Dr Joanna Łuczyńska

Doktor językoznawstwa angielskiego w dziedzinie neurolingwistyki. Wykładowczyni akademicka z wieloletnim stażem prowadzącą przedmioty takie jak: pisanie, metodyka projektów dyplomowych, seminarium, wstęp do językoznawstwa, gramatyka opisowa. Zainteresowania badawcze obejmują dwujęzyczną afazje, zaburzenia językowe po udarach i urazach mózgu, Alzheimer i demencja. Brala udział w międzynarodowych badania nad afazja, prowadzonych przez Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Medyczny w Gdańsku i New York Aphasia Centre, gdzie zajmowała się wzorami odbudowy języków u dwujęzycznych pacjentów po urazach i udarach mózgu.

 

Dr hab. Magdalena Bator

Doktor habilitowana nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo, autorka kilku monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów publikowanych w Polsce i za granicą, redaktor kilku monografii zbiorczych, a także redaktor serii wydawniczej Studies in English Medieval Language and Literature publikowanej przez wydawnictwo Peter Lang Verlag.

Jej zainteresowania naukowe i badawcze to historia języka angielskiego, średniowieczne przepisy kulinarne, wpływ języka angielskiego na język polski (szczególnie w żargonie sportowym). Obecnie prowadzi wykłady z językoznawstwa angielskiego (gramatyka opisowa, wstęp do językoznawstwa) oraz seminaria licencjackie. Współpracuje z Technical University of Liberec (Czechy).

Hanna Stawińska

Studia filologiczne ukończyła na wydziale Filologii Angielskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka podyplomowych studiów na kierunku Coaching, a także podyplomowych studiów Akademia Trenera w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Z Uniwersytetem WSB Merito zawodowo związana od 2018 roku, na specjalności filologia angielska koordynuje i prowadzi przedmioty Integrated Skills (praktyczna nauka języka angielskiego) oraz Conversations. Doświadczenie zawodowe zdobywała również w wydawnictwie Oxford University Press (jako konsultantka metodyczna, autorka prezentacji i trenerka nauczycieli). Zainteresowania naukowe to wykorzystanie technik coachingowych w nauczaniu dorosłych oraz fonetyka, fonologia i wymowa amerykańska.

Magdalena Brzezińska
Magdalena Brzezińska

Wykładowczyni i instruktorka na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i finalizuje obecnie rozprawę doktorską. Współpracuje z British Council i posiada certyfikat Media and Technology for Education (Media i technologia dla edukacji) z Harvard Graduate School of Education. Jest również metodykiem, prelegentką, uczestniczką (Fellow) Transatlantyckiego Dialogu Edukatorów (TED) Uniwersytetu Illinois Urbana-Champaign, a także stypendystką Fulbrighta oraz Harvard X-Media Lab. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują generatywną sztuczną inteligencję (genAI), technologie wspomagające nauczanie, umiejętności globalne oraz metodykę nauczania imigrantów i uchodźców. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu arteterapii na Uniwersytecie Śląskim, a w wolnym czasie z pasją rysuje portrety. W roku 2024, w ramach zajęć z kultury i historii krajów angielskiego obszaru językowego, zrealizowała na Uniwersytecie WSB Merito wystawę kolaży studentów 2. roku filologii angielskiej pt. „Echa mistrzów”. Najwięcej radości dają jej osiągnięcia słuchaczy i uznanie z ich strony, w tym Brązowa Sowa przyznana w jednym z plebiscytów Złote Sowy.

Katarzyna Szypuła
Katarzyna Szypuła

Związana z Uniwersytetem WSB Merito od prawie początku istnienia uczelni. Obecnie poza dydaktyką zajmuje się także jakością kształcenia. Trener, nauczyciel, metodyk oraz coach. Posiada 30-letnie doświadczenie w nauczaniu zarówno języka ogólnego jak i języka biznesu. Entuzjastka wprowadzania nowych technologii w nauczaniu oraz coachingu językowego dla "opornych". Prowadzi zajęcia językowe oraz zajęcia z negocjacji, komunikacji biznesowej i coachingu. Dzieli się ze studentami swoją wiedzą i umiejętnościami na warsztatach i szkoleniach z zakresu komunikacji, negocjacji, zarządzania czasem oraz NLP.

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych (Akademia Trenera oraz Coaching) w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

 

Krzysztof Sajon

związany z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu od 1995 r. Przez wiele kierował zespołem lektorów języka angielskiego. Od 2007 r. jest kierownikiem Działu Współpracy z Zagranicą. Do jego zadań należy koordynacja programów wymiany z partnerami zagranicznymi, wdrażanie strategii umiędzynarodowienia uczelni i akredytacji międzynarodowych. Jako wykładowca specjalizuje się w Business English oraz wystąpieniach publicznych w języku angielskim. Krzysztof Sajon pełni też funkcję Prezesa IACBE na Region Europejski. IACBE jest amerykańską instytucją akredytująca uczelnie biznesowe na całym świecie. Krzysztof Sajon posiada tytuł magistra filologii angielskiej, którą ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył też studia podyplomowe z Public Relations w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (obecnie: Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu) oraz  studia doktoranckie z Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Olga Ranus-Witkowska

