Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse. Z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu związany od 2016 roku. Poza pracą naukową i dydaktyczną, odbywał staże i pracował w agendach rządowych (m.in. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Skarbu Państwa). Pracował również w firmach zajmujących się realizacją projektów współfinansowanych z Unii Europejskiej (e-usługi), doradztwem dla jednostek samorządu terytorialnego, a także projektowaniem gier komputerowych. Ukończył studia na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wydziale Prawa oraz Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracę doktorską związaną z funduszami strukturalnymi i ich wpływem na rozwój regionalny (z wykorzystaniem modelowania ekonometrycznego) obronił na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (Wydział Zarządzania, Katedra Mikroekonomii). W pracy naukowej zajmuje się problematyką rozwoju społeczno-gospodarczego, raportowaniem finansowym, zrównoważonym rozwojem i funduszami strukturalnymi. Realizuje się także na płaszczyźnie dydaktycznej prowadząc przedmioty ekonomiczne, finansowe oraz ilościowe. Przebywał na stypendium na Wydziale Nauk Przyrodniczych i Matematycznych Uniwersytetu w Oslo (Norwegia).
W swoich zainteresowaniach badawczych i praktycznych łączy wiedzę psychologiczną z naukami o zarządzaniu. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności w zakresie pomiaru kompetencji i postaw pracowników. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie HR. W obszarze zainteresowań naukowych znajduje się: pomiar kompetencji pracowników, ocena satysfakcji i zaangażowania w miejscu pracy, zarządzanie talentami w organizacji, zachowania organizacyjne, motywowanie pracowników, ocena skuteczności narzędzi rekrutacji pracowników, budowanie zaangażowania pracowników, różnorodność stylów kierowania, budowanie równowagi praca – życie.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej. W 2004 uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Profesor nadzwyczajny UWSB Merito, doktor habilitowany nauk o zarządzaniu, z tematyki zarządzania marką. Autor kilku książek, między innymi najczęściej cytowanej (według Google Scholar) książki na temat reklamy, wydanej w języku polskim („Reklama”) oraz najczęściej cytowanej książki na temat marki, wydanej w języku polskim („Silna marka”). Współtworzył Businessman Magazine. Członek Rady Ekspertów konkursu Superbrands Polska. Ma duże doświadczenie praktyczne, głównie w obszarze badań rynku i marketingowych oraz kreowania marek (od lat współpracuje z poznańską agencją Soul&Mind, specjalizującą się w brand design).
Studia ukończył w Akademii Ekonomicznej (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny) w Poznaniu; tam też się doktoryzował i habilitował.
Menedżer kierunku marketing i sprzedaż
Absolwentka kierunku Towaroznawstwo na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu Marketingu Usług w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu). Pracę naukowo – dydaktyczną rozpoczęła w roku 2012 prowadząc przedmioty głównie z zakresu marketingu na kierunkach zarządzanie, logistyka i inżynieria zarządzania. Zainteresowanie naukowe koncentruje w obszarze badań marketingowych, zachowań konsumentów, innowacji na rynku żywności oraz żywności prozdrowotnej.
W roku 1996 otrzymał stypendium naukowe Ministerstwa Edukacji Narodowej na Wydziale psycholingwistyki Uniwersytetu Eőtvős Lorănd w Budapeszcie. W roku 2010 uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jego publikacje naukowe dotyczą strategii oraz kompetencji przedsiębiorstw. Jest Audytorem Systemu Zarządzania Środowiskowego oraz Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg wymagań ISO.
Od roku 2019 jest wykładowcą na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, między innymi takich przedmiotów jak: Zarządzanie strategiczne, Strategie marketingowe, Przedsiębiorczość, Enterprise Development Strategies, Business Models.
Zainteresowania naukowe dotyczące zarządzania przedsiębiorstwami wykorzystuje oraz rozwija także w ramach pracy zawodowej. Zarządzał zarówno własnymi przedsięwzięciami gospodarczymi (Metaloform - Dobre Meble, 3fale.pl Apartamenty Ustka, Lexomania Kancelaria Prawna, Apartamenty Przemyslowa32.pl) jak i przedsiębiorstwami akcyjnymi (Paged Meble, Meble Jarocin, Brinkmann Polska, Ekornes Polska).
Absolwent Wydziałów Neofilologii (1996) oraz Prawa i Administracji (1998) Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Opublikował kilkanaście publikacji z obszaru biznesu międzynarodowego i przedsiębiorczości w polskich i międzynarodowych wydawnictwach, w tym m.in:
- Nowiński, W., Rialp, A. (2015) The Impact of Social Networks on Perceptions of International Opportunities, Journal of Small Business Management, w druku
- Nowiński, W. (2014) Shareholder Value Effects of Cross-Border Acquisitions Conducted by Poland’s Asseco Group, W: Kiendl -Wendner, D. & Wach, K. (red.), International Competitiveness in Visegrad Countries: Macro and Micro Perspectives. Graz: Fachhochschule Joanneum, 2014, pp. 159-170.
