Laskowska
Dr Barbara Laskowska

Menedżer kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Studia magisterskie ukończyła w ramach trzech specjalności: resocjalizacja, diagnoza i terapia pedagogiczna, logopedia szkolna. Pracę naukowo – dydaktyczną rozpoczęła w 2005 roku prowadząc przedmioty głównie z obszaru pedagogiki, metodologii, ZZL. Zainteresowanie naukowe koncentruje na metodologii badań, społeczno-kulturowych kontekstach funkcjonowania człowieka w różnych sferach życia, globalizacji, konsumpcjonizmie, ZZL. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu kadrą naukowo-dydaktyczną: jako kierownik Katedry Pedagogiki, kierownik studiów podyplomowych (Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe), koordynator ds. organizacji i toku studiów. Prowadziła zajęcia dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z profilaktyki uzależnień behawioralnych. Opracowała merytorycznie różne kursy m.in.: Kierowanie i administrowanie placówką oświatową, Coaching nauczycielski oraz projekty: Profilaktyka agresji i przemocy w szkole, Edukacja kulturowa i artystyczna jako warunek wszechstronnego rozwoju ucznia; Młody robotyk. Prowadziła szkolenia dla Rad Pedagogicznych. Uczestniczyła w wyjazdach studyjnych m.in.: do Catholic University In Ruzomberok, Słowacja, University of Leeds, Anglia, Universita di Pisa. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego o. Poznań. Wiceprezes Fundacji Pomocy Zwierzętom Matuzalki. Miłośniczka zwierząt, sportu i motoryzacji.

Elżbieta Rembacz

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu; kierunków resocjalizacja oraz doradztwo zawodowe i personalne. Wykorzystuje swoje doświadczenie i wiedzę już od piętnastu lat, pracując jako doradca zawodowy. Bierze udział w projektach z zakresu wszechstronnej aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

dr Adam Zemełka
dr Adam Zemełka

doktor nauk społecznych w zakresie psychologii oraz doktor nauk o zdrowiu. Pedagog resocjalizacyjny i socjoterapeuta. Terapeuta pracujący w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Popularyzator neuronauki w kontekstach edukacji, marketingu i pomocy psychologicznej. Na Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia z wprowadzenia do psychologii, psychologii poznawczej, psychologii pozytywnej, coachingu oraz psychologii podejmowania decyzji. Autor książek, w tym najnowszej pt. "Autoterapia. Sto dni do szczęśliwego życia" łączącej kluczowe narzędzia takich podejść terapeutycznych, jak REBT, TSR czy RTZ. Publikuje w prasie naukowej oraz branżowej ("Charaktery", "Psychologia w praktyce", "Marketer+", "Online Marketing"). Autor bloga: www.adamzemelka.pl

Szplit
Agnieszka Szplit, Prof. UJK, dr hab.

Doktorka habilitowana pedagogiki i filolożka (mgr języka angielskiego), Wiceprzewodnicząca Association for Teacher Education in Europe (ATEE), członkini Zarządu World Federation of Associations of Teacher Education (WFATE), członkini Prezydium i Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP) oraz autorka innowacyjnej metody wychowania dwujęzycznego w przedszkolu. Jest byłą inspektorką szkół EAQUALS i aktywną metodyczką. Obecnie kierowniczka projektu DigitalTA (Digital Academy in teaching practice for a seamless transition from pre-service to in-service) prowadzonego w ramach Erasmus+ Teacher Academies. 
Badaczka zainteresowana kształceniem nauczycieli i ich rozwojem zawodowym (w tym nauczycieli języków obcych i nauczycieli akademickich) oraz bilingwalizmem i wczesnym nauczaniem języka angielskiego. Autorka wielu publikacji naukowych i dydaktycznych dla nauczycieli, redaktorka monografii międzynarodowych. 
 

Elżbieta Misiorna

absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, posiada wieloletnie doświadczenie w kształceniu nauczycieli łącząc wiedzę teoretyczną z praktyczną. Uczestniczka wielu konferencji, grantów (w tym ministerialnych) wyjazdów zagranicznych związanych z edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną. Otrzymała wiele nagród za swoją pracę naukową i dydaktyczną.  Jest autorką wielu publikacji naukowych oraz członkinią OMEP oddział Poznań. 

Michalak
Prof. UAM dr hab. Renata Michalak

Pracuje na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu w Zakładzie Podstaw Wychowania i Opieki 

Główne zainteresowania naukowe to: optymalizacja procesu kształcenia, dydaktyka konstruktywistyczna, alternatywne koncepcje kształcenia, strategie kształcenia aktywizującego, kształcenie nauczycieli, kompetencje poznawcze uczniów, zintegrowana edukacja, adaptacja szkolna, edukacja przyrodoznawcza i ekologiczna, zrównoważony rozwój, outdoor education oraz kognitywistyka.

Najważniejsze publikacje książkowe:

(1)Dziecko u progu edukacji przedmiotowej. Studium teoretyczno-empiryczne;

(2)Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej;

(3) (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym (współautorka);

(4) Konteksty edukacji zintegrowanej (współautorka);

(5) Konteksty gotowości szkolnej (współautorka);

(6) Nauczyciel w kulturze wzajemnego uczenia się (współautorka). 

Autorka lub współautorka ponad 100 publikacji naukowych. Współautorka i realizatorka międzynarodowych projektów oraz grantów ministerialnych i kuratoryjnych. 

Członek: Zespołu Edukacji Elementarnej KNP PAN; Komisji Merytorycznej ds. Kolorowego Uniwersytetu przy UAM; Polskiego Stowarzyszenia Dalton; Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP (viceprezes PKOMEP).  

Redaktor naczelna kwartalnika Inspiracje Daltońskie.. 

Kierownik studiów podyplomowych: Edukacja Alternatywna 

Kierownik Zakładu Podstaw Wychowania i Opieki na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.