Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Psychologia w biznesie.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY ZAANGAŻOWANIA I MOTYWACJI
(16 godz.)
  • Co motywuje do lepszej pracy? Czynniki motywujące do pracy  
  • Narzędzia rozpoznawania motywów działania podległego personelu 
  • O motywowaniu z perspektywy różnych pokoleń na rynku pracy 
  • Rozmowa motywująca/scenariusz/zasady/trening 
COACHING JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU
(16 godz.)
  • Psychologia doboru metod rozwojowych dla pracownika
  • Techniki coachingowe w służbie codziennej pracy z zespołem i wspierania podwładnych w rozwoju
  •   Założenia procesu coachingu indywidualnego, czyli jak maksymalizować efektywność procesu
  • Jak prowadzić rozmowę coachingową.
PSYCHOLOGIA PODEJMOWANIA DECYZJI W BIZNESIE
(16 godz.)
  • Przebieg procesu podejmowania decyzji  
  • Deformacje przekonań a funkcjonowanie w biznesie  
  • Reguły wybierania i oceniania. Co decyduje o tym, jak oceniamy  
STYLE KIEROWANIA I PRZYWÓDZTWO W PRAKTYCE
(16 godz.)
  • Style przewodzenia. Jaki jest twój styl i co z tego wynika?
  • Zarządzanie młodym pokoleniem
  • Zadania menedżera oraz skuteczne sposoby ich realizowania
TECHNIKI TWÓRCZEGO MYŚLENIA W BIZNESIE
(8 godz.)
  • Kreatywność jako podstawowe narzędzie rozwoju biznesu. Mózg i jego możliwości
  • Co ogranicza kreatywne myślenie?
  • Trening technik kreatywnego myślenia
METODY EFEKTYWNEGO WYKORZYSTYWANIA CZASU PRACY
(8 godz.)
  • Obszary zarządzania swoim czasem
  • Zasady planowania. Reguły w planowaniu
  • Efektywna praca z kalendarzem, korespondencją i telefonami
ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE
(16 godz.)
  • Dlaczego biznes oczekuje asertywności?
  • Obszary asertywności szersze niż sztuka mówienia „nie” i subtelna granica pomiędzy asertywnością a jej brakiem
  • Techniki zachowań asertywnych w kontaktach z klientami, przełożonymi, podwładnymi
  • Autodiagnoza własnej asertywności
PSYCHOLOGIA ZMIANY, CZYLI JAK ZARZĄDZAĆ SOBĄ I ZESPOŁEM W OBLICZU CIĄGŁYCH ZMIAN
(16 godz.)
  • Psychologiczny model reakcji na zmianę
  • Jak diagnozować etap zmiany, na którym znajduje się pracownik? 
  • Metodyka pracy z zespołem w zmianie
PSYCHOLOGIA REKRUTACJI
(8 godz.)
  • Narzędzia pracy rekrutera / Jak czytać CV i list motywacyjny?  
  • Prowadzenie profesjonalnych rozmów rekrutacyjnych  
  • Employer branding w praktyce  
DOBROSTAN I JEGO GŁÓWNE WYMIARY W ŻYCIU ZAWODOWYM
(8 godz.)
  • Modele PERMA i Gallupa 
  • Wpływ troski o dobrostan na uwalnianie potencjału indywidualnego i grupowego 
  • Rola świadomego wsparcia jednostki i zespołów w budowaniu i utrzymaniu motywacji i zaangażowania 
PSYCHOLOGIA BUDOWANIA WIZERUNKU I PROWADZENIA PREZENTACJI
(16 godz.)
  •  Jak kierować własnym wizerunkiem społecznym  
    • Narzędzia pracy prowadzącego prezentację  
    • Trening wystąpień publicznych  
PSYCHOLOGIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
(16 godz.)
  • Style rozwiązywania konfliktów  
  • Jakie znane sposoby nie rozwiązują konfliktów  
  • Jak rozwiązywać konflikty społeczne. Jak interweniować w konflikt  
Forma zaliczenia
Testy
Test z wybranych zagadnień programowych