- Nowiński, W., Rialp, A. (2013) Drivers and strategies of international new ventures from a Central European transition economy, Journal for East European Management Studies, 18 (2), str. 191-231
- Nowiński, W. , Bakinowska, E. (2012) A logistic model study of endogenous and exogenous factors affecting Polish SMEs’ internationalization speed, Argumenta Oeconomica, 28 (1), str.155-179
- Nowiński, W. (2011) Formy wejścia polskich MSP na rynki zagraniczne. Wybór między eksportem bezpośrednim i pośrednim, Organizacja i Kierowanie, 4, pp.51-62
- Nowiński, W., Nowara, W. (2011) Stopień i uwarunkowania internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw , Gospodarka Narodowa, 3, pp.29-45
Ukończył studia na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w 1994 roku. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Zakładzie Zarządzania. Doktorat uzyskał w roku 2005 na Europejskim Uniwersytecie we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech. W latach 1994-2000 związany zawodowo z sektorem usług, m.in Bankiem Millenium (wówczas Bankiem Inicjatyw Gospodarczych BIG S.A.) oraz TeleSoft sp. z o.o. w których zajmował, odpowiednio, stanowiska starszego analityka i konsultanta.
Wykładowca akademicki i aktywny zawodowo ekonomista. Zawodowo związany z sektorem bankowym, jako analityk korporacyjny. Jest autorem publikacji naukowych oraz wykładów z zakresu rachunkowości i analizy finansowej. Prowadził liczne zajęcia w zakresie przygotowania do egzaminów zawodowych z zakresu rachunkowości. Posiada uprawnienia głównego księgowego oraz specjalisty ds. rachunkowości.
Od 15 lat związany zawodowo z sektorem bankowym, w tym od ponad 10 lat zajmuje się analizą finansową i oceną wiarygodności kredytowej przedsiębiorstw prowadzących pełną księgowość. Doktorat w zakresie finansów uzyskał w 2018 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Certyfikowany księgowy, w 2008 r. ukończył Pace University (New York).
Wykładowca na studiach podyplomowych oraz magisterskich przedmiotów: finanse przedsiębiorstw, zarządzanie płynnością finansową, zarządzanie należnościami i zobowiązaniami. Od roku 1997 roku świadczy usługi jako konsultant przedsiębiorstw w dziedzinie finansów, współpracując m.in. Biurem Konsultingowym Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor programów restrukturyzacyjnych i wycen kilku przedsiębiorstw.
Swoje zainteresowania skupia wokół zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania strategicznego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w pracy w przedsiębiorstwach różnych branż, jak również dydaktyczne i szkoleniowo-doradcze. Autorka i współautorka kilkunastu publikacji z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem.
Dorota Jaźwińska jest absolwentką Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego
(kierunek: Zarządzanie).
Absolwentka Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Przez większość swojej kariery związana z branżą ochrony zdrowia. Kierownik i wykonawca wielu projektów internetowych z obszaru e-health, e-commerce, health care oraz uczestniczka licznych kursów specjalistycznych.
Przez wiele lat budowała i rozwijała serwisy internetowe, uczestniczyła w procesie cyfryzacji opieki zdrowotnej, wdrażała na rynek produkty i usługi z branży farmaceutyczno-medycznej.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem cyfrowym, marketingiem internetowym, budowaniem strategii omnichannel, content marketingiem, optymalizacją portali internetowych, komunikacją w biznesie i negocjacjami biznesowymi.
Pomaga firmom odkrywać drogi wejścia w świat cyfrowy, budować tożsamość marki w nowych mediach, definiować model biznesowy i wdrożyć strategię marketingową.
Autorka i prowadząca cykl szkoleń dla pracowników średniego i wyższego szczebla oraz kadry zarządzającej z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem digital, customer care w Internecie, rozwoju rynku internetowego, analizy zachowania konsumentów w Internecie.
W swej praktyce dydaktycznej prowadzi wykłady i ćwiczenia z przedmiotów związanych z marketingiem, nowymi mediami, pozycjonowaniem treści w wyszukiwarkach, content marketingiem, zarządzaniem portalem internetowym, budowaniem zaangażowanej społeczności w social media.
Aktywna manager rozwoju biznesu, pasjonatka nowych technologii.
Doradca Wsparcia Sprzedaży i Trener Biznesu wywodzący się z branży marketingowej, w której swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w kraju oraz za granicą pracując zarówno po stronie agencji reklamowych oraz klienta. Pracował dla takich marek jak The Mirror, 20th Century Fox, Philips, Ariston, Marwit, Chata Polska, Żywiec, SGB Bank, VW Poznań. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz studiów podyplomowych Marketing Usług na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu).
