Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Tworzenie aplikacji internetowych i mobilnych.
Tworzenie stron internetowych z wykorzystaniem HTML i CSS
(22 godz.)
- Tworzenie struktury witryn internetowych w oparciu o język HTML
- Najważniejsze elementy html
- Tworzenie formularzy
- Dołączanie grafiki responsywnej
- Ustalanie wyglądu witryn internetowych w oparciu o kaskadowe arkusze stylów CSS
- Sposoby dołączania stylów CSS do kodu HTML
- Najważniejsze selektory CSS (np. klasy, identyfikatory)
- Najważniejsze właściwości CSS
- Kolory i przezroczystość w CSS
- Metody rozkładania elementów na stronie (np. grid, flexbox, float)
- Responsywny układ witryny
- Przykładowy preprocesor CSS (np. Sass)
- Przykładowa biblioteka CSS (np. Twitter Bootstrap)
- Przykładowy edytor HTML/CSS (np. Visual Studio Code)
- Walidacja kodu HTML i CSS
- Narzędzia wspomagające tworzenie i debugowanie kodu HTML i CSS (np. walidatory)
- Zajęcia w formie laboratorium
PODSTAWY PROGRAMOWANIA I TWORZENIE APLIKACJI INTERNETOWYCH W JĘZYKU PHP
(20 godz.)
-
Podstawy programowania (np. instrukcje warunkowe, pętle, funkcje) na przykładzie języka PHP
-
Podstawy programowania zorientowanego obiektowo (np. klasy, obiekty, hermetyzacja, konstruktory, akcesory ) na przykładzie języka PHP
-
Obsługa formularzy, ciasteczek, sesji, baz danych
-
Przegląd frameworków PHP
-
Mapowanie bazy danych na obiekty w kodzie z wykorzystaniem przykładowej biblioteki ORM (np. Doctrine)
-
Repozytoria bibliotek PHP (np. packagist.org) i narzędzia do zarządzania zależnościami i bibliotekami (np. composer)
-
Tworzenie aplikacji opartej o przykładowy framework PHP (np. Symfony)
-
Przykładowy edytor PHP (np. Visual Studio Code)
-
Zajęcia w formie laboratorium
TWORZENIE APLIKACJI W JĘZYKU JAVASCRIPT
(16 godz.)
-
Dołączanie skryptów i kodu JavaScript do dokumentów HTML
-
Modyfikacja dokumentu HTML oraz stylów CSS za pomocą JavaScript i interfejsu Document Object Model (DOM)
-
Przykład użycia REST API/AJAX w JavaScript
-
Przykładowe biblioteki i frameworki JavaScript (np. Angular, React, JQuery)
-
Tworzenie przykładowej aplikacji webowej z wykorzystaniem JavaScript
-
Wprowadzenie do Progressive Web Apps
-
Tworzenie aplikacji mobilnej z wykorzystaniem JavaScript i przykładowych narzędzi (np. ionic)
-
Przykładowy edytor JS (np. Visual Studio Code)
-
Zajęcia w formie laboratorium
Tworzenie aplikacji internetowych w środowisku .Net
(16 godz.)
-
Język C#
-
.net core i asp.net
-
Mapowanie bazy danych na obiekty w kodzie z wykorzystaniem przykładowej biblioteki ORM (np. Entity Framework)
-
Tworzenie przykładowej aplikacji wykorzystującej framework MVC
-
Praca ze środowiskiem Visual Studio
-
Publikowanie aplikacji w chmurze Azure
-
Zajęcia w formie laboratorium
Tworzenie aplikacji mobilnych na platformę Android
(28 godz.)
-
System operacyjny Android
-
Język Kotlin
-
Środowisko Android Studio
-
Projektowanie interfejsu użytkownika
-
Tworzenie przykładowej aplikacji mobilnej
-
Przygotowanie do publikacji aplikacji w Google Play
Tworzenie aplikacji mobilnych dla urządzeń Apple
(12 godz.)
-
System operacyjny iOS
-
Język Swift
-
Środowisko Xcode
-
Projektowanie interfejsu użytkownika
-
Tworzenie przykładowej aplikacji mobilnej
-
Przygotowanie do publikacji aplikacji w Apple App Store
Systemy zarządzania treścią (CMS)
(6 godz.)
-
Architektura aplikacji internetowych
-
Chmura – cloud computing,
-
Systemy Wiki
-
Serwisy społecznościowe
-
Aplikacje bankowe
-
Systemy zarządzania klientami – CRM
-
Rachunkowość online
-
E-learning
-
Sklepy internetowe
-
Zajęcia w formie laboratorium
PODSTAWY GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
(14 godz.)
-
Podstawy grafiki komputerowej
-
Tworzenie i optymalizacja grafiki na potrzeby aplikacji i stron internetowych
-
Tworzenie wariantów grafiki
-
Dobieranie szaty kolorystycznej
-
Tworzenie grafiki w oparciu o produkty firmy Adobe
-
Tworzenie intuicyjnych układów stron i interfejsów użytkownika
-
Zajęcia w formie laboratorium
PROJEKTOWANIE I OPTYMALIZACJA STRON INTERNETOWYCH POD KĄTEM WYSZUKIWAREK
(10 godz.)
-
Zasady projektowania i tworzenia profesjonalnych stron WWW
-
Programy narzędziowe wspomagające proces powstania witryn
-
Nawigacja na stronach internetowych
-
Wireframe, mockup i prototyp interfejsu użytkownika
-
Publikacja witryn w sieci Internet
-
Administrowanie serwisami internetowymi
-
Zajęcia w formie laboratorium
ZARZĄDZANIE BAZAMI DANYCH
(6 godz.)
-
Rodzaje baz danych
-
Podstawy projektowania baz danych
-
Model transakcyjny
-
Przykładowy silnik bazodanowy (np. MS SQL Server, MariaDB, MySQL)
-
Zajęcia w formie laboratorium
OBSŁUGA DANYCH ZA POMOCĄ SQL
(12 godz.)
-
Podstawy języka SQL w oparciu o przykładowy silnik bazodanowy (np. MS SQL Server, MariaDB, MySQL)
-
Tworzenie i wykorzystanie zapytań,
-
Wybieranie, dodawanie, usuwanie i edycja danych
-
Zapytania agregujące
-
Wykorzystanie zapytań SQL w aplikacjach
-
Zajęcia przede w formie laboratorium
Bezpieczeństwo systemów informatycznych
(12 godz.)
-
Podstawowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem systemów komputerowych na podstawie ISO 27001
-
Wybrane aspekty ISO 20000 w odniesieniu do bezpieczeństwa systemów informatycznych
-
Współczesne wyzwania bezpieczeństwa IT
-
Popularne rodzaje ataków (np. SQL Injection, XSS, CSRF, phishing)
-
Zabezpieczanie aplikacji internetowych i mobilnych przed atakami
INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA
(6 godz.)
-
Cykl życia oprogramowania
-
Projektowanie systemów informatycznych
-
Zbieranie wymagań i zarządzanie nimi (np. hitoryjki użytkownika)
-
Podejście zwinne do tworzenia oprogramowania (np. Scrum)
Seminarium projektowe
(8 godz.)
- Konsultacje grup z ich opiekunami dotyczące tworzenia aplikacji zaliczeniowej
Forma zaliczenia

