazie technologii – Youredi – Cool Vendor by Gartner 2014, a także komercjalizuje aplikację BLIX – Promocje w Telefonie, która integruje promocje handlowe dla ponad 500 000 użytkowników i jest największa aplikacją w kategorii promocje mobilne w Polsce. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Adam Mickiewicza, na Politechnice Poznańskiej, na Uniwersytecie WSB Merito, mentorem w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych.   W 2012 był sędzią w Polish National Sales Award. Jest członkiem stowarzyszenia Top 500 Innovators, Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Specjalizuje się w:

  •  Tworzeniu i wprowadzaniu innowacji na rynek
  •  Przedsiębiorczości (program na Politechnice Poznańskiej)
  •  Mentoringu i tworzeniu Startup’ów
  •  Współpracy instytucji badawczych z podmiotami komercyjnymi
  •  Pobudzaniu kreatywności pracowników i organizacji
  •  Komunikacji z klientem (np. poprzez Elevator Pitch)
  •  Design Tinkigiem  (jeden z pierwszych programów w Polsce na Uniwersytecie WSB Merito)
  •  Strategii marketingowej (program na Uniwersytecie WSB Merito)
  •  Strategiach produktu (program na Uniwersytecie WSB Merito)
  •  Kreowaniu wizerunku organizacji ( program na UAM)
  •  Budowaniu i zarządzaniu ekosystemami biznesowymi (klienci prywatni)
  •  Wprowadzaniu innowacyjnych metod sprzedaży.
  •  Produktywności (lifehacking / growthhacking)
  •  Rozwoju osobistym w aspekcie budowania kariery zawodowej
  •  Przywództwie
Karolina Oleksa
dr Karolina Oleksa-Marewska

Doktor nauk o zarządzaniu, psycholog- ukończyła dwie specjalności magisterskie: psychologię kliniczną oraz psychologię pracy i organizacji. Absolwentka studiów licencjackich z zarządzania, specjalność International Business. Dyplomowany trener kompetencji miękkich, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Dyplomowany terapeuta poznawczo-behawioralny- zdobyte umiejętności i wiedza pomagają w prowadzeniu indywidualnych sesji rozwojowych z menedżerami i pracownikami.  Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS w Poznaniu- przeprowadziła już ponad 1500 godzin dydaktycznych. Autorka ponad 60 artykułów z tematyki psychologii, zarządzania oraz samodoskonalenia. 

Umiejętności trenerskie rozwija od 2012 roku, przeprowadziła ponad 500 godzin szkoleń i warsztatów dla firm oraz instytucji szkolnictwa. Realizowała projekty dla podmiotów takich jak Żabka, Bridgestone, Międzynarodowe Targi Poznańskie, bank PKO SA, Teb Edukacja, a także dla mikro i małych przedsiębiorstw. Współpracuje z firmami szkoleniowymi takimi jak MM Solution oraz Enterprise Advisors oraz z Instytutem Analiz Społecznych Quantum jako ekspert w dziedzinie zarządzania i psychologii oraz TOC Strategy Institute jako konsultant i diagnosta organizacyjny.

dr Artur Stefański

Menedżer kierunku finanse i rachunkowość.

Doktor nauk ekonomicznych, specjalista z dziedziny analizy finansowej i oceny ryzyka kredytowego. Doświadczony trener biznesu i analizy finansowej, praktyk gospodarczy z kilkuletnim doświadczeniem w bankowości, samodzielny konsultant finansowy. Przeprowadził ponad 100 szkoleń otwartych i zamkniętych zarówno dla instytucji finansowych (np. PKO BP, SGB i wielu banków spółdzielczych), jak i niefinansowych (np. Vox Meble, Aquanet, Skoda Auto Polska, Kimball Electronics, Awans). Wieloletni wykładowca akademicki, od 1998 roku prowadzi zajęcia w ramach studiów wyższych i podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. W dotychczasowej praktyce gospodarczej doświadczenie zdobywał pracując lub doradzając w dziedzinie analizy ryzyka kredytowego w bankach (ponad 7 lat), zarządzania finansami podmiotu gospodarczego (ponad  9 lat). Autor ponad 30 publikacji naukowych z zakresu analizy finansowej i zarządzania ryzykiem.

dr Renata Krzykała-Schaefer

Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu / kierunek Handel Zagraniczny i od 1998 roku pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu oraz pełni funkcję dyrektora akademickiego programu Executive MBA realizowanego na Uniwersytecie WSB Merito w kooperacji z Aalto University School of Business and Economics w Helsinkach / Finlandia.

