Opis kierunku

Rekrutacja na ten kierunek została zakończona. Wypełnij formularz, a my znajdziemy dla Ciebie inne rozwiązanie lub damy znać, jeśli rekrutacja ruszy ponownie.

Formularz

 

Studia w formule online (synchronicznie).  

 

Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

Kierunek, który Cię interesuje jest efektem współpracy Uniwersytetów WSB Merito z całej Polski.

 

online - błękit

Faktem jest, że rośnie waga planowania strategicznego, opracowania propozycji wartości atrakcyjnej dla klienta, a następnie skutecznej komunikacji z odbiorcami z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów dotarcia. Ze względu na dużą zmienność otoczenia (VUCA) na znaczeniu nabiera zadanie obserwacji trendów, często wyprzedzania ich, projektowania innowacyjnych produktów i usług, które są dopasowane do potrzeb odbiorców. Istotne jest dopasowanie procesów zmian modyfikujących organizacje do realiów dynamicznie zmieniającego się rynku, dzięki którym firma będzie generować zyski i rozwijać się.

Potrzeba strategicznego podejścia do zarządzania jest bardzo duża. Szczególnie na średnich i wyższych szczeblach menedżerskich. Na kierunku Zarządzanie strategiczne i marketing w czasach VUCA uczestnicy intensywnie przygotowują się do procesu opracowywania strategii działania oraz strategii marketingu, co w realny sposób poniesie ich wartość na rynku pracy.

Celem studiów jest przygotowanie absolwenta, który skutecznie spełni swoją rolę jako osoba podejmująca strategiczne decyzje lub mająca na nie wpływ, opracowująca strategię lub ją modyfikująca, skutecznie wdrażająca zaplanowane zmiany w przedsiębiorstwie w czasach dużej zmienności i niepewności oraz niejednoznaczności sytuacji (VUCA). Cel ten zostanie zrealizowany poprzez rozwój i wzmocnienie kluczowych kompetencji poprzez nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania strategicznego i marketingu. Studia dostarczą wiedzy potrzebnej do analizy strategicznej, opracowania strategii działania, strategii marketingowych, strategii komunikacji, strategii marki, a także zapoznają ze sposobami tworzenia modeli biznesowych, innowacji w biznesie. Absolwenci zdobędą także umiejętności budowania propozycji wartości dla klientów, poznają nowoczesne formy komunikacji z odbiorcami oraz zarządzania cenami. 

Chcesz skorzystać z dofinansowania Bazy Usług Rozwojowych?

Sprawdź nasze usługi w BUR: Wyszukiwarka usług - Baza Usług Rozwojowych - PARP 


Jeśli nie możesz znaleźć usługi, która Cię interesuje, skontaktuj się z nami, a wprowadzimy ją specjalnie dla Ciebie!

Napisz: rekrutacja-sp@poznan.merito.pl

 

Dowiedz się więcej o BUR

nauka

W sprawach związanych z rekrutacją (np. ilości dostępnych miejsc czy terminy składania dokumentów) skontaktuj się z naszym biurem rekrutacji, do którego kontakt uzyskasz na dole strony.

 

Jeśli zainteresował Cię ten kierunek i chcesz dowiedzieć się więcej w kwestiach merytorycznych (np. planu zajęć czy programu studiów) skontaktuj się z nami bezpośrednio - dsp@poznan.merito.pl

Skontaktuj się z nami

Korzyści?

  • Uczestnicy poznają proces opracowywania strategii działania oraz strategii marketingu, na który składa się m.in.: analiza strategiczna, tworzenie modeli biznesowych, ocena wypracowanych modeli, tworzenie propozycji wartości, a następnie skuteczna komunikacja z odbiorcami przy pomocy nowoczesnych narzędzi marketingowych.
  • Uczestnicy studiów zdobędą praktyczne umiejętności i poznają przydatne narzędzia przy opracowywaniu innowacji wartości dla klienta, modeli biznesowych, strategii komunikacji, wdrażania innowacji w praktyce.

Dla kogo?

Studia są przeznaczone dla obecnej i przyszłej kadry zaangażowanej w budowę strategii działania, strategii sprzedaży, strategii marketingowej oraz pracowników odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w organizacjach niezależnie od ich wielkości. Dla właścicieli, członków zarządu, średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz osób aspirujących do tych stanowisk. 