Wykładowczyni z wieloletnim, różnorodnym doświadczeniem w nauczaniu zdobytym w kraju i zagranicą (m.in. Politechnika Poznańska, Uniwersytet w Madrycie). Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz studiów podyplomowych Coaching w Wyższej Szkole Bankowej.  Specjalistka w dziedzinie metodyki, która w swojej pracy stosuje kreatywne interdyscyplinarne  metody dydaktyczne. Jej zainteresowania dydaktyczno-naukowe dotyczą obszaru komunikacji, komunikacji interkulturowej, rozwijania umiejętności miękkich oraz praktycznego użycia języka, w tym jego specjalistycznych odmian. 

Anna Wysocka
Anna Wysocka

Aktywny tłumacz konferencyjny i przysięgły języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, wykładowca. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów tłumaczeniowych w Szkole Tłumaczy i Języków Obcych UAM (program konferencyjny). Specjalizuje się w tłumaczeniach biznesowych i prawniczych.

Dr Victoria Kishchak
Dr Victoria Kishchak

Posiada stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (psycholinguistyka) uzyskany na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Jej zainteresowania badawcze obejmują psychologię poznawczą, psycholingwistykę, bilingwizm oraz edukację specjalną. Jest autorką artykułów w międzynarodowych czasopismach na temat nabywania umiejętności czytania u osób dwujęzycznych oraz wczesnych predyktorów czytania, brała udział w licznych konferencjach. Była stypendystką Fulbrighta na Pennsylvania State University (USA) oraz badaczką wizytującą na Bangor University (UK). Brała udział w międzynarodowych projektach, szczególnie jako menedżer projektu Erasmus+ TEAM (Teacher Education About Multilingualism) oraz w projekcie MABEL (Multilanguage Assessment Battery of Early Literacy), gdzie zajmowała się adaptacją psycholingwistycznej baterii testów na język ukraiński oraz polski. Posiada bogate doświadczenie w nauczaniu zarówno języka ogólnego, jak i języka biznesowego oraz przygotowaniu do międzynarodowych egzaminów z języka angielskiego. Interesuje się również wykorzystaniem technologii SI w nauczaniu języków.

Dr Katarzyna Turska

Doktor językoznawstwa angielskiego, w dziedzinie psycholingwistyki, wykładowczyni akademicka z długoletnim stażem prowadząca zajęcia z takich przedmiotów jak: praktyczna nauka języka angielskiego: konwersacje, pisanie, angielski w biznesie, angielski prawniczy oraz tłumaczenia pisemne, ze studentami z różnych środowisk i o różnym stopniu umiejętności. Zaangażowana i oddana profesjonalistka z udokumentowaną umiejętnością nauczania i motywowania w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności poprzez stworzenie pozytywnego i energetycznego środowiska pracy. Posiada kwalifikacje międzynarodowe do nauczania j. angielskiego jako obcego – certyfikat DELTA.  Egzaminatorka Cambridge na poziomie B2 oraz Advanced.

Agata Rataszewska
Agata Rataszewska

Absolwentka filologii angielskiej oraz Studiów Podyplomowych Emisji Głosu dla nauczycieli akademickich w Poznaniu, terapeutka głosu (Diploma of Central School of Speech and Drama w Londynie). Zajmuje się nauczaniem fonetyki brytyjskiej, języka specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz profilaktyką i rehabilitacją głosu.
Związana z Uniwersytetem WSB Merito, od momentu utworzenia kierunku Filologii Angielskiej w 2018 roku prowadząc zajęcia z fonetyki, pisania, oraz gramatyki opisowej.
Egzaminatorka języka angielskiego podczas egzaminów doktorskich na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM.  Zajęcia w jęz. angielskim: Universidad de Granada Centro de Magisterio La lnmaculada, Aristotle University Thessaloniki

 

Prof. nadzw. dr hab. Maciej Mackiewicz

Menedżer na kierunkach filologia (filologia hiszpańska) i handel międzynarodowy

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (lingwistyka stosowana), autor trzech monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów publikowanych w Polsce i za granicą, redaktor kilku monografii zbiorowych. Zainteresowania naukowe i badawcze: metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem podejścia międzykulturowego, motywacja osób uczących się języka obcego, komunikacja międzykulturowa w biznesie. Prowadzi wykłady i ćwiczenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie, seminaria licencjackie i magisterskie, a także kursy języka niemieckiego. Od wielu lat współpracuje z Uniwersytetem w Jenie (Niemcy) i wdraża do dydaktyki języków obcych i dydaktyki międzykulturowej gry symulacyjne online, w których uczestniczą, obok polskich studentów, studenci z różnych krajów Europy, a także np. z Egiptu, Kamerunu i Brazylii.
Wykładowca gościnny na uczelniach i w instytucjach edukacyjnych w Polsce oraz w Niemczech i USA. Autor i prowadzący warsztatów i seminariów dla nauczycieli języków obcych w Polsce (Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie) i w USA (Goethe Institut New York).