Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku e-commerce academy
Sesja integracyjna
(8 godz.)
- Integracja z grupą; wejście w interakcje z pozostałymi słuchaczami
-
Autoprezentacja słuchaczy
-
Team building – warsztaty I
-
Team building – warsztaty II
Trendy e-commerce
(4 godz.)
-
Przegląd kluczowych trendów we współczesnej sprzedaży
-
Trendy przyszłości w e-commerce
-
Kontrowersje i szanse
Digital Business. Strategie i modele
(8 godz.)
-
Strategia e-biznesu (misja firmy, cele strategiczne, USP, modele pozycjonowania, propozycja wartości)
-
Modele e-biznesu (wykaz modeli wg różnych metodologii, wybór odpowiedniego modelu, sprzedaż wielokanałowa, analiza kosztowa)
-
Analiza otoczenia biznesowego (analiza rynku i konkurencji, analiza grupy docelowej, segmentacja konsumentów)
-
Strategie sprzedaży (strategie cenowe, programy lojalnościowe, personalizacja oferty, cross- i up-selling, rabaty progowe i kumulacyjne, marketing automation)
-
Warsztaty – e-biznes plan (opracowanie strategii dla e-biznesu na podstawie szablonu modelu biznesowego)
Digital Marketing. Strategie i modele
(8 godz.)
-
Aktualne i antycypowane trendy e-marketingu
-
Zrozumienie roli i działania strategii marketingowej w e-commerce
-
Budowanie strategii marketingowej opartej o lejki sprzedażowe
-
Elementy składowe strategii e-marketingowej oraz ich wpływ na konwersje
-
Narzędzia marketingu internetowego wspierające strategie sprzedaży
-
Metody i narzędzia prowadzenia analiz konkurencji
-
Mapowanie ścieżki klientów w budowaniu strategii marketingowej
Systemy CMS. Budowa sklepu i strony internetowej
(8 godz.)
-
Środowisko technologiczne w obszarze e-commerce
-
Podstawy projektowania serwisów e-commerce w podejściu Customer Centered Design
-
User Experience, Customer Experience, Holistic Customer Experience – wzajemne powiązania i zależności
-
Podstawy zarządzania marką e-commerce w środowisku omnichannelowym
-
Proces projektowania oraz wytwarzania oprogramowania w modelu Agile Project Management
-
Narzędzia wspomagające projektowanie serwisów internetowych
-
Poznanie i zrozumienie działania najbardziej popularnych platform sklepowych (silników e-commerce)
-
Zależności pomiędzy technologią a możliwościami skalowania biznesu z wykorzystaniem platformy e-commerce
-
Poznanie i zrozumienie działania rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż w internecie (systemy ERP / MES, systemy marketing automation, marketplace, serwisy dedykowane)
-
Zależności pomiędzy technologią, CX oraz marketingiem w e-commerce
-
Kluczowe KPI w e-commerce
-
Podstawowe metody pozyskiwania oraz obróbki danych analitycznych na potrzeby działań e-commerce
Conversion Rate Optimization (CRO)
(8 godz.)
-
Istota Conversion Rate Optimization (CRO)
-
Proces warsztatowy w zakresie projektowania serwisów e-commerce (Discovery Workshop)
-
Metody zbierania i analizy danych na potrzeby optymalizacji konwersji w e-commerce
-
Psychologia działań użytkownika w ramach platformy e-commerce
-
Metody i systemy umożliwiające prowadzenie działań analitycznych w ramach e-commerce
-
Istota Design Systemu i jego wpływ na optymalizację konwersji w e-commerce
-
Holistic Customer Experience w e-commerce. Podsumowanie
User Experience (UX) w e-commerce
(8 godz.)