Ukończenie studiów może stanowić wsparcie w ścieżce rozwoju zawodowego oraz awansu w organizacji dla osób, które mają aspiracje pracy na stanowiskach menedżerskich w obszarze marketingu i sprzedaży. Poruszane podczas studiów zagadnienia przygotowują również do planowania strategicznego właścicieli firm oraz zarządy. 

Korzyści?

Wartością dodaną studiów jest możliwość uczenia się od praktyków – osób zajmujących się w swojej pracy zarówno opracowywaniem strategii, analiz strategicznych, jak również wspieraniem realizacji celów strategicznych poprzez zintegrowaną komunikację z odbiorcami, kształtowanie wizerunku firm, produktów, marek, wydarzeń i osób. Zajęcia będą prowadzić osoby, które na co dzień opracowują i wdrażają strategie działania, marki, komunikacji. Wykładowcy łączą codzienną aktywność biznesową z prowadzeniem wykładów i warsztatów, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami studiów podyplomowych. Przytaczane case study pochodzą z ich praktyki biznesowej. Jednym z wykładowców jest znany mówca i twórca marek – Paweł Tkaczyk, znany w branży i biegły w nowoczesnym marketingu.  

Co zyskujesz?

W trakcie studiów ich absolwent zdobywa następujące umiejętności i wiedzę:

wiedza 

  • wykazuje się wiedzą na temat metod i narzędzi analizy strategicznej 
  • nabywa wiedzę z zakresu budowania modeli biznesowych 
  • nabywa wiedzę z zakresu różnych alternatywnych metod budowania propozycji wartości dla klienta 
  • nabywa wiedzę z zakresu budowania strategii marki 
  • nabywa wiedzę z zakresu zarządzania ceną 
  • nabywa wiedzę, czym jest wideo marketing i jakie są typy treści wideo 
  • poznaje mechanizmy podejmowania decyzji przez klientów w oparciu o neuronaukę 

umiejętności  

  • przeprowadza z wykorzystaniem narzędzi poznanych na studiach analizę strategiczną 
  • opracowuje modele biznesowe i potrafi przeprowadzić ich ocenę 
  • potrafi wykorzystać narzędzia takie jak mapa empatii i persona klienta do lepszego zrozumienia klienta
  • zna narzędzia i potrafi je wykorzystać do budowy propozycji wartości dla klienta 
  • potrafi opracować i wdrożyć strategię komunikacji z odbiorcami 
  • potrafi wykorzystać w praktyce narzędzia do tworzenia innowacji 
  • potrafi zaplanować dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta 
  • potrafi zaplanować działania online wspierające sprzedaż 
  • potrafi ocenić, czy jego firma potrzebuje marketingu wideo 
  • potrafi wdrożyć innowacje wartości w praktyce 

społeczne 

  • potrafi obserwować trendy i prowadzić analizy strategiczne 
  • potrafi pracować samodzielnie i w zespole nad budową strategii działania, strategii marketingowej 
  • jest świadomy/a swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju, jest otwarty/a na doskonalenie swoich kompetencji 

Szczególne warunki uczestnictwa?

ukończone studia wyższe 

Bezpłatne szkolenia

Uczestnikom naszych studiów podyplomowych dajemy możliwość uzyskania dodatkowych umiejętności przez uczestnictwo w bezpłatnych szkoleniach z różnych obszarów, np. psychologii, biznesu, marketingu i nowych technologii.

Szkolenia realizowane są w II semestrze. Szczegółowe informacje przekazywane są przez koordynatora kierunku.

Małgorzata Kośmicka

Świat zwariował. Pędzi do przodu z prędkością niespotykaną do tej pory, nie zatrzymują go żadne przeszkody. To co było aktualne nie wczoraj, ale godzinę temu, może być zupełnie bezużyteczne.

 

Czy taką zmiennością można zarządzać?

Co zrobić, aby nie wypaść z toru i skutecznie działać?

Trzymać się planu, czy zmieniać go codziennie?

Obserwować rynek i to, co się na nim dzieje, czy samemu ustanawiać trendy?