Od 2016 roku rzecznik prasowy, a obecnie także kierownik komunikacji i marketingu siatkarskiego klubu Trefl Gdańsk. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w biurze prasowym Lecha Poznań oraz agencji PR Brandscope. Na swoim koncie ma publikacje w dwóch książkach dotyczących marketingu i komunikacji w sporcie, a także współtworzy ekspercką bazę wiedzy Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. W 2017 roku uczestniczyła w szkoleniu „Inside Wizards” zorganizowanym przez Fundację Marcina Gortata dla przedstawicieli polskich klubów w Washington Wizards. Z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu związana od 2020 roku. Swoim doświadczeniem dzieli się ze Studentami studiów niestacjonarnych prowadząc przedmioty dotyczące kształtowania wizerunku organizacji sportowych oraz współpracy z mediami.
Absolwentka Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Magister psychologii, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień. Wykładowca (nauczyciel akademicki) na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Pracuje w podejściu poznawczo-behawioralnym. Ponadto terapię dostosowuje do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta korzystając z innych nurtów psychoterapeutycznych. Realizator programów dla sprawców przemocy wg Modelu Duluth. Ukończył specjalistyczne szkolenie z zakresu Interwencji Kryzysowej. Prowadzi terapię indywidualną i grupową, terapię par, małżeństw i rodzin, osób uzależnionych (od narkotyków, alkoholu, nikotyny, leków, internetu, hazardu oraz innych uzależnień behawioralnych) i współuzależnionych, osób doświadczających przemocy i traumy, a także znajdujących się w kryzysie. Ponadto udziela pomocy psychologicznej i terapeutycznej osobom, które zmagają się z zaburzeniami somatycznymi, odżywiania, nerwicowymi, lękowymi i depresyjnymi. Pracuje zarówno z osobami dorosłymi jak i młodzieżą oraz rodzicami doświadczającymi trudności wychowawczych. Konsultant Dowódcy ds. Profilaktyki Psychologicznej PKW UNIFIL (2019-2020). Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wykładowca, trener biznesu i szkoleniowiec. Karierę zawodową związał z marketingiem i reklamą pracując dla takich firm jak Interia.pl, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Karlik i Giacomo Conti. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Stosunki Międzynarodowe (spec. Gospodarka Światowa i Biznes Międzynarodowy). Zainteresowania koncentrują się na marketingu internetowym, ekonomii behawioralnej, komunikacji społecznej oraz personal brandingu.
Absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (studia magisterskie i doktoranckie), certyfikowanym trenerem (certyfikat House of Skills) i coachem biznesowym, mentorem. Jest laureatem rządowego programu - TOP 500 Innovators. Od 13 lat zajmuje się komunikacją z klientem, sprzedażą i komercjalizacją innowacyjnych technologii IT w branży FMCG i retail. W trakcie kariery zawodowej związany był na kierowniczych stanowiskach z Opus Capita (dawniej Itella Information – spółka technologiczna należąca do fińskiej poczty), Instytutem Logistyki i Magazynowania, GS1 Polska, COMARCH S.A., LIDL, Jeronimo Martins. Obecnie: zarządza spółką AppGration Sp. z o.o. – działającej w obszarze integracji aplikacji (danych) w chmurze (iPaaS) na bazie technologii – Youredi – Cool Vendor by Gartner 2014, a także komercjalizuje aplikację BLIX – Promocje w Telefonie, która integruje promocje handlowe dla ponad 500 000 użytkowników i jest największa aplikacją w kategorii promocje mobilne w Polsce. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Adam Mickiewicza, na Politechnice Poznańskiej, na Uniwersytecie WSB Merito, mentorem w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych. W 2012 był sędzią w Polish National Sales Award. Jest członkiem stowarzyszenia Top 500 Innovators, Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Specjalizuje się w:
- Tworzeniu i wprowadzaniu innowacji na rynek
- Przedsiębiorczości (program na Politechnice Poznańskiej)
- Mentoringu i tworzeniu Startup’ów
- Współpracy instytucji badawczych z podmiotami komercyjnymi
- Pobudzaniu kreatywności pracowników i organizacji
- Komunikacji z klientem (np. poprzez Elevator Pitch)
- Design Tinkigiem (jeden z pierwszych programów w Polsce na Uniwersytecie WSB Merito)
- Strategii marketingowej (program na Uniwersytecie WSB Merito)
- Strategiach produktu (program na Uniwersytecie WSB Merito)
- Kreowaniu wizerunku organizacji ( program na UAM)
- Budowaniu i zarządzaniu ekosystemami biznesowymi (klienci prywatni)
- Wprowadzaniu innowacyjnych metod sprzedaży.