-
Rodzaje zachowań użytkowników w sieci
-
Znaczenie lojalności i powracalności klienta w budowie oraz projektowaniu strategii e-commerce
-
Profilowanie i targetowanie na podstawie danych. Metody i podejścia do profilowania odbiorców
-
Budowa Customer Journey Map. Narzędzia
-
Marketing Automation – scenariusze wpływające na budowanie lojalności klienta
-
Pojęcie persony. Skuteczne narzędzia do tworzenia person
Storytelling w e-commerce
(8 godz.)
-
Budowanie historii
-
Rola emocji w storytellingu
-
Historie, które sprzedają
Content Marketing w e-commerce
(8 godz.)
-
Znaczenie współczesnego content marketingu w działaniach e-marketingowych
-
Narzędzia wykorzystywane w content marketingu. Zasady działania i możliwości praktycznego wykorzystania
-
Specyfika percepcji treści znajdujących się w sieci i jej wpływ na działania content marketingowe
-
Proces budowania wizerunku na drodze content marketingu
-
Warsztat budowy contentu (przygotowanie contentu i jego dystrybucji oraz zaznajomienie z narzędziami pozwalającymi zdefiniować potrzeby i zainteresowania odbiorców treści oraz optymalizującymi proces tworzenia treści)
-
Metody ewaluacji i KPI pozwalające mierzyć efektywność działań prowadzonych za pomocą content marketingu
-
Podmiotowość internauty i znaczenie personalizacji treści
LinkedIn Marketing & Social Selling
(8 godz.)
-
LinkedIn Marketing
-
Social Selling – koncepcja i narzędzia
-
Marka osobista i firmowa na Linkedin
-
Efektywna sieć kontaktów na Linkedin
-
Aktywność na Linkedin
SEO i SEM. Organiczne i płatne działania promocyjne
(8 godz.)
-
Co to jest SEO?
-
Co to jest SEM?
-
Usługi SEO i SEM – podstawowe różnice i kryteria wyboru
-
Marketing SEO – istota słów kluczowych
-
Content marketing w usługach SEO i SEM
-
Link building w marketingu SEO
-
Audyt SEO/SEM
Warsztat Google Ads (przygotowanie do certyfikacji)
(8 godz.)
-
Wprowadzenie do Google Ads
-
Reklama w sieci wyszukiwania
-
Reklama w sieci reklamowej
-
Reklama produktowa
-
Reklama wideo
-
Kampania Performance Max
-
Pozostałe kampanie Google Ads
-
SEO – Promocja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania
-
Dodatkowe narzędzia
Inbound Marketing w e-commerce
(8 godz.)
-
Pojęcie landing page
-
Różnice między klasyczną stroną internetową a landing page’em
-
Elementy struktury landing page
-
Użycie różnych typów stron docelowych. Case studies
-
Testy A/B/x
-
Mikrokonwersja
-
Strona docelowa w procesie sprzedaży
-
Metody analizy danych oraz analizy rentowności działań promocyjnych prowadzonych w oparciu o strony docelowe
Omnichannel & Cross-border
(8 godz.)
-
Aktualne trendy w tworzeniu segmentacji klientów – personalizacja czy segmentacja?
-
Kto jest/będzie omnikanałowym klientem danego przedsiębiorstwa?
-
Kanały komunikacji i kryteria podejmowania decyzji jak dana firma będzie się komunikować
-
Dotarcie do informacji z jakich kanałów sprzedaży korzystają klienci omnikanałowi
-
Charakterystyka rynku sprzedaży transgranicznej (Cross-border)
-
Przesłanki decydujące o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży za granicą
-
Kryteria wyboru rynku e-eksportowego
-
Grupa docelowa i potencjalni klienci Cross-border
-
Dotarcie do klientów na różnych rynkach z uwzględnieniem znajomości zachowań w Internecie, przykłady: Niemcy, Francja, Węgry, Rumunia, Czechy, Ukraina, Włochy, Holandia oraz Hiszpania
-
Budowanie strategii rozwoju e-eksportu
Sprzedaż na market place. Warsztaty Amazon
(8 godz.)