Co jest dla odbiorcy ważne? Co zapewni przewagę i da szanse na rozwój?
 

Aby skutecznie rozwijać biznes w zmiennym i trudno przewidywalnym otoczeniu potrzebna jest aktualizacja podejścia do zarządzania strategicznego, znajomość najnowszych narzędzi analizy strategicznej, metod pomocnych przy opracowywaniu innowacyjnych produktów i usług, poszukiwaniu i dostarczaniu wartości dla odbiorców. Aktywne wpływanie na swój biznes i otoczenie daje dużo satysfakcji. Właśnie takim podejściem chcielibyśmy zainspirować uczestników studiów dostarczając im konkretnych narzędzi do pracy sprawdzonych w swoich działaniach przez praktyków prowadzących zajęcia.

dr Małgorzata Kośmicka

wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku zarządzania strategicznego i marketingu w czasach VUCA.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 176
Liczba zjazdów: 11
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Małgorzata Kośmicka
Hanna Łowicka
Sławomir Kośmicki
Pawel Tkaczyk
Sebastian Drobczyński
Anna Kornacka
Joanna Bogielczyk
Daria Wiśniewska
Filip Karpiński
dr Małgorzata Kośmicka

Dr nauk ekonomicznych – praktyk biznesu, trener, wykładowca, konsultantka oraz coach z wieloletnim doświadczeniem. Certyfikowany trener/ facylitator DISC.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania strategicznego, zarządzania...

Hanna Łowicka

Doradca biznesowy dla startupów oraz firm w trakcie procesu zmiany, wdrażania innowacji oraz wdrażania strategii, w tym strategii marketingowych, twórca i współtwórca wielu badań ewaluacyjnych i diagnoz na temat możliwości wprowadzania zmian, nowych pomysłów czy projektów, otrzymana...

Sławomir Kośmicki

Praktyk biznesu, od 20 lat prowadzi firmę Nawigator Doradztwo Gospodarcze. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń, coachingu i doradztwa.
Absolwent Politechniki Poznańskiej, MBA na AE i Georgia States University, ukończył Psychologię w Zarządzaniu na UAM Poznań.
Zajmuje się kompetencjami...

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się...

Sebastian Drobczyński

Ekspert ds. wizerunku i komunikacji kryzysowej Praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze kreowania wizerunku osób, firm, podmiotów państwowych i samorządowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi skuteczne kampanie wizerunkowe, media relations, rozwiązuje sytuacje...

Anna Kornacka

Trenerka biznesu, przedsiębiorczyni, doradczyni personalna, propagatorka skutecznej komunikacji oraz działaczka społeczna. Od 2007 roku prezeska zarządu największego związku pracodawców w regionie - Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego (ZPPZ) zrzeszonego w Konfederacji Lewiatan. Od...

Joanna Bogielczyk

Magister socjologii oraz antropologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracę zawodową rozpoczęła w Colgate-Palmolive Poland Sp. z o.o., gdzie przez blisko 10 lat odpowiadała za kontakty ze środowiskiem medyczno-farmaceutycznym.

W 2008 roku postanowiła wykorzystać...

Daria Wiśniewska

Strategy Director w agencji komunikacji zintegrowanej dotrelations, gdzie kieruje zespołem tworzącym strategie marketingowe łączące działania PR, social media i szeroko pojęty digital marketing. W zakresie jej obowiązków leży m.in. zarządzanie zespołem strategicznym, tworzenie i...

Filip Karpiński

W swojej pracy łączy produkcję filmową z rozwiązaniami IT szukając najbardziej efektywnych i zoptymalizowanych kierunków promocji. Od 14 lat doradza firmom jak przenieść swój biznes do świata internetu. Współpracuje z firmami z różnych branż od usługowej, po handlową i...

Poznaj innych wykładowców

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji Studiów Podyplomowych

W listopadzie Biuro Rekrutacji jest nieczynne w każdą sobotę.

Budynek RR, parter
ul. Ratajczaka 1-3
61-891 Poznań

Godziny otwarcia:
  • pn-wt: 09:00 - 16:00
  • śr: 10:00 - 15:00
  • cz-pt: 09:00 - 16:00
  • so: 10:00 - 14:00
Pobierz stronę do PDF