Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Akademia Startup Management

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 162
Liczba zjazdów: 9
Liczba semestrów: 2
Idea startupu
(10 godz.)
  • Startup - podstawowe założenia (1 godz.)
  • Rola i cechy foundera w startupie (2 godz.)
  • Lokalny, regionalny i globalny ekosystem startupowy - obraz (3 godz.)
  • Trendy na rynku startupowym w latach 2024/25 (1 godz.)
  • Modele finansowania rozwoju startupu (2 godz.)
  • Etapy rozwoju startupu (1 godz.)
Startup Business Model
(20 godz.)
  • Prognozowanie rozwoju startupu w oparciu o dane rynkowe (5 godz.)
  • Zrozumienie przyszłych potrzeb i pasa startowego swojego startupu, tak by móc skupić się na strategicznym planowaniu (5 godz.)
  • Jak obliczyć kwotę niezbędną do pozyskania środków na rozwój startupu (4 godz.)
  • Jak planować i liczyć, aby zapewnić efektywne zarządzania zasobami i zrównoważony rozwój startupu (4 godz.)
  • Cele, kamienie milowe, KPIs (2 godz.)
Prawo dla startupów
(20 godz.)
  • Rozpoczęcie działalności startupu – możliwe formy prawne (5 godz.)
  • Relacje pomiędzy wspólnikami i inwestorami (termsheet, umowy inwestycyjne, umowy udziałowców, umowa spółki) (6 godz.)
  • Zabezpieczenie własności intelektualnej w startupie (4 godz.)
  • Zawieranie umów – relacje, z klientami, kontrahentami i pracownikami (5 godz.).
Finanse w działalności startupu
(32 godz.)
  • Biznes plan startupu (Business Model Canvas, Lean Canvas, Pitch Canvas), a kwestie finansowe, czyli „show me the money” (4 godz.)
  • ⁠Wybór optymalnej formy opodatkowania firmy, pracowników i kadry zarządzającej (6 godz.)
  • ⁠Ocena opłacalności (4 godz.)
  • ⁠Controlling, rachunkowość zarządcza i sprawozdawczość finansowa (8 godz.)
  • ⁠Formy finansowania innowacji - m.in. ulgi podatkowe, rynek kapitału podwyższonego ryzyka (VC), korporacyjne fundusze venture (CVC), Aniołowie biznesu (6 godz.)
  • Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (general liability insurance, professional liability insurance, cyber insurance itp) dla startupu jako kluczowy element w ochronie przed ryzykami związanymi z prowadzeniem działalności biznesowej (2 godz.)
  • Finansowanie działalności startupu ze środków UE (2 godz.)
Marketing
(20 godz.)
  • Growth hacking i community building jako najefektywniejsze modele marketingu w startupie (4 godz.)
  • Narzędzia marketingowe niezbędne w startupie do realizacji celów biznesowych i komunikacyjnych (6 godz.)
  • Strategia go to market (6 godz.)
  • KPIs w marketingu (4 godz.)
Sprzedaż
(30 godz.)
  • Budowanie efektywnych lejków sprzedażowych (8 godz.)
  • Modele prospectingowe - jak właściwie dobierać klientów (8 godz.)
  • Analiza efektywności i optymalizacja działań sprzedażowych (4 godz.)
  • Projektowanie sprzedaży na rynki globalne (5 godz.)
  • Jak skutecznie sprzedawać korporacjom (5 godz.)
Networking
(10 godz.)
  • Dlaczego networking jest kluczowym elementem sukcesu w biznesie i jak zbudować wartościowe kontakty biznesowe i utrzymywać relacje na dłuższą metę (2 godz.)
  • Jak rozpoznać i wykorzystać szanse biznesowe dzięki networkingowi (1 godz.)
  • Skuteczne narzędzia rozwijania sieci kontaktów krajowych i międzynarodowych (2 godz.)
  • Jak efektywnie uczestniczyć w branżowych wydarzeniach i konferencjach (2 godz.)
  • Networking online – jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych (2 godz.)
  • Najczęściej popełniane błędy w networkingu (1 godz.)
Warsztaty Business Model Canvas
(10 godz.)
  • Wprowadzenie do Business Model Canvas i prezentacja jego struktury
  • Przykłady zastosowań Business Model Canvas
  • Charakterystyka poszczególnych sekcji Business Model Canvas
  • Praca w grupach lub indywidualna w zakresie własnego modelu startupu - dyskusja, pomysły, opracowanie modelu dla wybranego projektu lub pomysłu biznesowego, prezentacja modelu
  • Analiza i podsumowanie
Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University
(12 godz.)

Moduł „Umiejętności negocjacyjne” prowadzony według materiałów dydaktycznych i metodologii Franklin University (USA), z wykorzystaniem case study i ćwiczeń z rynku amerykańskiego. Możliwość wykupienia certyfikatu Franklin University.

Forma zaliczenia
Test zaliczeniowy po każdym semestrze