- Produktywności (lifehacking / growthhacking)
- Rozwoju osobistym w aspekcie budowania kariery zawodowej
- Przywództwie
Manager z doświadczeniem w międzynarodowej korporacji energetycznej w Norwegii i Szkocji oraz polskich startupach, z dużym doświadczeniem w B+R. Obecnie zarządza przedsiębiorstwem z branży OZE oraz doradza przedsiębiorstwom i osobom zarządzającym. Posiada doświadczenie członka rad nadzorczych spółek notowanych na GPW i ASO. Naukowo jego zainteresowania ewoluowały od zmian klimatu w regionach polarnych (uczestniczył w wielu wyprawach na Spitsbergen na lądzie i offshore badając związki recesji lodowców z obiegiem węgla), przez surowce energetyczne (ocena zagrożeń i potencjału hydratów metanu jako alternatywnego surowca energetycznego dla Europy), aż do transformacji systemów socjotechnicznych na przykładzie sektora energii (zastosowanie multi level perspective). Dodatkowo jest aktywnym instruktorem harcerskim oraz konsultantem w zespole Sustainability europejskiego regionu WOSM. W wolnym czasie zdobył Mt. Blanc, skoczył ze spadochronem, biega, czyta reportaże.
Absolwent Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w Poznaniu, Wydział Zarządzania. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w kierowaniu na szczeblu zarządu przedsiębiorstwami handlowymi i usługowymi branży inwestycyjnej, komunalnej oraz telekomunikacyjnej. Licencjonowany syndyk, nadzorca i zarządca sądowy. Zainteresowania naukowe koncentruje na ekonomicznych i podatkowych aspektach postępowań upadłościowych oraz historii prawa upadłościowego w Polsce. Doradca w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Menedżer z bogatym, ponad 17 letnim doświadczeniem w dużej instytucji finansowej na różnych szczeblach zarządzania, od Oddziału po Centralę. Zarządzała m.in. obszarem/ zespołem: projektem HR , strategii i rozwoju, obsługi i wsparcia klienta, projektem przygotowania i wdrożenia Call Center/ Help desk dla e-Klientów. Od ponad 8 lat wykładowca/ trener na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu na Studiach Podyplomowych, Studiach I i II stopnia oraz promotor projektów dyplomowych z obszaru umiejętności menedżerskich, funkcji personalnych. Współpracuje również jako Trener biznesu w obszarze umiejętności menedżerskich, funkcji personalnych, rozwoju pracowników. Prowadząc szkolenia przygotowuje programy dostosowane do potrzeb Klienta. Autor programów szkoleniowych z elementami coachingu. Doradca w obszarze HR, m.in. diagnozy organizacji w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi, opracowywania i wdrażania Strategii Personalnych, rozwoju kadry. Akredytowany Konsultant Insights Discovery® - międzynarodowej metody rozwoju efektywności oraz Praktyk metody coachingowej Points Of YouTM. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, Studiów podyplomowych Psychologii Zarządzania, Coachingu oraz MBA Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Ukończyła kilkanaście szkoleń, m.in. z obszaru zarządzania zespołem, zarządzania sprzedażą, profesjonalnej obsługi Klienta, zarządzania projektami Prince2, zarządzania Projektami PMBok.
Autor programu i wykładowca na podyplomowych studiach „zarządzanie obiektami hotelarskimi oraz spa” na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, wieloletni konsultant ds. strategii, badań rynku oraz zarządzania zasobami ludzkimi, coach i entuzjasta (teoretyk, z coraz większym doświadczeniem praktycznym) nurtu SLOW LIFE, krzewiciel przedsiębiorczości wśród młodych.
Od 9 lat właściciel marki REGENERACJA miejskie spa, która prowadzi dwa salony w Poznaniu (www.regeneracja-spa.pl), z ciekawością śledzi trendy rynkowe na świecie i w Polsce, zgłębia wiedzę na temat oczekiwań i zachowań klientów oraz wyzwań, które stawiają oni obiektom SPA i wellness.
Informatyk, manager, właściciel firmy informatycznej, producent kursów e-learning, metodyk nauczania, wieloletni wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, kierownik zakładu metodyki nauczania na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, dyrektor Centrum Rozwoju Edukacji na Odległość.
Z wykształcenia prawnik. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (w tym studiów doktoranckich) i Uniwersytetu Ekonomicznego. Wykładowca akademicki z wieloletnim stażem. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach prawnych oraz Sądzie Okręgowym w Poznaniu. Z krwi i kości kadrowiec i hr-owiec. W życiu zawodowym współpracuje z przedsiębiorcami z całej Polski, którym doradza z zakresu Prawa pracy i Prawa gospodarczego. Prowadzi szkolenia z prowadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej oraz z doboru pracowników.