-
Amazon – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
-
Formalne wymogi wejścia na Amazon
-
Obsługa serwisu
-
Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Amazon
-
Pozycjonowanie na Amazon
Sprzedaż na market place. Warsztaty Allegro
(8 godz.)
-
Allegro – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
-
Formalne wymogi wejścia na Allegro
-
Obsługa serwisu
-
Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Allegro
-
Pozycjonowanie na Allegro
-
Funkcjonowanie e-commerce w Polsce i za granicą w oparciu o doświadczenia użytkowników i ekonomię behawioralną (na przykładzie Allegro)
Wdrożenie i integracja e-commerce
(8 godz.)
-
Składowe kosztu wdrożenia sklepu internetowego
-
Przygotowanie briefu
-
Wady i zalety SaaS / open source / systemów dedykowanych
-
Sposoby integracji pomiędzy systemami
-
Najczęstsze schematy połączeń i procesów w e-commerce
Warsztaty automatyzacji marketingu i obsługi klienta SALESmanago
(8 godz.)
-
Pojęcie marketing automation
-
Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji we wsparciu sprzedaży
-
Marketing automation, a mechanizmy sprzedażowe
-
Marketing automation, a wartość z punktu widzenia klienta
-
„Wyróżniki sukcesu” – co stanowi przewagę w rozwiązaniach user oriented, usabillity, customer experience
-
Trendy we współczesnych kampaniach marketing automation
-
Analiza kampanii marketing automation prowadzonych za pośrednictwem narzędzia SALESmanago. Case studies
Supply Chain Management (SCM) w e-commerce
(8 godz.)
-
Proces logistyczny: przepływ towarów, pracy, danych, wartości
-
Nowoczesne podejście do Supply Chain Management
-
Podmioty procesu logistycznego
-
Technologie i oprogramowanie
-
Najczęstsze błędy
Płatności w e-commerce
(8 godz.)
-
Rodzaje płatności w e-commerce
-
Systemy płatności w e-commerce – porównanie
-
Bramki płatności
Prawo e-commerce
(8 godz.)
-
Własność intelektualna w internecie
-
Dyrektywa Omnibus
-
Formy prezentowania i oferowania usług w internecie
-
Regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym sklepów internetowych), polityk prywatności, polityk bezpieczeństwa, informacji o cookies
-
Wzory zgód i klauzul dotyczących ochrony danych osobowych
-
Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość
-
Wzory pouczeń o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
-
Formułowanie checkboxów
Warsztaty sprzedażowe BizSpace
(4 godz.)
-
Integralne funkcjonalności CRM
-
Wyszukiwanie potencjalnych Klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI)
-
Ocena potencjału rynku za pomocą BizSpace
-
BizSpace – generowanie leadów sprzedażowych
-
Generowanie baz z potencjalnymi klientami na podsatwie sales suggestions
Model subskrypcji cyfrowych w e-commerce
(8 godz.)
-
Netflix, Spotify, The New York Times - chwilowy zachwyt czy najlepszy model biznesowy?
-
Sprzedaż subskrypcyjna jako model biznesowy
-
Charakterystyka sprzedaży subskrypcyjnej
-
Dlaczego klienci wybierają subskrypcje?
-
Sprzedaż subskrypcyjna czy model lojalnościowy?
-
Sprzedaż subskrypcyjna w Polsce i na świecie
-
Trendy w sprzedaży subskrypcyjnej
-
Nowoczesne technologie w sprzedaży abonamentowej
-
Sprzedaż subskrypcyjna w usługach cyfrowych (platformy streamingowe i prenumeraty)
-
Case studies – Netflix, Spotify, The New York Times, GW
Dobre praktyki e-commerce
(8 godz.)
- Kubota
- MODIVO
- Melissa
- Future Mind
E-Commerce w biznesie
(2 godz.)
Certyfikat PARP
Seminarium dyplomowe
(2 godz.)
Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia


