Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Startup Management.
IDEA STARTUPU
(10 godz.)
-
Startup - podstawowe założenia
-
Rola i cechy foundera w startupie
-
Lokalny, regionalny i globalny ekosystem startupowy - obraz
-
Trendy na rynku startupowym w latach 2024/25
-
Modele finansowania rozwoju startupu
-
Etapy rozwoju startupu
STARTUP BUSINESS MODEL
(20 godz.)
-
Prognozowanie rozwoju startupu w oparciu o dane rynkowe
-
Zrozumienie przyszłych potrzeb i pasa startowego swojego startupu, tak by móc skupić się na strategicznym planowaniu
-
Jak obliczyć kwotę niezbędną do pozyskania środków na rozwój startupu
-
Jak planować i liczyć, aby zapewnić efektywne zarządzania zasobami i zrównoważony rozwój startupu
-
Cele, kamienie milowe, KPIs
PRAWO DLA STARTUPÓW
(20 godz.)
-
Rozpoczęcie działalności startupu – możliwe formy prawne
-
Relacje pomiędzy wspólnikami i inwestorami (termsheet, umowy inwestycyjne, umowy udziałowców, umowa spółki)
-
Zabezpieczenie własności intelektualnej w startupie
-
Zawieranie umów – relacje, z klientami, kontrahentami i pracownikami
FINANSE W DZIAŁALNOŚCI STARTUPU
(32 godz.)
-
Biznes plan startupu (Business Model Canvas, Lean Canvas, Pitch Canvas), a kwestie finansowe, czyli „show me the money”
-
Wybór optymalnej formy opodatkowania firmy, pracowników i kadry zarządzającej
-
Ocena opłacalności
-
Controlling, rachunkowość zarządcza i sprawozdawczość finansowa
-
Formy finansowania innowacji - m.in. ulgi podatkowe, rynek kapitału podwyższonego ryzyka (VC), korporacyjne fundusze venture (CVC), Aniołowie biznesu
-
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (general liability insurance, professional liability insurance, cyber insurance itp) dla startupu jako kluczowy element w ochronie przed ryzykami związanymi z prowadzeniem działalności biznesowej
-
Finansowanie działalności startupu ze środków UE
MARKETING
(20 godz.)
-
Growth hacking i community building jako najefektywniejsze modele marketingu w startupie
-
Narzędzia marketingowe niezbędne w startupie do realizacji celów biznesowych i komunikacyjnych
-
Strategia go to market
-
KPIs w marketingu
SPRZEDAŻ
(30 godz.)
-
Budowanie efektywnych lejków sprzedażowych
-
Modele prospectingowe - jak właściwie dobierać klientów
-
Analiza efektywności i optymalizacja działań sprzedażowych
-
Projektowanie sprzedaży na rynki globalne
-
Jak skutecznie sprzedawać korporacjom
NETWORKING
(10 godz.)
-
Dlaczego networking jest kluczowym elementem sukcesu w biznesie i jak zbudować wartościowe kontakty biznesowe i utrzymywać relacje na dłuższą metę
-
Jak rozpoznać i wykorzystać szanse biznesowe dzięki networkingowi
-
Skuteczne narzędzia rozwijania sieci kontaktów krajowych i międzynarodowych
-
Jak efektywnie uczestniczyć w branżowych wydarzeniach i konferencjach
-
Networking online – jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych
-
Najczęściej popełniane błędy w networkingu
WARSZTATY BUSINESS MODEL CANVAS
(6 godz.)
-
Wprowadzenie do Business Model Canvas i prezentacja jego struktury
-
Przykłady zastosowań Business Model Canvas
-
Charakterystyka poszczególnych sekcji Business Model Canvas
-
Praca w grupach lub indywidualna w zakresie własnego modelu startupu - dyskusja, pomysły, opracowanie modelu dla wybranego projektu lub pomysłu biznesowego, prezentacja modelu
-
Analiza i podsumowanie
UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNE Z CERTYFIKATEM FRANKLIN UNIVERSITY
(12 godz.)
- Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University
Forma zaliczenia