Kontakty z zagranicą zaczęły się prawie 30 lat temu, kiedy rozpoczęła studia w Niemczech. Osobiście przeżyła, co to znaczy „ szok kulturowy”. To skłoniło do tego, żeby zainteresować się problematyką wielokulturowości a 3 letni pobyt w USA, i wielokrotne wyjazdy w ramach programu Erasmus do Szwecji, Irlandii , Niemiec i Słowacji umocniły jej w przekonaniu, że była to słuszna decyzja. Dzisiaj ogromną przyjemność sprawia jej dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu różnic kulturowych i biznesu międzynarodowego ze studentami i przedstawicielami praktyki gospodarczej. Zapraszając Państwa do wyboru Kierunku „ Handel Międzynarodowy” chciałabym wyrazić nadzieję, że w efekcie końcowym zdobędziecie Państwo wiedzę i umiejętności, które pozwolą Wam skutecznie i swobodnie myśleć, poruszać się i działać na rynkach międzynarodowych.
Nie ulega wątpliwości, że w świetle obecnych powiązań Polski z resztą świata wiedza z zakresu zarządzania i handlu międzynarodowego nabiera pierwszoplanowego znaczenia i podnosi atrakcyjność na rynku pracy.
Jestem wielu publikacji z zakresu zarządzania i biznesu międzynarodowego, różnic kulturowych oraz kompetencji współczesnych menedżerów.

dr Agata Basińska-Zych

Jest członkiem międzynarodowej organizacji zajmującej się problematyką czasu wolnego i wypoczynku Leisure Studies Association. Uczestniczyła w ponad 40 międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych oraz seminariach branżowych z zakresu turystyki i rekreacji. Autorka/ współautorka ponad 30 publikacji naukowych w czasopismach naukowych polskich i zagranicznych. W okresie 2010-2012 realizowała grant promotorski Narodowego Centrum Nauki, którego rezultatem jest rozprawa doktorska pt. „Rola samorządu terytorialnego w rozwoju rekreacji ruchowej i turystyki” oraz raport z badań „Rola samorządu gminnego w rozwoju rekreacji ruchowej i turystyki w woj. wielkopolskim”.
Pilot wycieczek i animator czasu wolnego z siedmioletenim stażem pracy specjalizującym się w zagranicznych wyjazdach biznesowych oraz motywacyjnych. Współpracowała m.in. z Tui Poland, Travel Profii Parter, Businessman Fun Club. Egzaminator Polskiej Izby Turystyki w certyfikacji kandydatów na pilotów wycieczek.
Posiada doświadczenie w pisaniu i koordynowaniu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych głównie dot. aktywizacji lokalnej społeczności. Aktywna działaczka społeczna, współzałożycielka i członek Zarządu Stowarzyszenia „Kobieca Grupa Działalnia Fanaberia”.

Doktor nauk o kulturze fizycznej, absolwentka turystyki i rekreacji na Wydziale Turystyki i Rekreacji oraz Wydziału Wychowania Fizycznego, Sportu i Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Obecnie uczestniczka studiów podyplomowych „Menedżer projektu badawczo-rozwojowego na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu pełniący funkcję Menedżera kierunku Turystka i Rekreacja.

Katarzyna Szypuła
Katarzyna Szypuła

Związana z Uniwersytetem WSB Merito od prawie początku istnienia uczelni. Obecnie poza dydaktyką zajmuje się także jakością kształcenia. Trener, nauczyciel, metodyk oraz coach. Posiada 30-letnie doświadczenie w nauczaniu zarówno języka ogólnego jak i języka biznesu. Entuzjastka wprowadzania nowych technologii w nauczaniu oraz coachingu językowego dla "opornych". Prowadzi zajęcia językowe oraz zajęcia z negocjacji, komunikacji biznesowej i coachingu. Dzieli się ze studentami swoją wiedzą i umiejętnościami na warsztatach i szkoleniach z zakresu komunikacji, negocjacji, zarządzania czasem oraz NLP.

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych (Akademia Trenera oraz Coaching) w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.